Author Topic: Подвижният състав в Перник  (Read 112689 times)

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 769
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #40 on: 25.06.2010, 23:20:58 »
Даковете си се движат и по 10, нямат никакъв проблем с баира, но пътникопотока по 10 не е кои знае колко голям за съчленен тролей, въпреки това 113 си беше титуляр по 10.
Относно линия 17 мисля, че от 2007 или 2008 спря да се обслужва от тролейбуси(между другото това е първата тролейбусна линия пусната в експлоатация в Перник, след нея са 20 и накрая 10)

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 769
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #41 on: 17.07.2010, 23:00:28 »
Ето такъв автобус се движи от няколко месеца по пернишките улици, но с емблемата на мерцедес отпред вместо на шкода :P

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #42 on: 18.07.2010, 20:28:37 »
Ууу - шкода 21 Аб. Супер. Ако му сложат електрическа част от Зиу ще стане Skoda 21 tr или може би ЗиУ 21тр. :D

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline elektrik216

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #43 on: 30.08.2011, 12:52:57 »
Quote
"Тролейбусен транспорт ЕООД"  Перник

DAC Чавдар 317 ЕТР

Колите в:
червено са бракувани
жълто са спрени от движение
кафяво са в движение

101-108 Първите тролеи пуснати в експлоатация в тролейбусната мрежа на Перник на 20.09.1986;Всичките бракувани преди 2000 г.

109-спрян от движение от 2008

110
111/1 111/2 111/3  - Спрян от движение през 2011,обезкостяван в депото
112-бракуван от 2008
113/2 113/2

114-бракуван от 2007
115-бракуван от 2007
116/1 116/2
117-бракуван от 2007
118/1 118/2
119/1 119/2


120-бракуван преди 2000

ЗИУ 9

Колите в:
Зелено са в движение
лилаво са бракувани
синьоса спряни от движение

201/1-Учебен,бивш 203 201/2
202
203-бракуван през 2009 след катастрофа,бивш 201
204/1 204/2
205-бракуван преди 2000

206/1 206/2
207
208
209/1 209/2 - Спрян от движение през 2011,обезкостяван в депото
210
211-бракуван преди 2000
212-бракуван преди 2000
213- спрян от движение от 2008,върнат в движение 2009
214
215
216/1 216/2
217
218-бракуван преди 2000
219 Вън 219 Вътре
220-бракуван от 2008
221-бракуван преди 2000
222
223
224-бракуван от 2006
225/1 225/2
226
227-бракуван преди 2000
228
Прототипен тролейбус Лиаз/1 Прототипен тролейбус Лиаз/2

Вчера намерих този форум и се регистрирах. Радвам се, че има и други запалени по тролеите. Искам да кажа, че в Перник Дак-овете от 101 до 120 всичките са бракувани! Като последните бракувани бяха първо 118-->119-->114-->115-->117 и накрая 112, обаче той все беше в сервиз и почти не го караха. Причината да ги бракуват беше, че всички бяха с електроника. Този вид на управление на мотора създаваше проблеми при мокро време и ако водача е неопитен - тролея тръгваше много рязко, направо подскачаше и всички пътници падаха по земята, дори част от седящите. Бил съм свидетел 3 или 4 пъти в 117 и 112 и 115. Един от предишните директори, който сега не е между живите беше открил 7 Дак-а, които бяха "изкормени" (не знам къде, но ги докараха с БДЖ, май беше от Ботевград, но може и да ви подвеждам, не съм сигурен за града). Та тези 7 Дак-а са 109, 110, 111, 113, 116, 118, 119 и те вече са си с контактори. Докараха ги някъде 2004 или 2005 май, не помня точно, но още бях ученик. 109 беше в най-добро състояние и не знам защо се скапа пръв. Дълго време никой не го караше и може би това е причината. Най-зле беше 119, ама по ирония още се движи.
« Last Edit: 30.08.2011, 13:22:36 by elektrik216 »
Тролеите напред!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #44 on: 30.08.2011, 13:45:46 »
Тиристорното управление осигурява много по-плавно тръгване и спиране от контакторното - тяговия и спирачния ток се изменят безстепенно.  :)

Offline elektrik216

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #45 on: 30.08.2011, 17:53:37 »
Съгласен съм, така е, но електрониката, която управлява тиристора правеше проблеми. Съседа ми работеше в депото и ми е казвал. При старите Дак-ове, когато се возех зад кабината се чуваше едно почукване като малки реленца, когато натискаше двигателната спирачка и когато натискаше или отпускаше педала на газта. Също така те "виеха" като куче когато тръгваха, докато при тези които ги докараха после се чуваха контакторите и те не "вият" така като потеглят. И никога не са "подскачали" както предишните.
Тролеите напред!!!

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #46 on: 30.08.2011, 17:54:21 »
Може ли някой да ми каже какво е това на съчленението на ДАК-а 119, което се вижда на втората му снимка заложена в подвижния състав? :blink:
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #47 on: 30.08.2011, 18:02:35 »

Вчера намерих този форум и се регистрирах. Радвам се, че има и други запалени по тролеите. Искам да кажа, че в Перник Дак-овете от 101 до 120 всичките са бракувани!
Да разбирам ли, че в Перник вече нямате ДАК? :blink: Ако е така, жалко, планирах да идвам натам да се возя.

ПС: Стана объркване, моля това мое мнение да бъда обединено с горното.
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline elektrik216

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #48 on: 30.08.2011, 19:19:52 »
Заповядай в Перник за едно кръгче с Дак! Не сте ме разбрали правилно. Доставените през 1986г. Дак-ове са с номера от 101 до 120. Всички те са в историята за голямо съжаление. Преди около 6-7 години когато бяха останали само 2-3 докараха още 7. Те бяха почти изкормени. Тъй като имаше някои от старите , които движеха дадоха номера на новите, които да попълнят старите - вече бракувани. Пример: имаше стар Дак 118, който едвам креташе и го бракуваха 2001 - 2002 някъде. Сегашния е 118, но не е в депото от 1986г, а го докараха през 2004 - 2005 почти разфасован от някъде и в Перник го възстановиха, както и другите, които пристигнаха тогава. Това са 109,110,111,113,116,118 и 119, а от старите тогава все още се търкаляха 112, 114, 115 и 117. Дано да съм бил достатъчно ясен :)
А това на "хармониката" на 119 е някакъв зелен найлон или зебло, което е сложено за да не тече, ако за него ме питаш.
« Last Edit: 30.08.2011, 19:29:15 by elektrik216 »
Тролеите напред!!!

Offline elektrik216

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #49 on: 30.08.2011, 19:32:24 »
Quote
След запалването на втория през 1998-99 спряха да пращат ДАКове по тази линия до пълния ремонт и основното реновиране на 7 от тях от които 6 и до днес си се движат и пак ги пуснаха по 10.
Не са реновирали стари дакове!
Тролеите напред!!!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #50 on: 31.08.2011, 00:19:30 »
Quote
След запалването на втория през 1998-99 спряха да пращат ДАКове по тази линия до пълния ремонт и основното реновиране на 7 от тях от които 6 и до днес си се движат и пак ги пуснаха по 10.
Не са реновирали стари дакове!

 :eek: Оооо добре дошъл elektrik216! Радвам се че най сетне перничаните във форума се увеличихме. Това, което казваш за "новите" ДАКове е наистина много интересно! Ние не сме предполагали че може да са направили такава шашма с ДАКовете.Аз просто заключих че са реновирали старите дакове поради факта че както ти каза вече имаше стар 118 който беше спрян и след това се появи нов 118. Същото се получи и със 119. Аз лично преди да пуснат новите 109,110,111,113 и 116 не бях виждал стари в движение - по мои спомени в периода 1999-2004 се движеха 112,114,115,117,118 и 119.  Малко странно ми се струва да взимат от другаде голи кошове при положение че в депото така или иначе гниеха десетина дака. Последния от "старите" дакове в движение остана 117,малко преди него сдаде багажа 115 те двата бяха в редовна експлоатация най дълго,а 112 чат пат до изваждаха- щом излезеше на линия все го виждах аварирал.Дори и когато почнаха отново да идват дакове на Тева си спомням че пускаха и 117 барабар със по-новите му събратя а той изнемогваше и винаги закъсняваше  :D . Относно 109 - май и ти си съгласен че това беше най-хубавия и запазен ДАК поне на външен вид и направиха голяма грешка че го бракуваха толкова преждевременно! Ако се съди по звука който издаваше той не беше със същата механика като останалите,издаваше някакси по твърд звук и особени вибрации. А ако действително са довлекли сега движещите се дакове това ме навежда на мисълта че може казанлъшките тролеи на които са им изгубили следата след спирането им през 1999 да се окажат при нас  :P Имаш ли информация дали преди да дойдат в Перник даковете са били в движение  и на линия?
« Last Edit: 03.12.2011, 21:51:15 by freepigeon »

Offline elektrik216

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #51 on: 31.08.2011, 00:57:07 »
freepigeon ще пием по кафе и ще обсъдим тролеите!!! Радвам се, че тук намерих съмишленици (приятелите ми ме мислеха за луд като им говорех за тролеите :D ). За това, че "новите" 7 Дак-а са докарани по-късно е сигурно. Живея в кв.Даскалово и видях как ги докараха. 109 беше най-здравия, тъй като съседа, който работеше в депото гарантира за него, не само на външен вид, но и за техническото му състояние. Относно звука, кото издаваха 113 се отличаваше и аз мислех, че му има нещо и ще сдаде багажа, но все още върви (днес го видях), но отдавна вече не издава този странен звук като когато го пуснаха в движение и година -две след това. Относно това за периода 1999-2004, да наистина това бяха 112,114,115,117,118 и 119. Първи паднаха 118 и 119. Лично видях как всеки един от тях беше нарязан всеки ден по малко и издаден за скрап в КОНТО-Н (в съседство на депото).
Тролеите напред!!!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #52 on: 31.08.2011, 01:13:54 »
freepigeon ще пием по кафе и ще обсъдим тролеите!!! Радвам се, че тук намерих съмишленици (приятелите ми ме мислеха за луд като им говорех за тролеите :D ). За това, че "новите" 7 Дак-а са докарани по-късно е сигурно. Живея в кв.Даскалово и видях как ги докараха. 109 беше най-здравия, тъй като съседа, който работеше в депото гарантира за него, не само на външен вид, но и за техническото му състояние. Относно звука, кото издаваха 113 се отличаваше и аз мислех, че му има нещо и ще сдаде багажа, но все още върви (днес го видях), но отдавна вече не издава този странен звук като когато го пуснаха в движение и година -две след това. Относно това за периода 1999-2004, да наистина това бяха 112,114,115,117,118 и 119. Първи паднаха 118 и 119. Лично видях как всеки един от тях беше нарязан всеки ден по малко и издаден за скрап в КОНТО-Н (в съседство на депото).

Ееее ти в Даскалово си си бил добре - достъп и до 20ките и до 17ките си имал даже би трябвало да си спомняш и 17ките с разписание :10 :20 :40 :50 само тролеи...Мен като малък ме беше страшно много яд че десетката е само две коли и то тогава ДАКове на Тева не се качваха никога  :P

В крайна сметка, дали 109 не е "жертван" за да се спасят 113 и 119 примерно,спомням си че и 111 по едно време изчезна за година и нещо - може да не са имали части и да им се е наложило да разфасоват :rolleyes:
« Last Edit: 24.07.2012, 17:37:55 by freepigeon »

Offline elektrik216

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #53 on: 31.08.2011, 01:21:44 »
Доколкото знам старите Дак-ове не се качваха на Тева заради тиристорното управление, което не е издържало на баира и е имало пожари. "Новите" Дак-ове вече са контакторни и ги пускат. Отделно знам, че някои шофьори не са искали да ходят там, като един от шофьорите на 117, който после караше 111 (един човечец с мустаци от Даскалово е).
Тролеите напред!!!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #54 on: 31.08.2011, 01:28:20 »
Доколкото знам старите Дак-ове не се качваха на Тева заради тиристорното управление, което не е издържало на баира и е имало пожари. "Новите" Дак-ове вече са контакторни и ги пускат. Отделно знам, че някои шофьори не са искали да ходят там, като един от шофьорите на 117, който после караше 111 (един човечец с мустаци от Даскалово е).

Тоя човек барабар с ватманите на 223 и 228 сигурно е там от самото създаване на тролейния транспорт...Но до колкото си спомням той не караше 117 а 112 може и да се бъркам малък съм бил  :neznam: Трябва да се е ползвал със специални привилегии обаче защото беше ЕДИНСТВЕНИЯ който никога да не се качва на Тева и до ден днешен! Спомням си че по едно време за малко имаше и втори ватман на 111 и бях невероятно щастлив че след толкова години и 111 се качи нависоко да ни порадва или поне мене  :D
« Last Edit: 31.08.2011, 01:29:58 by freepigeon »

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #55 on: 31.08.2011, 11:15:18 »
Към днешна дата списъка с Дак-ове актуален ли е ?

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline elektrik216

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #56 on: 31.08.2011, 12:11:26 »
Да, вървят 110, 113, 116, 118 и 119. 111 не съм го виждал. Като минавам покрай депото ще видя дали не са почнали да го разфасоват. В момента със сигурност мога да кажа, че разглобяват 216 - любимецът ми, който малоумния шофьор запали, защото усещайки димът са го предупредили навреме, но той не е спрял когато трябва. Преди 216 си имаше 2-ма шофьори, които изключително много се грижеха за него. Беше винаги спретнат и без кич по него.
Тролеите напред!!!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #57 on: 31.08.2011, 22:24:00 »
Да, вървят 110, 113, 116, 118 и 119. 111 не съм го виждал. Като минавам покрай депото ще видя дали не са почнали да го разфасоват. В момента със сигурност мога да кажа, че разглобяват 216 - любимецът ми, който малоумния шофьор запали, защото усещайки димът са го предупредили навреме, но той не е спрял когато трябва. Преди 216 си имаше 2-ма шофьори, които изключително много се грижеха за него. Беше винаги спретнат и без кич по него.

111 си е баш на разфасовка и по най голяма вероятност няма никога повече да го видим :( 216 поне се запали и това му преброи дните,докато 224,220 и 209 така и не разбрахме по каква причина ги бракуваха....

Offline elektrik216

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #58 on: 31.08.2011, 23:12:14 »
224 и 220 останаха без шофьори. За 224 знам, че беше много изгнил и след като напусна жената, която го караше не се заеха да го кърпят и така си замина.
Тролеите напред!!!

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 769
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #59 on: 01.09.2011, 23:12:19 »
Eхааа, тук мн.интересно е станало:)
Добре дошъл на elektrik216, доста интересна информация за Даковете си предоставил, нямах никаква представа че са направили тази замяна на няколко тролея и че всички стари Дакове са бракувани, интересно ми е само защо не са използвали старите кошове и да сменят електрониката и от къде ли са ги докарали "новите"-вариантите са Казанлък, Варна, Пловдив или от София (ако въобще е имало останали ненарязани).
Относно 111 го няма вече от почти 3 м. в депото-нарязаха го и замина за Стомана, около месец след това същата съдба споходи и 209-и той вече не е в депото, ред е на 216 или това което е останало от него...

Към 09/2011 в движение в Перник са:
Дак-110, 113, 116, 118 и 119-5 бр.
Зиу-202, 204, 206, 207, 208, 210, 213, 214, 215, 217, 219, 222, 223, 225, 226, 228-16 бр.
Обслужват се 2 тролейбусни линии-10 и 20, всеки ден от 5.00 до 23.00ч.
« Last Edit: 01.09.2011, 23:15:37 by mgk »