Author Topic: Метро във Варна?  (Read 33680 times)

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1524
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #140 on: 20.11.2011, 09:26:28 »
Лично аз не бих се качил, поради факта, че нямам необходимите смелост и здрави нерви да се кача. Биха ми трябвали, не само защото знам, че вися на 10 метра над земята на някаква си релса, ами и се движа по нея - силата на гравитацията си тегли надолу и дори най-дребният дефект в трасето или самото окачване(захващане) на вагоните за него може да е фатален. :neznam: :( Докато при едно тролейбусно трасе дори и тролея да се разпадне :crazy: :D в движение все пак ще си бъде на земята и няма да има такъв удар като при падане на висящ влак. Отделно че тея масивни support - колони определено се набиват на очи, пък и линеен метър монорейл си е по-скъп от линеен метър контактна мрежа и като първоначален монтаж, и като поддръжка. За метро не може(няма смисъл) и да става въпрос, трамвай... ммм много стръмни изкачвания има особено във Владиславово и може да забускуват колелата, пък и копане по улиците има за релсите, което си оскъпява. Така че според мен бъдещето на градския транспорт във Варна е в лицето на Тролейбусния такъв.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline klapa

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #141 on: 20.11.2011, 22:13:16 »
висящ монорейл (h-bahn) като при университета в дортмунд би бил супер решение. напълно разделен от земния трафик, бърз, тих, екологичен, заема минимално пространство (небе) над улиците, не изисква отчуждавания на имоти и място на повърхността. бързо строене без десетилетни разкопки.... струва около 1/4 от цената на метро на километър... вдига към 65 кмч спокойно. естествено за разлика от h-bahn-a на университета дортмунд във варна вагоните трябва да са поне два двойни съчленени. релсите също двойни, с по-дебели пилони. влакчетата да са в 2-3 мин. такт в пиковите часове...

http://en.wikipedia.org/wiki/H-Bahn

http://www.youtube.com/watch?v=k5BWQjES5yw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=khsMuTpIYbQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Z0drEhAlhG4&feature=related

2 линии: (нарисувал съм и карта, но нещо не мога да я кача...)
1. владиславово, младост, по бул. сливница до ул. дрин надземно, оттам подземно под центъра до гарата.
2. кв. чайка по бул. васил левски и 8 приморски полк до аспаруховия мост.

естествено перфектно синхронизиране с абтобуси и тролеи, които возят не паралелно с, а към станциите на монорейла. въвеждане на единен градски билет, като в белия свят, където едно возене независимо на какви средства и с колко прекачвания си струва колкото 1 билет, а абонаментните карти не са на линия а на зони...

Тази тема трябва да се преименува на "мечти за метро във Варна".

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #142 on: 09.08.2012, 19:03:56 »

Тази тема трябва да се преименува на "мечти за метро във Варна".

Така е :D Нека все пак бъдем реалисти. Един скоростен релсов електротранспорт от Аерогара Варна по бул.Варненчик и след това в посока Чайка и Левски и оттам през Дружба и до Златни пясъци. Такава удобна връзка Аерогара-Златните трябва да стане реалност, ако някой може да визуализира на картата на Варненската област този маршрут ще бъде супер.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #143 on: 09.08.2012, 19:40:50 »
Така е :D Нека все пак бъдем реалисти. Един скоростен релсов електротранспорт от Аерогара Варна по бул.Варненчик и след това в посока Чайка и Левски и оттам през Дружба и до Златни пясъци. Такава удобна връзка Аерогара-Златните трябва да стане реалност, ако някой може да визуализира на картата на Варненската област този маршрут ще бъде супер.
>>> ОУП на Варна

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #144 on: 09.08.2012, 21:58:47 »
Ето карта :)
Летище - Златни пясъци 28км
Летище - Пикадили парк 13км /за извън сезона/
и още една карта към пристанището/гарата, ако случайно може да се ползва като депо пък и да се свърже към НКЖИ

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #145 on: 10.08.2012, 21:47:23 »
Олеее... какви са тези остри завои. Ако има Метро то трябва от Летището да се спуска към Автогарата и с по-плавен завой да минава под центъра така да се каже, ако не и да засегне Морската градина, за да може да е и скоростно все пак и подобаващо трасето. Въпреки, че заради нееднородната подземна част на града (има места със здрави скали, но и места с подпочвени води или такива които с по песъчинка на година, но отиват към морето) по-подходящо би било според мен да се изградят трамваи, като има възможност релсите им да са в или да са част от бус-ленти. НО центърът от години е претрупан и там няма начин, подобен транспорт да не контактува с останалия трафик. Освен ако се минава по малки улички от които да се махне лентата с паркирали коли, но тогава пък паркинги са нужни... изобщо непосилни за такъв западащ град инициативи.

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2201
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #146 on: 20.08.2014, 17:43:53 »
Вижте предпоследния абзац от "Комуникационно - транспортна инфраструктура" изглежда идеята за градски електротранспорт е много стараhttp://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1960043

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2201
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #147 on: 03.04.2015, 18:01:36 »
Не знам дали е пускано, но това ми се стори интерсно - какво е публикувал кмета в блога си преди малко по - малко от две години:
 
Quote
Ето затова ще работя за изграждане на монорелсова железница. Идеята нито е нова, нито е моя. От идея до реализация, обаче пътят не е никак лек, затова повечето прагматични идеи остават в сферата на добрите намерения. В тази връзка мога да кажа, че имам детайлно разработена концепция за реализацията на този прект, която включва следните основни моменти:

Защо монорелсова железница, а не подземно метро.
Варна е град с много високи подпочвени води. Не, че е невъзможно да бъде изградено подземно метро. В много градове по света подземната железница минава под реки и канали. Не мисля, че в градове с изградени подземни железници, като Ротердам или Банкок, нивото на подпочвените води е по-ниско от това във Варна. За съвременното строителството почти няма невъзможни неща. Освен технически възможности, обаче трябва много сериозно да се обърне внимание и на икономическата ефективност. За това съм на мнение, че най-подходящо за Варна е тук да бъде изградена монорелсова железница. Разходите за строителство и поддръжка за нея ще са значително по-ниски от тези, които изискват подземните влакове.

Къде да бъде трасето
За Варна има различни концепции по въпроса за маршрута на една монорелсова железница. Според някои е редно тя да е от летището до центъра. Според други тя трябва да свързва Варна с курортите. При всички случаи този вид транспорт трябва целогодишно да превозва максимален брой пътници. Град Варна е така ситуиран, че от изток е Черно море, от юг - Варненското езеро, на север е Франгенското плато и градът естествено се е развил в западна посока. Това дава възможност с една линия, започваща от кв. „Владиславово“ и стигаща до центъра, да се обхванат максимален брой пътници, придвижващи се от и за жилищните квартали на града, както и повечето от хипермаркетите. Разбира се, че точният маршрут ще го определят специалистите на база експлоатационни и технически параметри, но във всички случай той трябва да свързва крайните квартали с центъра и едва тогава може да се мисли за разклонение до летището. Още повече, че аеропортът във Варна е със сезонна натовареност, а и за значителна част от пътниците (за туристите) има организиран транспорт от и до там. И в София метрото беше изградено на база на подобна концепция, което се оказа правилно. Първият метродиаметър свърза крайните квартали с центъра на столицата, вторият беше прокаран покрай софийската централна ж.п. и автогара и чак сега ще бъде изградено разклонение, което да свърже летището.
Ако това начинание се окаже успешно, в което вярвам, може да се мисли и за други линии, като например от Аспарухово, през нов мост над езерото, покрай новия интермодален пътнически терминал и ивент и експо център, който планирам да бъде изграден в кв. Максуда, на север например. Това ще даде възможност и за развитие на града в южна посока. Но даже и само една линия да успеем да изградим в следващите, да кажем 7 години, това ще е огромен успех, ще облекчи като цяло трафика в града и ще има положителен ефект за всички варненци и гости на града. Даже и за тези, които няма да ползват този вид транспорт. Някои съграждани могат да кажат, че това не ги касе, защото живеят във Виница например. Аз бих им казал, че това засяга и тях, макар и косвено, защото в следствие на облекчения трафик по кръстовищата, техният транспорт – личен или обществен ще стига по-бързо до центъра и останалата част на града. Затова изграждането на монорелсова железница е концептуално важно за Варна.

Как да бъде изградено и финансирано
През остатъка от този мандат може да бъде изготвен цялостен идеен проект и всичко гореописано да бъде облечено в конкретни икономически и технически параметри. За целта ще поканим кoнцерни като Вombardier, Siemens, Hitachi и други, които имат реализирани подобни проекти по света да изготвят конкретни идейни проекти. Смятам, че интересът няма да е малък, тъй като това ще има и имиджов ефект за компаниите. В момента монорелсовите железници по света значително отстъпват на метрото по ред причини, а същевременно редица компании като Metrail се опитват да наложат подобни авангардни концепции за транспорт. Това дава основание да считаме, че при разработване на проекта и евентуалното му реализиране, компаниите освен печалба ще преследват и други цели. С реализацията на един такъв проект във Варна съответната компания ще има възможност да наложи своята концепция, която да ползва за пример за успешно реализиран проект за монорелсова железница. Това предполага, че основната цел на компанията може и да не е максимизиране на печалбата от проекта във Варна, което би го направил още по-изгоден и реализируем. Когато на база на детайлните идейни проекти се ориентираме какви ще са разходите за изграждане и експлоатация, на база на това, както и на симулационни модели ще бъдат определени конкретните параметри, които да бъдат заложени в бъдещия проект. За финансиране ще се използват средства по европейските програми. При положение, че се касае за обществен релсов транспорт, смятам, че той може да намери приоритетно място за финансиране.

За да бъде реализирано това, ни предстои доста работа. Знам как и имам воля и потенциал да я свърша.
Източник: http://ivanportnih.eu/main/read/59
« Last Edit: 03.04.2015, 21:18:05 by Tony »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #148 on: 18.05.2015, 17:59:56 »
Аз съм го чел, но преди около година. И понеже идват избори ме надразват две-три неща към сегашния кмет и ще си чакам уточняването им иначе глас от мене няма - едното е това за надземната железница, другото е 83 и празните обещания около него и третото не е свързано с транспорта а с друг проблем около едно дере под МОЛ Варна  :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3660
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #149 on: 18.05.2015, 18:45:34 »
За Варна оптимален вариант е напълно обособен скоростен трамвай с наземно изпълнение в кварталите и естакадно в центъра и на пресичанията с булеварди. Примерно един диаметър от Владиславово или може би Летище Варна до ЖП Гара и още един от центъра до Чайка с евентуални бъдещи продължения към Аспарухово и курортите. Също има смисъл от разклонение към Левски и Бриз.  :) Подобни системи има в Познан с около 35-40% по-голямо население от Варна и Краков с около двойно по-голямо. Изграждането на метро е оправдано само в градове около и над милион по направления с поне 20 000 пътници на час пик. Варна е далеч от тези показатели и затова оптимално решение е горепосочения скоростен трамвай. Скорост около 70km/h между спирките е напълно достижима и спокойно може да се стига от Владиславово до центъра за около 15 минути включително чакането, в момента със 148 времето с чакането не пада под половин час, при задръствания в пик е още по-голямо.  :rolleyes:

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2201
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #150 on: 18.05.2015, 22:05:59 »
За Варна оптимален вариант е напълно обособен скоростен трамвай с наземно изпълнение в кварталите и естакадно в центъра и на пресичанията с булеварди. Примерно един диаметър от Владиславово или може би Летище Варна до ЖП Гара и още един от центъра до Чайка с евентуални бъдещи продължения към Аспарухово и курортите. Също има смисъл от разклонение към Левски и Бриз.  :) Подобни системи има в Познан с около 35-40% по-голямо население от Варна и Краков с около двойно по-голямо. Изграждането на метро е оправдано само в градове около и над милион по направления с поне 20 000 пътници на час пик. Варна е далеч от тези показатели и затова оптимално решение е горепосочения скоростен трамвай. Скорост около 70km/h между спирките е напълно достижима и спокойно може да се стига от Владиславово до центъра за около 15 минути включително чакането, в момента със 148 времето с чакането не пада под половин час, при задръствания в пик е още по-голямо.  :rolleyes:
Напълно съм съгласен с теб. Вместо този BRT - коридор, със съмнителна за пътниците полза, можеше да се направят проекти откъде и как точно ще минава едно бъдещо релсово трасе, а и защо не да се пристъпи към строежа му. Трамвайно трасе по бул.Мария Луиза/8 - ми Приморски полк, обаче може да има само при намаляване на автомобилния трафик по него, а това може да стане единствено, чрез построяването на бул.Варна и втория мост над езерото(настоящият кмет обещава, че това ще се случи във втората половина на втория му мандат, но по - скоро няма да се случи).
« Last Edit: 18.05.2015, 22:08:32 by Magirus deutz »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3660
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #151 on: 18.05.2015, 22:37:00 »
Идеята ми е да се направи естакада над 8-ми Приморски Полк - разделителната ивица е достатъчно широка за носещи колони с минимално стесняване в някои участъци съответно за спирките да има перони и допълнителни носещи колони на тротоарите върху които може да се монтират лампите за улично осветление и тролейбусната контактна мрежа. Също може да има носещи колони между лентите, които няма да затрудняват движението. :)