Author Topic: DAC Чавдар  (Read 21858 times)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1360
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #100 on: 23.03.2016, 10:45:25 »
Доста по-готино е изглеждало мястото около спирка Д.Дебелянов.Сега е пълно със сергии и е доста грозно...



Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 897
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #101 on: 23.03.2016, 10:54:49 »
Доста по-готино е изглеждало мястото около спирка Д.Дебелянов.Сега е пълно със сергии и е доста грозно...
Сергии е силно казано, но магазинчета да! Иначе едното магазинче е опразнено и чака нов собственик...
То вече вместо огради строят магазинчето които след броени месеци фалират и така става едно ненужно застрояване..... :help: :neznam: :/ :(

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #102 on: 26.07.2016, 09:36:06 »
Дидо от 317 ми разказа за ДАК-Чавадът , че в краката е имало нещо изтумбено с копче подобно на пчека "Раховец", което е въртяло механичен диск с пъпки, които са били контактни пътечки при превключването на резисторите, които развъртат ПТД–то. И съответно те са нагаряли (контактните пъпки) и съответно, когато не са давали контакт се е изтъвавало съпротивление и съответно е придърпвало много гадно, защото не се разяърта плавно ПТД–то.
Съответно аз пък като човек, дето се е занимавал с електроника от началото на 90-те мога да кажа, че тази технология още за 85-та година е била силно демоде и просто явно е технология, която е усвоена от края на 60-те или 70-те години! По принцип тиристорите към 80-те години бяха доста използвани и ако източния блок не беше в състояние да предложи качествено задвижване за асинхронен двигател, то за управление на ПТД имаше всички възможности. Такова механично превеключване във времето можеше дори тогава да се изиграе много по-елегнатно. Например можеше да има релета за време на всяка секция от съпротивления и така едно реле за време да си отговаряше само за неговото си съпротивление. Да не говорим, че можеше всичко да е изпълненто по тази схема на ниско напрежение, а тиристор да се ползва да комутира силнотоковата верика. Така можеше да има само механично износване, но не и нагар от комутиране на високи токове. Абе явно са крали тролей от 60-те години или ....
« Last Edit: 06.06.2017, 09:49:52 by Mammoth »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3959
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #103 on: 26.07.2016, 11:33:21 »
Произведените по същото време в соц лагера Шкода 14/15тр и Икарус 280Т са с тиристорно импулсно управление - формират се импулси с променлив коефициент на запълване в зависимост от необходимия тягов или спирачен момент, в тягов режим импулсите се изглаждат от филтриращи бобини преди да се подадат на двигателя. Съответно при класическите тиристори се налага да има комутационна схема за запушване при ниско ниво на импулса. Тиристорите са запушени в част от времето съответно не се консумира енергия и разходът намалява значително. :rolleyes: Асинхронните задвижвания навлизат през 90-те години, когато се появяват надеждни и икономични силови транзистори не изискващи специална комутация, дори GTO тиристорите изискват отрицателен запушващ импулс.  :) През 80-те години и на Запад са използвани тиристорни импулсни системи за управление, при влаковете с  променливотокова мрежа управляеми тиристорни изправители. :)