Author Topic: Метро във Варна?  (Read 35735 times)

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 343
    • View Profile
Метро във Варна?
« on: 04.05.2009, 16:55:43 »
Чудно ми е, досега обсъждан ли е вариант във Варна да се гради метро? Бидейки голям град, с много приходящо население особено в последните години, и доколкото чувам, влошаващ се наземен трафик и задръствания, не е ли на дневен ред такава тема?

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #1 on: 04.05.2009, 17:55:45 »
Доколкото си спомням, коментираше се нещо за метро. Чуваше се нещо за 2050г., но друго не помня.

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 731
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #2 on: 04.05.2009, 21:09:17 »
В момента нужда от метро според мен има само София,а и там в момента им е по-лесно да го строят защото началото е било поставено през 80-те и някои от тунелите са били прокопани още тогава,а сега само ги довършват.Във Варна според мен трябва да се развива тролейбусният транспорт,като за това трябва да се рзшири обхвата на контактната мрежа в града и естествено се закупят още тролеи,които да са нови.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15484
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #3 on: 04.05.2009, 21:28:13 »
Тролеите може да са икономични и екологични, но не трябва да се бъркат с ефикасни, спрямо трафика.При увеличен пътникопоток различните видове транспорт имат различен капацитет и вместяемост.Тролейте са автобуси, вързани по определени фиксирани трасета... И както през 80те в София са положение основите на метрото и сега със закъснение ги осъществяват, така трябва да стане и с останалите големи потенциални градове.като разбира се, никой не е казал точно метро, но определено според нуждите релсов транспорт- трамвай, градска железница, метро, леко метро, монорелсови( според нуждите и условията ще се избере конкретно решение)...

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 887
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #4 on: 05.05.2009, 10:45:15 »
Досега изобщо не се е говорело за пускане на метро във Варна, тука за пръв път чувам за такова нещо, не знам дали изобщо се е смятало някога да се пуска метро в другите б́ългарски градове освен София.

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1322
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #5 on: 05.05.2009, 11:07:11 »
Ето и една стара статия относно темата
Quote
Варна с метро през 2050 г.

Периферната част на община Варна ще се развие по-бързо от централната – това е прогнозата на екипа, изготвил проекта за нов Общ устройствен план (ОУП) на града.

Според направената официална демографска прогноза постоянното население на града до 2030 г. ще достигне половин милион души. Според общинските съветници обаче реалната цифра ще е по-скоро до 2 милиона души, вземайки предвид и временно пребиваващите.

От тези изходни данни е разработен проектът за Общия устройствен план на Варна, представен на общинската сесия, която тече и днес. Основната идея в ОУП е извеждане на транзитния транспорт извън централната част на града.

Трафикът, свързан с пристанищните дейности и товарния жп транспорт, да бъде изнесен западно в района на варненското езеро, такова е виждането на ръководителя на проекта проф. Иван Никифоров.

Проектът предвижда още южната част на Варна да бъде свързана от 4 моста с центъра, единият от които – подвижен.

В проекта е предвидена и теоретична възможност за изграждане на варненско метро до 2050 г., допълни още проф. Никифоров.

Част от горския масив на Варна ще бъде използван за изграждане на още паркове.
Източник: www.dnes.bg
Quote
Монорелсова железница вместо метро във Варна

Във Варна вместо метро ще бъде изградена монорелсова система, която да вързва летището с курортните комплекси и да намали трафикът през центъра на града.

Проектът за изграждане на подобна система беше представен от заместник-кметът на община Варна Свилен Крайчев.

Проектът е част концепцията на общината за развитие на градския транспорт.

Стана ясно,че заради свлачищни процеси и подпочвени води е неудачно построяването на метро в морския град, по тази причина подобно на много европейски страни и САЩ във Варна може да се изгради монорелсова железница

Инвестицията е около 100 милиона долара, които ще бъдат осигурени от европейски проекти и чрез публично-частно партньорство.
Източник: www.news.bg
И двете статии са от 2007-ма година

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 731
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #6 on: 05.05.2009, 11:18:28 »
И аз мисля,че монорелсовата железница е добър вариант,но 2050 е далече все още .Според мен една част от прекалено многото автобусни маршрути трябва да бъдат заменени с монорелсова железница и с тролеи.
« Last Edit: 05.05.2009, 23:24:28 by Tony »

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #7 on: 05.05.2009, 20:21:49 »
Всички те разбраха, че обичаш тролеите. С тия Шкоди доникъде няма да я докараме. Ако се вложат 15 милиона лева за тролеи и ККМ (което е много съмнително - на тоя глад няма откъде да ги изкарат), никакъв проблем. 9-те 15-ки на ОР, 15 14-ки брак за части и ОР на другите 19, 20 къси и 10 дълги нови и проблема е решен. Изграждане на КМ по останалите основни артерии на града и ремонт на настоящата също няма да са излишни. Линии 2, 9, 20, 41 и 109 спокойно могат да бъдат обслужвани с тролейбуси. Около 50 тролейбуса дневно стигат за тези 8 линии (трите досегашни и петте, които изброих) - за 2 5 къси, за 9 и 109 6 къси, 41 8 къси и 2 дълги, 20 4 дълги и 5 къси, 82 4 дълги и 5 къси, 83 с 4 къси, 88 с 6 дълги. Ако 33 соло тролейбуса и 17 дълги тролейбуса се движат на ден, остават 6 соло и 2 дълги тролейбуса резерва. При обучаване на достатъчен брой ватмани (при налични около 70, при 50 тролейбуса в движение още 100 ватмана са достатъчни), курсовете ще са редовни, неявките ще са рядкост и тролейбусите ще са препълнени.
Що се отнася до монорелсовата железница - такава ще е екстра на 148, 409 и линии с подобни дължини и натоварване.

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 731
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #8 on: 05.05.2009, 20:38:50 »
А спряната линия 86 къде я забрави : ;)

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #9 on: 05.05.2009, 23:12:08 »
Тя само 86 да беше спряна... 12 е много добра алтернатива, която също може да бъде обслужвана с тролейбуси. Смятам, че 6 тролейбуса на 20 минути са и напълно достатъчни.
П.П. Моля някой от модераторите да прехвърли мненията в темата за тролейбусите, защото тук си е чист офтопик.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 456
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #10 on: 06.05.2009, 15:27:33 »
Всички те разбраха, че обичаш тролеите. С тия Шкоди доникъде няма да я докараме. Ако се вложат 15 милиона лева за тролеи и ККМ (което е много съмнително - на тоя глад няма откъде да ги изкарат), никакъв проблем. 9-те 15-ки на ОР, 15 14-ки брак за части и ОР на другите 19, 20 къси и 10 дълги нови и проблема е решен. Изграждане на КМ по останалите основни артерии на града и ремонт на настоящата също няма да са излишни. Линии 2, 9, 20, 41 и 109 спокойно могат да бъдат обслужвани с тролейбуси. Около 50 тролейбуса дневно стигат за тези 8 линии (трите досегашни и петте, които изброих) - за 2 5 къси, за 9 и 109 6 къси, 41 8 къси и 2 дълги, 20 4 дълги и 5 къси, 82 4 дълги и 5 къси, 83 с 4 къси, 88 с 6 дълги. Ако 33 соло тролейбуса и 17 дълги тролейбуса се движат на ден, остават 6 соло и 2 дълги тролейбуса резерва. При обучаване на достатъчен брой ватмани (при налични около 70, при 50 тролейбуса в движение още 100 ватмана са достатъчни), курсовете ще са редовни, неявките ще са рядкост и тролейбусите ще са препълнени.
Що се отнася до монорелсовата железница - такава ще е екстра на 148, 409 и линии с подобни дължини и натоварване.
Да стане линия номер 41 тролейбусна ми се струва съмнителен процес. Защо тогава демонтираха тролейбусните стълбове по бул. "Република" до Радиозавода? А и нали се чува, че след време ще се изгражда монорелсова железница от Летището към центъра предполагам по бул. "Владислав Варненчик" и от там с два лъча до курортните комплекси и кв. "Галата". Ако е така едва ли ще се положи и тролейбусна мрежа по входната артерия на града каквато е бул. "Владислав Варненчик"..
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #11 on: 06.05.2009, 21:34:09 »
Според мене Варна след време наистина ще има нужда от метро. Градът се развива и населението му ще нарастне. До колкото си спомням в летният сезон придвижването в центъра е доста затруднено. Определно едно леко метро ще свърши чудесна работа, като в центъра е под земята, а в краините квартали е наземно.

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #12 on: 07.05.2009, 15:51:58 »
Понякога в кварталите е 3 пъти по-голяма лудница в сравнение с централната част. Ако ще е подземно - да е навсякъде. Отделно от това при едно евентуално разрастване на града (бях чул, че Варна ще погълне Аксаково, Игнатиево, Слънчево, Дружба, Златни пясъци и ще стигне до Балчик), метро до всички тези точки много трудно ще бъде изградено. За тези места ще са необходими автобуси и тролейбуси. Няма как всички линии да се електрифицират (по-скоро трамваите са вариант - висока инвестиция и дълъг срок на експлоатация), затова ще бъдат необходими и автобуси. Вариант е всички автобусни линии да бъдат погълнати от частници, но много ме съмнява. Тролейбуси и метро - прекалено голяма хапка за кой да е частник, предполагам, че ще останат общински.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #13 on: 07.05.2009, 19:21:43 »
Ами снощи гледах спътникова карта на Варна и се вижда, че и сега града е доста застроен. С това темпо след 10-20 години града определено ще се разрастне. Сегашният ГТ няма да се справя добре и ще се задъхва, за това дори и една линия на метро да се направи като начален етап ще свърши добра работа. Мисълта ми за открито трасе бе, че там където може да се направи ОК, ако не подземно. Но в центъра ако се копаят метротунели трябва да са доста дълбоки.

Offline mdka

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #14 on: 16.05.2009, 17:59:14 »
Чудно ми е, досега обсъждан ли е вариант във Варна да се гради метро? Бидейки голям град, с много приходящо население особено в последните години, и доколкото чувам, влошаващ се наземен трафик и задръствания, не е ли на дневен ред такава тема?
Как да не е обсъждан,ето го проекта за Метрополитен Варна

 :fan: :fan:

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #15 on: 16.05.2009, 19:55:23 »
Koга и от кого е бил обсъждан този проект, ако може да се нарече така
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4099
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #16 on: 17.05.2009, 10:16:05 »
Как да не е обсъждан,ето го проекта за Метрополитен Варна
:fan: :fan:

Да.. това го рисувах преди две години хахахахах и беше просто предположение..

Иначе това е официалното предложение за трасиране на "нов вид електротранспорт". Така са го кръстили...
С розова непрекъсната линия е обозначен първия етап, а с прекъсната линия - втория.


Малко не ми се вижда напълно рационално, предвид факта, че хубаво ще отвежда живущите оти до летището, ама... няма връзка с гарата, освен ако не се изгради нова гара, в точката на пресичане.
« Last Edit: 17.05.2009, 12:15:31 by Tony »

Offline mdka

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #17 on: 17.05.2009, 12:12:19 »
Да.. това го рисувах преди две години хахахахах и беше просто предположение..

Иначе това е официалното предложение за трасиране на "нов вид електротранспорт". Така са го кръстили...
С розова непрекъсната линия е обозначен първия етап, а с прекъсната линия - втория.

Малко не ми се вижда напълно рационално, предвид факта, че хубаво ще отвежда живущите оти до летището, ама... няма връзка с гарата, освен ако не се изгради нова гара, в точката на пресичане.
Хах тия спирки така си ги разположил,че тамън ще набере скорост влакчето и ще трябва рязко да спре :D
« Last Edit: 17.05.2009, 12:17:17 by Tony »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4099
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #18 on: 17.05.2009, 12:46:55 »
Е, това не е проблем - Г.М.Димитров-Мусагеница са на 800 метра една от друга. Важното е превоз да има! :)

Offline buzpedsed

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #19 on: 03.06.2009, 15:40:41 »
Ето нещо интересно:
Quote
Във Варна искат да въвеждат алтернативен градски транспорт
03.06.2009 13:44


Община Варна започва осъществяването на проект, чиято цел е да се направи проучване за въвеждането на алтернативни видове градски транспорт, съобщи днес заместник-кметът на града и ръководител на проекта Свилен Крайчев.

Средствата - 295 240 лева, са осигурени по оперативната програма „Регионално развитие“. Партньор по проекта е община Рощок, Германия.

В момента общината разполага с автобуси и с тролейбуси, които превозват по около 120 хил. пътници всеки ден, посочи Крайчев, цитиран от БТА. Според него заради непрекъснатото разрастване на града е необходимо да се търсят алтернативни модели - релсов, подземен или надземен транспорт.

Крайчев посочи, че е най-добре градският транспорт да бъде изолиран от общия трафик и да бъде екологично чист.

Заместник-кметът уточни, че новият проект е с продължителност 18 месеца. Очаква се на базата на проучванията да бъде разработен и транспортен мастерплан на града, който да фиксира възможностите за решение на проблемите в сектора.
Източник