Author Topic: Трамвайно трасе Люлин-Модерно предградие-Фондови жилища  (Read 37995 times)

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Не знам къде е мястото на това съобщение и затова откривам нова тема. Така или иначе отделна тема по този въпрос няма. Ако някой от форумното ръководство прецени, нека премести темата някъде.

Във "Вестник за Люлин" се е появила статия за трамвая в Модерното (журналистът смята, че това е трамвай до Надежда, но както и да е :)).


Quote
Трамвайна връзка от Люлин до Надежда

Скоро ще стартира процедура по изменение на градоустройствения план

 

Предвижда се отварянето на нов участък от трамвайна линия, която ще свърже Люлин с квартал Надежда. Преди да се стигне на изпълнението на проекта, трябва да се премине през редица мероприятия. За сега е внесен проект за изменение на плана за регулация на участъка, по който ще бъде градено трасето. Трамвайна връзка ще бъде с обхват от улица „Арх. Георги Ненов по бул. Панчо Владигеров, ул. Черни Дрин, ул 30019, ул Щрос Майер до бул. Скопие, с прилежащите урегулирани поземлени имоти. Предложението е публикувано в „Държавен вестник” и заинтересуваните могат да направят писмени възражения и искания по проекта в едномесечен срок след обнародването му.

От районна администрация Люлин обясниха, че в по-голямата част на трасето няма частни имоти, което би трябвало да улесни преминаването към следващ етап от изграждането на трамвайната връзка. Частните имоти са предимно в края на първия участък, след караулката на границата с община Връбница.

Предложението за удобен транспорт между нашия квартал и кв. Надежда е внесено от ОФ Софпроект, инвеститор е столична община, а директор на проекта е г-н П. Терзиев. Изложен е в четири общини. „Люлин”, „Връбница”, „Илинден” и „Сердика”.

От Столична община съобщиха, че такива проекти не са обвързани със срокове, тъй като част от плановете се залагат в период от 50 години напред. Напомниха също, че в Люлин е добре да бъде развиван вътрешноквартален транспорт, който да обслужва гражданите и да ги свързва с метрото. Такава беше експерименталната автобусна линия 115. От дирекция транспорт съобщиха, че подобни начинания не струват скъпо, а са изключително полезни на гражданите.

Приложена е снимка на транспортно-комуникационния проект на трасето - http://lulin.info/wp-content/uploads/2009/08/tramvaj-lulin-nadejda.jpg
« Last Edit: 14.08.2009, 22:30:30 by alpha_adversativum »

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Това трасе в Люлин се движи по маршрута на метрото до метростанция Сливница и натам завой към модерното нали? Ако е така ще разкопат малко булеварда и всички автобуси ще са малко по-нередовни да не говорим за 108  :D , а 6-цата тролея няма да го има най-много един ден докато нагласят КМ  :bb:

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Е, не е фатално на фона на резултата...

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 588
    • View Profile
    • Email
Така единствения редовен транспорт, който минава през подлеза на МС Люлин отпада. Това е изключително глупаво решение, затова трябва да има компенсация с някаква довозваща линия с много по-добър маршрут от А 115Е, ако трябва и две линии ще се пуснат. Така ще има повод за закриване на линии като А 108 например.
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Е, не е толкова далече булеварда от метростанцията. Разстоянието е съпоставимо на това, което изминяват хората от ТМ1 до МС Обеля...

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 588
    • View Profile
    • Email
То може да е съпоставимо, но това от МС Люлин до булеварда е по-голямо. Може да се направи един траволатор за мързеливци като мен  :D
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 536
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
То може gа е съnосmавuмо, но mова оm МС Люлuн gо булеварgа е nо-голямо. Може gа се наnравu еguн mраволаmор за мързелuвцu kаmо мен. :D
Мисля, че това е невъзможно – ще трябва да се разкърти булевард Царица Йоанна, защото няма изграден подлез между западния край на метростанция Люлин (при Технополис) и бул. Панчо Владигеров.
« Last Edit: 30.09.2009, 01:38:01 by Unicode »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
А какво стана с другия вариант на трасето?

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1425
    • View Profile
    • Email
Не знам, ама този на твоя чертеж е по-разумен - закакво да вървят по един общ маршрут трамвай и метро, вместо по различни с обща спирка/станция за прехвърляния и така да се покрива по-голяма територия?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Не знам  и аз - първоначално говориха за този маршрут, който на всички ни се струваше по-разумен и по-добър като вариант - разстоянието на две спирки до метрото е малко, разполага с достатъчно нови спирки, които да покрива, обслужва и дозова нови части от Люлин до метрото и ги канализира в него, прави по-обстойна връзка с Модерно, само че.. за да го направят са необходими повече отчуждявания и строеж на нова улица в частта от Сливница до гимназията...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16927
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
А аз започвам да си мисля, че този трамвай е излишен. Благун беше споемнал нещо такова. По-добре да прекарат някакъв автобус като 82 през Модерно Предградие, стига там да има улици за автобуси.
мур

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1425
    • View Profile
    • Email
Ти да смяташ трамвай за излишен!?
Накъде върви този свят...  :(
 :D :D :D
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16927
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Да, защото ако се изгради този трамвай, по всяка вероятност ще отпадне този през тунела, който е далеч по-полезен.
А и сметнете колко време ще се строи трамваят през Модерно предградие и накрая ако го хванете от Люлин най-много да се стигне до гарата.
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
В този си вариант (през МС Сливница) действително едно 30% от трасето му се обесмисля - та той ще минава близо до метростанции - Люлин, Сливница и междинната в Обеля...
За какво ни е подобно дублиране, като Люлин има нужда от по-адекватно довозване, а другия вариант на трасето има повече потенциал...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1425
    • View Profile
    • Email
В този си вид, официалния, повече смисъл би имало трасето ако продължава по 'П. Владигеров' до края сега на ТМ8.
Ама само до МС 'Люлин' говори за прекаляване с психотропните вещества.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1226
    • View Profile
не може ли да се прекара през ул.Луи пастьор и после по връх манчо, а тб трасето да се ликвидира там и да минава по п.дертлиев.Така и иначе само стоят опънати жици.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Не бе то ще си върви до края на ТМ8, само че новото трасе е само от ЦДарица Йоанна нататъка...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1226
    • View Profile
Нали се споменаваше за трасе между люлин 8 и 9.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Само се спомянваше. Явно не им се е искало да отчуждяват имоти по Сливница в Модерно предградие и са избрали по-лесния вариант - през полето и през булевард, който едва ли в близките 20 години ще бъде урбанизиран и оттам през Модерно.
Цялата тая офанзива има само един плюс - че цялото Модерно предградие ще бъде пресечено с трамвай, но на цената да се лиши Люлин от ефективно довозване до метрото...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
1.Да, защото ако се изгради този трамвай, по всяка вероятност ще отпадне този през тунела, който е далеч по-полезен.
2.А и сметнете колко време ще се строи трамваят през Модерно предградие и накрая ако го хванете от Люлин най-много да се стигне до гарата.
1. Да, точно това е идеята. Само че за след много години. Рано или късно транспортният тунел ще се освободи от трамвайното движение. Добре е, че все пак е помислено да има ново трамвайно трасе към Люлин, обслужващо и квартали, които не са имали релсов транспорт.
2. Няма да се строи чак толкова много време. Но за момента въобще не се предвижда изграждането му. Може би единственият шанс да се започне строителство относително по-рано, а не след 20 години, би бил преждевременното премахване на трамвайното трасе в тунела за Люлин.