Author Topic: Идеи за развитие на Градски транспорт Велико Търново  (Read 19893 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12604
    • View Profile
    • Email
ЖП транспорта в Търново си се ползва активно заради многото студенти и туристи които предпочитат по традиция този вид транспорт.
Той и да се ползва, е предимно от гара ГО. През ВТ минават само влаковете север-юг, а преобладаващата част от пътникопотока е по направление изток-запад. Така че, по-интересен е въпросът, дали за всеки бърз влак от София и Варна има десетка на гара ГО.

Offline H0lyGanGs7eR

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
Няма автобуси след всеки влак. Веднъж се прибрах следобед с УБВ, на гарата имаше 99 или 40 и 3 маршрутки за ВТ.
Влязал коня в кръчмата, казал " Ко кат съм кон? " и си излязал.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
ЖП транспорта в Търново си се ползва активно заради многото студенти и туристи които предпочитат по традиция този вид транспорт.
Той и да се ползва, е предимно от гара ГО. През ВТ минават само влаковете север-юг, а преобладаващата част от пътникопотока е по направление изток-запад. Така че, по-интересен е въпросът, дали за всеки бърз влак от София и Варна има десетка на гара ГО.

Всеки влак от Варна посока Плевен/София без нощния 2626 има връзка с автобус 10 за ВТ.
Посока Шумен/Варна положението е малко по-лошо. Последния влак от София с който може да се направи връзка с 10 за ВТ заминава от София в 15.30ч.
Но пропускаш факта, че до гара ГО се стига и с влак от ВТ, не само с автобус.
Пропускаш и факта, че коридор "изток - запад" не се изчерпва със София-Варна, но включва и подбалканската линия , както и София - Пловдив - Бургас.
Броя на пътниците които се качват от ВТ посока ГО не е значително по-голям от броя на тези които ползват влак до Дъбово/Тулово с връзка за Бургас, Сливен и Казанлък или до Стара Загора с връзка за Пловдив и Ямбол.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Няма автобуси след всеки влак. Веднъж се прибрах следобед с УБВ, на гарата имаше 99 или 40 и 3 маршрутки за ВТ.

Следобяд през гара ГО няма преминаващи УБВ

Offline H0lyGanGs7eR

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
След обяд има УБВ на 17:30 от София. За този съм 100% сигурен, но май този който ползвах тогава не беше такъв.
Влязал коня в кръчмата, казал " Ко кат съм кон? " и си излязал.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Има си го, но той присига вечера в 21.30 - за него няма 10.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12604
    • View Profile
    • Email
Но пропускаш факта, че до гара ГО се стига и с влак от ВТ, не само с автобус.
То само това липсва! Да чакам някой от 10-те влака дневно да ме закара току под Света гора, вместо да си взема автобуса, който минава през цяло Търново.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Но пропускаш факта, че до гара ГО се стига и с влак от ВТ, не само с автобус.
То само това липсва! Да чакам някой от 10-те влака дневно да ме закара току под Света гора, вместо да си взема автобуса, който минава през цяло Търново.
Всъщност не си длъжен да го чакаш, но много хора го правят, именно поради тази причина го вметнах като вариант и то основен. Влаковете наистина са горе-долу толкова на брой, но те всичките са обвързани с други във всевъзможни посоки и са удобни. Удобни са й поради факта, че ако даден влак закъснее, но връзката в ГО го чака, докато автобусите и маршрутките не.
Безспорно автобусния транспорт е най-удобния между двата града за местните жители, за работническите пътувания също, но железопътния транспорт си има своите предимства при далечните пътувания и именно там е предпочитан масово.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
След нова година се разви много линия 8. Сега вече си имаме линия от автогарата до гробищния парк, която вози с 1 билет. Интересно обаче как не можаха да измислят нищо за линия 6. Защо трябваше да се сменя спирката на тази линия и да се слагат тъпи надписи от сорта "Линия 6 спира на спирката на Н13 и Н20"...?
Ето една идея как може да се запази старата спирка на Н6 и да няма това гадно място за обръщало.
Mинавайки през Кв. Кольо Фичето линията може да бъде ползвана като градска от хората от квартала. Така и с малки размествания може да стане така:
0:00 - Н5
0:10 - Н6
0:20 - Н5
0:35 - Н2 (ако се измести в 0:25 от Чолаковци би могло да стане 0:30)
0:40 - Н5
0:50 - Н110 (или пък 0:52 [без голямо значение])
« Last Edit: 26.02.2010, 15:38:23 by handstake »

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 746
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
За мен лично Н6 и Н8 трябва да бъдат трансформирани от крайградски в градски линии. В голямата си част от маршрута те вървят из града, позлват се не само по специфичните си дестинации до Беляковец и Леденик. Но за тях няма субсидия при настоящото положение. Аналогичен пример - Н70, която ходи до с. Малки чифлик, се води основна градска линия и е субсидирана от бюджета. Подобна трансформация с Н6 и Н8 би стимулирала превозвачите да карат с градски билет (такъв в момента е само за Н8, и то по инициатива на превозвача), и освен това много по-лесно биха намерили приложение промени в маршрута им и удължаване до квартали например.

dancho

  • Guest
След нова година се разви много линия 8. Сега вече си имаме линия от автогарата до гробищния парк, която вози с 1 билет. Интересно обаче как не можаха да измислят нищо за линия 6. Защо трябваше да се сменя спирката на тази линия и да се слагат тъпи надписи от сорта "Линия 6 спира на спирката на Н13 и Н20"...?
Ето една идея как може да се запази старата спирка на Н6 и да няма това гадно място за обръщало.
Mинавайки през Кв. Кольо Фичето линията може да бъде ползвана като градска от хората от квартала. Така и с малки размествания може да стане така:
0:00 - Н5
0:10 - Н6
0:20 - Н5
0:35 - Н2 (ако се измести в 0:25 от Чолаковци би могло да стане 0:30)
0:40 - Н5
0:50 - Н110 (или пък 0:52 [без голямо значение])

Според мен идеята не е лоша но става неудобно относно това, коя точно ще се води крайна спирка. Ако е кооп пазар следва, че ако пътуваш от Леденик и искаш да слезеш на пожарната ще те таксуват 2 пъти, подобно на линия №5, която вече има крайна спирка на ВТУ и ако продължиш те таксуват втори път.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
След нова година се разви много линия 8. Сега вече си имаме линия от автогарата до гробищния парк, която вози с 1 билет. Интересно обаче как не можаха да измислят нищо за линия 6. Защо трябваше да се сменя спирката на тази линия и да се слагат тъпи надписи от сорта "Линия 6 спира на спирката на Н13 и Н20"...?
Ето една идея как може да се запази старата спирка на Н6 и да няма това гадно място за обръщало.
Mинавайки през Кв. Кольо Фичето линията може да бъде ползвана като градска от хората от квартала. Така и с малки размествания може да стане така:
0:00 - Н5
0:10 - Н6
0:20 - Н5
0:35 - Н2 (ако се измести в 0:25 от Чолаковци би могло да стане 0:30)
0:40 - Н5
0:50 - Н110 (или пък 0:52 [без голямо значение])

Според мен идеята не е лоша но става неудобно относно това, коя точно ще се води крайна спирка. Ако е кооп пазар следва, че ако пътуваш от Леденик и искаш да слезеш на пожарната ще те таксуват 2 пъти, подобно на линия №5, която вече има крайна спирка на ВТУ и ако продължиш те таксуват втори път.
Така ли..? Това е тъпо. Беше много удобно това. Хората от Триъгълника имаха връзка с царевец през 20 минути,a сега какво ? От триъгълна до царевец за 1 лв...  :( :angry:

Offline alonso

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
това наистина е тъпо все пак се возиш градско,а дали някой се е возил да може да каже истина ли е  или само приказки,може би в случая има някакъв компромис

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 746
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Не е така. Има хора, които пътуват дори до кв. Асенов с 5-цата. Аз поне сравнително често пътувам с №5 и не съм видял някой да е таксуван два пъти от ВТУ нататък. А за мен лично, за по-редовен транспорт в кв. Кольо Фичето може да се помисли за пускане на втора кола по линия 2 или линия 110. В момента №6 едвам смогва да си направи курса за 60 мин. А и прекалено обикаляне става така, по-добре като спре на пазара, да продължава до Беляковско и да върти там. Както направиха с удължаването на №8 до Автогара Запад.

dancho

  • Guest
Не е така. Има хора, които пътуват дори до кв. Асенов с 5-цата. Аз поне сравнително често пътувам с №5 и не съм видял някой да е таксуван два пъти от ВТУ нататък. А за мен лично, за по-редовен транспорт в кв. Кольо Фичето може да се помисли за пускане на втора кола по линия 2 или линия 110. В момента №6 едвам смогва да си направи курса за 60 мин. А и прекалено обикаляне става така, по-добре като спре на пазара, да продължава до Беляковско и да върти там. Както направиха с удължаването на №8 до Автогара Запад.
Относно 5-цата, на 24 февруари се прибрах във В. Търново с влак и си хванах №5, защото отивах до Самоводската чаршия. Автобуса спря на общежитията преди да се спусне по стръмната улица, шофьора слезе и запали цигара, а кондукторката отиде на накъде. После се качиха и тя тръгна да събира пари. Аз си помислих, че ще вземе само на хората, които се качиха от там, но видях, че и другите са си нагласили стотинки. Държах си билетчето и тя ме погледна в ръцете и ми каза "Петдесет стотинки" и таксува целият автобус.

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 746
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Пфу, прецакала те е... действително ВТУ не се води крайна, а междинна спирка, това е лесно доказуемо в официалната транспортна схема и документите в Общината. Много хора пътуват точно от гарата с Н5 дори и до кв. Кольо Фичето, защото това е единствената връзка. Нямала е абсолютно никакво право да те таксува втори път. ;/

dancho

  • Guest
Възможно е, но явно и другите хора не са наясно с това, защото всички си платиха.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Не е така. Има хора, които пътуват дори до кв. Асенов с 5-цата. Аз поне сравнително често пътувам с №5 и не съм видял някой да е таксуван два пъти от ВТУ нататък. А за мен лично, за по-редовен транспорт в кв. Кольо Фичето може да се помисли за пускане на втора кола по линия 2 или линия 110. В момента №6 едвам смогва да си направи курса за 60 мин. А и прекалено обикаляне става така, по-добре като спре на пазара, да продължава до Беляковско и да върти там. Както направиха с удължаването на №8 до Автогара Запад.
Относно 5-цата, на 24 февруари се прибрах във В. Търново с влак и си хванах №5, защото отивах до Самоводската чаршия. Автобуса спря на общежитията преди да се спусне по стръмната улица, шофьора слезе и запали цигара, а кондукторката отиде на накъде. После се качиха и тя тръгна да събира пари. Аз си помислих, че ще вземе само на хората, които се качиха от там, но видях, че и другите са си нагласили стотинки. Държах си билетчето и тя ме погледна в ръцете и ми каза "Петдесет стотинки" и таксува целият автобус.

Жалба подаде ли?

Offline amoto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
  • Във всяка лудница има по един нормален!
    • View Profile
    • Email
Възможно е, но явно и другите хора не са наясно с това, защото всички си платиха.
Не вярвам но все пак е везможно.Линия №5 първа и последна спирка е МТС/Мола/.А и не вярвам че някой от пътниците би си замалчал ако го таксуват два пъти.Най малкото щеше да стане война.Дори и да подадеш жалба никой няма да ти обърне внимание.Недоказуемо е.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Oт години се говори за линия Присово - Дебелец - Кв. Чолаковци - Кооп. Пазар . Днес без да искаме опитахме тази линия поради въпросното ПТП, за което споменах в другата тема. От Присово автобуса тръгна в 7:15, а на пожарната беше в 7:45, което са 30 мин. Подобна линия може напълно да измести Н1, което и без това е малко скучно и се препокрива на 100 % от Н70. За целта сливаме линиите 1,3 и Велико-Търново - Присово, които се обслужват от "Надежда" и правим нова линия, която да върви така: Летен театър - Община - Съдебна палата - бул. Габровски - АГЗ - Кв. Чолаковци - Гр. Дебелец - с. Присово. На линията може да се дадат 45 мин. от една крайна точка до друга (с почивката) и да вървят 3 коли, като само 1 от тях ще стига до Присово, а другите само до Дебелец.