Author Topic: Tedom C12G  (Read 69825 times)

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Tedom C12G
« on: 17.03.2009, 19:21:55 »
Tedom във Варна




AВТОБУСИТЕ ТЕДОМ

Tedom s.r.o е основана през 1991.

През 2004 е закупен лиценз за производство на автобуси Kronos от италианската Mauri Bus System.
През същата година е закупена и вече фалиралата ЛИАЗ.



Автобусите Tedom се базират на италиански модел, произвеждан серийно – Mauri Kronos.
Началото на проекта Kronos е поставено през 1999. Първият прототип е представен във Верона през същата година.

В Италия, за местния пазар са произведени 42 автобуса Kronos в периода 1999 – 2004, след което на Tedom s.r.o. е продаден целият проект Kronos. Към Април 2009 съвкупното производство на Kronos / Tedom включва общо 138 автобуса, 42 произведени в Италия и 96 - в Чехия.



Автобусите Mauri Kronos са плод на сътрудничеството на италианската компания с Neoplan, MAN и Ayats. Някои дизайнерски решения по отношение на купето са взаимствани напълно от Ayats Bravo 1. Всички автобуси са с двигател MAN.

В периода 1988 - 1993 Mauri интензивно си сътрудничи с Neoplan, като през 1992 дори мести за кратко производството си в Pilsing, с оглед невероятно ограничен пазар в Италия в този момент! След 1994, Mauri се връща към собствени разработки, в това число прекия предшественик на Kronos - Mauri 10/12 EP 23S/I (by Neoplan). От този модел са произведени под 20 броя през 1998, годината преди представянето на Kronos. Базира се на Neoplan N4009 и N4016 (първият монококов автобус).

В крайна сметка, в този проект имат участие немски, испански, италиански и чешки проектанти - шаси от Neoplan, каросерия от Ayats, двигатели на MAN, Tedom или Deutz. Mоделът има 10 годишна история - от 1999 до днес, за което време са произведени 138 автобуса.



Автобусите се предлагат както с двигатели на ЛИАЗ (Tedom), така и на Deutz.
Двигателят на българските автобуси е Tedom TG 210 AV TA 04, EURO 4.



произведени към 01/04/2009:
2004: 1 (1 Kronos 123G)
2005: 5 (4 Kronos 123G, 1 Kronos 123D)
2006: 12 (2 Kronos 122G, 4 Kronos 123G, 6 Kronos 123D)
2007: 25 (21 Tedom C12G, 2 Tedom C12D, 2 Tedom L12G)
2008: 40 (31 Tedom C12G, 5 Tedom C12D, 4 Tedom L12G)
2009: 13 (13 Tedom C12G)

произведени към 01/04/2009 общо 96 автобуса:
Kronos 122G - 2
Kronos 123G - 9
Kronos 123D - 7
Tedom C12D - 7
Tedom C12G - 65
Tedom L12G - 6

всички градове оператори към 01/04/2009:
Košice - 19 (19 Tedom C12 G)
Liberec - 14 (7 Tedom C12 G, 1 Tedom L12 G, 6 Kronos 123G)
Burgas - 12 (10 Tedom C12 G, 2 Tedom L12 G)
Bratilslava - 10 (10 Tedom C12G)
Sofia - 9 (9 Tedom C12 G)
Bardejov - 6 (4 Tedom C12 D, 2 Kronos 123D)
Lučenec - 6 (3 Tedom C12D, 3 Kronos 123D)
Varna - 5 (5 Tedom C12G)
Třebíč - 3 (3 Tedom C12G)
Mielec - 2 (2 Kronos 123G)
Semily - 2 (2 Kronos 122G)
Znojmo - 2 (2 Tedom L12 G)
Rimavská Sobota - 1 (1 Kronos 123D)

реализация по страни към 01/04/2009:
Словакия (Bardejov, Bratislava, Lučenec, Košice, Rimavská Sobota) - 42
България (Бургас, Варна, София) - 26
Чехия (Liberec, Semily, Třebíč, Znojmo) - 20
Полша (Mielec) - 2

поръчки за реализация през 2009:
Варна - 10 Tedom C12G
Братислава - 20 Tedom C12G
Млада Болеслав - 6 Tedom C12D

през настоящата година, към 01/04/2009 са доставени:
Братислва - 10 (3 са произведени през 2008)
Třebíč - 3
Варна - 5



ТЕДОМ В БЪЛГАРИЯ

Официалният представител на Тедом за България - Метан Маркет, в рамките на година реализира 31 продажби - 30% от всички продажби до момента и превръщат страната ни в основен пазар след този в Словакия!

Поръчката на София е първа и за 9 Tedom C12G. Осем от автобусите са произведени през 2008, а един - през 2007, като е бил експонат на Трансекспо 2007 в Kielce, Полша!

В Бургас през 2008 са доставени 10 Tedom C12G (5 климатизирани) за Бургасбус и 2 Tedom L12G за МБус (единственият частен оператор в България)! Интересно е, че автобусът на МБус, с оглед характерната си разцетка, е попаднал в официалнатa брошура на Тедом!

За Варна са поръчани 10 Tedom C12 G, като първите 5 са доставени през март 2009, а вторите 5 - до средата на май. В перспектива се очаква нова поръчка от 10 автобуса.




ТЕДОМ В СЛОВАКИЯ

Словакия има най-голям дял от пазара на Тедом - в 6 града се движат общо 42 автобуса!

Най-големият оператор на Тедом в света е Košice! Общо 19 Tedom C12G, произведени през 2007, са доставени последните месеци на същата година и януари 2008 (последните 4). Получават номера от 5601 до 5619.

От лидерската позиция, обаче, Košice ще бъде изместен през тази година от Bratislava с поръчката си за 20 Tedom C12G. Първите 5 са доставени през януари тази година, като 4 от тях са произведени в края на 2008; още 5 пристигат през февруари тази година. Очакват се още 10 до края на 2009!

В Bardejov, компанията SAD Prešov разполага с 4 Tedom C12D, доставени през 2008, от които 2 произведени през 2007 и 2 Kronos 123D, доставени през 2007, но произведени през 2006!

SAD Lučenec оперира в Lučenec с 3 Tedom C12D, закупени през 2008 и 3 Kronos 123D, закупени през 2007, но произведени 2006! Същата компания има базиран един Kronos 123D, също закупен през 2007, но произведени 2006, в Rimavská Sobota.




ТЕДОМ В ЧЕХИЯ

До 2008 в Чехия, освен редовното отдаване под наем на многото автобуси на склад, са реализирани само следните продажби:
през 2005 - 2 Kronos 123G в Liberec
през 2006 - 4 Kronos 123G в Liberec
през 2007 - 2 Kronos 122G в Semily

Най-много автобуси Tedom в Чехия има в Liberec. През 2008 DPM LIberec закупува 7 Tedom C12G (прозведени 2008). Към тях трябва да се добавят споменатите по-горе 7 Kronos 123G, закупени първоначално от ČSAD Liberec, но впоследствие продадени на DPM Liberec. ČSAD Liberec закупува 1 Tedom L12G през 2008.

Интересни са автобусите на Semily - единствените 2 Kronos 122G са произведени през 2006, представляват suburban модела на Kronos 123G и са с 2 врати. През следващата годината мястото на Kronos 122G в продуктовата листа бе заето от Tedom L12G!

Третият град в Чехия, в който могат да се видят Tedom, e Znojmo! През 2008 Znojmo PSOTA закупува втория прототип Tedom L12G, произведен 2007 и бил на изложението в Бърно Autotec 2008, заедно с още един L12G, произведен през 2008! През 2008 в Znojmo циркулира също прототипът на Tedom C12G, като оперира като туристически автобус (Centrum Bus) в историческата част на града! Оператор е ČAS Service. Сега автобусът се предлага за продажба и е на 45 000км.

В перспектива се очакват поръчки от Бърно и Прага. През 2007 автобус C12G минава проби в Прага. Подробности тук. Tози автобус става собственост на ČSAD Liberec през 2008. Интересно е, че също един автобус Kronos 123D се експлоатира дълго време от оператора Jaroslav Stepanek под наем в системата на PID Прага. Сега се предлага за продажба и е на 36 000 км.

През март 2009 е добавен нов оператор - TRADO MAD-ICOM от Třebíč, където е разположена основната производствена база за автобусите Тедом. Доставени са 3 Tedom C12G EEV с нов двигател - първите в редовна вксплоатация.

През юни 2009 е направена поръчка за 6 Tedom C12D с двигател Deutz за Млада Болеслав.



ТЕДОМ В ПОЛША

Единственият оператор на Tedom в Полша е MKS Mielec, който през 2008 закупува 2 Kronos 123G, произведени през 2006. Инетересен е номер 206, който е бил тестван от 20 различни оператора преди да бъде закупен, в това число: СКГТ, Бургасбус, Мбус и Никан Лайн в България!



TEDOM s.r.o.

Двата тестови автобуса в момента са един Tedom C12G, произведен 2008 и един Tedom L12G, който се явявава първият прототип, произведен 2007 (вторият прототип L12G е под наем в Znojmo, но е предложен за продажба на официалната страница). Прототипът на L12G е представен на Autosalon Nitre 2007.

Прототипът на Tedom C12G от 2007 също е обявен за продажба на официалната страница на Тедом.

Прототипът на Tedom C18G е произведен в началото на 2009. Очаква се до края на годината да бъде пуснат в пеодажба.

През 2009 е произведен тестови автобус Tedom C12G EEV (9033).



АВТОБУСИТЕ KRONOS В ИТАЛИЯ

В Италия за местния пазар са произведени 42 автобуса Kronos в периода 1999 – 2004.

Автобусите са в градски, извънградски и междуградски вариант, с дължина 9, 10 или 12 метра, с 2 или 3 врати. Не са произвеждани единствено градски автобуси с дължина 12 метра.

Всички Mauri Kronos са с двигател MAN - - стандартен двигател MAN 195KW/260hp. Обозначението KV е за вертикално, а KS – за хоризонтално разположен двигател. Разширението 26 след KV или KS, обозначава конските сили!

Така например, Mauri Kronos 10KV 26-S е 10.6 метров, с вертикално разположен двигател, 260hp, suburban модел.


ГРАДСКИ – ОБЩО 12

GTM Garbagnate (провинция Milano) – 3 Mauri Kronos 10 KV 26-S
KM Cremona (провинция Cremona) – 5 Mauri Kronos 10
Lecco (провинция Lecco) – 3 Mauri Kronos 9


ИЗВЪНГРАДСКИ – ОБЩО 15

CTNM Desio (провинция Milano) – 2 Mauri Kronos 10KV 26-S
CTNM Desio (провинция Milano) – 2 Mauri Kronos 12KS 26-S
GTM Garbagnate (провинция Milano) – 7 Mauri Kronos 10 KV 26-S
Zogno (провинция Bergamo) – 1 Mauri Kronos 10
LINE Cernusco sul Naviglio (провинция Milano) – 2 Mauri Kronos 12
LINE Cernusco sul Naviglio (провинция Milano) – 1 Mauri Kronos 9
Zani Viaggi Bergamo (провинция Milano) – 1 Mauri Kronos 9


МЕЖДУГРАДСКИ – ОБЩО 13

SPT Como (провинция Como) – 1 Mauri Kronos 10KV 26-I
SPT Como (провинция Como) – 1 Mauri Kronos 9KV 26-I
SILA Pavia (провинция Milano) – 8 Mauri Kronos 12
Zani Viaggi Bergamo (провинция Milano) – 2 Mauri Kronos KV


ОСНОВНИ ОПЕРАТОРИ В ИТАЛИЯ

GTM Garbagnate (провинция Milano) – 9 Mauri Kronos 10 KV 26-S (извънградски, доставени 10, един е изгорял)
SILA Pavia (провинция Milano) – 8 Kronos 12 (междуградски)
KM Cremona (провинция Cremona) – 5 Mauri Kronos 10 (градски)

Основно доставките са за провинция Milano – 28 и други провинции в Северна Италия – Cremona (5), Como (2), Lecco (3), Bergamo (1)



АВТОБУСИТЕ ТЕДОМ (към 01/04/2009)

2004 - 1 Tedom Kronos 123G

4001 - Tedom Kronos 123G - Tedom Třebíč



2005 - 4 Tedom Kronos 123G, 1 Tedom Kronos 123D

5001 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec
5002 - Tedom Kronos 123D - Tedom Třebíč
5003 - Tedom Kronos 123G - DP Liberec
5004 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec
5005 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec



2006 - 2 Tedom Kronos 122G, 4 Tedom Kronos 123G, 6 Tedom Kronos 123D

6001 - Tedom Kronos 123D - SAD Prešov Bardejov
6002 - Tedom Kronos 123D - SAD Prešov Bardejov
6003 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec
6004 - Tedom Kronos 123G - DP Liberec
6005 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec
6006 - Tedom Kronos 123G - MKS Mielec
6007 - Tedom Kronos 123G - MKS Mielec
6008 - Tedom Kronos 122G - SAD Semily
6009 - Tedom Kronos 122G - SAD Semily
6010 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec
6011 - Tedom Kronos 123D - SAD Rimavska Sobota
6012 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec



2007 - 21 Tedom C12G, 2 Tedom C12D, 2 Tedom L12G

7001 - Tedom C12G – Tedom Třebíč
7002 - Tedom C12D – SAD Prešov Bardejov
7003 - Tedom C12G – Sofia
7004 - Tedom C12G – DPM Košice
7005 - Tedom C12D – SAD Prešov Bardejov
7006 - Tedom C12G – DPM Košice
7007 - Tedom C12G – DPM Košice
7008 - Tedom C12G – DPM Košice
7009 - Tedom L12G – Tedom Třebíč
7010 - Tedom L12G – Znojmo PSOTA
7011 - Tedom C12G – DPM Košice
7012 - Tedom C12G – DPM Košice
7013 - Tedom C12G – DPM Košice
7014 - Tedom C12G – DPM Košice
7015 - Tedom C12G – DPM Košice
7016 - Tedom C12G – DPM Košice
7017 - Tedom C12G – DPM Košice
7018 - Tedom C12G – DPM Košice
7019 - Tedom C12G – DPM Košice
7020 - Tedom C12G – DPM Košice
7021 - Tedom C12G – DPM Košice
7022 - Tedom C12G – DPM Košice
7023 - Tedom C12G – DPM Košice
7024 - Tedom C12G – DPM Košice
7025 - Tedom C12G – DPM Košice



2008 - 31 Tedom C12G, 5 Tedom C12D, 4 Tedom L12G

8001 - Tedom C12G – Sofia
8002 - Tedom C12G – Sofia
8003 - Tedom C12G – Sofia
8004 - Tedom C12G – Sofia
8005 - Tedom C12G – Sofia
8006 - Tedom C12G – Sofia
8007 - Tedom C12G – Sofia
8008 - Tedom C12G – Sofia
8009 - Tedom C12G – Tedom Třebíč
8010 – Tedom L12G – Znojma PSOTA
8011 - Tedom C12G - DP Liberec
8012 – Tedom L12G - ČSAD Liberec
8013 - Tedom C12G - DP Liberec
8014 - Tedom C12D – SAD Prešov Bardejov
8015 - Tedom C12G - Burgasbus
8016 - Tedom C12D – SAD Prešov Bardejov
8017 - Tedom C12G – Burgasbus
8018 - Tedom C12G – Burgasbus
8019 - Tedom C12D - SAD Lucenec
8020 – Tedom C12G - Burgasbus
8021 - Tedom C12G – Burgasbus
8022 - Tedom L12G - MBus
8023 -
8024 - Tedom L12G - MBus
8025 -
8026 - Tedom C12D - Rimavska Sobota
8027 -
8028 - Tedom C12G – Burgasbus
8029 - Tedom C12G – Burgasbus
8030 - Tedom C12G - DP Liberec
8031 - Tedom C12G – Burgasbus
8032 - Tedom C12G – Burgasbus
8033 - Tedom C12G - Burgasbus
8034 - Tedom C12G - DP Liberec
8035 - Tedom C12G - DP Liberec
8036 - Tedom C12G - DP Liberec
8037 - Tedom C12G - DP Liberec
8038 - Tedom C12G – DP Bratislava
8039 - Tedom C12G – DP Bratislava
8040 - Tedom C12G – DP Bratislava



2009 - 13 Tedom C12G

9001 - Tedom C12G – DP Bratislava
9002 - Tedom C12G – DP Bratislava
9003 - Tedom C12G – DP Bratislava
9004 -
9005 - Tedom C12G – DP Bratislava
9006 - Tedom C12G – DP Bratislava
9007 - Tedom C12G – DP Bratislava
9008 - Tedom C12G – DP Bratislava
9009 - Tedom C12G – Varna
9010 - Tedom C12G – Varna
9011 - Tedom C12G – Varna
9012 - Tedom C12G – Varna
9013 - Tedom C12G – Varna



Номерата са линк към снимки в Transport Database and Photography (Balkanton),
Galerie-Autobusu, Mestskadoprava, GTSofia (CKD, knoxville, maniak, mediar, west_1)!




допълнителна информация:
за операторите по света - отговори 5, 8, 9 и 10, на първа страница
за производството на Kronos в Италия - отговор 28, на втора страница
за дизайна и произхода на модела - отговор 40, на трета страница
списък на всички произведени Kronos / Tedom в Чехия - отговор 52, на трета страница
за вариантите в Чехия - отговор 35, на втора страница
за двигателя - отговор 21, на втора страница




снимковият материал е поместен в следващите постове
« Last Edit: 03.08.2009, 14:57:28 by remarque »

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 964
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Tedom C12G
« Reply #1 on: 17.03.2009, 20:10:06 »
Втората поръчка от Варна пратена ли е? Аз мислех, че до сега има само една поръчка от 10 автобуса за Варна.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Tedom C12G
« Reply #2 on: 17.03.2009, 20:23:48 »
Заглавието на първия пост е линк към договора за първата доставка! Поръчани са 10. В свои изявлвния, обаче, Гуцанов, говори за още 10, които евентуално ще бъдат поръчани към средата на годината!

Ето една интересна статия, която отразява пристигането им!

Жалко, че нямаше официално представяне, като това в Братислава!

Между другото някой знае ли със сигурност дали белият цвят е по-евтин в сравнение с който и да друг? В България всичките Тедом (C12G, L12G на МБус са сини и дори са в официалната брошура на Тедом) са бели! Това само от финансови съображения ли е?!
« Last Edit: 17.03.2009, 20:25:45 by remarque »

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 964
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Tedom C12G
« Reply #3 on: 17.03.2009, 21:39:50 »
Не мисля. В другите градове ( В Чехия например ) имат официална разцветка на автобусите на ГТ-то. У нас няма, но ако се въведе, върху белия цвят най-лесно ще се сложат новите цветове. Според мен това е причината.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Tedom C12G
« Reply #4 on: 18.03.2009, 10:41:15 »
По-скоро е стандартна за България.Започна се със София и когато останалите градове нямат преенции така ще е.По принцип, а ко правим аналогии при леките автомобили, има групи от цветове на еднаква цена.Според мен бялото не е единствено и с най-ниска стойност и вероятно е имало и други цветове за тези пари.
 По- специални оцветявания(с шарки и други спрямо визията на превозвача) вероятно вече са по скъпи- с доста цветове и елементи...

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Tedom C12G
« Reply #5 on: 19.03.2009, 12:24:15 »
ТЕДОМ В ЧЕХИЯ

DPM Liberec - 7 Tedom C12 G, 6 Kronos 123G
ČSAD Liberec - 1 Tedom L12G
ČSAD Semily - 2 Kronos 122G
TRADO MAD-ICOM Třebíč- 3 Tedom C12G
Znojmo PSOTA - 2 Tedom L12G
Arriva Trutnov - 1 Tedom C12G



Всички снимки са от Transport Database and Photography, Galerie-Autobusu, Diskuse K-report (от Repelend), официалната страница на Тедом.
« Last Edit: 30.09.2009, 19:55:47 by remarque »

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: Tedom C12G
« Reply #6 on: 19.03.2009, 12:33:47 »
Как няма да стоят на склад като никои не иска да ги купи тези трошляци :D
Иначе за Либерец най-добре ще каже Repelend той е шофер там ;)
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 964
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Tedom C12G
« Reply #7 on: 19.03.2009, 13:42:29 »
Много са си хубави автобусите. На мен ми харесват повече от цитарото.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Tedom C12G
« Reply #8 on: 19.03.2009, 13:51:04 »
ТЕДОМ В БЪЛГАРИЯ

"Столична компания за градски транспорт - София" ЕООД - 9 Tedom C12G
"Бургасбус" ЕООД - 10 Tedom C12G
"Мбус" ООД - 2 Tedom L12G
"Градски Транспорт" ЕАД Варна - 10 Tedom C12G



Всички снимки са от Transport Database and Photography, Galerie-Autobusu, официалната страница на Тедом.
« Last Edit: 30.09.2009, 19:56:13 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Tedom C12G
« Reply #9 on: 19.03.2009, 14:45:24 »
ТЕДОМ В СЛОВАКИЯ

DPM Košice - 19 Tedom C12 G
DP Bratislava - 20 Tedom C12G
SAD Prešov - 4 Tedom C12 D, 2 Kronos 123D
SAD Lučenec - 3 Tedom C12D, 4 Kronos 123D


ТЕДОМ В ПОЛША

MKS Mielec - 2 Kronos 123G



Всички снимки са от Transport Database and Photography, Galerie-Autobusu, официалната страница на Тедом. Следният линк е към списък със снимки на всички автобуси в Словакия!
« Last Edit: 30.09.2009, 19:56:53 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Tedom C12G
« Reply #10 on: 19.03.2009, 15:11:53 »
TEDOM s.r.o.

1 Tedom Kronos 123G
1 Tedom Kronos 123D

тестови автобуси:
1 Tedom C12G
3 Tedom C12G EEV
1 Tedom L12G
1 Tedom C12D

прототип:
1 Tedom C18G



Всички снимки са от Transport Database and Photography, Galerie-Autobusu, Discuse K-forum (Repelend), официалната страница на Тедом.
« Last Edit: 30.09.2009, 20:01:20 by remarque »

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: Tedom C12G
« Reply #11 on: 19.03.2009, 17:17:17 »
 Не говори глупости бил по-хубав от цитаро тоя трошляк тедом като го юркат 1 2 месеца из Варна ще видиш как ще започне да блъска отпред като влак които преминава от един коловоз в друг ;)
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Tedom C12G
« Reply #12 on: 19.03.2009, 17:42:11 »
На мен ми харесват цветовите схеми на автобусите в Либерец (без жълтите и белия), Кошице, Мелец и тестовия в момента C12 G на Тедом!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Tedom C12G
« Reply #13 on: 23.03.2009, 23:04:17 »
Не говори глупости бил по-хубав от цитаро тоя трошляк тедом като го юркат 1 2 месеца из Варна ще видиш как ще започне да блъска отпред като влак които преминава от един коловоз в друг ;)

Добре де ти какво искаш.....?????
Абсолютно похвално и радостно е че най-после и в България започнаха да се внасят и употребяват нормални автобуси-много добре и модерно изглеждащи,нископодови и екологични и климатизирани най отгоре!Стига сме събирали боклуците на Германия от рода на мерцедес 0405n на не знамси кокло хиляди километра!Не ти ли писна да се возиш на икаруси и чавдари?Но не,когато нещо ново,нещо положително се прави все ще се намери някой който да го наплюва.Нищо не заслужаваме ние българите щом не ценим това което се прави за наше добро и удобство-не,да не си изпускаме икарусите!

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: Tedom C12G
« Reply #14 on: 23.03.2009, 23:31:12 »
 Да не заслужаваме така е . Виж ги тези седалки точно като леген са . А отгоре на това седят кални изцапани да та е страх да седнеш на нея да не се оцапаш . Второ вътре а АД като се напълни няма никаква вентилация . Трето тези четки на вратите то космите им са подвиха не мога да ги разбера каква роля играят иначе. Ако сравняваме Тедом Чавдар 120 и Мерцедес 405N за мен Мерцедеса и Чавдара са по-добрия избор Изглеждат по-добре и най вече ВОЗЯТ по-добре от Тедом ;)
Просто тези хорица от тази фирма имат още много много неща да изкусуряват по автобусите си .
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Tedom C12G
« Reply #15 on: 23.03.2009, 23:41:07 »
Аз пък мога да ти кажа че съм се возил във София неведнъж на Тедом-на светлинни години е пред 0405н само факта че ти мирише на ново променя коренно положението да не говориме за чавдара...Седалките са легени,понеже някой се е изциганчил за около 1000 € повече а и без това в София нов автобус с меки седалки още не смеят да пуснат.Четките да са му проблема-те най-лесно ще се сменят!За возията какво да ти кажа-автобус като автобус!Е вярно че ти липсва онзи романтичен звук от скърцане на спирачки при спиране и не му чуваш двигателя,но хайде сега и без тях може да минеме!

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2652
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Tedom C12G
« Reply #16 on: 24.03.2009, 08:02:59 »
И на мене лично О405Н ми харесват повече от Тедома, салона е по-удобен, седалките също, вози много по-добре.
Тедомите вече хлопат колкото 15-годишните О405Н, а като се напърнят компютрите им блокират и отказват да се движат... Вече няколко дена виждам Тедом да стои насред улицата спрял на аварийни.  :(

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline peyodp

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 537
    • View Profile
    • Email
Re: Tedom C12G
« Reply #17 on: 24.03.2009, 08:38:54 »
И на мене лично О405Н ми харесват повече от Тедома, салона е по-удобен, седалките също, вози много по-добре.
Тедомите вече хлопат колкото 15-годишните О405Н, а като се напърнят компютрите им блокират и отказват да се движат... Вече няколко дена виждам Тедом да стои насред улицата спрял на аварийни.  :(

В Бургас май не се е случвало това с блокирането, или...?

Не знам какво в салона на О405Н ти харесва повече. Интериорът на Тедома първо визуално е много по-свеж и модерен спрямо този на О405Н, все пак си е по-нов модел. Едно е тъмният с приглушена светлина с кафяви, черни и сиви елементи на О405Н, съвсем друго е белият със сиво и жълто на Тедом с бяла и синя светлина в салона. Някои от седалките на Тедома се затоплят, което много често среща приятната изненада у пътниците, а това, че нямат тапицерия на пръв поглед е стряскащо, но като седнеш са си много удобни даже.
« Last Edit: 24.03.2009, 08:40:52 by peyodp »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10839
    • View Profile
    • Email
Re: Tedom C12G
« Reply #18 on: 24.03.2009, 10:01:41 »
На мен също Мерцедес О 405 Н ми харесва повече. Ама да ви кажа честно, от всички нови автобуси, дошли през последните две години чисто нови, най-много ми харесват ТЕДОМ и новите модели на ВМС. Аз се съмнявам някой да има нещо против ТЕДОМ като автобус, ами против това, как сме си го поръчали. А можеше да се поръча с неотваряеми стъкла и климатик, или система климатроник, тапицирани седалки и плоскости под прозорците, ел.табла и в салона, автоматична рампа за инвалиди, ел.врати. Иначе като возия Тедома ми харесва, звукоизолацията е прилично добра (макар че, някои О 405 Н са по-тихи отзад)
За ВМС-тата-всички знаете предишните какви бяха, но тези от 2008-ма са много добри-при нас, където се движат по линия 73 голяма част от маршрута е по паваж, и почти не са се разтракали за една година, за разлика от Конекто, на които вече им хлопат пластмасите в салона, а се движат по асфалт повече.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Karosa SL11

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 158
    • View Profile
Re: Tedom C12G
« Reply #19 on: 24.03.2009, 11:58:58 »
Tedom-а вози малко като лодка, но има едно основно преимущество-чисто нов е.
Това Кента-та е най гадния автобус на света!