Author Topic: Автобусите на Кремиковци  (Read 25496 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15558
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #20 on: 24.06.2006, 17:25:26 »
Quote from: bgpower
...
И тогава ще трябва да се мисли за продължаването най-вече на метрото. МОЖЕ и сега да се мисли в перспектива. Метро все някога ще се пуска по посока Кремиковци, Горна Малина и тн, Долни Лозен, Владая и тн... но определено АКО се наливат пари, то трябва да е в метро , а не трамвай.
...
Само тази тема да не се превръща в тази от другия форум за метролъчът София-Перник!Според мен на метрото му е достатъчно едно удължаване до пощата на Връждебна.Около Богоров,Яна,Ботунец,Чепинци,Световрачене си има изградена ЖП линия.Те са вече на прилично дълги разстояния от централните градски части и една грацка железница според мен би била по подходяща.Колко седящи места има в един ЖП и в един метро вагон?Къде е по комфортно и кой транспорт е типично градски?
 Според мен ЖП линията от Казичене през Равно поле е идеална.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Автобусите на Кремиковци
« Reply #21 on: 24.06.2006, 22:15:18 »
Така е. Градската железница, движеща се по релсите на БДЖ пък би била най-доброто решение, като тя пък ще слиза доли до Централна гара или НДК!Там може да е общото начало на всички градски железници, ако предположим че са 2-3 лъча.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15558
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #22 on: 25.06.2006, 18:28:48 »
Quote from: bgpower
Така е. Градската железница, движеща се по релсите на БДЖ пък би била най-доброто решение, като тя пък ще слиза доли до Централна гара или НДК!Там може да е общото начало на всички градски железници, ако предположим че са 2-3 лъча.
До НДК само с прекачвания с метро.Нали даже щяхме да изнесем Централна гара в Дружба(при летището),както е по целия свят.Къде сте видели голяма гара в център на градовете?Най-близките са на 10-20км.Старата околовръстна ЖП линия е почти изцяло разбита и на места вече застроена,така че това с центъра за съжалиние не го виждам.Тепърва да копоаем и за Жп линии е глупаво.Там където се прави е да се свържат отделни точки,а на практика в южна София почти няма влакови линии.
« Last Edit: 25.06.2006, 18:30:27 by difian »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #23 on: 25.06.2006, 19:01:46 »
Преди време разсъждавах над възможността да се построи абсолютно нова жп гара в центъра на София - точно под сегашния Женски пазар. По този начин ще има възможност да се диференцират пътникопотоците и до бърз и удобен жп транспорт извън София да се стига по-бързо. Но това е много скъпо (ще кажат някои). Да, може би, но това дава възможност в последствие да се оформи градска железница, която да премахне нуждата от метро. Да не забравяме, че метрото не може да се използва за извънградси превоз, така че евентуално, така построена гара, свързана подземно, може да продължи до бившата гарата под моста на бул Скобелев. Може да ви се струва пресилено, но в други градове такава връзка отдавна би била изградена. По този начин и Кремиковци и Яна и Мировяне и Горна баня и Перник ще имат най-бързата и "топла" връзка със столицата. Колите ще намалеят, а хората ще използват градски транспорт и железница B)  B)
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15558
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #24 on: 25.06.2006, 19:14:15 »
Quote from: maniak
Преди време разсъждавах над възможността да се построи абсолютно нова жп гара в центъра на София - точно под сегашния Женски пазар. По този начин ще има възможност да се диференцират пътникопотоците и до бърз и удобен жп транспорт извън София да се стига по-бързо...
Сега тръгнахме и метрото да премахваме.Аз пък имах сходна идея на местото на Женския пазар да се направи писта и всеки с личния си самолет :P Не трябва сега да стигаме и другата крайност-от това метрото да иземе функциите на гр.железница в това гр.железница да стане метро.
 Подземна гара може почти навсякъде да се направи.А хората като излязат от тази гара по тесните улици ли ще тръгнат?А там има и красиви постройки и е нещо като исторически център,макар че не можем да се похвалим с архитектура от Средновековието,Робството или Възраждането като други градове.В Западна Европа един от моделите е гарите да са като клинове и от различни точки навлизат в града и обслужват различните посоки...

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #25 on: 25.06.2006, 19:48:17 »
Според мен е глупаво да се мести Централаната жп гара, на удобно място е и не пречи, освен това оттам ще преминава втори метролъч и ще има удобна връзка с почти всички краища на София (лъчите се пресичат наблизо). Това за жп гара до Женския пазар е ненужно и не го виждам как ще стане- ще разкопаят целия център и ще набутат някакви релси между сградите, или по-скоро много сгради ще си заминат   . А за районите около Кремиковци- не мисля, че имат голям прираст на население предвид екологичните особености около комбината. Дори и да затворят завода там е замърсено за мноооого време напред и хората се изнасят от въпросните места. Така, че чак толкова развит транспорт там не е необходим. По-добре е да се помисли за построяване на втора линия София-Перник, защото в момента влаковете могат да се разминават само на гарите по маршрута.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Автобусите на Кремиковци
« Reply #26 on: 25.06.2006, 22:27:47 »
Quote from: difian
До НДК само с прекачвания с метро.Нали даже щяхме да изнесем Централна гара в Дружба(при летището),както е по целия свят.Къде сте видели голяма гара в център на градовете?Най-близките са на 10-20км.Старата околовръстна ЖП линия е почти изцяло разбита и на места вече застроена,така че това с центъра за съжалиние не го виждам.Тепърва да копоаем и за Жп линии е глупаво.Там където се прави е да се свържат отделни точки,а на практика в южна София почти няма влакови линии.
Не съм съгласен много с теб,че гарите са извън градовете. Берлин, Лайпциг, Дрезден и в много други градове гарата се намира в самия център.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #27 on: 25.06.2006, 22:52:50 »
Quote from: burtan
Не съм съгласен много с теб,че гарите са извън градовете. Берлин, Лайпциг, Дрезден и в много други градове гарата се намира в самия център.
еййййй тая новата гара на Берлин е приказка, много ме радва
НЕ на хейтърството!

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Автобусите на Кремиковци
« Reply #28 on: 26.06.2006, 00:08:31 »
Такава бих си представил в София, правилно!

Вижте, мисля че нашата гара си е на приемливо място!Особено ако станат плановете за голяма модернизация ще я закрепят. въпросът е принципен - метро ЩЕ има, но навсякъде освен него има и градска железница, която да ходи доста по-навън в покрайнините.

Незнам дали някога е мислено за такова нещо за София, но точно това е решението на Яна, Кремиковци, Челопечене, Владая и тн.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
Автобусите на Кремиковци
« Reply #29 on: 26.06.2006, 13:28:30 »
Много много отдавна още при построяването на линията Цариброд-Вакарел, изграждането на сегашната гара София е разглеждано като временно решение. Според градоустройствените планове от тогава централна гара е трябвало да се намира северно от бул.Дондуков и западно от бул.Левски (срещу операта) като цялата гара да бъде с глухи коловози. За съжаление възможността за строителство на гара на това място е безвъзвратно изпусната а терените на които може да се строи нова (допълнителна) жп гара са изключително оскъдни.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15558
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #30 on: 26.06.2006, 14:44:26 »
Quote from: burtan
Не съм съгласен много с теб,че гарите са извън градовете. Берлин, Лайпциг, Дрезден и в много други градове гарата се намира в самия център.
Аз това го казах с ирония,която ти не си схванал :P
Quote
В Западна Европа един от моделите е гарите да са като клинове и от различни точки навлизат в града и обслужват различните посоки...
Ето виж,тук по-надолу съм споменал,че гарите навсякъде са си в центъра и са с глухи коловози.Всъщност сега като се замисля Берлин е интересен пример за вариант като софийския,кадето главната линия е разделя града на две,а не са гари с глухи коловози за основните посоки.
« Last Edit: 26.06.2006, 14:44:58 by difian »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12940
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #31 on: 27.06.2006, 10:47:51 »
Quote from: difian
Ето виж,тук по-надолу съм споменал,че гарите навсякъде са си в центъра и са с глухи коловози.
Има и обратна тенденция - стари гари в центъра да се закриват - пример - гара Орсе в Париж. Не ми е известна европейска столица, в която гарата да е в идеалния център (най-близко е в Прага - да една метроспирка от Вацлавские намести, но формалният център е в Старе место. Но нали все пак Софийската ще е на две метроспирки от центъра).  Просто на гарите има добри връзки с МГТ и най-вече - с метрото.


Дали гарите ще са с глухи коловози или ще са линейни - това зависи от съответното градоустройство. От жп-гледна точка, линейната структура е по-икономична - спестява доста маневри.  Задънените гари пък са по-лесни за пътниците, тъй като, на който и коловоз да пристигне влакът, имаш да изминеш само неговата дължина и си в гаровото хале, до което или под което се правят връзките с МГТ. Докато на централна гара София, ако слезеш на 13-ти коловоз, трябва да изминеш, освен дължината на влака,  300-400 метра до халето. В допълнение към това неудобство имаме лошия проект на Централна гара София е, при който спирките на МГТ са доста отдалечени от гаровото хале.

Най-лесно за пътниците на Централна гара би било, ако метротрасето върви перпендикулярно под коловозите, но тогава в метростанцията трябва да има информационна система, свързана с гаровата и даже каси или поне автомати за жп билети. Отделно, че едно подземно изпълнение с много вховоде и изходи би оскъпило тази станция.

За надземният МГТ и такситата удобно и просторно място за спиране би бил теренът от източната страна на гарата - сегашният платен паркинг до Колетно гише плюс терена от колабиралия жп-завод до Централна автогара. Трамвайното трасе би могло да се прекара в локалното платно до Транспортна болница и после - по Христо Ботев (нали по Мария Луиза ще отпадне трасето).

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #32 on: 27.06.2006, 11:13:14 »
Дали няма да е по-удачно да пуснат автобусите по уличката пред гарата, където спират такситата? Така няма да се ходи толкова многоо т перона до спирката. Ще разкарат и без това фалфивите таксита оттам и ще стане спирка на ГТ. И няма да е лошо да сключат договор с ОК Супертранс, че е срамота пред Централна гара да се подвизават такива "бакшиши"   .

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #33 on: 27.06.2006, 11:34:19 »
Quote from: conecto
Дали няма да е по-удачно да пуснат автобусите по уличката пред гарата, където спират такситата? Така няма да се ходи толкова многоо т перона до спирката. Ще разкарат и без това фалфивите таксита оттам и ще стане спирка на ГТ. И няма да е лошо да сключат договор с ОК Супертранс, че е срамота пред Централна гара да се подвизават такива "бакшиши"   .
трудна работа, на гарата спират супер много линии, по разписание нямат почивка там но винаги се случва да изчакат 1-2 мин. задния ако закъснява .... и става кофти, освен ако не освободят и 2те ленти на уличката, но тогава няма място за таксита. Сега е добре и подлеза оправиха и асансьори и ескалатори сложиха не е толкова трудно както преди
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15558
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #34 on: 27.06.2006, 12:33:40 »
Quote from: Repcho
трудна работа, на гарата спират супер много линии, по разписание нямат почивка там но винаги се случва да изчакат 1-2 мин. задния ако закъснява .... и става кофти, освен ако не освободят и 2те ленти на уличката, но тогава няма място за таксита. Сега е добре и подлеза оправиха и асансьори и ескалатори сложиха не е толкова трудно както преди
А улицата точно пред гарата няма ли три ленти?Мястото дава възможност да се наредят доста автобуси, докато при сегашното дължината е по-малка.Някои от линиите могат да си останат на по-външната спирка-77 и 85...

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #35 on: 27.06.2006, 13:09:44 »
Първо ще разкарат паркираните коли, ще направят някъде отстрани стоянка за таксита и място ще има достатъчно.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Автобусите на Кремиковци
« Reply #36 on: 27.06.2006, 19:45:34 »
Абе да ви кажа, аз лично от онзи прословут ремонт на Софиянски доста повече се надявах. Мислех си, че онзи район ще се облагороди най-накрая, че ще вземат както Автогарата и Летището за ги дадат на ОК или 1280 и да се приключи номера с тези таксита, които наистина са за убиване!Плюс това ориенталските пазарчета си останаха, а иначе място при гарата има БОЛ. И за 2 метростанции и тн...

Нали идеята на Автогарата беше да е Автогара?Защо тогава до нея още трябва да има международната автогара?Площадът е много голям и могат много варианти да се измислят, но... КОЙ?

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #37 on: 27.06.2006, 20:23:52 »
Quote from: bgpower
Нали идеята на Автогарата беше да е Автогара?Защо тогава до нея още трябва да има международната автогара?

Защото явно собствениците на старата автогара искат по-малка сума за престой на автобусите. На новата, ако не се лъжа беше към 30-40 лв. за половин час на автобус.

Иначе за такситата- един приятел една вечер му се наложило да се прибира от влака и от Централна гара до бул. Стамболийски само 12 лв <_< . Не че ОК-ите от автогарата и летището не надуват помпите, ама чак толкова  ...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
Автобусите на Кремиковци
« Reply #38 on: 27.06.2006, 22:27:30 »
Централна гара София е типичен пример за социалистическа мегаломания задушаваща функционалноста. Освен че спирките са страшно отдалечени също и между коловозите е оставено достатъчно излишно пространство. Коловозното развитие можеха да го поместят на 2/3 от територията на сегашното а това щеше да скъси разстоянието до приемното сдание.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Автобусите на Кремиковци
« Reply #39 on: 28.06.2006, 11:08:01 »
Да не говорим за "вторият етаж" на гаровата сграда, както и за огромното пространство на чакалнята, подлеза и т.н.