Author Topic: Достъпност за хората в неравностойно положение  (Read 13751 times)

Offline НИКИ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • ICQ Messenger - 229924837
    • View Profile
    • http://www.transtriumf.com/
Няма да е зле в София да се осигурят постоянни часове, когато минават инвалидни коли. Особеено за трамваи и тролеи. Нека не се струпват инвалидните коли на едни и същи линии. София има нужда от съчленени коли за ивалиди. Ще е отлична постъпка ако метро станциите са достъпни за инвалиди. Нека Цитаро не са само тестови автобуси, както и Solsris да не е тестов тролей. Нека Икарусите се дадат в завода КЕНТА и поне първа врата да е нисък пода. А в коридора са си кача с две стъпала. Може и плавно скачане. Може и първа+втора да са инвалидни и преди сдвоената част да има две стъпала. Няма да е зле да се дадат останалите Чавдари в КЕНТА за да станат инвалидни - особено Чавдар 141, 131 и ако има останали 14-20
« Last Edit: 07.07.2006, 22:31:52 by Dragon »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11647
    • View Profile
Икарусите и Чавдарките са морално остарели, няма какво да се модернизират. Иначе е хубаво да има от време на време инвалидни рейсове, само да не са БМЦ!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
    • View Profile
Абе момче, ти чуваш ли се какво приказваш, бе?
Ти виждал ли си Икарус, запознат ли си с устройството му та да говориш такива небивалици. А се пишеш автобусен шофьор. Леле ако всички бяха такива "професионалисти" като теб....

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
наистина нещата казани от НИКИ са невъзможни по ред причини - Икаруса не може да се снижи между 1ва,2ра,3та врата, само на 4та това е възможно и се практикура при тролеите. Цитаро, Соларис и съчленен нископодов е невъзможно да се купят поради липса на пари, осигуряване на автобуси с нисък по всички линии също е невъзможно (вие ще се сетите защо)
« Last Edit: 07.07.2006, 22:36:00 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
Абе момче, ти чуваш ли се какво приказваш, бе?
Ти виждал ли си Икарус, запознат ли си с устройството му та да говориш такива небивалици. А се пишеш автобусен шофьор. Леле ако всички бяха такива "професионалисти" като теб....

При втора врата нисък под и ще гледаме как работи двигателя на живо.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6126
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Аа, не се притеснявайте. Българската инженерна мисъл, особено от Кента, ще изплува с решение - да се премести двигателя отзад, или да се сложи на покрива, и тогава ще си имаме цял нископодов автобус :lol:  :P

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11381
    • View Profile
    • Email
На Икаруса мисля,че може ремаркето изцяло да се направи нископодово.Обаче пък стъклата ще бъдат много нависоко.Но е възможно под стъклата вместо ламарина да се сложат цветни червени стъкла,отвън няма да си личи ще си изглежда като обикновен Икарус,а отвътре ще може да си гледаш през прозорците.Иначе на някои Икаруси им правят нисък под при 4-та врата,но засега само на тролейбусите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline НИКИ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • ICQ Messenger - 229924837
    • View Profile
    • http://www.transtriumf.com/
Наистина заднота част за Икарус-ите е по-удобна за нисък под. Обаче изниква проблема със стъклата и удобството. А относно купуване на съчленени ивалидни коли - проблема се решава лесно- Пускат се два автобуса на едно време (един и същи час на тръгване). Поне единия е желателно да е инвалиден. Така се практикува по линия 14 във Варна (там се пуска един NEOPLAN и MB O345). Препоръчимо за София са автобуси с три врати (за соло) и 4 (за съчленени)- поради големия трафик. Например в Конектото сава бързо слизане/качване, защото хората не се сгъчкват така, че да не можеш да се разминеш както MAN NL 202 по А72. При 3 врати хората слизат спокойно и не се чувства трафика както при Heuliez и др. модели със спестена врата.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
    • View Profile
Сегашното ремарке на Икарус няма как да се направи нископодово. Но може да се построят нови ремаркета дори с една врата посредата. Всичко това обаче едва ли е икономически обосновано.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Точно в това се крие всичко -

Принципно икономически обоснована е модернизация на нещо, което има поне още толкова да работи, колкото е работило досега т.е. на средата на животът си. Тогава има смисъл от модернизация и тн НО за автобуси и превозни средства определено не е. В България това нещо се прави, само защото така много хубаво се крадат парички и всичко се покрива!

Ми хванете трамвайте - това което се прави сега е малоумие. Чавдар, Икарус и тн отдавна трябва да са в някои музей да се мисли по-скоро как да се купят нови...то се стига до абсурда, че ние в момента бракуваме Мерцедеси, Ден Оутсен, Ман-ове и тн, но Чавдарките и Икарусите ще ги бутаме още 50 години.

По темата: Достъпът за инвалиди е задължителен и липсата поне в нашето чисто ново метро на асансьори е скандално. Метрото е първото звено където това трябва да се навакса. Като това би било добра основа.

За рейсовете няма смисъл - това с часът не върши рабода, просто защото те пак заради задръствания няма да си спазват графика и хората с увреждания няма да могат да го хващат.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11647
    • View Profile
Quote from: bgpower
По темата: Достъпът за инвалиди е задължителен и липсата поне в нашето чисто ново метро на асансьори е скандално. Метрото е първото звено където това трябва да се навакса. Като това би било добра основа.
Станциите от Сливница до Сердика са проектирани преди повече от 25 години - тогава на никой не му е и минавало през ума, че метрото може (и трябва) да се използва от инвалиди. Те затова сега ще ги правят допълнително (както на МС Вардар). Всички следващи станции - СУ, Юнак, Интерпред - задължително ще бъдат с асансьори и ескалатори. Те и подлезите са неудобни за инвалидите (с изключение на този на Орлов мост, който бачка веднъж на високосна  ), но ще мине доста време, докато намерят пари, за да ги оправят!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: ozzy
Станциите от Сливница до Сердика са проектирани преди повече от 25 години - тогава на никой не му е и минавало през ума, че метрото може (и трябва) да се използва от инвалиди. Те затова сега ще ги правят допълнително (както на МС Вардар). Всички следващи станции - СУ, Юнак, Интерпред - задължително ще бъдат с асансьори и ескалатори. Те и подлезите са неудобни за инвалидите (с изключение на този на Орлов мост, който бачка веднъж на високосна  ), но ще мине доста време, докато намерят пари, за да ги оправят!
ассансьора на Орлов мост повече пречи отколкото помага. До преди време нямаше ток а сега май бачка тоя откъм Царевец но другия не, като прибавим и магазините в подлеза които според мен също пречат става голяма циганийка-а къв беше хубав подлеза като го бяха ремонтирали, без магазини,чист, осветен, без плакати и т.н.

моля продължете темата за подлезитеТУК
« Last Edit: 10.07.2006, 12:44:06 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Както казах, инвалидите в България са изключително забравена групо от управлявящите, и на първо място трябва да се измисли как от транспортна гледна точка да им се олесни живота.

Такъв вид рейсове обаче мисля че не са начина...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4788
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
То и сега все едно може някой инвалид да се качи в нископодовите автобуси, като са почти винаги пълни.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Така е, ама нали трябва да си измием ръцете пред ЕС.

Offline НИКИ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • ICQ Messenger - 229924837
    • View Profile
    • http://www.transtriumf.com/
Ами що не си дадем Чавдар 141??? Така ще имаме така нужните съчленени инвалидни автобуси. КЕНТА със сигурност ще управи провисването и може да се върне 4-та врата. Време е да спрем да гледаме като писано яйце 11Г5. 14-20 и 141 са таман за инвалидни. 11М4 са туристически и са високи за градски автобуси. По-рано (2000-2001) във Врана се движеха последните 2 съчленени Швепса (Чавдар 14-20) и бяха сравнително добре. Тогавашната управа на общинската фирма отказа да ги даде на КЕНТА и сега съжелява, защото рейсовете се похабиха. ТРАВЕЛ имаха 3 Швепса (13-20) но заради MAN NL 202 се отказаха да ги пратят в КЕНТА.

Нека СКГТ да не допуска голямата грешка. Така ще има инвалидни коли за които ще е вярно- „MADE IN BULGARIA“

Знаете ли дали в гаражте на СКГТ има Чавдар 13-20 14-20



За инвалидните трамваи: Трамкар се справя добре с тези возила. Но поне за инвалидната част трябва  вратите да са подобно на автобусите. По-удобно ще е да се отварят навън. Също така ще е добре по всяка ТМ линия да има най-малко 1 инвалидна мотриса с точно определено разписание. Защо не по ТМ №№ 1, 7 да се движи Дюваг, Tatra и др.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: НИКИ
Ами що не си дадем Чавдар 141??? Така ще имаме така нужните съчленени инвалидни автобуси. КЕНТА със сигурност ще управи провисването и може да се върне 4-та врата. Време е да спрем да гледаме като писано яйце 11Г5. 14-20 и 141 са таман за инвалидни. 11М4 са туристически и са високи за градски автобуси. По-рано (2000-2001) във Врана се движеха последните 2 съчленени Швепса (Чавдар 14-20) и бяха сравнително добре. Тогавашната управа на общинската фирма отказа да ги даде на КЕНТА и сега съжелява, защото рейсовете се похабиха. ТРАВЕЛ имаха 3 Швепса (13-20) но заради MAN NL 202 се отказаха да ги пратят в КЕНТА.

Нека СКГТ да не допуска голямата грешка. Така ще има инвалидни коли за които ще е вярно- „MADE IN BULGARIA“

Знаете ли дали в гаражте на СКГТ има Чавдар 13-20 14-20
За инвалидните трамваи: Трамкар се справя добре с тези возила. Но поне за инвалидната част трябва  вратите да са подобно на автобусите. По-удобно ще е да се отварят навън. Също така ще е добре по всяка ТМ линия да има най-малко 1 инвалидна мотриса с точно определено разписание. Защо не по ТМ №№ 1, 7 да се движи Дюваг, Tatra и др.
най малкото защото са с различно междурелсие, Трамкар не се справя мн.добре с платформите по мое мнение, тъй като се съмнявам някоя от тях да работи изправно, същото е с тролейните платформи
НЕ на хейтърството!

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Някой виждал ли е изобщо дали тези платформи работят?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: conecto
Някой виждал ли е изобщо дали тези платформи работят?
не, те ги слагат за пунт, аз съм убеден че нито 1 платформа в МГТ не работи или ако работи то ще е чудо
НЕ на хейтърството!

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Хидравлични ли се водят?