Author Topic: Идеи за развитие на Градски транспорт Велико Търново  (Read 20768 times)

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2935
    • View Profile
Реших да направя тема в , която всеки да може да вписва идеите си за развитието на Градски транспорт Велико Търново , по какъв начин транспорта ни може да стане по използваем от жителите на град Велико Търново , трябва ли да се разкрият нови линии , да се увеличат автобусите по някои линии и всичко друго , което мислите , че би помогнало за развитието на градския транспорт в Старата столица .  :rolleyes:
Аз ще дам моите предложения .
 :)Смятам , че е нужна линия , която да свързва най-големия Великотърновски квартал с Мавриков , доста хора се качват в линия №20 и от пл.Царевец до Мавриков вървят пеша , което не е никак приятно особено в горещо и дъждовно време , за това смятам , че е добре да се пусне линия №20А , която вместо да обръща на пл.Царевец до ходи но Мавриков , за целта може да се махме едно кола от №20 ( този , която е на 00:00 от кв.Бузлуджа ) и на нейно място да тръгне 20А няма да има особено разлика за тези които използват №20 , тъй като тя пак ще минава през пл.Царевец .
Линия №30 трябва да си върне старото разписание , което беше до ВТУ и да започне да работи на пълен работен ден , така повече хора , ще я научят и използват , защото и сега има хора в кв.Зона"В" , които не знаят дали линия №30 пътува , но първото и най - важно за рентабилното използване на линия №30 е промяната на разписанието на колите по линия №50 .( защото сега се появявава дублиране на линия №30 и втората кола пи линия №50 ) Ако часовете на тръгване на колита по линия №50 от кв.Зона"В" са 00:50 и 00:20 , и от Мавриков на същите часове а колата по линия №30 от бл.14 в кв.Бузлуджа е на 00:40 така жителите на кв.Зона"В" ще имт транспорт на 20 мин. и ще бъде много по удобно , а след време , след построяването на кв.Велико Търново Хилс , може линия №30 да върви до там ( и при по-голям интерес да се увеличат колите по линията ) .
Линия №70 подобно на линия №30 , трябва да работи на пълен работен ден , и на всеки курс на ходи до с.Малък Чифлик , според мен така би бил се увеличил потока от пътници по тази линия .
През зимата за удобството на пътниците би било добре по линии с номер 13,20 ,5 и 110 да пътуват съчленени автобуси , защото са найстина наложителни .
Линия №5 може да възвърне част от предишния си маршрут и да започне да ходи до Западна примишлена зона ( ЗПЗ ) , тъй като тази част от Велико Търново в последните години се развива доста бързо би било добре да има по на често транспорт , които със сигурност би бил използван добре от работещите в тази част на града .
И един доста належял въпрос , въпроса за втора кола по линия №110 , това найстана е нужна както за живущите в кв.Чолаковци така и за работещите в завод Мавриков , така и учещите в "Техникома по моден дизайн" . И разбира се въпроса за късните курсове на линиите , които при една добра реклама от страна на местната преса и телевизия биха били добре изпълзвани , разбира се при редовното тяхно изпълнение .
Това е от мен за сега !!!  :)
« Last Edit: 03.08.2009, 17:59:45 by ari_91 »

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Браво Ари,много добра идя за тема :P Аз лично много пъти съм сядал и мислил по този въпрос и най-вече за Н30. Смятал съм часове и съм засекъл ,че ако Н30 върви по следния начин всичко излиза много добре:
Зона В-МОБАЛ-ПАЗАР-ОБЩИНА-(Царевец-Асенова Маьла- ВТУ-ЖП гара) и пак към общината и обратно в ЗОНАТА.Така най сетне ще има пряка връзка от Царевец към ЖП Гара,а и Н5 ще има нещо огледално. Смятам ,че така спирките на линията са 95 прожента като на Н50,затова ако се направят на 20 мин всичко излиза перфектно.
От Мавриков.
0.10 - Н110
0.30 - Н50
0.50 - Н50
 
От Зоната:
0.00 - Н50
0.20 - Н50
0.40 - Н30

От ВТУ
0.05 - N13
0.15 - N30
0.25 - N13
0.30/5 -N4
0.45 - N13
и ивентуално на 0.55 Н70
Пропуснах Н5,защото не съм сигурен в графика му ;)

Друго решение за Н30 е ЗОНА В-ПАЗАР-ОБЩИНА-Чолаковци ,но така ЗОНА В няма да има връзка с ЖП Гарата,но поне в този вид линията може да работи по цял ден.

Offline H0lyGanGs7eR

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
На първо място - колчета. Име на спирка, Карта на цялата схема на градския транспорт и интервалите на автобусите/тролейбусите. Това ще качи пътникопотока с поне 10%.
Влязал коня в кръчмата, казал " Ко кат съм кон? " и си излязал.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Реших да направя тема в , която всеки да може да вписва идеите си за развитието на Градски транспорт Велико Търново , по какъв начин транспорта ни може да стане по използваем от жителите на град Велико Търново , трябва ли да се разкрият нови линии , да се увеличат автобусите по някои линии и всичко друго , което мислите , че би помогнало за развитието на градския транспорт в Старата столица .  :rolleyes:
Аз ще дам моите предложения .
 :)Смятам , че е нужна линия , която да свързва най-големия Великотърновски квартал с Мавриков , доста хора се качват в линия №20 и от пл.Царевец до Мавриков вървят пеша , което не е никак приятно особено в горещо и дъждовно време , за това смятам , че е добре да се пусне линия №20А , която вместо да обръща на пл.Царевец до ходи но Мавриков , за целта може да се махме едно кола от №20 ( този , която е на 00:00 от кв.Бузлуджа ) и на нейно място да тръгне 20А няма да има особено разлика за тези които използват №20 , тъй като тя пак ще минава през пл.Царевец .
Ако се пусне 20А на часа може и да се наложи да се пусне 4-та кола по линията,което не е лошо де ;)
Иначе идеята за спирките ми допада много,така ако това нещо се направи преди нова година хората сами ще разбиират кой превозвач що за стока е,тъй като сега не всеки знае точният час в който трябва да мине автобус от дадена линия.Хората значт ,че има автобус на 10 мин. за техният квартал и не се интересуват от друго.Учат им номерата и така... Също така ако има тези разписания и точни описания на всяка линия и хората от другите градове биха се ориентирали по-лесно :)

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2935
    • View Profile
Няма да има нужда от 4-та кола по линия №20 тъй като 20а ще е друга линия , няма как да са на плаващо разписание общо колите по линия №20 и №20а .
« Last Edit: 03.08.2009, 22:57:48 by ari_91 »

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Няма да има нужда от 4-та кола по линия №20 тъй като 20а ще е друга линия , няма как да са на плаващо разписание общо колите по линия №20 и №20а .
Сега вече ми хрумна върховна идея.20А може дазамести 50/1 вървейки така: Кв.Буздуджа-Зона В-МОбал-пазар-Община-Царевец-Мавриков,защото иначе ще има абусрден дублаж с Н50
Сегашното 50/2 ще тръгва 20 мин след него,тоест 0.20,а Н 30 (с маршрута който предложих аз) на 0.40. Така Зона В ще има автобус на 20 мин с почти еднакви маршрути ;) И плюс това така от мавриков най-сетне ще има автобуси на равн разточние.Тоест:
0.10 Н110
0.30 Н20А
0.50 Н50
ХЕЙ АМА ТО МОЖЕ ДА СТАНЕ СУПЕР ТАКА ,А ?

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2935
    • View Profile
Няма да има нужда от 4-та кола по линия №20 тъй като 20а ще е друга линия , няма как да са на плаващо разписание общо колите по линия №20 и №20а .
Сега вече ми хрумна върховна идея.20А може дазамести 50/1 вървейки така: Кв.Буздуджа-Зона В-МОбал-пазар-Община-Царевец-Мавриков,защото иначе ще има абусрден дублаж с Н50
Сегашното 50/2 ще тръгва 20 мин след него,тоест 0.20,а Н 30 (с маршрута който предложих аз) на 0.40. Така Зона В ще има автобус на 20 мин с почти еднакви маршрути ;) И плюс това така от мавриков най-сетне ще има автобуси на равн разточние.Тоест:
0.10 Н110
0.30 Н20А
0.50 Н50
ХЕЙ АМА ТО МОЖЕ ДА СТАНЕ СУПЕР ТАКА ,А ?
Това е много добра идея остава само да бъде реализирана и всичко ще е OK .  :)

Offline H0lyGanGs7eR

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
Не може да се пусне линия, която да минава от Ж.К. Бузлуджа към зона В, защото тя ще върви обратно на другите линии към центъра, просто вземете една карта на града и ще забележите, че когато направят качица, автобусите ще минават обръщало - 2ра спирка - пазар Бузлуджа и т.н. а ако е през Зона В ще бъде обратното и хората просто ще се объркват
Влязал коня в кръчмата, казал " Ко кат съм кон? " и си излязал.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2935
    • View Profile
Не може да се пусне линия, която да минава от Ж.К. Бузлуджа към зона В, защото тя ще върви обратно на другите линии към центъра, просто вземете една карта на града и ще забележите, че когато направят качица, автобусите ще минават обръщало - 2ра спирка - пазар Бузлуджа и т.н. а ако е през Зона В ще бъде обратното и хората просто ще се объркват
Да , прав си за това не бяхме помислили , може би ако има такава линия , тя трябва да върви през спирка Качица , защото тами има нужда от втора линия ( освен 110 ) която да ходи до Мавриков. Иначе за объркване не може да говорим , на които му е нужна линията ще я чака в която и посока да бъде това , пример зо това е кв.Чолаковци в които на спирките се чака и от двете страни .  ;)
« Last Edit: 12.08.2009, 14:06:28 by ari_91 »

Offline H0lyGanGs7eR

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
Той града си е такъв, калпаво направен, не сме виновни ние  :D
Влязал коня в кръчмата, казал " Ко кат съм кон? " и си излязал.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2935
    • View Profile
Той града си е такъв, калпаво направен, не сме виновни ние  :D
Не града , а този , които е направил маршрута на линия №9 , която е на обратно от останалите линии , ходещи до кв.Чолаковци  ;)

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 747
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Мен ако питате, всичко това, което се пише точно в тази тема, е най-добре да бъде синтезирано и да бъде разпратено до Общината, превозвачи и т.н. Защото ако остане само тук, полза никаква ;) Дали вече и при пращане ще има някакъв ефект, не се знае, но все пак.
Първо, най-важно е да бъде приет новият транспортно-комуникативен план на Велико Търново, което по думите на кмета Рашев трябва да стане през 2010г. Да се види каква ще бъде новата организация на движението, ще има ли еднопосочни улици и т.н.
Второ, много е важно да бъде ясно оповестено бъдещето на проекта "Нов градски център - Старо военно училище". Защото там се предвижда да се изгради автогара, да се пренасочат част от линиите на градския транспорт (най-вероятно тези, отиващи по направление към и от ВТУ. "Велико Търново Хилс" също трябва да бъде обслужен с градска автобусна линия по проект.
Иначе какво може да се направи до момента - първо промяна на маршрута на линия 30 например. Може да е така: Старчески дом - Зона B - Габровски - Център - Царевец - Асенова махала - ВТУ - ЖП Гара - Център - Зона В - Старчески дом, както сте и писали де;) И понеже 50-то е дадено по разписание да тръгва на 00 и 30-та минута от Зоната и на 25-а/55-а от Мавриков (39-а/09-а на Съда в посока Зоната (това от 1.01.2010)), 30-ката може наистина да тръгне на 40-та минута от Старчески дом, 45-а минута от Зоната, 10-а/12-а минута някъде от ВТУ, и да е 25-а минута на Съда в посока Зоната. При това положение 30-ката не се дублира с абсолютно никой автобус нито към Царевец, нито към Зоната, нито от ВТУ. И все пак си мисля, че не може към Зона В да има само три автобуса на час. Поне в пиков час смятам, че от Центъра за Зоната трябва да има поне през 15 минути автобус. Аз мисля, че Техникума по моден дизайн го преместиха в сградата на СОУ Кольо Фичето. Т.е. основният ученически поток е до Царевец вече (До Икономическия техникум и Хуманитарна гимназия).
Непременно трябва да се разредят малко автобусите след 19:30 и поне основните линии да се движат до 22ч. Търново е специфичен град и от центъра към всеки квартал има най-малко две линии. (към някои квартали линиите са 5). И задължително - информационни табели. С поставянето на GPS от 1.01. се отваря дори възможност за електронни колонки. Дори само на основните спирки в града да електронните колонки, пак ще има ефект. Иначе смятам, че е абсолютно задължително на всяка една спирка да има инфо за линиите, които минават и интервала на движение. И така наистина ще има ръст в пътникопотока. Защото една сравнително голяма част от търновците, които живеят в центъра, не знаят кой автобус къде ходи! И си хващат таксита, като ходят по кварталите, до Мола или изобщо където и да е по-далече. Да се разлепят карти и разписания в автобусите също е добре за самите превозвачи, тъй като в крайна сметка от тях се очаква основната активност, те търсят и трябва да привлекат хората. Имаше един автобус, в който имаше подробна карта на линия 13, заедно с разписанието на автобусите, което доста добре се приемаше от пътниците.   


Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2935
    • View Profile
Този автобус е точно този за , които писах в другата тема 2126 ( в него до колкото си спомням имаше и две по малки карти с всяка минута на която дадена 13-ка е на някоя спирка , часове на тръгване , маршрут , но тезе две по малки карти бяха махнати тъй като автобуса не го пускат 13 ,и няма смисъл от тях  ) , а "Техникума по моден дизаин" кога е преместен , до края на учебната година си беше на старото място ( до колкото знам той щеше да бъде преместен в сградата на Радиотехникума ). Това е добра идея за линия №30 дано веднъж за винаги тази линия да остане така и да бъде оборотна , но трябва да върви цял ден и може да има втора кола , която да е само в пиковите часове . Ако стане така с маршрута на линия №30 ( ще се върне маршрута й от преди около 10 години , когато ходеше до пл.Царевец ) ще има нещо огледално на 5 като 5А .

Едит:- След мои пресмятания , стигнах до извода , че линия 030 тръбва да тръгва на 00:45 от Старчески дом ( блок 14 ) , защото и автобус по линия №20 тръгва на 00:40 от Старчески дом и хората биха се качили там , нищо , че 30 би стиганал по бързо от 20 .
« Last Edit: 07.08.2009, 16:27:30 by ari_91 »

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 747
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Може и още да учат там, не знам наистина. Помня, че миналата година от РИО искаха дори да го закрият, но тогава Общинския съвет и кмета успяха да издействат от Министерството на образованието самата гимназия да стане общинско училище, като дори бе прието учениците да бъдат преместени в сградата на "Кольо Фичето". Ама последното може и да не е станало.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Ето как според мен би изглеждала една спирка с инфо табела.
едит: Докато съм правил картинката съм направил греше при Н40,моля да ме извините ;)

Offline H0lyGanGs7eR

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
Според мен това е огромно разхищение на място и пари, все пак там се поставят реклами, които общината или концесионера на спирките ( не знам чии са ) и получава полагащия се наем. Докато едни колчета биха били много по-практични и удобни като според мен те могат да бъдат закупени с парите, които общината получава от рекламите по спирките.
Влязал коня в кръчмата, казал " Ко кат съм кон? " и си излязал.

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 747
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Да, то трябва да има колчета с разписания и по договора за концесия ангажимент на Общината е да ги постави. Ангажимент на концесионера пък е поставянето на подробна карта с маршрутите на градския транспорт, която да бъде закачена на едно от стъклата. Иначе сткъленото табло е рекламно. Процесът обаче нещо замря.. спирките трябваше в целия град да са подменени още миналата година по това време.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
В днешния брой на Янтра днес твърдят, че от 1 октомври се пуска редовна линия до Велико Търново Хилс

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
В днешния брой на Янтра днес твърдят, че от 1 октомври се пуска редовна линия до Велико Търново Хилс
Това се обсъжда във общата тема на В.Търново :)
Смятам ,че реклами може да има от другата страна.Според мен това е най-добрият начин хората да се загледат.  :fan:

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Ето как са решили проблема с разсписанията в София