Author Topic: Производство на транспортни средства у нас  (Read 9376 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Отварям темата, тъй като наспамихме на 100 места. Нарочно да обвхваща всякакви превозни средства, но предлагам ограничени от тези за градски транспорт.
Да започна пръв. Изключително много хубаво е у нас да има такива производства, НО огледайте се бе хора! Опитът с производство на трамваи и автобуси е плачевен. В момента, в който дойдоха и ни вкараха нещо по-ново (дори и Инекон) вътрешни, наши провалиха всичко. С всички ръце съм за доставка отвън, колкото и да струва! Тук първо трябва да се научим да поддържаме закупеното и после да искаме да строим "на европейско ниво"!

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16955
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Според мен вече е твърде късно да произвеждаме каквото и да е. Години наред се произвеждаха трамваи от доста модели. Но след производството на мотриса 900 през 1991 г. не е произведен един трамвай. Тепърва да започваме е меко казано безсмислено, т.к. нямаме нужния капацитет.

Що се касае до автобуси - там се изпусна златния шанс, който беше 1993-1997 г. Отново ми се вижда твърде късно да се почва каквото и да е производство.

Пред няколко години се произведе един тролей РТК, в който аз не съм се возил, но от това, което съм чел, по-добре е втори да няма.
мур

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Напълно се консолидирам с вас.
По едно време се коментираше във форума за производство на тролеи в Дупница,даже имаше снимки на един със салон в цветовете на дъгата.Какво стана с него и със производството нато цяло?

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6113
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Абсурдно е да се твърди за сериозна продукция от примрял завод като Трамкар например. Друг засега няма, но кадърността им се свежда до това да сменят ламарините на 466. Съжалявам да го кажа, но не сме дорасли за собствено производство на ГТ - превозни средства. И преди не сме били, но държавата е плащала...

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Както споменах на много места за производство на трамваи е по-добре да не си помисляме. Единственият шанс беше в сглобяването на автобуси, но заради лакомия го изпуснахме. По-добре да не се хващаме. Всички виждате разликата между Дюваг и 20-30 години по новите БГ гробници :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4600
    • View Profile
Отварям темата, тъй като наспамихме на 100 места. Нарочно да обвхваща всякакви превозни средства, но предлагам ограничени от тези за градски транспорт.
Да започна пръв. Изключително много хубаво е у нас да има такива производства, НО огледайте се бе хора! Опитът с производство на трамваи и автобуси е плачевен. В момента, в който дойдоха и ни вкараха нещо по-ново (дори и Инекон) вътрешни, наши провалиха всичко. С всички ръце съм за доставка отвън, колкото и да струва! Тук първо трябва да се научим да поддържаме закупеното и после да искаме да строим "на европейско ниво"!

Има една стара приказка: "Защо на българите само децата им са качествени? - Защото не пипат с ръце!"
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline moni9309

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
Може би, ако се направи някакъв холдинг между БГ транспортните компании, да закупят лиценз за производство на пълна гама Мерцедеси - автобуси. Така може да ударим нещо. За трамвай може би Siemens или някой руска жп компания. Тролеи - немски или руски. Метровалкове - Скиф руски. За влакове Siemens или руска жп компания. Няма какво да се лъжем. Ако ще се прави пиремрно един хубав транспортно-производствен компекс поне 10млрд. лв. с лицензите. Ако започне да се правят пълна гама транспортни средства, като също коли, мотопеди, мотори, тежкотоварни машини, строителни и др. Ама пари няма, няма голям пазар, въпреки че Балканите са ни отворени. Ако почне производство на трамвайна техника и инфраструктура може да се направи проект за 1млрд. за реновиране и строене на нови трамвайни трасета в София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе, да же може за всички градове над 100 000 жители. Тролей в градове са над 10 000 жители. Автобусите само до малки населени места от Автостанции и гари в края на населеното място.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Ти построи комунизъма в 7 реда
НЕ на хейтърството!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4600
    • View Profile
Въпросът е дали на някой изобщо ще му се занимава с нас?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline moni9309

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
Никоя чужда компания няма да инвестира в нещо толкова голямо, без пазар, възвръщаемост и ред други причини, или българска компания ще го прави или държавата. Някой кой друг. А направили се нещо такова ще е вероятно на-големият производствен комплекс в цял свят. Ще говорим за капитал от над 25млрд.евро. Няма все пак да подчертаем, че сме в България и всеки цака всеки го като краде от нас. Всеки иска заплата от 10 000лв., да има хубава къща, вила, апартамент, да има хубава кола и всичко да му е наред, но няма.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Наистина браво, Мони!!! След още едно-две твои мнения предлагам да закрием форума, защото няма да има, какво повече да се разисква!  8)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4600
    • View Profile
Наистина браво, Мони!!! След още едно-две твои мнения предлагам да закрием форума, защото няма да има, какво повече да се разисква!  8)

Знам, че не е редно да се опонира но Модератор, но ще рискувам.
Излиза, че за да има форум е достатъчно да се разисква по въпроси, чиито отговори са просто очевидни ... Ако се водим по тази логика следващия месец някой ще оспори и Закона за всемирното привличане на сър Исак Нютон ... Безумни идеи, като например "трамваен тунел под ул. "Граф Игнатиев" и "сериозните разисквания" по тях по-скоро сриват нивото и авторитета на форума от колкото да го издигат.

По темата:
На едно железопътно возило се предвижда срок на служба 15 - 25 години. Като се произведат достатъчен брой ТМ за София какво ще прави този завод - външните пазари отдавна са завоювани от големите производители. Основни ремонти - да, но това е завод за нова техника, а и капачки за буркани вече не се търсят толкова много ...
Това звучи като народната мъдрост: "чула жабата, че подковават вола - и тя вдигнала крак" ... Има си производства, които са традиционни за България в тях сме най-добри - нека да се придържаме към тях. Производството на транспортна техника спада към тежкото машиностроене - ние нямаме (финансови) сили да се заемаме с такива проекти. Крупните външните инвеститори няма да дойдат докато у нас няма стриктна дисциплина (всякаква) - вече са го яли нашия.
« Last Edit: 30.10.2009, 11:26:17 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Хващаш се за думата ;) Никой не би опонирал на изпълнима идея, но фантастиките са смешни ;)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3440
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Някой може ли да каже нещо повече за "Чавдар - Ботевград"
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Някой може ли да каже нещо повече за "Чавдар - Ботевград"
Ако потърсиш малко из форума, ще откриеш доста информация!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Някой може ли да каже нещо повече за "Чавдар - Ботевград"
В тази тема: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=60.1320 продукцията на тази фабрика се обожествява и псалми и се пеят :D
А иначе, ако трябва да сме верни на римската максима: "За мъртвите - или добро, или нищо" - ами НИЩО!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Излязла е книга "История на автомобила в Царство България 1896-1946" на Иван Колев. Помня, че това беше човекът, създал сайта за история на българските автомобили, който в момента не откривам и в който пишеше, че се подготвя подобна книга: http://stara-sofia.blogspot.com/2011/02/blog-post_08.html

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5146
    • View Profile
Изглежда добре... и бях навит да я взема... Ама ибах майка му... 70 лв. Вече не съм много сигурен дали ще я взема.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6113
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
То сигурно ще й падне цената след година-година и нещо. Ако дотогава не я изчерпат.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1426
    • View Profile
    • Email
Книгата си струва наистина. Има доста подробна информация както относно вноса и производството на автобуси у нас, така и за дейността на градския и междуселищен обществен транспорт до 9-ти септември, включая първата тролейбусна линия. Снимките са черно-бели, но с доста висока резолюция. Че цената е висока, висока е, но колко сме феновете на историята на транспорта у нас? А при издаването на книга си има едни постоянни разходи, които са едни и същи независимо дали печатиш 100 екземпляра или 10 000. Съвсем скоро ще пусна тема-библиотека относно хубавите книги за градски транспорт, но се чудя как да не наруша правилото да не се използва форума с рекламна цел. В чужбина тиражите са огромни, цените са по ниски, въпреки че има и от тоя порядък, и по книжарниците е пълно с такава литература. Съветът ми е който наистина иска книгата, да я взема, защото тиражът наистина е много ограничен и ще се изчерпи бързо. После по антикварните книжарници поне двойно....По този начин авторът по-скоро ще събере средствата за издаване и на продължението за социалистическия период, а също и на книгата, посветена изцяло на българското производство на автомобили, включително автобуси и тролеи.  Доста от нас се занимават и с железопътен моделизъм, аз например имам и модели на автобуси и съм пряк свидетел как там абсолютни боклуци се продават на баснословни цени, стигащи дори до 25 бона! Неминуемо плявата трябва да се отсява, защото е просто ужасно цяла година да събираш пари за нещо от "престижна" фирма и като дойде заветният момент, когато най после моделът е при теб, да се разочароваш тотално. Но конкретно в случая наистина мисля, че няма да съжалявате.

Например има една книжка "100 години градски транспорт в София", която всички я знаете и която според мен е пълен боклук. През 1968-а започнала доставката на автобуси Чавдар В 14-20, каквито автобуси тогава не е имало на чертожната дъска, пък камо ли в производство........Или доставката на ДАК-ове, почнала през 87-а, а а на софийските ДАК-ове фирмената табелка сочи 1983 или 1986.
« Last Edit: 10.02.2011, 15:30:13 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.