Author Topic: За обществения транспорт в София и не само  (Read 6112 times)

Offline Марин Петров

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
Г-н Петров,в Гърция ако не махнеш на водача,ще те подмине като пътен знак!
Добре. А какво става, ако на спирката чака човек с влошено зрение, който не може да види номера отдалече? Маха на всички рейсове, които приближават, за да е сигурен, че няма да изпусне неговия? тука нали имаше един колега, който много защитаваше хората със слабо зрение?

А какво правим ако вали проливен дъжд и сме се скрили в спирката? Трябва да излезем да ни намокри хубаво, за да махаме на шофьора?

А при силен дъжд/снеговалеж, как ще е сигурно, че шофьора ще види, че има някой да му маха? особено ако става дума за тъмната част на денононщието на слабо или неосветена спирка.



Ама вие тука се хванахте само за пропускането на спирки. А това е само един малък елемент от тази идея за тайния пътник. Аз мисля, че идеята е много добра защото е крайно време да се стегнат малко водачите в градския транспорт. много са се разпуснали. тайните пътници трябва да следят още за много неща. те трябва да следят дали водача:
- спазва закона за движението по пътищата;
- не говори по мобилен телефон без слушалки. или да пише чатове, есемеси;
- не управлява по начин, който създава дискомфорт у пътниците. например - резки спирания и тръгвания или влизане в завой с несъобразена скорост;
- спира възможно най-плътно до бордюра;
- спира точно пред спиркознака, а не 3-5-10 метра преди или след него;
- не спира като второ или трето возило на единични/двойни спирки;
- има билети;
- не пуши в превозното средство;
- не слуша силна музика;
- поддържа чиста и спретната работната си кабина;
- ако на спирката има някакво препятствие (например - спряла кола или купчина сняг), дали спира така че препятствието да не се окаже срещу някоя врата и така да възпрепятства използването на тази врата;
- отваря всички врати, включително първата;
- винаги използва системата за отваряне на вратите от пътниците - където има такава;
- пуска парното/климатика;
- пуска осветлението в тунели;
- спира остветлението след излизане от тунелите;
- е любезен с пътниците;
- носи униформа;
- пази повереното му возило. например - избягва дупките по пътищата, минава достатъчно бавно през повдигнатите пътеки и т.н.;
- не вози хора при себе си в кабината, които да го разсейват. особено деца;
- не тръгва по-рано от първа спирка.

Сигурно има и още, ама сега не се сещам. И смятате, че няма смисъл да се плаща да има контрол върху всички тия неща?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4065
    • View Profile
На натоварени спирки е нормално да има второ возило - в противен случай се получават дълги изчаквания, докато приключи слизането и качването на пътниците от/във първото. :rolleyes:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11506
    • View Profile
    • Email
Е няма що, това дето го мислят ми звучи като професия "клюкар" Някой дето не иска да се хване на някаква полезна работа щото му е "тежко" цял ден да се вози в ГТ и да клюкари кой как работи. Що не подемат кампания да обучат тези хора, които искат да наемат за водачи, или за монтьори, ще са в пъти по-необходими и ще вършат много по-полезна работа, отколкото да вървят да клюкарят тоя или оня. Ама друго е вместо да караш, или да се вреш в каналите да поддържаш ПС цял ден само да клюкариш някой а?

Или пък с тези пари вместо да назначават клюкари, да вземат да ги раздават като бонуси на добрите водачи.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4412
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Нека тогава първо ги обучат, пък после ще ги следят дали прилагат наученото. Крайно време е да стане ясно, че има правила, които трябва да се спазват. Това, че професията ти е тежка, не означава, че автоматично ти се опрощават нарушенията.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Е няма що, това дето го мислят ми звучи като професия "клюкар" Някой дето не иска да се хване на някаква полезна работа щото му е "тежко" цял ден да се вози в ГТ и да клюкари кой как работи. Що не подемат кампания да обучат тези хора, които искат да наемат за водачи, или за монтьори, ще са в пъти по-необходими и ще вършат много по-полезна работа, отколкото да вървят да клюкарят тоя или оня. Ама друго е вместо да караш, или да се вреш в каналите да поддържаш ПС цял ден само да клюкариш някой а?

Не знам откога да посочваш грешките се нарича клюкарене, но предвид множеството жалби от пътници е редно да се вземат мерки.
Иво, ти наистина ли вярваш че водачите не си знаят задълженията, та да трябва някой да ги обучава?