Author Topic: Русе - швейцарските ветерани  (Read 28929 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12333
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #20 on: 22.06.2007, 14:57:05 »
Quote from: Bus_lover
Хора, искам да ви питам каква марка са съчленените тролеи в Русе? Не са ли "Греф унд Щифт"? В официалния сайт на ГТ-Русе (или нещо такова) пише, че били "Boveri".
Никъде по сайтовете не видях подобноприличащ модел на "Греф унд Щифт". Не бяха подобни и бързоспоминалите се тролеи "Греф унд Щифт", внесени в София през 80-те. На снимките от швейцарските градове Базел и Винтертур марка не се цитира - само година на производство. След като създателят на сайта за русенския транспорт е споменал марка, сигурно е прав - той си е на място и има възможност да види табелките в тролеите (те сигурно с готически букви са изписани).
А ти в Бургас не можеш ли да видиш тази марка?
« Last Edit: 22.06.2007, 15:00:22 by blagun »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #21 on: 22.06.2007, 16:06:03 »
Избийте си го това от главите за Греф & Щифт в Швейцария  И до днес швейцарците си прозвеждат доста превозни средства не на едно или две места.Има доста каросерийни фабрики и най-малкото на Австрийците ще разчитат.ГиЩ е местно поделение на Ман и прави неща предимно за австрийския пазар-пълни копия на оригиналната немска продукция, но сглобени в Австрия.
Тук има интересни снимки.

Online Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5406
  • 10 години в моя втори дом.
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #22 on: 22.06.2007, 21:56:33 »
Значи тази марка, от която са червените тролеи в Бургас, не е "Греф унд Щифт", а "Бовери"???????? А защо всички досега твърдяхме, че нашите и русенсите тролеи са "Греф унд Щифт"?!
Баба Марта ДГД! Баба Кера FTW! :devil:

Чакам, чакам, останах си с чакането...

О, вижте! Човешка стоножка!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12333
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #23 on: 25.06.2007, 14:26:18 »
Quote from: Bus_lover
А защо всички досега твърдяхме, че нашите и русенсите тролеи са "Греф унд Щифт"?!
Не знам някой да е твърдял подобно нещо за русенските.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #24 on: 18.07.2007, 22:37:26 »
Днес поснимах малко МГТ в Русе, включително Бовери-то и рекламни ЗиУ-та. Скоро очаквайта включване със снимките

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #25 on: 15.02.2008, 22:56:18 »
Ето статия със снимки: http://www.rusenews.eu/news,1,15174.htm

Offline to6a

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 59
    • View Profile
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #26 on: 21.02.2008, 21:54:27 »
Quote from: Balkanton
швейцарски съчленени : 5474Х-5483Х (те са три вида: от Берн [attachment=66:attachment], от Базел [attachment=65:attachment], и от Винтертур - подобни, но червени. Произведени са през 60-те гг.! Снимките са от Railfaneurope.net)

Съшите Швейцарски ги има и в Пазарджик също за докарани от Базел 9 броя в момента май се движи само един останалите гният в депото

Offline ехото

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #27 on: 24.05.2008, 01:08:59 »
Quote from: София 70
седмица съм вече вРусе и не съм видял нищо особено от обикновените . Днес се возих на швейцарец с голям луфт на задният мост .Като цяло шофьорите карат доста некадърно.
 как разбра ,че има луфт в задния мост

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #28 on: 24.05.2008, 16:03:26 »
Quote from: ехото
как разбра ,че има луфт в задния мост

То се чува  

Offline ехото

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #29 on: 25.05.2008, 02:02:47 »
Quote from: etnies
То се чува  
И как го чу от люлин чак в Русе  

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #30 on: 25.05.2008, 12:00:55 »
Quote from: ехото
И как го чу от люлин чак в Русе  
Повечето тук имаме някаква техническа грамотност.Колегата София 70 е трамваен ватман с богат опит и познания, често ходи до Русе.Нормално е при возенията си да усети подобни неща, ако ги има.Колегата Етнис също в следствие на образованието и опита си, вероятно би могъл да предположи, че ще възникне и шум от съответната неизправност.

 И с това предлагам да приключи този ненужен и досаден оффтопик

Offline ехото

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #31 on: 25.05.2008, 21:15:15 »
Quote from: София 70
седмица съм вече вРусе и не съм видял нищо особено от обикновените . Днес се возих на швейцарец с голям луфт на задният мост .Като цяло шофьорите карат доста некадърно.
Като цяло водача на тролейбус трябва да се съобразява с контактната мрежа (ВКМ) , разположението на тролейбуса върху пътното платно , останалите участници в движението и не на последно място и пътниците , за разлика от трамвайните ватмани . А що се отнася до луфта интересува ме кой номер е тролейбуса и на кой от двата задни моста си го чул и къде предполагаш ,че е луфта  

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #32 on: 05.10.2008, 04:07:18 »
Бовери

54575 - БРАКУВАН след късо съединение в инсталацията - пожар.
54586
54597 - БРАКУВАН
54600
Значи този е умрял. Дали поне не е утрепал хора с този пожар ? Няма ли да станат опасни, не е ли по-добре да ги бракуват ? Като са толкова вехти могат винаги да направят номер. А 54597 поради каква причина е умрял ? 54586 и 54600 дали ще се движат още много или и те ще умрат скоро ? Каква марка е тази Бовери, какво производство са ? Тази марка в момента произвежда ли нови автобуси или тролейбуси ?

Зелени Берни

54759 - БРАКУВАН
54760
54771
54782
54759 защо си е заминал ?

Граф Щифт

54818
54829
54830
54841
54852 - БРАКУВАН
54863
A 54852 поради каква причина ?

Offline GT RUSE

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
    • View Profile
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #33 on: 05.10.2008, 13:32:50 »
Бовери

54575 - БРАКУВАН след късо съединение в инсталацията - пожар.
54586
54597 - БРАКУВАН
54600
Значи този е умрял. Дали поне не е утрепал хора с този пожар ? Няма ли да станат опасни, не е ли по-добре да ги бракуват ? Като са толкова вехти могат винаги да направят номер. А 54597 поради каква причина е умрял ? 54586 и 54600 дали ще се движат още много или и те ще умрат скоро ? Каква марка е тази Бовери, какво производство са ? Тази марка в момента произвежда ли нови автобуси или тролейбуси ?

Зелени Берни

54759 - БРАКУВАН
54760
54771
54782
54759 защо си е заминал ?

Граф Щифт

54818
54829
54830
54841
54852 - БРАКУВАН
54863
A 54852 поради каква причина ?


Няма жерти и пострадали при пожара в 54575 а останалите 54597 и 54759 не съм ги виждал от бая месеци а 54852 от поне 4 и повече години не се движи.
А другите два Бовера 54586 и 54600 се движат само и единствено по 2 линия.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #34 on: 20.10.2008, 22:41:17 »
Дъртите Берни и те ли са хибридни с дизелов двигател ?

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #35 on: 20.10.2008, 22:46:36 »
Дъртите Берни и те ли са хибридни с дизелов двигател ?

Не.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline platon

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • MSN Messenger - plamengt@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #36 on: 21.10.2008, 07:31:12 »
Дъртите Берни и те ли са хибридни с дизелов двигател ?

Не.

Не си прав. Не мога да си спомня на кой от старите съчленени модели се возих преди доста време тъкмо ги бяха внесли, когато при един ремонт на кръстовището на Скобелев и Борисова тролея по линия 2 зави до спирката на оборище на кръговото оттам смъкна прътовете и по първата улица вдясно че чак до бензиностанцията на старата поща изкара на другия си двигател и на спирката там отново се вкл в мрежата.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #37 on: 06.11.2008, 19:42:41 »
От старите може да се спретне или атракционна линия за туристи или да се помисли за нещо като музей на транспортната техника ( или в частност само на тролейбуси), ама за съжаление едва ли ще се намери фирма да хвъря средства в тази посока.
Още повече, че тролейте нямат никаква сантиментална стайност за Русе.Все пак са дошли втора ръка, на доста години...Биха представлявали стойност в Швейцария, където са и правени и работели доста години.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #38 on: 12.11.2008, 02:03:17 »
умрели морално Берни(визирам 54793).
Тука те подкрепям, само как не мога да ги понасям, много са груби. Веднъж да ги заведат на скрап и да ги убият, аз визирам изобщо всичките тези Берни, датиращи още отпреди каменната епоха, без никакъв финес.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - швейцарските ветерани
« Reply #39 on: 27.11.2008, 03:21:00 »
Значи според сайта боклуците са ги получили от Швейцария отпреди десетина години, употребявани.