Author Topic: Автобусите на Кремиковци  (Read 22750 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15422
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« on: 05.06.2006, 13:16:09 »
Тези дни се замислих и си мисля,че това е една доста интересна тема.Общо взето аз не знам нищо по нея и затова ще задам само въпроси.
 1.Първо колко автобуса имат тези хора?Мен ми се струват доста.Какви са били предишните?
 2. Колко са линиите и как се определя номерацията им?Прави ми впечатление,че някой са с табели за различни маршрути едновременно.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11462
    • View Profile
Автобусите на Кремиковци
« Reply #1 on: 05.06.2006, 15:26:18 »
При нас спира един "413"
Вероятно по-рано са имали чавдарки....
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10713
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #2 on: 05.06.2006, 22:50:13 »
Автобусите на Кремиковци са американски боклуци марка Blue Bird,отличават се с изключително твърда возия,много неудобен интериор лоша планировка,не са удобни за градски,понеже имат само една врата и качването и слизането ще е много неудобно,нито пък за междуградски, защото седалките отвътре са като в градски автобус и са тесни.Интериора е много грозен и е обкован с ламарина.Вратата пък дори не е автоматична и се отваря с една ръчка до шофьора.Скоростната кутия е автоматична.Возил съм се 2-3 пъти в тия автобуси и са пълни боклуци,по мое мнение почти всичко,произвеждано в щатите е голям боклук.
Нашите Чавдари са с класи над тези автобуси много по-добри са,който и да е модел на Чавдар да вземете е по-добър от американските боклуци.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #3 on: 06.06.2006, 08:51:43 »
Нормално е да купят некачествени/евтини автобуси, все пак са за персонала, освен това са необходими доста, както изглежда...

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12322
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #4 on: 06.06.2006, 13:14:34 »
"Сините птички" (Blue bird) сме ги виждали по холивудските филми предимно като средство за превоз на ученици и затворници. Иво, ти както винаги, се оУя с чавдарките. Сините птички вече направиха почти 15 години  в Кремиковци и са живи, даже и при тези екстремни условия. Разбира се, янките не са от най-добрите производители на градски автобуси (такива не им трябват особено). Ясно е, че сините птички не са луксозни, но доста добре се святкат по Ботевградско шосе и по Кремиковското шосе, което не може да се каже за спатъхналите чавдарки - позора на европейското автобусостроене. Мисля, че чавдарките можеш да сравняваш само с някои полуавтобуси, полугазки, производство на бившите съветски републики.

Изобщо време е да попорастеш малко и да проумееш, че Чавдар 141 не е върха на сладоледа. Достатъчно е едно лято да живееш в близост до автобусна спирка на линия, обслужвана от Чавдар 141, за да ти се отще от тях (през 1995 живеех до Зимния дворец, тогава Ч 141 бяха чистак нови и шумът и смрадта бяха непоносими).

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15422
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #5 on: 06.06.2006, 13:44:36 »
А някой знае ли точната бройка?Бракувани?Иначе мен винаги ми е била интересна тази ръчка за вратата и лостовете,който са си открити.А защо нямат като тези в Америка врата на задната страна за авариен изход?

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12322
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #6 on: 06.06.2006, 13:58:50 »
Слава Богу, че Кремикомци само си решава транспортната задача. Иначе ако спрат сините птички, по спешност трябва да се прави ІІІ метродиаметър.
Което още веднъж показва глупостта големи заводи да се строят в столицата.

Същото е положението и с пловдивското КЦМ, Марица-изток, Нефтохима, които също поддържат ведомствен автобусен транспорт.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6726
    • View Profile
Автобусите на Кремиковци
« Reply #7 on: 07.06.2006, 00:05:36 »
Благуне, Чавдарките 141 ги съсипаха с допотопното масло и нафта. Немците тогава изрично предписаха какви масла да се ползват но не би - в ПАТ-2 решиха че може да наливат тунджата която се излива и в дивако-устойчивите двигатели на 11Г5 (Шкода-РТО).

По въпроса с американските сини гълъби - ами да може да са всякакви но за 15 години труд по кремиковските отсечки не мръднаха и никъде не се показа ръжда по ламарините им. Днес изглеждат така както когато са излязли от конвейрната лента.
А за автобазата в Кремика няма да ви разправям - всеки може да си представи какво е положението там.
Не знам дали някой от тук пишещите помни че навремето ПАТ-2 бе ангажирано с извозването на кремиковския персонал. За целта в предприятието имаше зачислени прилично голямо количество машини Чавдар 11М4.
@Благун - метро чак не но току виж възобновят старите планове да се удължи тм.22 до комбината.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #8 on: 07.06.2006, 14:19:04 »
Quote from: CKD
Благуне, Чавдарките 141 ги съсипаха с допотопното масло и нафта. Немците тогава изрично предписаха какви масла да се ползват но не би - в ПАТ-2 решиха че може да наливат тунджата която се излива и в дивако-устойчивите двигатели на 11Г5 (Шкода-РТО).

По въпроса с американските сини гълъби - ами да може да са всякакви но за 15 години труд по кремиковските отсечки не мръднаха и никъде не се показа ръжда по ламарините им. Днес изглеждат така както когато са излязли от конвейрната лента.
А за автобазата в Кремика няма да ви разправям - всеки може да си представи какво е положението там.
Не знам дали някой от тук пишещите помни че навремето ПАТ-2 бе ангажирано с извозването на кремиковския персонал. За целта в предприятието имаше зачислени прилично голямо количество машини Чавдар 11М4.
@Благун - метро чак не но току виж възобновят старите планове да се удължи тм.22 до комбината.

 Това продължение няма ли да е по-дълго(и то доста повече) от сегашния маршрут на 22?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12322
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #9 on: 07.06.2006, 14:43:01 »
Quote from: CKD
метро чак не но току виж възобновят старите планове да се удължи тм.22 до комбината.
Нищо не е изключено! На времето построиха величествена гара на Ботунец със замисъла кремиковските работници да се извозват с електрички. Спомням си даже двуетажните вагони. Тя не е лоша тази идея, но трябваше да построят общежития за работниците около гарите - София-север или Централна гара.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #10 on: 07.06.2006, 20:56:47 »
Най-добре да затворят комбината, само трови София. Това естествено няма да стане, затова по-добре да удължат трамвайната линия,с идеята някой ден тази мрежа с малки корекции да се ползва за метротрасе (не знам дали е възможно, де, CKD да каже)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6726
    • View Profile
Автобусите на Кремиковци
« Reply #11 on: 07.06.2006, 21:30:00 »
То първоначалната идея си беше трамвай до Кремиковци. После бе скъсен на няколко пъти и накрая остана до станция Изток.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #12 on: 07.06.2006, 21:34:05 »
Мисълта ми беше, дали е възможно да се използва трамвайно трасе по-късно за метро, като се промени, естествено.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6726
    • View Profile
Автобусите на Кремиковци
« Reply #13 on: 07.06.2006, 22:43:12 »
Теоритично нищо не пречи стига при строителството да се спазят параметрите за метротрасе - радиус на кривите, наклони, товароносимост на релсовия път и земната основа и още куп други изисквания.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12322
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #14 on: 08.06.2006, 12:37:11 »
Като говоря за метро, подразбира се надземно изпълнение от автогара Изток нататък. То и трамвай, и метро да правят, трасето ще е между платната на Ботевградско шосе. От една страна - трамваят е твърде бавен за това дълго разстояние, от друга страна - метрото би било натоварено само в началото и края на работните смени.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4448
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #15 on: 08.06.2006, 13:19:05 »
Само в София хората имат представа за понятието "бавен трамвай". За съжаление качеството на линиите, които в момента се използват ежедневно е трагично. Отделно, че трамваите не са модернизирани и можем да се гордеем с остарял парк. Нищо не пречи на трамваите да развиват високи скорости. Но едва ли центърът на София е предвиден за трамвайна рали писта. Просто ако се построи качествено трасето до Кремиковци по него спокойно би могло да се пуснат трамваи, с предвидени по-високи скорости.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #16 on: 08.06.2006, 13:57:46 »
Ами то 22 и 20 на определени части от трасето развиват доста прилична скорост.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6726
    • View Profile
Автобусите на Кремиковци
« Reply #17 on: 08.06.2006, 14:49:26 »
Най-бързоходните вагони се движат по линия 20. При тях без проблем може да се достигнат скорости от порядъка на 70 км/ч. Българските вагони до един са опасни за движението при скорост над 40 км/ч. затова да си шават кротко по Витошка и Графа. Не случайно разписанията са така направени че да е възможно да се спазват и от пешаходци.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #18 on: 08.06.2006, 18:00:34 »
Според мен най-скоростната трамвайна отсечка е между "Оборище" и Румънското посолство.
В много европейски градове нама метро, а трамваи, кото се движат и по улиците, и под земята, при това развиват скорости, които задминават пределната на нашето метро (май беше 90 км в ч.). Така че, може би скоростен трамвай би било по-доброто решение, не става въпрос за много заселени райони, а за бивши села, вече квартали на София. Имайте предвид, че в тези квартали голяма част от населението разполага и с лични автомобили.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Автобусите на Кремиковци
« Reply #19 on: 24.06.2006, 02:24:57 »
Значи, темата се е получила изключително интересна. Мисля че пускане на трамвай до Кремиковци е нерентабилно и глупаво!Като оставим на страна, че бъдещето на този комбинат е неясно, все пак трябва да се каже, че така наречения процес на изселването на жители на големи градове към покрайнините /разбира се след позамогването на народа, но все пак в близките 10-15 години/ и в София ще стане факт.

И тогава ще трябва да се мисли за продължаването най-вече на метрото. МОЖЕ и сега да се мисли в перспектива. Метро все някога ще се пуска по посока Кремиковци, Горна Малина и тн, Долни Лозен, Владая и тн... но определено АКО се наливат пари, то трябва да е в метро , а не трамвай.

По въпроса с скоростта на трамваите просто исках да потвърда мненията на няколко човека тук - в Мюнхен например трамвайте имат такова разписание, че на отсечка от рода на Славейков - Римска стена, или Св Неделя - Солунска да развиват също до 70 км в час. За в бъдеще нещата и в София ще станат така, но на първо място трябва инфраструктура и нови трамвай. Иначе всичко е възможно и дори е задължително така да се направи...