Author Topic: Транспортно обслужване на ж.к. Люлин  (Read 77360 times)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2539
    • View Profile
Интересно противопоставяне на квартали - в Младост има един куп безсмислени автобуси (113,314, 112), докато в Люлин не може да се удължи пробегът на А 111. Не казвам да закрием горепосочените линии, но, както Благун отбеляза, може да се прехвърли пробег.

Евентуална промяна на А108 през МС Люлин, по маршрута на 42 и ТБ 6 и по сега действащия маршрут от Орион има ли смисъл?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8862
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Има няколко варианта. Единият е 108 от "Люлин" 8 по улица "Търново", "Ген. Асен Николов", "Царица Йоана", "Добринова скала", настоящата си последна спирка в "Люлин" 5, всичко това с промяна на маршрута на 309 през "Надежда" и връщането му по "Проф. Александър Станишев". Това не е лош вариант, но пак част от проблемите остават, защото решението за обиколка на "Люлин" 3 през "Царица Йоана" и "Добринова скала", а не през "Панчо Владигеров" и "Захари Стоянов" е решение за едни, но не е решение за живеещите в "Люлин" 3 и 4 в близост до "Захари Стоянов", които също са съществено далеч от метрото като път пеш, а всъщност района на "Захари Стоянов" е и доста по-заселен от този на старата отсечка на "Царица Йоана" между "Люлин" 2 и 3. Може да се направи следното: 108 заобикаля "Люлин" 3 през "Панчо Владигеров" и "Захари Стоянов" дублирайки се със 111, но какво става с "Царица Йоана" между "Люлин" 2 и 3 и не се ли пресища с  линии "Захари Стоянов" дори и 42 да се премести изцяло оттам, което всъщност няма да е добро решение, защото предвид пазара функцията й не е само да довозва жителите на Банкя до първата метростанция. От друга страна някой би си помислил да се подобри ТБ 6 и "Проф. Александър Станишев" да се остави само с нея и 111, като 82 да се пусне по "Царица Йоана" обаче за "Проф. Александър Станишев" е важно да има връзка с метростанция "Сливница", която ТБ 6 не може да извърши. Явно Благун е прав, че трябва 111 да се пренасочи през "Търново" и "Ген. Асен Николов", въпреки увеличаването на времето за пътуване от кръстовището на "Панчо Владигеров" и "Проф. Ал. Станишев" до това на "Панчо Владигеров" и "Царица Йоана", да се пусне 309 по маршрута на 108 до настоящата си последна спирка "Илиянци подлеза" или до "Хюндай", а 108 да вози от "Люлин" 5 през "Добринова скала" и "Царица Йоана" до метростанция "Западен парк", десен завой на мола и след това връщане през "Неру" до "Луи Пастьор" и нататък пак по "Царица Йоана".

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8862
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
108 има нужда от промяна - при сегашния интервал довозващите функции в Люлин са минимални, в Надежда е полу- до почти празен заради големия дублаж с редовния 83. Може би има смисъл да се пренасочи примерно по Хан Кубрат като довозващ до едноименната метростанция с намаляване на интервала и да обръща аналогично на 27. Така може да отпадне недоразумението 285. :rolleyes:
Относно цялостната схема аз заставам зад предложението на alpha_adversativum тук, а относно докъде да се промени едната крайна дестинация на 108 при настоящето положение не съм съвсем убеден какво трябва да е решението, но мисля, че маршрута до „Надежда“ и „Хюндай“ е изключително неефективен и непременно трябва да се промени.

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 628
    • Skype Me™!
    • View Profile
Как така е неефективен?
Качи се някой път от Коларов до люлин и виж колко е удобен.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8862
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Да, само че наблюденията ми на „Орион“ в различни часове на деня показват, че пътникопотокът е колкото за маршрутка, а не за съчленен автобус. Дали заради интервалите или просто толкова може да генерира този маршрут, но при всички положения линията в момента е изключително разхищение на средства. Въпросът не е колко е удобно да ползваш 108 от „Хюндай“ до „Люлин“, а доколко е икономически изгодно да им атакъв маршрут. Сямнавам се, че би било така дори и интервалите да са три минути.

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Евентуална промяна на А108 през МС Люлин, по маршрута на 42 и ТБ 6 и по сега действащия маршрут от Орион има ли смисъл?
Когато правиха големите промени в Люлин, пуснаха 108 точно покрай мс. Люлин и после между 9 и 10 микрорайон, но хората надигнаха врява и върнаха седмицата там.
Според мен, сега си е ок с този маршрут.

Имам питане - какви са предпочитанията в момента там, където тб.6 и 82 минават заедно? Коя линия се ползва повече и изобщо, как е натоварването?
Имам и същия въпрос за 309, дали и как (и колко) се ползва от Люлин 1 до мс.Сливница?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8862
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Въпросът за зоната на съвпадащи маршрути на А 82 и ТБ 6 в момента е интересен. ТБ 6 има по-пълноценна функция за довозване както до града, така и из квартала, за разлика от 82, който е с основно перо довозване до метростанция „Сливница“, а след нея минава в разни ничии земи тънещи в мизерия, а в същото време не се доближава достатъчно до основни точки в центъра, както ТБ 6 до „Лъвов мост“ например. Според мен натоварването е поделено по равно и линиите „съжителстват“ пълноценно. 309 по актуалния си маршрут от началото на 2013 г. е много слаба линия. Най-слабата на фона на ТБ 6 и 7 и А 310.

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Т.е. 82 за довозване до метрото, а тб.6 за по-дългите пътувания? Не е ли 111 по-удачна за връзка с метрото? Все пак е доста по-редовна.
За 309 подозирам че е така - там има много слаб пътникопоток и не беше драма дори с 53-та с интервал 100 минути. Жалко, че го съсипаха.
Интересно, че 82 така и не може да добие някаква по-смислена роля, с изключение на помощна линия към 77.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6761
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Никоя линия не може да има смислена роля с интервали в час пик над 10-12 минути. Според мен не беше добра идея размяната на 82 и 309. В Люлин 1, 2 определено има нужда от по-редовен транспорт, от друга страна подсилването на 82 не е оправдано. Затова според мен 309 трябва да се върна по Ал. Станишев. Още повече, че откакто махнаха 309 от там, тб 6 го разредиха.

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
И аз съм за връщането на 309 там, но според мен той се държи по Сливница, защото се цели винаги да има директна връзка с Л.Мост и Ст.Гара. Преди 5 години тази роля се изпълняваше от 53 и беше по-добре за квартала като цяло.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4005
    • View Profile
53 беше неефективна линия - селски автобус навлизащ в центъра с големи интервали съответно връзката с Лъвов Мост и Сточна Гара беше практически неизползваема.  :rolleyes:  ТБ6 се нуждае от сгъстяване и ако 309 минава по Станишев, то може би е по-добре той да минава през НДК вместо ТБ7 след завършването на метростанцията да се намали дублажът.  :rolleyes:  82 принципно може да е удобна връзка с Централна Гара, но трябва да се премахне ненужното обикаляне на катуни и коптори - от Сливница трябва да минава директно по Кукуш съответно в обратна посока от Кукуш по Сливница, така могат да се спестят 2-3 минути в посока съответно интервалът да намалее и времепътуването до Централна Гара да стане около 30 минути.  :rolleyes:
« Last Edit: 28.09.2017, 18:20:33 by V.Peichev »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8862
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Т.е. 82 за довозване до метрото, а тб.6 за по-дългите пътувания? Не е ли 111 по-удачна за връзка с метрото?...
От гледна точка на практичност 82 е по-подходяща от 111, защото „Сливница“ и по-близко до „Проф. Ал. Станишев“ от „Люлин“, а спирката на „Сливница“ е точно до подлеза и не се налага досадно вървене пеш. Освен това така се прави услуга и на самото метро, защото „Люлин“ е събирателна станция за половината квартал и не е редно към нея да се добавя натоварване, което може да се поеме от „Сливница“. Но от гледна точка на интервали каквото се случи и не, 111 не е особено по-редовна от 82 особено в час пик, защото задръстванията, през които минава са огромни и често пращат автобусите да избиват закъснения по „Добринова скала“ през „Люлин“ 2, като така се изпуска почти целия маршрут през „Люлин“ заедно с всички важни точки. Казвам го от личен опит. Пролетта бях наблюдавал точно такъв развой на събитията на „Проф. Александър Станишев“. За „Станишев“ няма голямо значение дали ще е 82 или 309. Няма нужда от две линии до „Сточна гара“ там. Един редовен ТБ 6 за дълги пътувания и един редовен А 82 за връзка с метростанция „Сливница“, а 111 да прави връзка преди всичко с пазара и със СОП, а не с метрото. Проблемът на преустройството от началото на 2013 г. е разбира се първо че направиха 309 нередовна линия, а не подсилиха въобще 82 и второ, че това беше размяна, а не решение на проблем. В момента до „Орион“ 309 се движи по нискооборотни спирки през непривлекателни райони, а преди 82 правеше същото. Преливане от пусто в празно, а накрая в комплект към чудната картинка с мизерстването на 82, 309 и 111 се добави и принудено мизерстване на ТБ 6, който от 9 коли до 30-ти октомври 2015 г. се стопи до 8 от 2-ри ноември същата година, когато се въведе експеримента с искърските шкоди, а със зимни разписания 2016/2017 и до 7 коли, което беше безобразие.