Author Topic: Таксиметрови фирми във Варна и всичко за тях  (Read 25681 times)

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
« Last Edit: 09.05.2016, 19:45:13 by Дядо Курти »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7100
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Намирисва на картел нещо  :D
Паралел не караха ли на по-ниски тарифи тази година?

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Тази година конкуренцията направи цени до 49 ст./км. После Транстриумф направиха централа Триумф такси и почнаха да возят на 44 ст./км. Това беше около два-три месеца най-много. После поетапно се вдигаха цените. Първо Триумф такси вдигнаха с 9 ст. и сега на скоро се изравниха цените, както преди години.

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
« Last Edit: 09.05.2016, 19:45:25 by Дядо Курти »

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
« Last Edit: 09.05.2016, 19:45:37 by Дядо Курти »

Offline klapa

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
    • Email
...След тях първата централа беше Триумф Такси, които работят с телефони HTC.
Телефоните са Huawei U8110.

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
В колите, в които съм се возил, всички бяха с HTC. Не изключвам възможността да има и други устройства, думите ми се базират на това, което съм виждал.
« Last Edit: 13.10.2011, 07:31:17 by Tony »

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
И двамата сте прави! Има коли с двата вида GPS-и.

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
« Last Edit: 09.05.2016, 19:46:00 by Дядо Курти »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2211
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4591
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
Как е положението в това време с такситата? Могат ли да се намерят или бипкат заето телефоните?!.... А градския транспорт като цяло сигурен ли е в момента или е като цяло чат-пат и не може да му се вярва.
В софийско положението е много зле. Студ. Такситата са хазарт. В час пик, особено сутрин няма как да се свържеш с оператор какво остава да ти откажат. Даже си слагах мобилно приложение за такси и си поръчах от вечерта. И парадокс - обажда ми се една операторка да ме разубеждава, че не може да намери такси до 1 час и 5 минути след нея дойде такси 10 минути по-рано!
Струва ми се, че в момента в софийско можеш да разчиташ повече на градския транспорт, отколкото на такси или на някакъв случаен превоз с кола. Има шофьори, които ги е страх да дойдат на по-забутана и неразчистена уличка дори ако ти носят товар на стойност 100-200-300 лв.
Не знам как са им автобусите и дали им палят, обаче като цяло може да се приеме, че друго по-сигурно от градския транспорт няма!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4591
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Такситата на 6-ти вечерта , когато беше големия сняг си вървяха. Когато беше голямата буря по едно време Триумфа не вдигаха, но като поутихна всички фирми работеха. Следващите дни също нямаше проблеми.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
Такситата на 6-ти вечерта , когато беше големия сняг си вървяха. Когато беше голямата буря по едно време Триумфа не вдигаха, но като поутихна всички фирми работеха. Следващите дни също нямаше проблеми.
Мисълта ми е не дали се движат, ами че можеш да си ги поръчаш и да ти изпълнят заявката. Щото като вчерашния ад за такси не бях преживявал. 40-45 минути сутрин не можеш да намериш оператор сред примерно 5 фирми, който да ти вдигне. Но говорим за София. После се оказа, че поне на тоя проблем решението е интернет и поне ти се обаждат те...
Но предполагам във Варна не е супер розово заради това, че се разчита само на гумен трнаспорт. Релсовия се справя доста добре в градски условия, за разлика от БДЖ...

PS. Аз обичам да сравнявам градовете, от което много се дразнят някои хора. Обаче се оказва, че средно аритметично България е яка държава. Само дето е като приказката - едни ядат зеле, други свинско и средноаритметично всички ядат свинско със зеле. Мисълта ми е, че локално има добри практики, но на едно място са едни (примерно картите за градски трнаспорт в София, организацията на такситата във Варна и т.н.) но никой не се опитва да гледа доброто и хубавото от чуждата кошница, сякаш хубавите неща са си по слуайност...
« Last Edit: 10.01.2017, 13:17:09 by ooleg »

Offline wowbagger

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Такситата на 6-ти вечерта , когато беше големия сняг си вървяха. Когато беше голямата буря по едно време Триумфа не вдигаха, но като поутихна всички фирми работеха. Следващите дни също нямаше проблеми.
Мисълта ми е не дали се движат, ами че можеш да си ги поръчаш и да ти изпълнят заявката. Щото като вчерашния ад за такси не бях преживявал. 40-45 минути сутрин не можеш да намериш оператор сред примерно 5 фирми, който да ти вдигне. Но говорим за София. После се оказа, че поне на тоя проблем решението е интернет и поне ти се обаждат те...
Но предполагам във Варна не е супер розово заради това, че се разчита само на гумен трнаспорт. Релсовия се справя доста добре в градски условия, за разлика от БДЖ...

PS. Аз обичам да сравнявам градовете, от което много се дразнят някои хора. Обаче се оказва, че средно аритметично България е яка държава. Само дето е като приказката - едни ядат зеле, други свинско и средноаритметично всички ядат свинско със зеле. Мисълта ми е, че локално има добри практики, но на едно място са едни (примерно картите за градски трнаспорт в София, организацията на такситата във Варна и т.н.) но никой не се опитва да гледа доброто и хубавото от чуждата кошница, сякаш хубавите неща са си по слуайност...

Поне 2 варненски таксиметрови компании - Триумфтакси и Хипотакси имат сайтове, в които можеш да си поръчаш такси без да минаваш през телефони/диспечери и т.н. и после да го проследиш как/кога пристига до тебе. Специално triumftaxi.com се афишираха като първите в България с подобна функционалност през 2012г. (вкл. оптимизирана за мобилен телефон). Тъй като сега такситата определено са по-малко от обикновено, отнема повече време да си намериш такси, но вчера пътувах 2 пъти с триумфа като такситата дойдоха за 4 минути, единствената разлика с друг ден е, че го прие 8-ма...9-та кола (т.е. почаках 30-40 секунди), докато ми покаже номера и започна да си следя таксито (обикновено е първа, втора и става веднага). Досега не съм ползвал таксита, които могат да се сравняват с удобството на Интернет услугата на триумфа (а и на хипо-такси, но те имат по-малко коли).

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
Такситата на 6-ти вечерта , когато беше големия сняг си вървяха. Когато беше голямата буря по едно време Триумфа не вдигаха, но като поутихна всички фирми работеха. Следващите дни също нямаше проблеми.
Мисълта ми е не дали се движат, ами че можеш да си ги поръчаш и да ти изпълнят заявката. Щото като вчерашния ад за такси не бях преживявал. 40-45 минути сутрин не можеш да намериш оператор сред примерно 5 фирми, който да ти вдигне. Но говорим за София. После се оказа, че поне на тоя проблем решението е интернет и поне ти се обаждат те...
Но предполагам във Варна не е супер розово заради това, че се разчита само на гумен трнаспорт. Релсовия се справя доста добре в градски условия, за разлика от БДЖ...

PS. Аз обичам да сравнявам градовете, от което много се дразнят някои хора. Обаче се оказва, че средно аритметично България е яка държава. Само дето е като приказката - едни ядат зеле, други свинско и средноаритметично всички ядат свинско със зеле. Мисълта ми е, че локално има добри практики, но на едно място са едни (примерно картите за градски трнаспорт в София, организацията на такситата във Варна и т.н.) но никой не се опитва да гледа доброто и хубавото от чуждата кошница, сякаш хубавите неща са си по слуайност...

Поне 2 варненски таксиметрови компании - Триумфтакси и Хипотакси имат сайтове, в които можеш да си поръчаш такси без да минаваш през телефони/диспечери и т.н. и после да го проследиш как/кога пристига до тебе. Специално triumftaxi.com се афишираха като първите в България с подобна функционалност през 2012г. (вкл. оптимизирана за мобилен телефон). Тъй като сега такситата определено са по-малко от обикновено, отнема повече време да си намериш такси, но вчера пътувах 2 пъти с триумфа като такситата дойдоха за 4 минути, единствената разлика с друг ден е, че го прие 8-ма...9-та кола (т.е. почаках 30-40 секунди), докато ми покаже номера и започна да си следя таксито (обикновено е първа, втора и става веднага). Досега не съм ползвал таксита, които могат да се сравняват с удобството на Интернет услугата на триумфа (а и на хипо-такси, но те имат по-малко коли).

Ами то и тука имат поръчка през сайт и мобилно приложение, което на всичко отгоре ти позволялва да го поръчаш са определен ден и час, НО проблемът е, че не могат да изпълнят заявката! В смисъл вчера вечерта ми отказаха две поръчки, сутринта една ми отказаха, която после приеха след 30-40 минути. Работата е хазартна с процент на вероятност. Т.е. единстгвената полза, е че избягваш от поръчка през неработеща телефонна линия, но не можеш да разчиташ на услугата в час пик. Съответно се оказва, че градския транспорт е много по-благонадежден от такситата. Да не говорим, че сутринта видях на мобилното приложение 2 коли на около 3-5 мин., които явно не взеха поръчката. Във Варна такива неща да си в близост до клиента и никой да не вземе поръчка стават доста по-трудно!

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
До нас има един малък паркинг (импровизиран). Около него плътно има импровизирани две стоянки за по 3-4 таксита. Преди (много) години си спомням как съм висял по половин час на балкона да зяпам и винаги ми е правило впечатление как, като се чуе мелодия от таблет за поръчка и ако бакшишите са слезли да си говорят, то съответният шофьор почти на бегом отива да чекира на таблета, да не изтърве поръчката. Даже по-рано си мислех, че това е проверочен сигнал от централата - да го видят дали не спи или не си е отишъл вкъщи, но явно не е това.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline wowbagger

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Ами то и тука имат поръчка през сайт и мобилно приложение, което на всичко отгоре ти позволялва да го поръчаш са определен ден и час, НО проблемът е, че не могат да изпълнят заявката! В смисъл вчера вечерта ми отказаха две поръчки, сутринта една ми отказаха, която после приеха след 30-40 минути. Работата е хазартна с процент на вероятност. Т.е. единстгвената полза, е че избягваш от поръчка през неработеща телефонна линия, но не можеш да разчиташ на услугата в час пик. Съответно се оказва, че градския транспорт е много по-благонадежден от такситата. Да не говорим, че сутринта видях на мобилното приложение 2 коли на около 3-5 мин., които явно не взеха поръчката. Във Варна такива неща да си в близост до клиента и никой да не вземе поръчка стават доста по-трудно!

Пишем за различни неща - във Варна такситата се поръчват директно - в реално време - както при Uber, например, т.е. когато определена кола приеме поръчката е много малко вероятно тя да не дойде за времето, за което ти е обещано, което освен това е несравнимо по-кратко спрямо София - (най-често 2-4 минути).

Има голяма разлика между поръчка за веднага и отложена поръчка - за определен по-късен час.
Като поръчаш веднага, поръчката ти може да бъде отказана, но ако се приеме, то се приема от конкретен водач и е на практика сигурно (освен ако не стане нещо наистина необичайно като повреда на колата), че таксито ще дойде и ще те закара.
Отложената поръчка технически представлява обещание, че като наближи часа, таксиметровата компания ще се опита да ти намери такси, без да има предварително ангажиран водач. т.е. като наближи момента има вероятност самата компания да не успее да ти намери такси и да си увяхнеш.

Затова за Варна (а и за повечето автоматични диспечерски системи като yellow-taxi София, например) в проблемни моменти като сегашния, с най-голяма вероятност ще получиш такси през WEB поръчка (вероятно ще ти се наложи да я повториш няколко пъти (стигал съм до 20 проби преди да си намеря такси)) т.е. викаш - отказват ти (няма кола) - след няколко секунди пробваш пак и т.н. Ако се качиш и погледнеш апарата на таксиметрова кола, ще видиш постоянно идващи поръчки, които са почти само през WEB-а - просто диспечерките на телефоните не могат да пускат толкова бързо поръчките, колкото WEB-а. Математически погледнато, обаждайки се на телефона имаш пренебрежимо малко (5-10%) по-висока вероятност да получиш такси, но докато направиш 1 обаждане можеш да направиш поне 3 опита през WEB, т.е. вероятността да получиш такси през него е над 2-пъти по-голяма за единица време.

В пиков момент отложената поръчка въобще не гарантира такси - тя се свежда до по-упорито търсене на такси, но (според настройките на системата) се равнява на около 3-5 пъти пробване да ти намерят такси т.е. ако не можеш с 3 опита да си поръчаш такси през WEB/телефон, най-вероятно отложената ти поръчка също би пропаднала.

Варненските автоматични таксиметрови системи също поддържат отложени поръчки и въобще в техническо отношение варненските таксиметрови централи хич не са по-изостанали от столичните, за да не кажа точно обратното.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
Според мен говорим за едно и също нещо. Например днес имах отложена поръчка за Йелоу такси от снощи. Видях как я взе водач, така че щеше да дойде 5-10 минути по-рано. Излезе му номера на колата и проследяване по ГПС. И след малко заряза поръчката по неясни причини и даде статус "неизвестен". След 10-15 мин. я взе друг водач (който по принцип ме вози оня ден и знам, че ходи до с. Бистрица) и той дойде от втори опит съответно с 10-15 мин. закъснение. Обаче в общи линии се наложи вчера да драсна няколко редчета в контакт формата на сайта за мнения. И от вчера не са ме зарязвали съвсем, но може и да е стечение на обстоятелствата. Иначе шофьорът разказвал вчера на жената, че по нова година хора лягали пред такситата на улицата за да ги принудят да ги вземат. Мисля си, че ако се е стигало до такива ексцесии има нещо дълбоко сбъркано в софийските таксита, което във Варна го няма.
Аз дълго време във Варна съм ползвал сутрин такси от зел. борса до кръстовището на Т. Влайков и Кракра, коет като цена ми е излизало много малко от 2.50 до 2.85 и като изключим максимално забавяне от 20 мин. до намиране на такси през, което време съм минавал през Триумф, ОК и някакви други 1-2 компании, после при следващото превъртане все някой я е вземал.
Никога не се е налагало да ползвам мобилно приложение и интернет сутрин вместо телефон. В София не можеш без смартфон или компютър в час пик този месец да се добереш до оператор. Т.е. обикновен човек, който не ползва интернет такси не може да си поръча сутрин и вечер.

Offline wowbagger

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Според мен говорим за едно и също нещо. Например днес имах отложена поръчка за Йелоу такси от снощи. Видях как я взе водач, така че щеше да дойде 5-10 минути по-рано. Излезе му номера на колата и проследяване по ГПС. И след малко заряза поръчката по неясни причини и даде статус "неизвестен". След 10-15 мин. я взе друг водач (който по принцип ме вози оня ден и знам, че ходи до с. Бистрица) и той дойде от втори опит съответно с 10-15 мин. закъснение. Обаче в общи линии се наложи вчера да драсна няколко редчета в контакт формата на сайта за мнения. И от вчера не са ме зарязвали съвсем, но може и да е стечение на обстоятелствата. Иначе шофьорът разказвал вчера на жената, че по нова година хора лягали пред такситата на улицата за да ги принудят да ги вземат. Мисля си, че ако се е стигало до такива ексцесии има нещо дълбоко сбъркано в софийските таксита, което във Варна го няма.
Аз дълго време във Варна съм ползвал сутрин такси от зел. борса до кръстовището на Т. Влайков и Кракра, коет като цена ми е излизало много малко от 2.50 до 2.85 и като изключим максимално забавяне от 20 мин. до намиране на такси през, което време съм минавал през Триумф, ОК и някакви други 1-2 компании, после при следващото превъртане все някой я е вземал.
Никога не се е налагало да ползвам мобилно приложение и интернет сутрин вместо телефон. В София не можеш без смартфон или компютър в час пик този месец да се добереш до оператор. Т.е. обикновен човек, който не ползва интернет такси не може да си поръча сутрин и вечер.

София, разбира се, е с много по-голям брой и динамика на транспортните събития. Затова качеството на информационно управление от единен диспечерски център е по-ниско. На практика във Варна е много по-лесно да се знае по-важната информация по пътната обстановка - т.е. всеки диспечер, а и всеки водач има идея за почти цялата транспортна ситуация в града. Това дава възможност на такситата да работят значително по-ефективно.

Отделно, на базата на едни простички алгоритми, успешните варненски таксиметрови компании в последните години постигнаха значителна оптимизация, основно в 2 свързани посоки:
1. Оптимизация на празните километри (извън поръчка). Например по улиците почти не можеш да видиш свободни/със зелена светлина/ каращи таксита от новите централи. Коефициентът пълни/празни километри се увеличи драматично в последните години. Затова ефективните таксиметрови компании спомагат за облекчаване на трафика в града (макар на пръв поглед да изглежда обратното)
2. Условието разпределението на таксиметровите коли да се стреми да следва статистическото географско разпределение на поръчките, което доскоро звучеше като фантасмагория сега реално се постига от ефективните диспечерски системи и то - без дори напълно да се осъзнава от диспечерите и водачите. Страхотно е да гледаш как такситата във Варна непрекъснато се стремят да следват разпределението на поръчките и това се разбалансира само от събития като пристигащ влак, самолет и т.н. (много поръчки на 1 място) - като после постепенно разпределението се възстановява.
Затова и във Варна такситата идват все по-бързо, дори в задръстване и сняг. Тези дни пътниците останали без такси във Варна, дори в най-снежния момент не бяха никак много.

Доколкото имам информация, тези оптимизационни процеси вървят значително по-бавно в София.