Poll

кой е по-по-най

Икарус 280
20 (28.2%)
Мерцедес О305/О305Г/Хюлиез
4 (5.6%)
Мерцедес О345/О345Г
5 (7%)
Чавдар 141
1 (1.4%)
Meрцедес О302
1 (1.4%)
Ден оутдсен
1 (1.4%)
БМЦ :)
3 (4.2%)
МАН СЛ232/СГ262
2 (2.8%)
Мерцедес Конекто/Конекто Г
12 (16.9%)
Мерцедес О405
2 (2.8%)
Yutong ZK6126HGA
3 (4.2%)
MAN Lion's City
17 (23.9%)

Total Members Voted: 71

Author Topic: Най-добрата марка автобуси  (Read 48241 times)

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #280 on: 21.11.2016, 20:31:38 »
^ Ми аз тогава предлагам да бяхме останали на Икаруси, О305 и Чавдари - че к'во им е? Поддръжка - нулева, разходи - минимални, пък работи. Направо не вярвам какво чета...

Offline Kingpin

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
    • View Profile
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #281 on: 21.11.2016, 20:54:42 »
Но в момента като най-добри определено са MAN Lion's City. :)

Ако се наложи да им плащаш поддръжката обаче, ще ги намразиш за един ден ! Само обслужването на всички масла и филтри надвишава средната годишна заплата в България. Айде харесвай си ги още, може и снимка с някой да си направиш.............

Нали затова им се плаща достатъчно добра цена на километър пробег, за да ги обслужват. За кого е проблем скъпата поддръжка, освен за някой, който краде пари.

Друго, стана въпрос, че ако харесваш Чавдар 141, значи си несериозен. Форумът бил за сериозни хора. Е защо тогава е включен 141 като възможен отговор. Аз също харесвам 141. И като сме сериозни, изобщо смисълът на тази тема какъв е, като гледам възможните отговори, аз разбирам, че можем да говорим само за дизайн. Иначе на каква основа ще сравняваш ти О305 със Ситаро - автобус модел 1969-та с такъв модел 2006 г. Да сравняваш по здавина и надеждност МАН 262 с МАН Лайън - единият излязъл на линия преди 20 години и доказал се многократно, а другият - преди година-две. И да казваш кой колко можел да изкара. Няма смисъл.

Та ако говорим за дизайн - МАН Лайън и Мерцедес Ситаро - най-красивите автобуси, движили се в София.

Вече за здравина и надеждност единствено сервизните техници могат да дадат адекватно мнение, с аргументи. Ние само се возим.


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10739
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #282 on: 21.11.2016, 23:10:52 »
Темата е по-скоро за сантимент и дизайн. Всеки автобус си е хубав, стига да се поддържа както си е по книжка и всичките му неща да си работят.

На мен пък ми харесват всички Чавдар-и на шаси Шкода 706 РТО-примитивни, но са ми симпатични като дизайн и с такива като малък съм пътувал много. Вярно, с несинхронизирани скорости и ресорно окачване, но си имат чар, и звука от двигателя ми харесва много. Като малък ме впечатляваха и Чавдар В14-20 аквариумите. Изглеждаха ми много модерни толкова стъклени с ръбат дизайн и двойни врати. Но и те не се оказаха особено успешни и бързо се скапаха.

От новите модерни автобуси коментирахме че най-доброто май е Конекто ЛФ, на мен ми харесват като комфорт най-много МАН-овете и Конектата, особено вариантите с тапицирани седалки и климатик, голям кеф е като ти се случи от тази модификация. На МАН-а може поддръжката да му е много скъпа, но комфорта да се возиш в такъв е незаменим с който и да е друг автобус. Също много ми харесва и Соларис като тези във Варна, също са много комфортни за съжаление тука купихме китайски вместо такива.

Като цало харесвам Българските автобуси. Изцяло Български дизайн, при това оригинален са Чавдар В14-20, Чавдар М80/81 и съчленения му вариант. Определено сме имали доста добри идеи и дизайн, но качеството на изработка е било голям проблем и за това се стигна до там по едно време по-нови български ватобуси да се заменят с по-стари западни.

Чавдар 141 не ме кефи особено, това си е като дизайн и каросерия изцяло австрийски автобус. Австрийците са го проектирали и то не особено успешно, бързо започнаха да късат шасита. В Перник има/ше оригиналният му австрийски вариант и на същите години също бяха с изпокъсани и провиснали шасита при 3-та врата. Австрийците явно нещо не са го доизмислили този модел+постоянното претоварване.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР