Author Topic: DAC Чавдар  (Read 26438 times)

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 887
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Ами сигурен ли си че са с капаци отгоре фабрично?
По моите познания да, аз ги помня от нови и тогава имаха.
Нашите дакове нито един няма капак
Ти откога обръщаш внимание ?
А брезентите ги сложиха на всички дакове защото течаха и се е скъсала хармониката.
Фактически ще е по-приятно на пътниците като по време на дъжд са напълно предпазени от капене на вода. Признавам че при слагане на брезентите са гледали повече функционалната гледна точка отколкото естетичната.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Ами сигурен ли си че са с капаци отгоре фабрично?

По моите познания да, аз ги помня от нови и тогава имаха.


Ами сега се мъча да си спомня старите ни дакове които отдавна са бракувани дали имаха капаци отгоре...Все ми се струва че не...Тук mgk може по-добре да каже,той си спомня по-отдавнашни тролеи.Едно е сигурно обаче-след основните ремонти на сега движещите се дакове през 2003-2004 ако е имало,на всички им е бил махнат капака и в последствие на някои са им сложили преградки.

Днес от даковете само на 110 попаднах(и на 113 ама няма смисъл да го снимам повече,той звезда ще стане  :D :D )Имам една снимка

http://prikachi.com/users/freepigeon/11y.jpg

Ходих с влак до София и като минахме през депото видях един от старите дакове видимо постегнат не можах да видя отдалече но беше или 112 или 117,а има вероятност и да са пребоядисали 111 и да е той.Но номера беше по-малък от обичайното в смисъл с по-малък шрифт което ме накара да мисля че това е 117 той беше с малък номер.??

Имам и една снимка на новите мотриси на БДЖ каквито вече обслужват всичките пътнически влакове София-Перник-е това вече е европейски тип транспорт,кеф ми беше да се возя.
http://prikachi.com/users/freepigeon/12f.jpg
« Last Edit: 14.04.2009, 23:03:40 by freepigeon »

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #42 on: 14.04.2009, 23:19:36 »
Не си спомням за капаците честно казано,но знам че на някои има нещо отгоре,което при други Дакове липсва:)
от влака се вижда доста добре депото"free"помниш ли,че имаше един Дак на който двете зелени ленти бяха една обща дебела зелена лента е той същия се вижда в депото от влака,само че не си спомням кой номер беше,върти ми се 117,но не помня точно,ти дали имаш някакви спомени?

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: DAC Чавдар
« Reply #43 on: 15.04.2009, 00:23:54 »
Не си спомням за капаците честно казано,но знам че на някои има нещо отгоре,което при други Дакове липсва:)
от влака се вижда доста добре депото"free"помниш ли,че имаше един Дак на който двете зелени ленти бяха една обща дебела зелена лента е той същия се вижда в депото от влака,само че не си спомням кой номер беше,върти ми се 117,но не помня точно,ти дали имаш някакви спомени?

Спомням си и съм сигурен че това беше 112.Но накрая беше пред скапване той-беше останал само скелета без гуми,без стъкла,без нищо.Разкарали са го вече,сега не го видях.Точно на неговото място беше мистериозния дак....
Сега тоя който видях си личеше че е пребоядисван,с характерните две зелени ленти,тъмно зелено като на 118 разцветката преди да го направят "марденски".Може пък именно 112 да са стегнали (дано).
Но ми направи впечатление номера-сигурен съм че беше по-малък от нормално.Ако си спомняш номерата на стария дак-117.По едно време и 109 беше с такъв малък и 119 преди ремонта.А може и да е бил 111 пребоядисан а номера да ми се е строрил малък заради трите единици.Как ме е яд че не можах да го снимам!!!

P.S Ако ти е по-кратко можеш да се обръщаш към мене с Владо,Влади или сродни,истинското име ми е Владимир.

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #44 on: 15.04.2009, 21:26:55 »
Днес се возих на 116 и направих малко снимки разбира се,да си кажа честно съм силно разочарован от състоянието му,отвътре не прилича на нищо,различни плоскости,грозно претапицирани седалки,а за акордеона да не говорим-толкова е зле...и на завоите се вижда навън от него ужас ето снимките

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #45 on: 15.04.2009, 22:05:15 »
Хармониката на този дак е в окаяно състояние,толкова ли не могат да я сменят. :angry:

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #46 on: 15.04.2009, 23:06:15 »
Всичките дакове в Пк са с такива "хармоники"и аз се чудя толко ли не може да поръчат 5 нови,колкото дака са останали да им я сменат

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: DAC Чавдар
« Reply #47 on: 15.04.2009, 23:22:23 »
Всичките дакове в Пк са с такива "хармоники"и аз се чудя толко ли не може да поръчат 5 нови,колкото дака са останали да им я сменат

На всички съм се возил които са в движение откакто съм тук и на 116 именно му е най-зле.То се вижда.Най е хубава на 113,и на 110 поне са останали цялостни-изтъркани но цели.На 119 също на завоите можеш да гледаш какво става отвъд,но е по-добре от 116.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 887
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Селска работа
« Reply #48 on: 16.04.2009, 00:02:33 »
Малеееееееее селска работа, акордеона майката си трака, като гледаш отгоре все едно че сено влиза през него и чували се мъчат да паднат. А пък и пода е много окалян и е много мръсно отвътре, а бе циганска работа.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Селска работа
« Reply #49 on: 16.04.2009, 00:14:09 »
Малеееееееее селска работа, акордеона майката си трака, като гледаш отгоре все едно че сено влиза през него и чували се мъчат да паднат. А пък и пода е много окалян и е много мръсно отвътре, а бе циганска работа.

Страшно много ти благодаря за милите думи!
Ние циганите от село си се возиме в селските ни тролеи,а ти що не ни покажеш един тролей от перфектните примерни градски пловдивски тролеи какво представлява та да се засрамиме ние селяните от нашите чували сено и циганска работа! 

Почвам да си мечтая колко ли по-градско и чисто е в този красноречив пример за неселски тролей....Ех само и нашите да бяха такива...
« Last Edit: 16.04.2009, 00:25:43 by freepigeon »

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 887
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Също селска работа
« Reply #50 on: 16.04.2009, 03:56:00 »
Тоя пловдивчанин дето ти ми показа не е по-градски от DAC Чавдара дето казах за цигански. Всеки случай бая цигански е де, няма какво.

Готени тролейбуси има в Атина например, а и новите ЛАЗове в Стара Загора, поне на външен вид.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Също селска работа
« Reply #51 on: 16.04.2009, 09:26:00 »
Тоя пловдивчанин дето ти ми показа не е по-градски от DAC Чавдара дето казах за цигански. Всеки случай бая цигански е де, няма какво.

Готени тролейбуси има в Атина например, а и новите ЛАЗове в Стара Загора, поне на външен вид.

А,така е по-добре вече.В твоя случай коментара беше на принципа "присмяла се куката на кривото дърво".Че са зле,прав си,зле са ни тролеите-ние имаме тролейбусен транспорт в най-лошо положение в цяла България и това е истина.Но това се казва лоша поддръжка и липса на пари,но в никакъв случай селяния или още по-малко цигания.С този коментар ти обиди всички перничани,а ние не сме виновни за лошото управление и безхаберието на минали ръководства на компанията и управляващите.....Но вие така сте се научили-че в Перник живеят селяни,простаци,цигани и нз какви още и това е.
Лично аз те каня да дойдеш в Перник да видиш града и хората преди да говориш наизуст.За съжаление утре си заминавам,но ти обещавам следващия път като си дойда да ти домакинствам!

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #52 on: 16.04.2009, 11:05:36 »
,,Free,,,не го гледай това зиу ,което вече си е изслужило достойно службата и е на повече от 20 години,ами виж 9-те нови , рециклирани тролея Saurer,които се движат из Пловдив и направи сравнение.Между другото да ти кажа,че от зиутата в Пловдив само 3 броя са в движение и то не редовно,а и на пловдивските дакове ,когато се движеха,никога хармониките не са им били чак в такова състояние Сега извинявай,но как да кажа на черното бяло!Но все пак да те успокоя,че до скоро и пловдивското дружество беше в тежкото финансово състояние ,както  в момента е вашето,но вече постепенно се стабилизира и ще се радвам  ако пернишкият тролейбусен транспорт също се оправи и започнат да купуват нови тролеи .
« Last Edit: 16.04.2009, 11:21:12 by BB »

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #53 on: 16.04.2009, 12:31:23 »
Движат си се много редовно даже Зиу в Плд,да не говорим ,че доскоро се движеха и антиките като Шкода 9тр,в не по-завидно състояние са й Шкода 14 тр,които редовно карат с отворени врати,а това,че имате няколко нови тролея браво,дано скоро ви дойдат и 65те чисто нови тролея,които Батклиев обеща,но като цяло състоянието на пловдивския ел.транспорт с нищо за момента не превъзхожда пернишкия,да не говорим,че и вашта мрежа е обшо взето като пернишката,но по-важното е нешата да се подобрат за електро транспорта навсякъде където го има

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #54 on: 16.04.2009, 12:44:07 »
Само да ти кажа ,че от зиутата редовно се движи само това на снимката-345,освен него в движение има още две зиута -321 и 343,но не са излизали доста отдавна особено 343,това могат да ти го потвърдят и колегите от пловдивската тема.Шкода 9тр не се движат от 2007 година,с изключение на учебния 5027,но той не превозва пътници.От шкода 14тр има доста в движение,но те са по-запазени и могат да изкарат още известно време,а и някои минават в момента ОР.Зауерите са 9 броя и всички си се движат.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: DAC Чавдар
« Reply #55 on: 16.04.2009, 23:01:17 »
,,Free,,,не го гледай това зиу ,което вече си е изслужило достойно службата и е на повече от 20 години,ами виж 9-те нови , рециклирани тролея Saurer,които се движат из Пловдив и направи сравнение.Между другото да ти кажа,че от зиутата в Пловдив само 3 броя са в движение и то не редовно,а и на пловдивските дакове ,когато се движеха,никога хармониките не са им били чак в такова състояние Сега извинявай,но как да кажа на черното бяло!Но все пак да те успокоя,че до скоро и пловдивското дружество беше в тежкото финансово състояние ,както  в момента е вашето,но вече постепенно се стабилизира и ще се радвам  ако пернишкият тролейбусен транспорт също се оправи и започнат да купуват нови тролеи .

Виж сега-въобще не може да става сравнение между двете транспортни дружества и подвижния им състав-както вече казах,от това което чета тук и виждам снимано и т.н безспорно ние в Перник имаме най-окаяните тролеи-и като подвижен състав и като финансово състояние.
Но,има едно но.Ако се погледне на нещата от друга страна не съм много сигурен:

*Дълга на тролейбусен транспорт Перник е само към ЧЕЗ електро и срещу него се води дело (което на 1 инстанция спечелиха именно тролеите но Чез обжалват),защото само на нас от цяла България са били начислявани суми за реактивна енергия,а не това което реално е консумирано.И това не е честно и законно.Така че след втора инстанция ТТ перник може да се окаже без дългове,а в Пловдив също сте известни като големи борчлии и не знам дали можете да си ги плащате.

*Перник има 80000 жители,а Пловдив половин милион(на изуст си говоря но сте поне 200000,не по-малко).Сам можеш да осъзнаеш че джоба ни е поне 3 пъти по-плитък от вашия и приходите са поне 3 пъти по-малки.За сметка на това в Пловдив са ви останали 2 линии от десетина,а на нас 2 линии от 3.И тези две линии се обслужват съвсем редовно и на нормален интервал,макар и с бараки с прокъсани хармоники.

*И накрая- ТТ Перник е общинско дружество (знаеш колко отговорен и надежден стопанин е държавата),а ТТ Пловдив частен-просто няма как да дръпнеме докато кметицата "управлява" тролеите в Перник.

Не пиша това за да "мериме мускули",защото вече казах че точно спора кой е по-добър Перник или Пловдив по тролеи е спора между куция и кьоравия кой е по-сакат,но все пак не гледайте само 9-те зауера,има много други неща които също са от значение.Иначе аз ви го казах-вие сте по-добри,ние ги нямаме и зауерите даже  :blush:

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #56 on: 16.04.2009, 23:23:31 »
Нашите линии в началото  бяха общо 16-2,3,5,8,14,19,23,25,28,32,34,35,55,102,114 ,134,като в края на 80-те е имало проект и за линия Пловдив -Асеновград,но неосъществен.Когато започна да запада дружеството имаше 11 линии,след това останаха 8 ,след това 6,след това 4 ,после две и накрая и до скоро беше само 3-ка.И аз точно за това се ядосвам,целият град е опасан с контактна мрежа ,а се движат само 2 линии,а като си спомня  в онези години колко развит беше този транспорт,а до скоро,преди приватизацията беше заплашен и от цялостно закриване.Сега вече и дълговете по малко се изплащат ,но все пак си е трудно,защото са трупани години наред .
И да не мерим мускули,както казваш ами направо да си кажем,че до скоро и двете дружества бяха на едно ниво,по отношение и на ККМ и явно сме имали еднакво безотговорни управници . :)
P.S.Да те попитам ,вие нямахте ли едно време и линия 16 ,или е било само проект,защото на една стара карта на Перник има отразена и такава тролейбусна линия?
« Last Edit: 16.04.2009, 23:34:09 by BB »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: DAC Чавдар
« Reply #57 on: 17.04.2009, 00:09:44 »
P.S.Да те попитам ,вие нямахте ли едно време и линия 16 ,или е било само проект,защото на една стара карта на Перник има отразена и такава тролейбусна линия?

Да,до ден днешен на карти я слагат тая прословута линия 16...
В интерес на истината тролейбусна линия 16 е съществувала за кратък период от време,но не с маршрута,с който е на картите.Тя е била почти дублираща на 17(която сега не се обслужва от тролеи) като началната и крайната точка са едни и същи,а малко преди крайната спирка 16 минава по пряк път като не обсужва последните 4-5 спирки на отиване,а заобикаля и ги обслужва на връщане,а 17 обратното.Дано да съм обяснил добре че не е лесно за обяснение :rolleyes:

А 16 каквато е на картите никога не е била пускана-останала е само проект...Има сега по целия й самостоятелен маршрут,и стълбове,и въжета между тях но мрежа няма.Само тя е оставало да се сложи,ама уви,така и не е направено.До последно през 2004-2005 се говореше че ще взимат пари по проети на ЕС за изграждането й но там си и остана....

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: DAC Чавдар
« Reply #58 on: 18.04.2009, 16:22:49 »
още един спасен ветеран:)след няколко месечно отсъствие днес видях на линия 111-пребоядисан с дебела зелена линия ето и 1 снимкa ,с него Даковете в движение стават 6-110,111,113,116,118 и 119
« Last Edit: 19.04.2009, 00:58:09 by mgk »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12470
    • View Profile
    • Email
Re: DAC Чавдар
« Reply #59 on: 18.04.2009, 21:39:11 »
още един спасен ветеран:)след няколко месечно отсъствие днес видях на линия 111-пребоядисан с дебела зелена линия
Това на втората снимка дъждобран на хармониката ли е? Направо велика работа!  :D

Очуканата панелка и каручката са напълно в тон с тролея. Цялата картинка е в мрачни импресионистични тонове - стил късен Реноар. Само дано не я видят нашите хърватски приятели, че пак ще ни се смеят.
« Last Edit: 18.04.2009, 21:42:49 by blagun »