Poll

Какъв ще е пътникопотокът след пускането на МД2?

250-300 К среднодневно
15 (21.4%)
301-320 К
0 (0%)
321-340 К
5 (7.1%)
341-360 К
5 (7.1%)
361-380 К
7 (10%)
381-400 К
17 (24.3%)
над 400 К
21 (30%)

Total Members Voted: 70

Author Topic: Пътникопотокът в метрото  (Read 55973 times)

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2579
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Пътникопотокът в метрото
« on: 10.05.2009, 01:55:30 »
След пускането на участъка, много хора (вкл. аз) се питат какъв ли ще бъде пътникопотокът по него. Въпреки че нямам детайлни наблюдения или данни, ще си позволя да направя предварителна оценка за всяка от станциите.

А) ПОТОК от/към Ст. В.Левски:
1. Ж.Кюри: на теория дублира тм.18, макар че пътуването е около 3 минути, за разлика от 13-те минути за трамвая. Отличен, ако се прави връзка с автобусите по бул.България или тролейбусите по В.Левски. За достъп до пл.Славейков, пл.Св.Неделя и т.н., тм.18 е по-удобен когато приоритет е цената на пътуването. Иначе за хора с карти си заслужава прекачването на метрото. Нещата натежават за пътниците, които са по-отдалечени от Р.Посолство, защото достъпът до тм.18 изисква повече ходене пеша и разликите във времепътуването стават още по-фрапиращи.
2. Г.М.Димитров. Тук вече няма тм.18 (и в обозримо бъдеще тм.2), така че метрото става още по-привлекателно. Алтернативата за достъп до района на стадиона е 280, но особено в посока център, то е затруднено от редовните задръствания към Орлов мост. Допълнително влияят и задръстванията от Цариградско шосе до Онкологията. Въпреки това е спорно дали е удачно прекачването от 280 на метрото за хора без карти. За жителите и работещите в района на метростанцията, предимствата на метрото са безспорни. Добри кореспонденции се правят от 88, 280 и 413 от района на Дървеница и бл.7, 8 и 9 на Ст.Град (и принудително от Бистришките линии). От другата посока, потенциално може да се очаква и връзка чрез 88 за Дианабад. Вероятно ще има и връзка от района на НСС с 280, но тя може и да бъде чрез придвижване пеша заради задръстванията там.
3. Мусагеница. Тук е лесно - жителите на Мусагеница и Дървеница, които се намират в близост до станцията е естествено да предпочетат метрото. Допълнителна тежест дава и факта, че съответните спирки на 280 са далече за тях.
4. Младост. Тук пък е най-трудно и има огромен брой разклонения. Самите жители на Младост 1 се очаква да ползват метрото с удоволствие. За мен, 313 има нужда от разреждане, даже може и да се разкара. Ако ли не, тб.5 може да се разреди, още повече и когато тб.7 тръгне до кино Одеон. Връзката с а.306 е съмнителна, защото той прави удобна връзка с Орлов мост. Задръстванията са си фактор, но въпреки това може да се види от близкия пример с тм.8 и метрото, че доста хора си остават в наземния транспорт. А 113 ще има тежка съдба. Много се надявам да е добре натоварена, но може би това ще стане чак след пускането на целия участък. Отново, 213/214 и 305 ще бъдат предпочитан транспорт докато участъкът не е свързан. 111 вроятно ще бъде малко по-натоварен. Хубавото е, че той е достатъчно редовен и няма да има проблем. Пътниците на автобуси 3, 4 и 5 определено ще се възползват от новата удобна връзка. В най-голяма степен това се отнася за а.4, за който така и така се налагаше прекачване в Младост. Сега то може да бъде осъществено към метрото директно. При 3 и 5 ситуацията е сходна, макар че при тях вече се губят малко от предишните им кореспонденции.

следва продължение...

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6342
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #1 on: 10.05.2009, 09:59:24 »
Донякъде съм съгласен с предложенията ти, но съм против разкарването на 313,  тъй като на живеещите около ХМС и в някои части на Младост1а това им е единствения автобус, който да ги закара до метрото. Все пак разстоянието си е малко повече от километър и не всеки може да го извървява пеша всеки ден по два пъти.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #2 on: 10.05.2009, 16:14:40 »
Донякъде съм съгласен с предложенията ти, но съм против разкарването на 313,  тъй като на живеещите около ХМС и в някои части на Младост1а това им е единствения автобус, който да ги закара до метрото. Все пак разстоянието си е малко повече от километър и не всеки може да го извървява пеша всеки ден по два пъти.
Така е, освен това има немалко хора, които го ползват от Плиска до Румънското или гара Подуене.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #3 on: 10.05.2009, 17:06:50 »
Донякъде съм съгласен с предложенията ти, но съм против разкарването на 313,  тъй като на живеещите около ХМС и в някои части на Младост1а това им е единствения автобус, който да ги закара до метрото. Все пак разстоянието си е малко повече от километър и не всеки може да го извървява пеша всеки ден по два пъти.
При новите маршрути тази работа се върши от донякъде от А3 и 5 за северния край на Младост 1 и от А4, 111 и 113 - за южния.
Вероятно една пасарелка на бл.43 и светофар на Малинов/Сахаров ще пренасочи и оставащите селски линии (А 1 и 6) към МС Младост-1. Тогава единствената роля на А313 би била калабалък на обръщалото в Младост 1.

Плиска-Подуене надали е чак толкова мощен пътникопоток, има си все пак трамвай по Шипченски проход и А72.

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #4 on: 10.05.2009, 18:50:10 »
 Господа, а ние от спирка ХМС как да стигаме до метрото, та предлагате спиране на 313?
 Не че е вариант с това рядко минаване ама като завали дъжд ходенето пеша не е приятно и не е малко. И какво излиза- заради липса на довозване ще си караме на автобуси ...

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #5 on: 10.05.2009, 19:12:44 »
Утре ще видим какъв е реалният пътникопоток, защото през почивните дни той не е съвсем истински, а в петък беше безплатно. Утре ще видя какво ще бъде към 7 на Г.М. Димитров и стадиона :D

Offline carrie

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 67
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #6 on: 11.05.2009, 09:04:27 »
Да кажа и аз моите наблюдения от днес. Качих се в 8:15 на стадиона. От Младост слезнаха много хора. След това влакчето до Младост остана сравнително рехаво, имаше празни седалки дори. На Жолио Кюри слезнаха най-много.
Като слезнах на Младост 1, опашката за билети излизаше извън стъклените врати във фоаето, видяха ми се страшно много народ! Часът беше 8:30, може би това ще е часът пик за тази станция.
Нямах късмет да се кача на 113, 111 дойде първи. Общо от Стадиона, до Бизнес Парка в Младост 4 беше 30 минути. В 8:45 си бях на бюрото  8)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #7 on: 11.05.2009, 09:30:01 »
... Общо от Стадиона до Бизнес Парка в Младост 4 беше 30 минути ...

А преди метрото за колко време си стигал?
« Last Edit: 11.05.2009, 09:36:41 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline carrie

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 67
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #8 on: 11.05.2009, 09:43:53 »
стигалА, жена съм  :P
От същото място, по същото време, със 76, над час.

След като закъснях така няколко пъти предпочетох да пътувам със 111, защото тръгвам от Люлин.
В интерес на истината към края на седмицата ще преценя дали и така ме устройва, защото имам 4 прекачвания от Люлин до Младост 4, за същото време което пътувам със 111.
« Last Edit: 11.05.2009, 09:47:08 by carrie »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2579
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #9 on: 11.05.2009, 09:58:07 »
Явно нещо не са доизмислили с касите на Младост. Което е нормално за България - без издънки не може. Дано коригират много бързо проблема. Иначе при слизането не е критерии броят на хората, защото изглежда голям. Добре ще е да видим някой пътувал от Младост към центъра в сутрешния пик какви наблюдения ще има. Иначе браво за добрата информация за другата посока ;)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #10 on: 11.05.2009, 10:11:06 »
стигалА, жена съм  :P
От същото място, по същото време, със 76, над час.

В интерес на истината към края на седмицата ще преценя дали и така ме устройва, защото имам 4 прекачвания от Люлин до Младост 4, за същото време което пътувам със 111.

Опа, извинявай  :D
Сега май пак със 111 ще ходиш до работа, а от есента чак - с метрото.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline carrie

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 67
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #11 on: 11.05.2009, 10:25:18 »
Опа, извинявай  :D
Сега май пак със 111 ще ходиш до работа, а от есента чак - с метрото.

Да, май така ще стане, есента вече ще е супер за мен  :D

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #12 on: 11.05.2009, 11:30:32 »
Явно нещо не са доизмислили с касите на Младост. Което е нормално за България - без издънки не може. Дано коригират много бързо проблема. Иначе при слизането не е критерии броят на хората, защото изглежда голям. Добре ще е да видим някой пътувал от Младост към центъра в сутрешния пик какви наблюдения ще има. Иначе браво за добрата информация за другата посока ;)
Не са измислили, че работи по 1 касиерка, което е крайно недостатъчно, а монтираните 2 билетни автомата не работят
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #13 on: 11.05.2009, 11:39:28 »
Не са измислили, че работи по 1 касиерка, което е крайно недостатъчно, а монтираните 2 билетни автомата не работят
Кофти. То и тия 2 автомата да работят, ще са недостатъчни. Трябват още 2.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 969
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #14 on: 11.05.2009, 14:41:08 »
Тази сутрин се возих към 11 от Г.М. Димитров към Младост и след малко обратно. На Мусагеница беше най-пуста, да е имало 4-5 чоевка, за сметка на това на Младост имаше бая народ и нямаше свободни места за сядане в мотрисата. На Г.М. Димитров на перона посока Стадиона имаше също хора, в обратна не толкова.

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #15 on: 11.05.2009, 14:53:07 »
Тази сутрин се возих към 11 от Г.М. Димитров към Младост и след малко обратно. На Мусагеница беше най-пуста, да е имало 4-5 чоевка, за сметка на това на Младост имаше бая народ и нямаше свободни места за сядане в мотрисата. На Г.М. Димитров на перона посока Стадиона имаше също хора, в обратна не толкова.

А пък аз по същото време от Младост към Г.М. Димитров. Не помня на коя от двете станции видях един младеж да снима. Да не си бил ти?  ;)
Натоварването по това време в Младост беше не повече от 100 души на влак и в двете посоки или по-точно: 50% от седящите места.

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #16 on: 11.05.2009, 15:00:18 »
Утре ще видим какъв е реалният пътникопоток, защото през почивните дни той не е съвсем истински, а в петък беше безплатно. Утре ще видя какво ще бъде към 7 на Г.М. Димитров и стадиона :D

Да кажа за себе си - живея в Дървеница и работя в бившия Хладилен завод "Мраз" на Сточна гара, сега т.нар. Международен бизнес център "Василев плаза" или "Василев бизнес сити" (само Василев знае как всъщност се казва) ;). В последната година и половина мога да разчитам на служебен автомобил, но нерядко ми се налага да ползвам и градския транспорт. А413, особено след удължаването на линията до Бизнеспарка и съответно увеличаването на честотата минаване на колите, по принцип е перфектен вариант за мен за стигане до работа и обичайно, като се кача към 7:45-50 на ЛТУ, мога да разчитам на слизане на Сточна гара около 8:30. Т.е. общо време от нас до работата 45-50 мин.
Затова днес експериментирах така:
7:53 излязох от вкъщи;
8:00 бях на МС Мусагеница;
8:08 (точно изпуснах едно влакче) се качих на метрото;
8:20 (и нещо) излязох от МС Стадион В. Левски;
8:25 се качих на Т18 пред Строителния техникум;
8:45 бях на бюрото си във въпросния Василев плаза.
Т.е. общо време от нас до работата 50-55 мин.
Кое колко ми струва:
А413 - 0,75 лв. (ако си купувам талони);
М+Т18 - 1,40 лв. с комбиниран билет.
По принцип съм страшен фен на метрото, но поне, както за момента показа експериментът ми, отиването на работа с него не е по-бързо (да не говорим за по-икономично) от отиването с автобус.
 O0Виж, да сляза с метро през уикенда до Попа за по бира с приятели или за малко шопинг с жена ми по Графа, или пък за да отида на стадиона, за да гледам мач на любимия си отбор (който ме ядоса зверски много тази събота) - с удоволствие!
Вероятно нещата ще се променят наесен, когато свържат 2-та радиуса на МД1 - примерно да слизам на СУ и оттам да взимам ТБ11 до Сточна гара. Но дотогава има още време и както е казал поетът: "Я кемъла, я кемъл драйвъра"...
 :D

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2579
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #17 on: 11.05.2009, 16:07:09 »
Крюшо, ти даваш пример за доста екстремно предимство на наземния транспорт - 413 ти е директна връзка и отгоре на всичкото, от В.Левски до Ст.Гара е доста неудобно пътуването. При малко по-благоприятна крайна цел, нещата все пак ще са в полза на метрото. На мен лично по-проблемната в случая ми се струва, че е цената за пътуването.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #18 on: 11.05.2009, 16:32:57 »
 Валидаторите на турникетите все още не работят. Иначе днес около 10.30 в продължение на 15-20 минути доста хора слязоха на МС Стадиона
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline buzpedsed

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #19 on: 11.05.2009, 17:33:14 »
Крюшо, ти даваш пример за доста екстремно предимство на наземния транспорт - 413 ти е директна връзка и отгоре на всичкото, от В.Левски до Ст.Гара е доста неудобно пътуването. При малко по-благоприятна крайна цел, нещата все пак ще са в полза на метрото. На мен лично по-проблемната в случая ми се струва, че е цената за пътуването.
Обаче който иска по-бързо, ще плаща. Друг е въпроса, че според мен могат да го направят билета за метрото да важи 2 часа за всички превозни средства в София, включително влаковете, така като е например в Люксембург.