Author Topic: Škoda 14/15Tr  (Read 142183 times)

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3674
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1480 on: 08.02.2017, 22:18:09 »
Тези тролеи са  си надживели два пъти животът,който им дава заводът производител,а той е 15 години, след което подлежат на рециликране или брак.
Къде го пише това? Тролейбусите имат много дълъг живот и 30 години не е пределна възраст.

Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 897
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1481 on: 08.02.2017, 23:25:37 »
Както са я подкарали до края на месеца няма да има останала 14ка :angry: :angry: :angry:
Те и 15ките ще заминат до тогава, не се сърдете за песимизма ми ама е така...

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2314
  • 5 2 5 (1989-2017)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1482 on: 22.02.2017, 20:27:21 »
В този пост ще публикувам датите на нарязване.
31.1.2017 - днес нарязаха - 105,149,219,298.
4.2.2017-173...
6.2.2017-195,068
7.2.2017-148
8.2.2017-002,091
До тук - 002,024,046,068,080,091,105,148,149,161,173,184,195,208,219,220,265,276,287,298.

Историята на Škoda 14Tr във Варна скоро ще приключи...
:bb: 8965 :bb: :inlove:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4663
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1483 on: 28.02.2017, 23:39:07 »
013, 080, 231 и 150 също са закарани на вторични суровини. В депото останаха само 116 (който последен мина ОР) и учебният 138, а предполагам и 035. Надявам се, че 116 и 138 ще оцелеят... Още повече се надявам и дългите да се спасят, при все това, че стоят 2 годни на плаца.
« Last Edit: 28.02.2017, 23:54:31 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1531
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1484 on: 01.03.2017, 23:17:38 »
От така изброените тролейбуси от колегите Mammoth и transtriumf ми се губи 127. Някой има ли информация за него?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4663
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1485 on: 01.03.2017, 23:19:40 »
+него,  на снимките в другата тема ще го видиш.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2314
  • 5 2 5 (1989-2017)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1486 on: 03.03.2017, 21:47:20 »
Профилите на 15-ките са изтрити от varnatraffic.com.
:bb: 8965 :bb: :inlove:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 886
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1487 on: 03.05.2017, 02:08:36 »
Единственото, което може и е хубаво да се направи е да се  запазят два тролейбуса-една 14-ка и една 15-ка и да се реставрират като музейни експонати,които да могат да се използват и като атракция
Една 14Tr вече отиде в София за музейка, но все пак защо и във Варна да не направят така, ако решат във Варна лошо няма. Нека все пак и една 15Tr да се запази за музейка, тъй като никъде в България не са музейнали досега нито една 15Tr.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3959
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1488 on: 03.05.2017, 10:25:44 »
Варна е единственият град в България експлоатирал 15Tr, макар и втора употреба и би било добре да запазят музеен, няма откъде другаде да се вземе. :rolleyes:

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 886
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1489 on: 04.05.2017, 00:39:51 »
Те и от Софийската кампания за музейване на тролейбуси откупиха един Канадски тролейбус GMC, макар че такъв тролейбус никога не се е появил на Българска улица.

Offline marto_pz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 409
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1490 on: 04.05.2017, 00:53:52 »
Те и от Софийската кампания за музейване на тролейбуси откупиха един Канадски тролейбус GMC, макар че такъв тролейбус никога не се е появил на Българска улица.
Канадския тролей ще е страхотна атракция за София защото тези тролеи са били ограничен брой произведени около 100броя.За 15тр съм съгласен да има за музей но най много искам да видя и 9тр отново на линия
Всички мои снимки на тролеи -----> http://www.snimka.bg/?profile,albums

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2885
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1491 on: 04.05.2017, 02:06:51 »
Те и от Софийската кампания за музейване на тролейбуси откупиха един Канадски тролейбус GMC, макар че такъв тролейбус никога не се е появил на Българска улица.

Не е откупен GMC. Откупен е ДАК Чавдар.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 886
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1492 on: 04.05.2017, 04:45:51 »
Ама нали освен DAC Чавдара имаше и Škoda 14Tr, която вече е в София, и Škoda 9Tr и един Канадец GMC ? DAC Чавдара единственния тролей ли е дето е откупен ? Или пък Канадеца и Škodaта 9 ще бъдат откупени но още не е станало, а предстои ?

Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 897
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1493 on: 04.05.2017, 08:31:48 »
Ама нали освен DAC Чавдара имаше и Škoda 14Tr, която вече е в София, и Škoda 9Tr и един Канадец GMC ? DAC Чавдара единственния тролей ли е дето е откупен ? Или пък Канадеца и Škodaта 9 ще бъдат откупени но още не е станало, а предстои ?
Ще ги откупят като се съберат нужните пари. Не разбирам обаче защо просто не им ги дарят, а карат хората да се мъчат да събират еди си колко хиляди лева.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2314
  • 5 2 5 (1989-2017)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1494 on: 04.05.2017, 08:38:15 »
Кой ще им ги дари, папата ли? Иначе аз съм на мнение попринцип, че откупуването на канадския тролейбус е пълна безмислица, но...
:bb: 8965 :bb: :inlove:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1071
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1495 on: 04.05.2017, 10:01:14 »
Шкода 15 Tr си е варненски тролей.  За ГТ Варна не е трудно да го поддържа в движение. Ще е атракция за туристите и една ценност за Варна, която сега може да се спаси с по-малко средства отколкото, ако се спасява от София. Спасяването на пернишкият ДАК, не беше лесна задача и може би ще е последният съчленен тролейбус, който спасяваме за съжаление.
The Grand Tour

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4663
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1496 on: 04.05.2017, 12:30:48 »
Ама нали освен DAC Чавдара имаше и Škoda 14Tr, която вече е в София, и Škoda 9Tr и един Канадец GMC ? DAC Чавдара единственния тролей ли е дето е откупен ? Или пък Канадеца и Škodaта 9 ще бъдат откупени но още не е станало, а предстои ?
Ще ги откупят като се съберат нужните пари. Не разбирам обаче защо просто не им ги дарят, а карат хората да се мъчат да събират еди си колко хиляди лева.
Откупуването е сложна работа и е надцакване със скрападжиите, понеже въпросните печелят много от тролеите. Реално си избиват почти двойно парите от медта и алуминия, които свалят от тях. 9ките са при скрападжия , а канадеца е при Динко и така като гледам няма да ги дадат лесно.

Шкода 15 Tr си е варненски тролей.  За ГТ Варна не е трудно да го поддържа в движение. Ще е атракция за туристите и една ценност за Варна, която сега може да се спаси с по-малко средства отколкото, ако се спасява от София. Спасяването на пернишкият ДАК, не беше лесна задача и може би ще е последният съчленен тролейбус, който спасяваме за съжаление.
Засега е достатъчно една 15-ка и едната от двете останали 14-ки да се приберат на сухо в някое хале като софийските Икаруси и да се знае, че няма да се бракуват и да се режат. В последствие може да се предприеме и реставрация. Двете години на плаца под открито небе със сигурност не са им се отразили добре и ако останат още на открито евентуалното им бъдещо възстановяване ще се оскъпи доста.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1497 on: 08.08.2017, 12:12:49 »
А каква ще бъде съдбата на 503? На моста сигурно ускоряваше до 70 км/ч. Това беше е най- бързия и най- якия тролей, на който съм се возил през живота си и никога няма да го забравя!
За защита и контрол на тролейбусния транспорт на национално ниво, оспорващи политиката на общините!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2314
  • 5 2 5 (1989-2017)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1498 on: 08.08.2017, 12:28:52 »
Всички ще бъдат бракувани, 525 и 503 бяха най-бързите 15-КИ.
:bb: 8965 :bb: :inlove:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1499 on: 08.08.2017, 12:57:58 »
525 го караше жена и се съобразяваше със секторни изолатори, компенсатори и други пречки и не беше толкова бърз (прътите му бяха взети от ДАК), докато за 503 това не беше повод да се намаля или отнема от ход, а точно обратното (изключвам стрелките) и никога не съм виждал да му се откачат прътите. R.I.P. :(
За защита и контрол на тролейбусния транспорт на национално ниво, оспорващи политиката на общините!