Author Topic: Достъпност за хората в неравностойно положение  (Read 11983 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6727
    • View Profile
Нископодови са вече и 1208, 1503, 1513, 1525, 2922, 2908. Следващият е 1505.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Quote from: conecto
Някой виждал ли е изобщо дали тези платформи работят?
Платформата много лесно излиза , но много трудно се прибира и на практика не работи.

Quote from: conecto
Хидравлични ли се водят?
Електрически са и там е проблема .Ако бяха хидравлични - никакъв проблем , но явно се е видяло скъпо една хидравлична помпа , един електромотор за нея и два хидравлични цилиндъра , като разпределител и няколко маркуча. Но докато пиша се сещам , че недостатъка е , че маркучите трябва да отивад до кабината и разпределителя да е там .Може и с ток да се управляват - както са автовишките - те са на хидравлика , но се управлява с ток от вишката.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3738
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Quote from: CKD
Нископодови са вече и 1208, 1503, 1513, 1525, 2922, 2908. Следващият е 1505.

От тия,дето си изброил съм виждал единствено последните 2(и то 2908 едва днес),по кои линии са другите? :P

Само набързо да вметна,погледнах през малкото прозорче на 2908 и видях,че вътре е издраскано(вече)
« Last Edit: 22.07.2006, 22:15:26 by vesko76 »

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Аз искам да питам дали БМЦ-тата и Ман-четата по 72 могат да се накланят надясно при спряло положение, за да улесняват качването на инвалиди.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Аз искам да питам дали БМЦ-тата и Ман-четата по 72 могат да се накланят надясно при спряло положение, за да улесняват качването на инвалиди.
ВМС-тата 100% могат, а и както Бороспорт каза системата си работи(не са я съсипали  ^_^ ), само че естествено не се ползва.на Мановете също трябва да може, макар че там в действие не съм я виждал.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: difian
ВМС-тата 100% могат, а и както Бороспорт каза системата си работи(не са я съсипали  ^_^ ), само че естествено не се ползва.на Мановете също трябва да може, макар че там в действие не съм я виждал.
на СИББУС машините се накланят когато сметнат за добре, веднъж от НДК до Графа се излъгах да се кача и то като почна да се люлее и в движение и спрял. Първо повдигаше и сваляше предницата. После почна и настрани, въобще ....
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11464
    • View Profile
Мановете по 72 могат също, естествено  Виждал съм как се накланя, за да се качи един с инвалидна количка  Но като цяло шофьорите си играят с рейса (като няма какво да правят в задръстването :lol: ) и си го накланят накъдето си поискат!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline НИКИ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • ICQ Messenger - 229924837
    • View Profile
    • http://www.transtriumf.com/
MAN NL 202 са направени да се накланят само при отворени врати. Това е част от блукажа така да се каже.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: ozzy
Мановете по 72 могат също, естествено  Виждал съм как се накланя, за да се качи един с инвалидна количка  Но като цяло шофьорите си играят с рейса (като няма какво да правят в задръстването :lol: ) и си го накланят накъдето си поискат!
Под накланят на където искаш имаш ли предвид и на ляво.Аз писах в Актуална информация за един разговор в 8013.По принцип накланянето става със спускане на амортисьорите от съответното страна, така че като цяло тази екстра не е голяма философия.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11464
    • View Profile
Quote from: difian
Под накланят на където искаш имаш ли предвид и на ляво.
Накланят се надясно, наляво, напред и назад
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: ozzy
Накланят се надясно, наляво, напред и назад
А Heuliez-ите и 0305 като почиват също се спускат, но отвсякъде.Могат ли само на определена страна или само като се счупят се килват :lol:
« Last Edit: 27.12.2006, 15:16:40 by difian »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: difian
А Heuliez-ите и 0305 като почиват също се спускат, но отвсякъде.Могат ли само на определена страна или само като се счупят се килват :lol:
при О305 и О345 в това число и съчленените окачването е с помощта на кранчета. Когато пътниците почнат да слизат и да се качват по голямата тежест пада върху дясната страна (на вратите) и кранчетата съответно изпускат в по голяма част от тази страна. Когато се качат или пък натовареността стане постоянна левите кранчета тръгват надолу и така г/д се изравнява автобуса, в процеса на возене те се саморегулират(пътниците това не го усещат) до следващата спирка и такааа. Може да чуете тези кранчета как изпускат въздух когато автобуса минава през дупки или пък взима завои с г/д голяма скорост - 30,40 км/ч (такива са лекия десен завой на 213 посока Патиланци на Деница/отколняването на 213/214 от Д.Николаев пак посока Младост. Леките завои по бул.България и др.
« Last Edit: 28.12.2006, 01:20:47 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
А пък Чавдарките 141 са перманентно наклонени назад... ремаркетата де, ако им направят отзад по една врата ще стават за инвалиди   Мерси за инфото!
« Last Edit: 28.12.2006, 02:04:30 by conecto »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
А пък Чавдарките 141 са перманентно наклонени назад... ремаркетата де, ако им направят отзад по една врата ще стават за инвалиди   Мерси за инфото!
Нали им премахнаха последната врата заради технически проблем.Сигурно са се страхували хората да не се изсипят навън през вратата. :lol:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10738
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
А Heuliez-ите и 0305 като почиват също се спускат, но отвсякъде.Могат ли само на определена страна или само като се счупят се килват :lol:
Също така,понеже са с въздушни възглавници,като изгасиш двигателя,пада въздуха,възглавниците спадат и автобуса слиза целия почти до земята.Почти всички автобуси са на въздушни възглавници.След това като запалиш двигателя,и като събере въздух за възглавниците и спирачките се издига отново до необходимото ниво.Издига се за около 5-10 мин.
Някой автобуси,с бордови компютър,като Ден Оудстените,Неопланите и МАН-овете на Сиббус имат специална функция,която не позволявя автобуса да потегли когато не е събрал достатъчно въздух за спирачките и за въздушните възглавници.Също така ако по техн.причина падне въздуха по време на път,се блокират спирачките или пък например ако е спрял може да блокира скоростите на неутрална,докато не събере въздух отново.
А това,че понякога се вижда Хюлиез или О 305 Г да върви килнат на една страна,е защото някой е разбъзикал кранчетата.
« Last Edit: 28.12.2006, 12:41:35 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4693
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Чувал съм че БМЦ-тата и по половин чяас вдигат въздуха.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Ivo
А това,че понякога се вижда Хюлиез или О 305 Г да върви килнат на една страна,е защото някой е разбъзикал кранчетата.
Като днес едно от Пепситата по 76...при тролейте килванията пак ли затова стават.И това вдигане за 5-10 мин. не е ли много?Понеже съм ги виждал спаднали и на обръщателни колела.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
Нали им премахнаха последната врата заради технически проблем.Сигурно са се страхували хората да не се изсипят навън през вратата. :lol:
[/size] По принцип вратите им са супер скапани. Иначе може да махат последните, за да имат резервни  

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6103
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: conecto

По принцип вратите им са супер скапани. Иначе може да махат последните, за да имат резервни  
По-скоро сигурно конструкцията е толкова скапана, че се налага да се слагат подпорни греди на мястото на 4 врата да не падне покрива.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10738
    • View Profile
    • Email
Quote from: tiristor
По-скоро сигурно конструкцията е толкова скапана, че се налага да се слагат подпорни греди на мястото на 4 врата да не падне покрива.
По-скоро поддръжката в гараж Малашевци е супер зле.
В Бургас, БургасБус имат значителен брой съчленени Чавдар 141 и техните не са мръднали,като нови са,в Бургас няма да видите провиснал Чавдар 141,а пък с неработещо парно пък да не говорим,ако има такъв сигурно ще стане известен в цял Бургас.
Сигурно в БургасБус поддръжката е на доста по-високо ниво,там и икарусите им изглеждат значително по-добре.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР