Author Topic: Транспортно обслужване на ж.к. Люлин  (Read 75556 times)

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3933
    • View Profile
Люлин 10 е до МС Западен парк.
Освен това има и тм 8, авт 310, а от другите си страни тб 6 и 7.
значи няма проблем, транспорт има

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
    • Email
Транспорт има, не го отричам да, но както Rayan каза за А 43 например тя е на интервал от 25 мин. никой няма да седне да я чака аз за това време пеша ще стигна от МС Люлин до колелото на ТБ 6 и 7. ТМ 8 не знам някой ползвал ли я е въобще например за 1 спирка от МС Люлин до пазара, като спирката си е доста голяма ама да седне тоест да стърчи прав и да я чака поне 10/15-тина минути ( сега ще кажете, че идва от центъра и не знам си какво, но и когато беше до Западен парк отново беше същото положение ). А 310 никой нормален човек визирам Люлин 5 например където е 1-вата обща спирка с 43 ул. Поручик зограски няма да го ползва чак до МС Западен парк на майната си по-добре да си се клатя с него до Лъвов и от там с трамвай ако съм се запътил към НДК примерно, ако съм към Младост дори ще ми е и по-добре. ТБ 7 спира отново на цяла спирка разстояние и докато стигне човек от Киров до МС Западен парк то минава и ква ми е файдата от довозването нулева. А 108 същата работа като А 43 дори по-лошо защото е нещо като А 310 и смесено с А 43. Ходи на майната си чак до МС Сливница и е на интервал отново 20/25 минути. А 309 е единствения удобен превоз може би за хората живеещи в Люлин 1. Ако говорим за Люлин 9 и 10 те са най-зле наистина, пак имат уж довозващ в случая ТБ 6 и 7 обаче отново се налага поне 5/10 мин. пеша от дадената спирка посока някоя от близките МС. Визирам частта около Владимир Дипчев(Димитровград), Луи Пастьор и Източната част на ул. Търново. Люлин 8 са си най-добре хората имат си метро + А 43 като довозваща какво повече им трябва. Люлин 7 отново същата работа откакто спряха А 112 на хората от централната част им се налага да ходят пеша единствено тези, които живеят в покрайнините имат някаква облага от А 310, също и тези в покрайнините на Люлин 6 живеещи близо до бул. Д-р Петър Дертлиев(Добринова скала). За автобусите 42 и 54 те са главно довозващ на Банкя и Божурище също така и Република. Леко обслужват периферията на Люлин 1 и това е останаха А 111, която минава веднъж на високосна в пиков час по 3 автобуса в групичка да не се загубят. А 53 (на 53 мин.  :D) А 81 и А 82, които стигат да обаче са на интервал 20/25 мин. и обикалят страшно много, никой не ги ползва като довозващ няма смисъл. Като извод мога да направя, че Люлин 1 и Люлин 8 целите се обслужват най-добре от страна на транспорт. И това е така че не ми говорете, че положението е много розово. Така е и в Младост 1А и Младост 1 около ХМС и 43-ти блок. Никой няма да седне да чака А 313 20/25 мин. за да стигне до метрото. Много по-добре им е пеша и така стигат за 10-тина мин. и ако чакат още 5 метро. Отново ще им е по-бързо с рейс до Орлов мост. Единствено за момента облагодетелствани са Младост 4,3,2 тъй като си имат директен превоз 113 и 306 и те се пълнят имам чувството не до толкова, че има метро ами защото тези части вече имат директна връзка с пазара. Не че А 4 не прави директна връзка, но и той не е много на често.
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17239
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Ами да намеся и себе си? Аз съм до пл. Македония и най-близката ми метростанция е Сердика - на 10-12 мин. път пеша. Какво да искам? Автобус от Петте Кьошета през затворената Алабин до Св. Неделя?

Просто в момента изтъкваш един от основните недостатъци на метрото - станциите са му на много големи разстояния една от друга, отколкото спирките на градския транспорт.

На който "довозващият транспорт" (това е мръсен термин за мен) не му е изгоден - да ползва автобус/трамвай/тролей.
Вече съм доказвал, че от моя гл. т. т.е. Македония - Кооперативен пазар пътуването с трамвай срещу комбинирано пеша/метро/трамвай е еднакво, а защо не и в ползва на трамвая.

Предимството на Люлин е, че е много по-бързо транспортно достъпен, отколкото Младост.
« Last Edit: 12.05.2009, 17:50:38 by emo »
мур

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Хайде сега метрото ни виновно, щото спирките били на големи разстояния. Как навсякъде в света се справят с довозващия проблем само тук в София не може. Сега в Младост направиха някаква стъпка напред с 113 и промяната на 306, която ще се окаже доста използвана след като пуснат и централния участък на метрото. Този пример трябва да се последва и в Люлин като пуснат такъв довозващ автобус на малък интервал (7-10 мин) и още повече хора ще използват метрото (не че сега не са много), което все пак е основната цел на "гръбнака на градския транспорт в София".

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17239
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Ползвайте маршрутки за "довозващ транспорт".
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Емо, аз вече 6 години ползвам ТМ1 за довозващ транспорт и когато се връщах от работа с последното метро ми беше много голям кеф, перфектния ти транмвай, дето толкова го обичаш като ме заебе на средата на Обелско поле, защото гениите, дето пшравят разписанията пускат предпоследната единица да е на спирката до метростанцията в такова време, че слизащите от полседното метро могат само да й се порадват от далече без да могат да имат шанса да я хванат и после (айде лятото добре, ама зимата) кибичат 10-15 минути, докато се докандилка последната единица, че да се приберат в Надежда...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17239
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Еми да си бяха хващали тм 1 от центъра. Така със сигурност щеше да е по-бързо, отколкото метро от центъра 15 чакане и тм 1. Сам доказваш тезите ми.

С изкл. на хората, които примерно пътуват от Вардар до Обеля например.
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
А да бе... с тая разлика, че в 23:00 в центъра вече не е останал кьорав трамвай, който да се смили и да не ме зареже на Пета Градска и да си замине към депото в Банишора...

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
    • Email
Аз също съм казвал многократно и съм съгласен с Emo в случая с ТМ 8, че е еднакво. Ти живееш баш в центъра където автобуси не минават  :D Какво се оплакваш и докъде ще го използваш тва метро... Освен ако не си тръгнал към Младост тогава и с ходенето пеша до Сердика ще ти е по-бързо(не, че държа сметка къде ходиш и кво правиш). Та не знам на някой дали ще му е приятно да кисне 10 дори 15 мин. на студа специално зимата и да измръзва, въпреки че лятото пък може да слънчасаш ама айде оставяме го него. Днес ми направи впечатление, тъй като използвах метрото до Младост, че щом се качих и отидох до спирката максимум 1-2 мин. минаха даже е много и дойде А 113 след нея А 313 и след нея А 111 бяха един след друг. Това е много хубаво, защото така хората могат да се приберат още по-бързо например до Младост 4, вместо да чакат следващия А 113 например, защото са го изпуснали за скунди както става с ТМ 8 в Люлин. Лошото е че Люлин е и ще бъде най-натоварената станция, а довозващият транспорт до нея не струва! Това е. И както казва boleroto след 23 часа трамваи няма! Или ако има са за ДЕПО  :D Ако махнат нощните линии, което сигурно ще стане дано поне обмислят варианта за денонощно метро на 20-тина мин. дори и на 40 мин. да е пак ще можеш да разчиташ на него!
« Last Edit: 12.05.2009, 18:32:15 by Jimi »
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17239
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Ако тръгна към Младост ще съм съгласен да ходя пеша до Сердика. Същото важеше и преди 5 год., когато ходех често до МС Западен парк.

Обаче след 5 год. като пуснат МД2 вече няма да ми върши грам работа, с оглед далеч по-късото разстояние до Кемпински.
Но затова четете подписа ми :)
мур

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
    • Email
Да, но до тогава ще има нови промени в ТМ маршрути и нищо чудно да отпадне трамвая изцяло по черни връх и до кемпински да се стига само с метро. Каквото и да си говорим метрото е най-комфортният и бърз превоз. Има разбира се едно голямо "НО". Като ни карат насила да го ползваме, урязвайки транспорта поне да има нормален превоз до него и то на 5 до 10 минути максимум иначе се губи смисълът.
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Е, emo, с риск да те обидя, ама като ти е толкова криво метрото - купи си една къща в Първенец, Ямболско - там дори и автобуси няма да ти пречат и като кихнеш в единия край на селото, другия край ти връща "Наздраве"...

Метрото е система, която е много по-ефективна, каквото и да си говорим.
Люлин ще бъде много по-добре обслужван, ако се пусне метроотсечка Сливница-Овча купел, отделно (защото съм сигурен, че ще стане) се върже кръговата линия със Западен парк...
Тогава само един трамвай, който да върви от сегашното колело на ТМ8 през Индира Ганди и към Модерно предградие и Люлин е цъфнал и вързал - няма да има нужда дори и от довозващ транспорт...

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
    • Email
Защо пък през Индира Ганди  :D Taм никога не е имало електро транспорт. Необходима си е някаква линия подобна на А 113, но никой не мисли затова май никой, който е засегнат пряко в случая не се е изказал по темата все още.
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3933
    • View Profile
Защо пък през Индира Ганди  :D Taм никога не е имало електро транспорт. Необходима си е някаква линия подобна на А 113, но никой не мисли затова май никой, който е засегнат пряко в случая не се е изказал по темата все още.
Добре 115Е имаше ли пътници? Май нямаше...
Според мене в Люлин не трябва да се прави никаква нова линия. Може само да се коригират някои маршрути (не предлагам как) така, че да минават покрай метрото.


Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Защо пък през Индира Ганди  :D Taм никога не е имало електро транспорт. Необходима си е някаква линия подобна на А 113, но никой не мисли затова май никой, който е засегнат пряко в случая не се е изказал по темата все още.

Ето какво имам предвид като генарализация на електротранспорта в Люлин (автобусите не съм ги добавял, защото са ми тъмна Индия)
Трамвая може и да минава по Асен Николов и по Баба в Модерно...

« Last Edit: 12.05.2009, 21:07:27 by boleroto »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17239
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
За пореден път казвам - нека има метро, но нека не се разбива трамвайният и тролейбусният транспорт. И по възможност това метро да се строи подземно, без да създава такива проблеми.

Ако не бях прав, то сега нямаше и да се обсъжда тази тема. Виждате, че и в Люлин метрото върши директна работа на 20% от комплекса.
мур

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2625
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Въпросът е какво би трябвало да се направи, ако за някакъв период от време спре метрото в Люлин. Не го пожелавам, разбира се. В Прага при наводненията им се беше случило и бяха извадили и антиките от трамвайните депа. Тук не е толкова страшно, но все пак... Ето и една примерна картинка:

тм.8 минава на България-1300 с разписание примерно като от 1993 - 18-12-18-6. Трябва да се пусне временна линия 112 примерно са 18-10-18-5, 310 и 309, тб.6 и 7 също трябва да са с по 50% отгоре на колите. Тм.10 трябва да мине на 12 двойни коли. Тм.22 също трябва да се увеличи с 2-4 коли. Би трябвало така да може да се поеме пътникопотока, но всичко е само хипотетично. Честно казано, не ми се иска да се налага.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17239
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Да и по 309 да се пуснат Икаруси и Чавдари от селските линии, а 42, 54 да се върнат на Зах ф-ка. Също така да се върне и линия 51.

Абе направо - да се върне схемата от 1997 г.
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Какво значи да се разбива? Предвиждат се допълнителни трамвайни и тролейбусни трасета, разширяване на обслужването на електротранспорт, служещ като довозващ и свиване на деля на автобусните превози - това е идеята на ОУП.. Ако ти гледаш на темата като кон с капаци, това си е лично твой проблем, emo...
Закриването на една трамвайна линия и премахването й, където е ненужна, за да се покрият нови зони от Люлин с нея не мисля, че е разбиване, но както знаем, ти можеш само и единствено да роптаеш срещу метрото, вместо реално да оцениш, че колкото и да обичаме трамвайните превози, главната им роля в транспортната схема вече е иззета, защото наземен трафик и наземен транспорт са две понятия, които НЯМАТА МЯСТО В ЕДНО ИЗРЕЧЕНИЕ!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
тм.8 минава на България-1300 с разписание примерно като от 1993 - 18-12-18-6. Трябва да се пусне временна линия 112 примерно са 18-10-18-5, 310 и 309, тб.6 и 7 също трябва да са с по 50% отгоре на колите. Тм.10 трябва да мине на 12 двойни коли. Тм.22 също трябва да се увеличи с 2-4 коли. Би трябвало така да може да се поеме пътникопотока, но всичко е само хипотетично. Честно казано, не ми се иска да се налага.

Така е и с това според емо се доказва неефективността на метрото в Люлин...
Ако се наложи спиране на метрото в комплекса, всички линии, които и сега го свързват с центъра ще се пукат по шевовете, точно затова трябва да се мисли като как метрото да се подпомага НЕ с наземни трамваи, които се затапват на следващия светофар, изостават от графиците си, зъзнеш зимата докато се натуткат да дойдат; слънчасваш лятото на изпотрошената спирка; търсиш спирокопоказателя им по 20 минути, защото някой келеш го е потрошил или ако още го има - не може да го разчетеш, щото келеша е употребил криворазбраните си умения в област "арт и декоративна градска живопис", а с развиване на още метролинии, които да обслужват града бързо и ефектнивно, а довозващите транспорти да са задължително елетротрансрт като трамваи и тролейбуси, но не те да имат първостепенна роля в превоза на пътници.

Както катъра е изключително полезен при планински преход и преди е бил главен метод за превоз на стоки през Искърското дефиле, сега е само за амбициозни туристи, докато целия стоков и пътнически превоз се осъществява с влак...
Иначе ролята на катъра от Очин дол до Зверино си остава все така емблематична и понякога дори незаменима...

НА ТОВА МУ СЕ ВИКА ПРОГРЕС!

По цял свят трамваите и тролейбусите изместват автобусите, за да стане по-екологично чиста градската среда и масово се използват за довозващ транспорт до метрото, за да не пречат излишно на останалия трафик; само тука трамваите като по някакво чудо са по-бързи от метрото... Странно защо ли? И защо ли са по-бързи само според emo...
Аз лично забелязвам огромна разлика между 10 минути кибичене на спирката на Кооперативния пазар и 20 минути кандилкане до Събедната палата (ако имам късмет и на К.Величков не е мармалад) и това от 602 блок в Люлин (където живееше бившето ми гадже) да се спусна до метрото през "парка" за 4 минути и за още 10 макс да стигна до Сердика с метрото...
« Last Edit: 13.05.2009, 14:15:30 by boleroto »