Author Topic: За вредата от метрото  (Read 10153 times)

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16897
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
За вредата от метрото
« on: 19.05.2008, 16:42:15 »
Сега искам да изразя позицията си по отношение на МД 2. така или иначе Веско вече ме попита, а аз трябва аргументирано да отговоря. Единствената реална полза от МД 2 ще е по-доброто обслужване на жителите на част от Надежда. А останалото?
нека разгледаме няколко примера - представете си, че наистина решат да премахнат трамвая по Витошка, както и този по бул. Черни връх?

При наличието на МД 2 от гарата до НДК ще се стига за около 7 мин. пътуване + качване и слизане в метростанциите и кратко чакане на метрото - още около 7 мин. Т.е. времето на пътуване ще е около 14 мин.
В момента по GPS система пътуването с трамвай от гарата до НДК е 19 мин. с трамвай 1 или 7 във върхов момент и 16 мин. с трамвай 6 или 9. Дори не давам идеята да се оградят трасетата по Ботев и Мария Луиза, което ще съкрати движението на трамваите с 2-3 мин.
Следващ пример - МД 2 ще стига до Хладилника. Ми какво от това? Че от МС Булбанк до Хладилника ще се стига за поне 10 мин пътуване, добавяме отново качване и слизане в тунела на метрото и пак отиваме на 15-16 мин. С трамвай 9 от Македония до Хладилника е 17 мин. Ще кажете - ама сега няма директна връзка от Булбанк до Хладилника. Да, ама с МД 2 ще има такава, но няма да има от Спирките на Хр. Ботев до Хладилника - т.е. ощетените ще са много повече.
И още един сериозен аргумент - метростанциите са много по-големи разстояние една от друга, отколкото трамвайните спирки - а това води до увеличаване на времетраенето на пътуването, т.к. трябва да се ходи до самата метростанция.
Ще кажете, ама с МД 2 ще има връзка от Младост посредством МД 1 до скъпоценната гара. И какво ще се спести като време - 5 мин. от Булбанк до гарата пътуване срещу сегашните цели 12 мин. Да ама трамваят спира баш пред гарата, а метрото ще спира сигурно в оня подлез и пак ще трябва да се излиза от него.

Да не ви повтарям отново какво е мнението на жителите на Люлин за метрото. И колко подписки се събираха за връшщането на трамвай 8 и колко хора искат връщане и на закрития автобус 112 и стария маршрут на тб 7?

изводът ми е - много по-умно е да се инвестира в смяната на трамвайните трасета от Надежда до Борово, ограждането им, смяна на всички стари кръстовки и стрелки и оттука времетраенето на пътуването ще намалее значително. А все пак очакваме и нови трамваи.

Цялостното строителство на МД 2 ще разкатае фамилията за доста дълго време на половин София - как си представяте да се копае около Триъгълника и оттам до гарата? Ами като почнат и Мария Луиза?

Метро в София трябва на отдалечените квартали, а не на центъра.
« Last Edit: 01.04.2009, 00:06:51 by blagun »
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #1 on: 19.05.2008, 19:37:36 »
Трамвайното трасе от Козлодуй до НДК по Витоша ще се закрие - това всички го знаем, но не виждам смисъл да се мести марштута на Тм9 - по ОУП се предлага от Петте кюшета да си ходи до Иван Вазов, което е доста добра и сравнително приемлива промяна - Ивана Вазов пак ще има връзка с гарата и Ботев няма да е изолиран транспортно.
Емо, моите уважения, обаче по данни от СКГТ може да се пътува 19 минути от гарата до НДК, ама аз тая сутрин киснях в Тм7 25 минути, за да се дореди да се дотътри от гарата до Халите, а да не говорим колко време се чака Тм1 или 7 в пиковите часове, защото са заклещени в задръстванията на Лъвов мост и ЦУМ. Кажи ми кога ги правят тия GPS засичания? В 22:30 като няма грам задръстване ли? Няма нужда дори да се коментира, че скоростта на метрото е в пъти по-голяма от тази на трамваите, защото метрото няма засичания с наземния автомобилен трафик. Сравнение - скорост на трамвайния наземен транспорт 2003г. (представете си сега колко по-ниска е!) в пиков час - 10км/ч, на метрото - 60км/ч!!!
И станцията на гарата ще има изход директно в гаровия подлез - там, където сега е Бингото - т.е. на същото разстояние, на което са и спирките на трамваите, така че и този ти аргумент е нереален.
От центъра ще се стига до Илиенци с метрото до Бели дунав и оттам на 87, а като пуснат отколнението на МД2 - директно с метрото.
Вярно, че е глупаво релсовия и електротранспорт да го отнася заради метрото, но метрото така или иначе засега дублира и модифицира съществуващия релсов транспорт, така че за разширение на трамвайните трасета може да се мисли в други райони, където те ще спомагат довозването до метрото и другите основни маршрути.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #2 on: 19.05.2008, 23:23:22 »
Емо, при цялата носталгия по миналото, то няма да се върне и натоварването на улиците никога няма да бъде, както по твоето и моето детство. Затова максимална част от пътникопотока и автопотока трябва да бъде завряна под земята. Е, трудно е по ескалатори, подвижни ленти, стълби, но друг изход няма! Просто никъде по света няма милионен град, който да разчита на някакви трансконтинентални трамвайни трасета, изграждани по нашенски тертип - с десетки светофари, неавтономни или спънати автономни (бул.България) трасета и т.н. Примерите с ТМ7, 20 са христоматийни, как НЕ ТРЯБВА да се проектира и изпълнява трамвайно трасе, свързващо голям квартал с центъра. Пък и с тези темпове на подмяна на возилата, може след 10 години да не достигат трамваи и за половината трасета...

Примерът ти с Люлин е некоректен - той показва не безполезността на метрото, а неефективният замисъл на довозващия транспорт. Тук да добавим и глупавата система на таксуване, от която както е тръгнало, само София не може да промени. Ако вместо Велизариеви хайтек-фантасмагории с нам си кви чип карти бяха сложили апарати с часовници, досега сто пъти да е заработила системата. Ама и тук трябва да откриваме колелото.

За разстоянието между метростанциите - тук също СО изпада в доктринерство. Сега ще пропуснем МС Солунска, МС Военен клуб, МС Патриарх Евтимий, а след 10 години ще се чудим, как да ги направим. Просто центърът на София не е голям и при сегашния проект на всеки метродиаметър има само 2 централни метростанции, което съвсем не е достатъчно.

Не виждам никакъв смисъл от съществуването на ТМ трасе по Витошка - що за пешеходна улица - с ППС, и то най-опасното за пешеходците! Ами то по същата логика може да я затворят за всички МПС-та без розовите например. Даже бих се навил на наглед по-еретична и абсурдна идея - ТМ трасе по Княз Борис І, но не и по пешеходна улица №1 на София.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #3 on: 22.03.2009, 15:29:26 »
И най-полезният инфраструктурен проект си има своя тъмна страна. Ако се върнем отново към любимия Пътеводител, околовръстното шосе на английското село вреди на Артър Дент, който се прощава с къщичката си. А в името на околовръстния трансгалактически път Земята е анихилирана.
Предполагам, че доста княжевци, павловци и красноселци са били възмутени през 1901 от новото трещящо чудо, което е плашило конете и кокошките са спирали да мътят.

В тази тема пишете за страничните ефекти и дефекти от изграждането на метрото.

За да не съм голословен, откривам поменника. През 2005 изведнъж, без предупреждение и без заместващ транспорт беше прерязана транспортната връв, свързваща южната част на центъра с Изток, Изгрев, Дианабад, Чусагеница, Дървеница и половината софийски ВУЗове - ТМ2. Алтернативният вариант така и прашасва по папките и чака бюджет да му се отвори парашута. Дай Боже...

Можем да отбележим известен прогрес при МД2 - пуснаха се две автобусни линии - 7ТМ и 9ТМ, предвижда се заместващо трамвайно трасе в реално време.

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #4 on: 22.03.2009, 16:16:58 »
Много духа в сините мотриси  :rolleyes:
А и всеки ден пътуване в тъмното, малко депресиращо ми се вижда. Трабва да има наземна алтернатива за разнообразие.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #5 on: 22.03.2009, 19:32:47 »
Като най-голяма вреда мога да посоча , че станциите ще се строят по открит способ ! А това знаем всички до какви проблеми води . Ако станциите се строяха по закрит способ нямаше да има чак толкова проблеми и почти нямаше да се усети , че се работи по метрото .

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #6 on: 22.03.2009, 20:40:20 »
За да се строи каквото и да е по закрит способ то или трябва да се прави от къртица като тунелите или да е на достатъчна дълбочина, като тунела от Хемус нагоре. В противен случай закрит способ щеше да е фатален в над 90% от станциите - изключение прави само и единствено Юнак при положение, че няма паркинги.

Най вреда от експлоатацията на метрото може да се посочат както закритите линии на МГТ и за друга не се сещам.. Всичко останало може да се счита само за плюс, но разбира се - зависи от гледната точка.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #7 on: 22.03.2009, 21:00:15 »
Ами то нещата са взаимно свързани - ако строиш станция по открит способ нормално е да затвориш улица или булевард , съответно се налагат и промени в маршрутната мрежа , както и задръствания и т.н. Дълбокото строителство е по-скъпо , но в много градове е предпочитано . Аз си мисля , че ако станциите се строяха по закрит способ определно строителството на МД2 нямаше да нанася толкова вреди .

Offline mitio tuca

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #8 on: 22.03.2009, 21:18:07 »
мм за психическата вреда и депресия и прочее ви предлагам да гледате унгарския филм Kontroll.  :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #9 on: 22.03.2009, 22:46:11 »
мм за психическата вреда и депресия и прочее ви предлагам да гледате унгарския филм Kontroll.  :)
Честно казано, повече се депресирам от надземните задръствания.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1425
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #10 on: 23.03.2009, 01:16:09 »
Единствената вреда (макар това да е силна дума в случая), е образуващите се задръствания покрай строежа му.
Евентуално бих добавил и първоначалното объркване на хората, докато свикнат с новите маршрути на градския транспорт.
Друго не виждам...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16897
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #11 on: 22.05.2009, 17:20:50 »
Много духа в сините мотриси  :rolleyes:
А и всеки ден пътуване в тъмното, малко депресиращо ми се вижда. Трабва да има наземна алтернатива за разнообразие.

Тук съм напълно съгласен с всичко. Колкото и да е студено навън, все пак никак не ми е приятно да се возя под земята като миньор.
Ветрилникът вътре ме дразни, но е по-добре от климатик.
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #12 on: 22.05.2009, 19:32:49 »
Вреди по време на строителството са единствените такива при метрото. След пускането му в ескплоатация остават само и единствено плюсове. Някой напоследък да му е пищяла главата за Г.М.Димитров и Д.Цанков? Не, защото трафика се отпуши след приключването на строежа и всичко е наред (доколкото е възможно).
Същото е положението на Младостската станция; същото ще е положението и на Княгиня Мария Луиза като я приключат... така че временните неудобства са все едно да мрънкаме, че една сграда не е красива, докато я строят.. е, колкото и да се напъват строителети няма как да стане...


Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 960
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: За вредата от метрото
« Reply #13 on: 26.05.2009, 13:46:25 »
В тази връзка  :D :D :D :D :D :D :D :D :D

http://vbox7.com/play:0b9b1361

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #14 on: 26.05.2009, 13:51:58 »
Пейнт МАСТА!!!!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #15 on: 26.05.2009, 19:34:20 »
Нещо нищо немога да схвана от идеята.
Земетресенията се случват на дълбочини от километри, няма как строителството на метрото с къртица да повлияе на тектонските движения в земната кора.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #16 on: 27.05.2009, 00:10:40 »
Ей... нищо не разбираш, значи!  :P

Offline Lubomir

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #17 on: 01.06.2009, 21:26:16 »
Единствената вреда (макар това да е силна дума в случая), е образуващите се задръствания покрай строежа му.
Евентуално бих добавил и първоначалното объркване на хората, докато свикнат с новите маршрути на градския транспорт.
Друго не виждам...
Кратко,точно,ясно... :)
Дори мисля,че метродиаметър 2 е сред най-важните за София и накрая няколко години задръствания ще имат положителен ефект-още една линия на метрото и по-малко задръствания ако хората не им се ходи на работа в задръстване.  :bb:

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3739
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #18 on: 01.06.2009, 22:42:02 »
Аз лично съм много скептичен, че задръстванията ще намалеят. Да не си мислите, че тузарите, каращи Q7 или Х6-цата, ще слязат от тях, за да се качат с „простолюдието“ в метрото?

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #19 on: 04.06.2009, 21:39:44 »
Ако трябва да се върнем на темата : единствено вредното метро е наземното метро. С нищо не помага да се освободят улиците.
Да не говорим, че поддръжката му в крайна сметка изравнява сметките, дори излиза по-скъпа от подземното метро.
Но когато се осъзнае това - вече е късно.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !