При положение, че билетът не се използва за нищо на излизане, какъв ТОЧНО е смисълът от този един час, ако не можеш да влизаш повече пъти с него? Да не можеш да си купуваш билети предварително ли, що ли? Аз друг смисъл не вдявам.
Или един час, или до първото таксуване(то трябва да е в рамките на часа). Идеята е, билетът да не е използваем повече.До 2002год. в прогимназията всеки ден пътувах с метро и тогава машинките на турникетите печатаха час и дата на билета и влизаше... И така с един билет можеше да се влиза многократно.Дефакто никакъв контрол при влизането.Върху старата дата и час се печатаха тези от новото влизане и турникетът те допускаше.Сега баркода става невалиден и можеш да влизаш само еднократно. Появява се неудобството, при нужда всеки път да купуваш билет, но пък защо са ти и 10 билета закупени наведнъж например !?
Извинявам се, но нещо не успях да разбера от това обяснение. Хубаво, някога си автоматите изобщо не са спирали по никакъв начин повторното влизане. Сега да кажем ги спират, т.е. билетът е използваем до първото таксуване. Само че каква е ролята тук на тоя един час?!?!!?
Причините да си купуваш повече билети има немалко. Крупа е посочил една, евентуални "batch" намаления, каквито има в разни по-бели държави (напр. Барселона), би била друга.
Бтв ако дам пример пак с Барселона, там има също нещо като "един час", което обаче има съвсем друг смисъл - в рамките на един час можеш да използваш метро и трамвай, за да стигнеш до дестинацията си. Ако влезеш повторно в метрото, трябва да платиш пак, но ако правиш довозване или отвозване (в рамките на този час), не плащаш. Което Е смислено (и всъщност нали точно това се бара Бойко че щял да измисля...)