Author Topic: Достъпност за хората в неравностойно положение  (Read 11982 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11464
    • View Profile
Quote from: Ivo
Сигурно в БургасБус поддръжката е на доста по-високо ниво,там и икарусите им изглеждат значително по-добре.
За Икарусите може да поспорим! Те все още продължават да си карат резервната гума на хармониката, да не говорим, че димът от автобуса влизаше и в салона...Оставям настрана шума и скоростта, с която се движехме!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: Ivo
По-скоро поддръжката в гараж Малашевци е супер зле.
В Бургас, БургасБус имат значителен брой съчленени Чавдар 141 и техните не са мръднали,като нови са,в Бургас няма да видите провиснал Чавдар 141,а пък с неработещо парно пък да не говорим,ако има такъв сигурно ще стане известен в цял Бургас.
Сигурно в БургасБус поддръжката е на доста по-високо ниво,там и икарусите им изглеждат значително по-добре.
това е много интересно явление в СКГТ - по гаражи се поддържат определени марки автобуси, за сметка на други. Пример-Земляне поддържат Конектата и О305Г за сметка на О305 и Кента. Дружба стяга БМЦ,О305 и О345Г за сметка на Хюлиез и О305Г. В Малашевци стягат Конекто, О405 и Хюлиез за сметка на Чавдарите и БМЦ-тата. Не мога да си обясня каква е тази политика но е факт  
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Repcho
това е много интересно явление в СКГТ - по гаражи се поддържат определени марки автобуси, за сметка на други. Пример-Земляне поддържат Конектата и О305Г за сметка на О305 и Кента. Дружба стяга БМЦ,О305 и О345Г за сметка на Хюлиез и О305Г. В Малашевци стягат Конекто, О405 и Хюлиез за сметка на Чавдарите и БМЦ-тата. Не мога да си обясня каква е тази политика но е факт  
Еми остава да започнат да си ги въртят автобусите на определен период или да се специализират гаражите  с определени модели.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11464
    • View Profile
Аз предлагам Малашевци да дадат на Дружба 10 БМЦта, които да обслужват линиите 114 и 284, тъй като нулевият пробег ще намалее значително
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Аз предлагам Малашевци да дадат на Дружба 10 БМЦта, които да обслужват линиите 114 и 284, тъй като нулевият пробег ще намалее значително
[/size] Аз предлагам "Дружба" да даде на "Малашевци" 10 0345G, за да ги пуснат по 78  

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11464
    • View Profile
Quote from: conecto

Аз предлагам "Дружба" да даде на "Малашевци" 10 0345G, за да ги пуснат по 78  
Ааа, тях не си ги давам (по-точно: разменям ги за 10 Конекто Г      )
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Аз пък забранявам такива маневри
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Значи няма сделка.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11464
    • View Profile
Quote from: conecto
Значи няма сделка.
Ако дадеш 10 Конекто Г за 10 0345г, тогава ще имаме сделка    
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline mihaylov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Здравейте! Моята идея е да се помисли за оптимизирането на слизането от трамваи 5 и 8 на общата им последна спирка "Съдебна палата"! Прекалено високо е разстоянието от нивото на трамвая до бордюра на земята. Самият тротоар там е нисък. Аз съм на 31 г., млад юрист, по стечение на обстоятелствата - инвалид с един крак. Последното не ми пречи да водя нормален живот - семеен съм, с две малки деца, придвижвам се съвсем нормално с помощта на две патерици, които заместват високо отрязания ми крак. Не ми е възможна протеза. В последно време изпитвам ужасно затруднение при слизането от трамвая на тази спирка! Офисът, в който сътруднича от скоро се намира в близост до спирката, на ул. "Алабин". Притесненията ми във връзка със слизавнето от трамвая на тази спирка нарастват, тъй като все по-трудно и почти невъзможно ми става да сляза от трамвая. По мои наблюдения пътниците с два крака, особено по-възрастни, но и млади слизат трудно, а що остава за мен. По принцип слизам по стълбищата като поставям двете си патерици едновременно на долното стъпало и след това здравия крак, но в случая - на спирка "Съдебна палата" - да сторя това е почти невъзможно, предвид големия "скок", който трябва да направя. По този повод - има ли идея да се помисли за оптимизирането на бордюра на тази спирка в смисъл увеличаването на тротоара поне с няколко сантиметра?

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2267
    • View Profile
Здравей . Първо това е любителски форум свързан с градския транспорт и единствено можем да те посъветваме как да пуснеш писмо до Столична община за взимане на отношение по проблема ! За съжаление до нас достига информация за искане от Министерство на Правосъдието за закриване на въпросното обръщало и пренасочване на трамвайни линии №№ 5 и 8 към друга крайна дестинация ! На долния линк може да пуснеш въпросното като посочиш имена и адрес за връзка като след обсъждане на проблема в комисия ти изпращат отговор !
http://www.sofia.bg/virtdelovodstvo.asp
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16894
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Трябва да използваш абсолютно всички възможности за подаване на сигнали и жалби до всички компетентни институции. За съжаление голяма част от спирките в София не са пригодени за хора с увреждания. По този повод можеш да се обърнеш към различни комисии (аз не съм запознат кои точно са отговорни), но например комисия за защита от дискриминация, както естествено и към Столична община.
мур

Offline mihaylov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Благодаря за мненията и отклика! По принцип не ми е трудно нито придвижването, нито слизането и качването на стълби, дори и в превозните средства. Справям се някак с патериците. Но разстоянието от нивото на земята до трамвая на тази спирка според мен е дори опасно. Освен слизането, и качването също понякога е проблем. Ще се обърна към посочените институции! Благодаря за насоката!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Трамвай 8 ли ползвате или трамвай 5? Защото Инеконите по петицата имат нископодова секция - тя как е на височина спрямо тротоара?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4326
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Нивото на пода на трета врата и нивото на първите стъпала на останалите врати, уви, съвпада. И на мен ми изникна идеята да предложа да използва нископодовата платформа, но в случая е все тая :/ Иначе - пиши жалби, че дори и до съд може да се стигне... :rolleyes:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Тъй като повдигнатият въпрос със спирка "Съдебна палата" отваря една болна тема за МГТ, я обособявам като нова тема.
тя касае МГТ като цяло - возилата, спирките, метростанциите, че даже и водачите, обслужващи платформите.

Свикнали сме като напредък по тази тема да отчитаме асансьорите в метрото и новите нископодови возила, но проблемите не са само тези. Тук въпросът опира до утвърждаване на стандарт за изпълнение на бордюрите на спирките (също както вече стандартно се поставят снижавания на бордюрите при кръстовищата и тактилни плочи).

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Днес минах оттам- релсите са с около 20 см по високо от бордюра!

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1040
    • View Profile
Днес минах оттам- релсите са с около 20 см по високо от бордюра!
Не е само там така. На спирка бул."Рожен" за трамваи 6, 11 и 12 посока Илиянци, релсите са толкова по-високо от пътното платно, че трябва със скок да се качиш в трамвая!

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Според мен най-лошите примери са от метростанциите, които са строени съвсем скоро и би трябвало да отговарят на всички съвременни изисквания.  :/

На някой метростанции разстоянието е такова, че човек без затруднения може да падне/заседне в него...  :(

Имам много лошо впечатление от метростанция Софийски университет "Свети Климент Охридски" и двете посоки!
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6065
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
A защо не ти е лошо мнението за новото трасе по бул. България? Къде са рампите и асансьорите за инвалидите?  ;) То пък бива заяждане и хейт, но се прекалява. Че има проблеми в метрото има, но поне се стараят да ги отстранят. На старите станции нямаше асансьори, сега сложиха. На МС Опълченска, пътниците пожелаха асансьор от към спирката и се постави. Където отстоянията бяха големи, се сложиха лайсни. Така че в метрото се работи, има още какво да се оправя, но се работи в тази насока. Но насочете вниманието си на всичко останало. Защото метрото е най-удобния от всички видове транспорт в София, за хора в неравностойно положение!