Author Topic: Производство на ПС за ГТ в България?!  (Read 5438 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Темата нещо е замряла и реших да и дам живот, като си изкажа мнението. Мисля, че най-логично е да се появи инвеститор извън ЕС (Китай, Русия, САЩ, Индия и т.н.), който да има апетити към европейския пазар. Това е трик за избягване на мерките по протекционизма, в момента ставката на митото на нови автобуси за горните държави е 16%, несъм наясно за размера на акцизите и другите преки/косвени такси, защото те са национални и трябва да се разглежда определена държава. Ако част от детайлите се внасят в ЕС (Бълтария) от страната на инвеститора, други се произвеждат на място, а трети (напр. двигател) се доставят от ЕС се пести от митнически налози, защото готовото изделие придобива български (общностен) произход. Има шанс за възраждане, но трябва някой тук да работи по въпроса, да търси контакти и да влезне в съдружие с другата страна. Ако ще е държавата, да предостави условия за бизнес (опростени процедури, поръчки...), ако ще е общината - земя, частен инвеститор - финансиране, логистика, организация и т.н. Това е логиката и на завода за производство на автомобили, който строи Литекс Моторс в момента и дано някой ден заработи, защото все имам чувството, че сме индианците на Европа. Нямам нищо против, някой ден ето това да се произвежда в България http://maz.by/_oid7476.html
« Last Edit: 10.04.2010, 09:21:29 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Европа няма достатъчно производители на качествени стоки и за това трябва през България третия свят да си пробутва таратайките?
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15432
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Европа няма достатъчно производители на качествени стоки и за това трябва през България третия свят да си пробутва таратайките?
Пазарният принцип дава относителна свобода всеки да предлага, а щом се намират купувачи, ОК!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Teoретично е така,а на практика какво ще се случи-България и може би Румъния купуват ограничени бройки от каквото е там подпомагайки европейската икономика с абсолютно нищо.Тук таме някоя руска мутра ще се облажи и някой друг циганин ще вземе смешна заплата в завода.Не виждам къде е кяра.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15432
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Кой, както се уреди! За съжаление е така. В Полша, Чехия и дори Сърбия има невероятна промишленост за автобуси, камиони и леки коли... При нас се инвестират милиони в молове!  :bb:

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Teoретично е така,а на практика какво ще се случи-България и може би Румъния купуват ограничени бройки от каквото е там подпомагайки европейската икономика с абсолютно нищо.Тук таме някоя руска мутра ще се облажи и някой друг циганин ще вземе смешна заплата в завода.Не виждам къде е кяра.
Дори и да си прав, въпреки че със сигурност ще бъдат ангажирани и квалифицирани кадри, то по твоята логика всички българи да седнем на диванчето в къщи и да лежим/пърдим пред ТВ. Това мислене, не знам от къде е, жалко че сме били известни като трудолюбив народ и имаме поговорка "за лудо работи, за луло не стои", а сега и картофите си внасяме...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Дори и да си прав, въпреки че със сигурност ще бъдат ангажирани и квалифицирани кадри, то по твоята логика всички българи да седнем на диванчето в къщи и да лежим/пърдим пред ТВ. Това мислене, не знам от къде е, жалко че сме били известни като трудолюбив народ и имаме поговорка "за лудо работи, за луло не стои", а сега и картофите си внасяме...

Безработицата в България е напълно стандартна.Ако не бяха и циганите,щеше да е сравнително ниска.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Безработицата в България е напълно стандартна.Ако не бяха и циганите,щеше да е сравнително ниска.
Тъй или иначе вече сме в колосален офтопик... Навсякъде си има цигани, напр. в Белгия основните хрантутници са местното население в диапазона 25-35 год., просто не им се работи, а социалната система им позволява да си карат така. Безработицата в България е прилична, но на каква цена? Сега не ми се занимава да търся официална статистика, но съм сигурен, че тежестта на заетите в търговията е сред най големите (ако не и най голямата), а това прави "изкуствен" БВП, всъщност ако не са гастарбайтерите, които изпращат свежи пари в България, отдавна икономиката ни да се е сринала и нито МВФ, нито борд, нито ЕС ще могат да ни помогнат. Друг изкуствен БВП е това, което се генерира от строителство, там балона отново почва да се надува и според мен е пагубно... Спасението специално за нас е свежи пари от износ (каквото можем) и туризъм. Второто е ясно, а износа освен от текстилната промишленост, следва да се увеличава и от земеделие, машиностроене и енергетика, последните два отрасъла са социалистическо наследство, но е наложително да се опитваме да възвърнем някакви позиции. Макар и много досадно и аз ще кажа, че това което ни чака ако не заработи промишлеността е гръцкия сценарии. Неможе една държава да разчита само на туризма и дори земеделието и да не задоволява собствените и нужди, а всичко останало да се внася.
Сега по темата, в предишно мнение беше даден за пример Тедом. Да, дори това са ниски обеми на производство за задоволяване на нашия пазар. Има пазарна ниша за такова производство, а вече описах какъв е модела за по-мащабно. Примерът е съвсем наблизо, в Турция... Ти говориш за европейско производство и качество, но основното производство на МВ е в Турция, която дори не е в ЕС, но въпреки това явно там е по изгодно.
Мога още много примери да дам, но е напълно излишно, това което се опитвам да кажа е, че няма нищо лошо, напротив наложително е и би било хубаво ако се опитва "пробив" на българското производство в разни насоки, пък било то и за да "бачкат" циганите, по-добре да си изкарват парите сами, отколкото ние (данъкоплатците) да им заработваме помощите!
« Last Edit: 12.04.2010, 21:03:54 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!