Author Topic: Тролейбусен транспорт (без София, Варна, Бургас, Плевен и Стара Загора)  (Read 125614 times)

Offline xentia

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
  • xentia in strange world
    • View Profile
    • Email
С известно закъснение публикувам едно видео снимано от мен - пътуване по трасето на неизпълнената тролейбусна линия 1 в Шумен. Приятно гледане, извинявам се за непрофесионалното качество, но смятам че ще е интересно за любителите.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=c9INA5pjB-4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=c9INA5pjB-4</a>
И галейки бетона нежно, като крило на птица - морето го разнищва, частица по частица...

Offline ivan3275

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Изгледах видеото и мога да кажа,че стълбовете са сравнително запазени в центъра,но вече към края на последната улица много е занемарена обстановката там.Стълбовете не са пребоядисани,а и са останали елементи по тях,то и цялата улица не е като хората.А да ви попитам там ли е трябвало да се намира тролейбусното депо където колата обърна.И още един въпрос ТИС-овете дали съществуват още или не?

Offline xentia

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
  • xentia in strange world
    • View Profile
    • Email
Още когато заснемах това видео се опитах да събера информация от хора които тогава са имали нещо общо с това.

Проведох задълбочени разговори с човек работил по изкопните работи в прословутият тунел под центъра и с човек участвал в монтажа на контактната мрежа. По въпросите:

- Имало е няколко предложения за депо, предстояло е да се уточни къде точно да е то. Първоначално са били закупени 2 тролея ЗИУ като вероятно са щели да нощуват на булевард Симеон Велики - по подобие на Плевен.
- ТИС е имало изграден в района на кооперативният пазар, някъде зад сградата която наричат АСТРА ЦЕНТЪР - сега е маказин за китайски стоки. Обиколих мястото няколко пъти но не открих никакви доказателства за това.
И галейки бетона нежно, като крило на птица - морето го разнищва, частица по частица...

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4390
  • RIP ex-GVB 349 (1986 – 2013)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
От Бургас са тръгнали да карат Волвата нанякъде. Ако случайно някой засече екземпляр от тях в друг град, да пише и, ако може, да снима – би било интересно да се знае в кой град се движи.
Автобуси DAF SB201 Hainje
A7804AM – любим DAF/Hainje
A4475KH – любим TEDOM
355, 2500 – любими MB O305G
1641, 2523 – любими Heuliez O305G


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4861
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Сигурно ще се движат еднократно в моргата в Ямбол.  :help:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6433
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Да, най-вероятно след Канадските и всички стари тролейбуси на СтЗ, и на бургаските ще е последното им пътуване.

От Бургас са тръгнали да карат Волвата нанякъде. ...
Кои тролейбуси вече са заминали?

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 204
    • View Profile
Беше пуснат слух, че Сливен ще ги купува, но управителя инж. Е.Петров категорично отрече да ги взима с мотива, че се купуват нови тролейбуси в останалите общини. Няма къде да идат другаде освен в скрападжийницата на Динко. Аз го очаквах това, след като Варна си бракува всички 15-ки.
Източник: http://slivenpress.bg/novini-sliven/16122-ЩЕ-КУПУВА-ЛИ-СЛИВЕН-40-ГОДИШНИ-ТРОЛЕИ

Какво се случва с Берната?
« Last Edit: 26.08.2017, 13:06:03 by klutsohor »
За защита и контрол на тролейбусния транспорт на национално ниво, оспорващи политиката на общините!

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4390
  • RIP ex-GVB 349 (1986 – 2013)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Какво се случва с Берната?
Берната е извадена на плаца за момента, защото няма място в ремонтното хале за нея. Не е бракувана, би трябвало да продължава работата по реставрирането.
Кои тролейбуси вече са заминали?
Само 16176, доколкото разбрах. Днес ще мина и ще проверя пак.

Edit: Останали са точно две Волва, едното от които е набеденото за бъдещ музеен експонат (?) 16177 и още едно, до седмица-две ще се разбере съдбата и на тях двата. Останалите осем явно са закарани нанякъде, я в друг град, я в скрападжийницата на онзи неграмотен дебил от "Фермата".
Източник: http://slivenpress.bg/novini-sliven/16122-ЩЕ-КУПУВА-ЛИ-СЛИВЕН-40-ГОДИШНИ-ТРОЛЕИ
Какво се случва с Берната?
Пак като не са отрязали подписа от снимката на колегата – добре.
« Last Edit: 28.08.2017, 20:02:55 by $h@IdEr »
Автобуси DAF SB201 Hainje
A7804AM – любим DAF/Hainje
A4475KH – любим TEDOM
355, 2500 – любими MB O305G
1641, 2523 – любими Heuliez O305G


Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 204
    • View Profile
Мен ако питат би било добре да отидат в Сливен и да обслужват линия 201, която свързва гарата, автогарата и болницата с всички големи квартали на града (нали нея ще запазят като тролейбусна), а това оправдава нуждата от съчленени тролейбуси. Трябваха им точно 8 бройки и Волвата щяха да стигнат. Отделно хората в града щяха да видят, че има подобрения и в тролейбусния транспорт, дори да е закърпване на положението до намеране на пари за нови. Но явно им излиза по- насметка да освежат старите Шкодаци. В Хасково и соло тролейбус не могат да запълнят, какво остава за голям тролейбус.  :rolleyes:
За защита и контрол на тролейбусния транспорт на национално ниво, оспорващи политиката на общините!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4680
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
За Сливен вариант бяха и варненските 15-ки , защото щеше да им е позната техника. Като цяло варианти много има(ше) (София, Плевен, Стара Загора), желание обаче няма... :rolleyes: Дано поне 14-ките да минат качествен ремонт и да се движат още.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4000
    • View Profile
Хасково е с по-малко население от Сливен и е доста компактен град съответно има по-малки пътникопотоци и е възможно тролейбусите да се полупразни. Интервалите на 201 в Сливен в пик са около 15 минути и осем качествено ремонтирани единични тролейбуси би трябвало да са достатъчни за нормално обслужване. :rolleyes:

Offline stefo_72

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 128
    • View Profile
    • Email
8 тролея за Сливен са малко по линия 201 . Между тролеите винаги има и малки автобуси особено в час пик . 15 kite наистина щяха да бъдат вaриянт.

« Last Edit: 28.08.2017, 20:00:29 by stefo_72 »

Offline Рачката К

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Може Батаклиев да ги купи

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Колкото повече човек се занимава с пловдивските казуси, толкова повече му се струва, че историята прилича на задачата да определи в Qake3, кои са добрите и каква е поуката. Единственото сигурно е, че градът, пътниците, екологията и разума са загубили.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 204
    • View Profile
Идеята да има тролейбусен транспорт в областните градове по големина на населението след Плевен може да се постави отново на дневен ред според доклада, който е в негова защита с по 1-2 линии, абстрахирайки се от влизане в опустели индустриални зони. Ето в общи линии кратко описание за всеки град по отделно:

Сливен: По линия №201 и по производна на нея линия с обходни и удължени участъци или чрез обслужване на кварталите по отделно с линии №1, №7 и №116;

Добрич: Две линии. Линия А- от жк Строител (както си беше) по булевардите Добруджа, Добричка епопея, 3-ти март, 25-ти септември и след това по ул. Любен Станчев до обр. в жк Добротица. Линия Б- от жк Балик (както си беше) по същите булеварди, след това по ул. Батовска, ул. Никола Петков и отново по бул. Добруджа до жк Балик;

Шумен: Една линия- от жк Еверест през жк Боян Българанов и след това по бул. Симеон Велики до жк Тракия;

Ямбол: Две линии- по маршрута на автобуси №5 (през Болницата) и №1;

Перник: По утвърдени линии №10, №16, №17 и №20, евентуално и по хибридната №15;

Враца: Разширение на тролейбусната мрежа. Линия №1- от жк Дъбника по ул. Славянска и Околчица през пл. Софр. Врачански до кв. Медковец. Линия №2- от жк Дъбника по ул. Бр. Миладинови през пл. Софр. Врачански до кв. Медковец. Линия №3- от жк Дъбника по бул. Хр. Ботев през Червения площад до кв. Медковец. Линия №4- от жк Дъбника по ул. Славянска и Околчица през ЖП гара и Автогара до кв. Медковец. Линии №5 и №6 са довозващи до Уч. комплекс и Химко;

Пазарджик: Така както са си;

Хасково: Така както са си;

Благоевград: Две линии. Линия А- от центъра до жк Струмско. Линия Б- от центъра до жк Еленово;

Видин: Една линия- от жк Бонония по бул. Панония и Цар Александър II до пл. Съединение;

Габрово: Две линии. Линия А(№31)- от кв. Русевци по бул. Могильов до Шиваров мост. Линия Б(№32)- от Колелото до Инструмент;

Велико Търново, Кърджали, Монтана, Кюстендил и Ловеч също или електробуси;

Смолян: Една линия- от жк Петровица през ул. Коста Аврамиков до Каптажа.

Тролейбусен транспорт може да функционира и в необластните градове- Казанлък, Димитровград и Горна Оряховица/Лясковец.
« Last Edit: 08.10.2017, 14:32:30 by difian »
За защита и контрол на тролейбусния транспорт на национално ниво, оспорващи политиката на общините!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3699
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Колкото и да подкрепям тролейбусния транспорт не мисля, че има смисъл в малки градове без изградена тролейбусна мрежа да се изгражда тепърва такава. В Смолян например дори основните линии 1, 2 и 3 вече частично се обслужват от микробуси. По-добър вариант в такива градове е да се купят електробуси.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 204
    • View Profile
Конкретно за Смолян съм на мнение, че хибридни тролейбуси биха свършили чудесна работа, понеже 80-90% от маршрута на трите линии е общ участъка и след Устово може да се кара на автономен ход.
За защита и контрол на тролейбусния транспорт на национално ниво, оспорващи политиката на общините!

Offline sneltram

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
 Надявам се, че това е най-подходящата тема за прикачения очерк на тролейбусния транспорт у нас в края на 80-те години. Публикуван е през 1989 г. в специализираното любитилско списание от Германия Stadtverkehr. Текстът в най-голямата си част се отнася за София и не поднася някаква нова информация, но има и някои данни за други градове, които може да представляват интерес за вас. Най-любопитен навярно ще бъде обаче снимковият материал от различните мрежи, включващ кадри и от Казанлък, които като че ли не са много разпространени.

Направи ми впечатление информацията от първа страница, според която към 1988 г. мрежата във Видин вече се е строяла. За сметка на това няма никакви индикации за Бургас, Враца и Добрич, където тролеите тръгват същата или следващата година съответно. Как си го обяснявате, освен с недостиг на информация от страна на автора евентуално? За Пазарджик имало ли е вече планове по това време?

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ха, интересно. Пише, че към дадения момент се движат 10 тб. линии, от които 2 са само в пиков час. Кои ли са тези две линии? Аз залагам на 6а и 8.

Offline Transira

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Thanks for sharing Stadtverkehr issue 10/1989. Nothing about Romanian trolleybuses?