Author Topic: За вредата от метрото  (Read 10142 times)

Offline linkinparkarchangel

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #20 on: 06.01.2010, 21:16:40 »
абе нещо май вие не разбирате надземното метро е много по евтино отколкото подземното камо ли с подръжката айде осъзнайте се малко

LG_: Ще си позволя да те посъветвам да се въздържаш от подобни празни призиви. Ако имаш да споделиш своя теза и да я подкрепиш с факти и разсъждения заповядай.
« Last Edit: 06.01.2010, 22:50:02 by LG_ »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #21 on: 06.01.2010, 21:41:30 »
Цената не е единственият фактор при строежа на общественополезни проекти - даже обратното. Навсякъде по света цената е последния фактор, който влияе върху строежа на подобни инфраструктурни елементи.

Offline linkinparkarchangel

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #22 on: 06.01.2010, 22:20:38 »
ако е за шума то не може да се предотврати напълно пък и хората го ползват и не се оплакват като са вътре  :D 8) 8)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #23 on: 06.01.2010, 22:39:30 »
Има и множество други фактори - наземното метро има нужда от поддръжка на конструкциите, тъй като е изложено на атмосферни влияния, а подземното метро няма подобни изисквания

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #24 on: 06.01.2010, 22:43:30 »
Има и множество други фактори - наземното метро има нужда от поддръжка на конструкциите, тъй като е изложено на атмосферни влияния, а подземното метро няма подобни изисквания

Да но подземните конструкции са изложени да действието на подпочвената вода и агресивни вещества, просмукеващи се от околното пространство
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #25 on: 06.01.2010, 22:44:21 »
Да, само че наземните трасета са източник на шумозамърсяване, както и смущават визуалното възприемане на по-тесни булеварди.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #26 on: 06.01.2010, 22:51:43 »
Така е, това е безспорно.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #27 on: 06.01.2010, 22:55:18 »
Всяка тегнология си има плюсове и минуси. Ако тръгнем да сравняваме - всеки може да се сети за стотици недостатъци на дадено заложение, но е важно да знаем за какво говорим - има места, на които неземни и естакадни трасета са приложими, има такива, на които е изключено да се говори за подобно вертикално заложение.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #28 on: 01.03.2010, 17:15:32 »
Оххх, все забравям за тази тема. Но то може да се напише роман.

Отзад напред. От днес вече няма движение на градски транспорт по бул. Мария Луиза. И защо? Защото след х год. щяло да има метро. А дотогава? някой мисли за хората, които ще умрат и хич не им е до метро, след като трябва последните си години да изживеят без транспорт по Мария Луиза.

Още една случка от миналата по-миналата седмица. Тругнах към Хладилника, но от последната спирка на Кораб Планина, както знаете трябва да хвана автобус 9тм. Обаче не виждам къде е спирката. И как да я видя, след като на нейно място са се наредили камиони извозващи пръст от дупките. намерих спирката и поисках културно обяснение къде точно ще спре автобусът. Отговорът беше "на улицата". Аз казах че той си има място - до тротоара, но от камионите не може да спре! Отговори ми се - "да спира където си иска, къф си ти, че ще ми държиш сметка, ние имаме разрешително". Отговорих, че нямат разрешително да спират на автобусна спирка и тогва вече отнесох няколко нецензурни изрази от въпросния шофьор, дори и заплаха за бой. Номерът на неправилно спрелият камион беше 3324, буквите не му се виждаха
И кой е виновен за всичко това? Естествено МЕТРОДИАМЕТЪР 2!!! Кой друг? Очаквам някакъв смешен отговор, че вината е на прости шофьори от фирми подизпълнители и най-вече, че е моя, защото съм тръгнал да се качвам на автобус от място, където спират богопомазаниете камиони.
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15422
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #29 on: 01.03.2010, 17:28:02 »
Трамваите ги спират, защото трябва да копаят под релсите. Като сменяш тръбите у вас, ще оставиш ли водата да шурти!? Строителство е и не може без неудобства. Не е тук мястото да спорим за или против метрото, решено е да измести трамвая и това е.

За камионите сам си си го казал, нагли изроди. Естествено, че е редно да чакаш там, където е посочено според правилата. За подобни строителни своеволия няма оправдание и да беше видял по старателно номера, или ако е масова практика, да се подаде сигнал, да ги одрусат и да видим. Имаше аналогичен случай за Мол Сердика, уж и строежа спираха, но играят лобита. Но след един скандал, могат да се накарат да се реорганизират и да не застрашават чакащите по спирките и достъпа на автобусите. Като заключение да кажа, че това последното не е вреда от метрото, а до контрола. Споменах за мола и как там също имаше нерегламентирано запушени улици, мога да дам и други примери за нахални и нагли строители. Ако не беше метрото, щеше да е заради някоя от новите сгради наоколо!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #30 on: 01.03.2010, 18:03:48 »
Няма страшно! След като гадните бели манове поостаряха и започнаха да се харесват на Емо съм сигурен, че ще стане подобна метаморфоза в мисленето му и по проблема с метрото!  :P

А сега сериозно: наистина няма как да има строителство без неудобства. Ти никога ли не си би направил у вас някакви подобрения, само защото ще си предизвикаш неудобства по време на ремонта? В крайна сметка след като от това временно затруднение ще произлезе нещо добро, защо да не си заслужава "стискането на зъби"  :D
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #31 on: 01.03.2010, 18:13:01 »
Оххх, все забравям за тази тема. Но то може да се напише роман.

Отзад напред. От днес вече няма движение на градски транспорт по бул. Мария Луиза. И защо? Защото след х год. щяло да има метро. А дотогава? някой мисли за хората, които ще умрат и хич не им е до метро, след като трябва последните си години да изживеят без транспорт по Мария Луиза.

Не бой се да повървят 100-200 метра пеша няма да ги убие,даже туко виж им подействало добре да раздвижат старите си кокали.... ;)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #32 on: 01.03.2010, 18:44:14 »
Ти никога ли не си би направил у вас някакви подобрения, само защото ще си предизвикаш неудобства по време на ремонта? В крайна сметка след като от това временно затруднение ще произлезе нещо добро, защо да не си заслужава "стискането на зъби"  :D

Да, но като си правя някакви подобрения - например махам старата дограма, защото много духа през нея, слагам нова, не зазидвам прозорците с тухли.
А и всичко това, както и останалото го правех по мое желание, а не по нареждане на комшиите.
А за метрото - не помня да е проведен референдум дали хората го искат.
А аз винаги като имам време ще пиша за една от хилядите вреди.

П.С. LG_, аналогията с белите манове е немислима. Почти половин година след пускането на метрото между Сердика и Стадиона, още не съм се возил в този участък.
мур

Offline T1000

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: За вредата от метрото
« Reply #33 on: 01.03.2010, 19:10:31 »
Ти може и да не си, ама аз и още 1/4 от София всеки ден минаваме точно този участък по няколко пъти ;) И ако не беше той щяхме да си се редим по задръстванията като всички останали.
I'll be back®

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #34 on: 01.03.2010, 19:16:41 »
Да, но като си правя някакви подобрения - например махам старата дограма, защото много духа през нея, слагам нова, не зазидвам прозорците с тухли.
А и всичко това, както и останалото го правех по мое желание, а не по нареждане на комшиите.
А за метрото - не помня да е проведен референдум дали хората го искат.

Тука си напълно прав - ако не искаш нещо просто не го правиш! Случая с метрото е същия - искаме метро правиме го. Наистина не е правен референдум, но смятам че дори и ти се досещаш какви биха били резултатите от него!
Е, винаги ще се намери някой опък, но какво от това. Тамън така е по-интересно! :)

LG_, аналогията с белите манове е немислима. Почти половин година след пускането на метрото между Сердика и Стадиона, още не съм се возил в този участък.

Е, ама много бързаш. Аз вече споменах - като поостарее малко... :D
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 316
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #35 on: 02.03.2010, 01:32:31 »
от доста време си мисля по един такъв начин, сори ако малко прекъсвам заформилата се дискусия за калящите, спиращи по спирки камиони.

Та- според мен всички ще се съгласим, че да има автономни трасета за транспорт е чудесно.

Независимо как са заложени и какво свързват- всеки пътник който би използвал дадено трасе би предпочел то да е автономно. Автономността на трасето е полезна за всеки транспорт- и каляски да пуснем- пак ще са по- бързички, ако няма светофари... и изтребители да пуснем, ако трябва да чакат в задръствания...

В инвестицията метро, скъпото нещо е самото автономно трасе (не релсите, не влакчетата, ами самата дупка/естакада и спирките по нея).

Та... сори за дългия увод. Това което ме гложди е, дали наистина метрото е технологията която заслужава да употреби тези малко и скъпоценни автономни трасета.

Подобни относително автономни трасета има и на цариградско (бус лентите, ако бяхме бяла страна щяха да са си съвсем автономни), и те постигат удобство/скорост сравнима с успоредното им метро.
(автобуси с 3-4 спирки от орлов мост до 7ми километър, които могат да се движат с 70-80 км/ч, а в бъдеще и някакви свястни тролеи могат да постигнат тази скорост).
А ето и предимства- автобусите са малки- могат да се разклоняват на различни посоки в края си, спирките им не са особено специални, могат да се изпреварват на тях(възможно е задния автобус да пропусне спирка, ако е експресен) и са по- маневрени.

Знам, че след като се тегли чертата за София возенето на автобус е много по- скъпо от возенето на метро икономически и екологически. Е, явно това не е взето предвид, билета си е еднаква цена и в резултат има хора, които за да стигнат от К. Величков до окръжна болница (или точно срещу нея, на север от цариградско) слизат от метрото на орлов мост и се прехвърлят на автобус, тоест избират няколко километра в автобус, вместо метро+ кратко довозване/пеша.

Не искам да опирам в некоректните примери, които Емо е дал в началото на тази тема (в които не отчита чакането на трамвая), но наистина имам сериозни притеснения за това на колко хора мд2 ще е от полза(предполагам, че ще са по- малко от 1/3 от използващите мд1). Друга основната причина е, че мд2 е късичък.

Трябва да се отбележи, че алтернативи има- градски железници (движещи се експресно и с по- големи скорости) или пък, някой новостроящи се автономни трасета да се дадат за малък, по- маневрен транспорт, който би спестявал вървянето до метростанция чрез разклонения или повече спирки...

Уф, мисля че не казах много конкретни неща в пост-а си.
Определено не дадох никакво конкретно предложение за София.
Не ми беше това целта. По- скоро исках да отбележа, че често метрото не предлага толкова космическа скорост и удобство, колкото струва и колкото ни се струва, а големия пътникопоток който би могъл да бъде поет има опасност да остане неупотребен.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15422
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #36 on: 02.03.2010, 02:27:19 »
Затова транспортната схема си има йерархизация. Сега не ми се търси схемата, показваща капацитетните възмовности на видовете градски транспорт и оперативните скорости. Метрото не може да ходи до всеки квартал, автобусът не може да спира пред всеки блок.
Автобуси, движещи се с 70 км/ч оперативна скорост няма как да има. Пътникопотокът по МД-2 е разчетен. ЕС не би отпуснал пари за неефективна или непълноценна система.
Та метрото ще е гръбнак на транспорта в София, а трамваи, автобуси/тролейбуси и прочие са му подчинени и ще извършват довозващи функции, а ще са основен транспорт в районите без метро. На Емо носталгичните, или породени, от не знам си какво там мрънканици, вече омръзнаха на всички като несъстоятелни.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #37 on: 02.03.2010, 11:31:44 »
      ........но наистина имам сериозни притеснения за това на колко хора мд2 ще е от полза(предполагам, че ще са по- малко от 1/3 от използващите мд1). Друга основната причина е, че мд2 е късичък.
.............
 
На достатъчно хора ще бъде от полза МД-2, нищо че е по-къс. При готов МД-2 ще се увеличат и ползващите МД-1. Не трябва да считаме за полезно метрото само за хората, живущи около него. Метрото е най-удобният транспорт и доколкото е възможно малко или много всички граждани и гости на столицата ще нагодят пътуванията си и към частично използване на метрото.
Все пак МД-2 е точно през центъра, по оста север-юг, няма как да се окаже празен. Същото може със сигурност да кажем и за частта от МД-3 през центъра (Руски паметник-пам.Левски-Подуене).

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15422
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #38 on: 02.03.2010, 12:47:06 »
Не е чак най-удобен. Друго си е таксито пред блока или колата директно от закрития гараж... Но, докато се буташ в задръстването с таксито, метрото лети отдолу с 80 км/ч и превозва 1000 души! :fan:

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #39 on: 01.08.2010, 21:15:43 »
За да няма вреди ето какво се предлага при строителството му:
http://www.facebook.com/group.php?gid=128267443885410&ref=mf