Author Topic: Трамвайно трасе Люлин-Модерно предградие-Фондови жилища  (Read 42613 times)

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Целта е да се ползва до ц.гара от Люлин и модерното, напрактика да се закрие а82, а после може да върти и на Струга. Нали идеята е основно да се ползва МД1, както беше до април 2007г., а до съд палата просто да се движи като да запази старото си обръщало. То след 2012г. по Ботев трябва да се движат 1, 3, 7,8,12 и 19. Предполагам, че 6 си отива със закриването на трасето до Лозенец. А идеята е ида се махнат релсите от Стамболийски, което значи, че и 3 си отива. А и за кв. Захарна фабрика е хубаво да има маршрут до идеалния център, както до 1989г. правеше а 81 до пл.Възраждане.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
    • View Profile
    • Email
Защо решихте че този трамвай е ненужен.Това е удобна връзка  за квартали с лош транспорт като Модерно предградие и НПЗ "Орион".Решава се един друг проблем Люлинския трамвай трябва да се махне от тунела.След построяването на автомагистрала Люлин автомибилния поток ще се увеличи още повече и ще настане истински ад там.А терена в Модерно предградие е отчужден отдавна,стига да не е станала някоя странна реституция.Ако някой е ходил там знае че в момента на север от блоковете на жк Връх Манчо и НГДЕК е една широка ливада.Това е бъдещето на трамвайния транспорт да обсужва по слабо населени райони,за които е неефективно изграждането на метро.А не трамваите да дублират метрото.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12910
    • View Profile
    • Email
По принцип не съм против. Аргументите ти са точни. Но съм против безсмислени маршрути като насочване към Илиенци или към светая светих гара София-север.
Може би е малко пресилено да се строи скъпоструващо трамвайно трасе за слабонаселен район. Но все пак това си има и добри страни, ако е катализатор за:
- очовечаване на градоустройството на Модерно предградие
- пробив между ул.3019 и Кукуш през индустриалната зона
- подлез под жп линията на Щросамйер.

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Защо решихте че този трамвай е ненужен.Това е удобна връзка  за квартали с лош транспорт като Модерно предградие и НПЗ "Орион".
Както казах, аз работя в района и ми е пределно ясно положението. Нуждата от транспорт там е належаща, но тя не е наложително да бъде задоволена с трамвай от Люлин до никъде. По отношение на обема на пътникопотоците двете трамвайни трасета (съществуващото и проектираното) са несравними. Смятам, че много по-полезно в този случай би било продължение на предвиденото ТБ трасе по Хан Кубрат, което през Модерното да стига до МС "Сливница" (прикачения файл).

А терена в Модерно предградие е отчужден отдавна,стига да не е станала някоя странна реституция.Ако някой е ходил там знае че в момента на север от блоковете на жк Връх Манчо и НГДЕК е една широка ливада.
Далеч не всичко е отчуждено, както ти си мислиш. В западната част има доста къщи за събаряне, а в последните години и върху празните места започнаха да никнат платени паркинги и други подобни идиотщини. Това, че върху даден парцел не е построено нищо, не значи, че е общински.

Решава се един друг проблем Люлинския трамвай трябва да се махне от тунела.След построяването на автомагистрала Люлин автомибилния поток ще се увеличи още повече и ще настане истински ад там.
Добре - че трамвайното трасе в тунела заема две ленти, е вярно. Но тунелът нито е единственият изход от Люлин, нито е главният. Сливница за какво е? Тодор Александров има определена пропускателна способност, която не може да бъде увеличена. За разлика от него Сливница има потенциал за увеличаване на пропускателната способност (тя и сега е по-голяма от тази на Т. Александров) чрез изграждане на кръстовища на две нива. Така че много по-голям смисъл има автомобилният поток да бъде пренасочен по Сливница, отколкото през тунела.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
    • View Profile
    • Email
Не си правя изводите че са общински по незастрояването а по кадастрални планове.По голяма част от имотите са отчуждени още преди 10 ноември за построяването на така наречения дубльор на Сливница.Не е правено отчуждаване в западната част на Модерно предградие и наистина там има къщи.Паркингите обикновено са дадени под наем от общината.Относно Сливница да поеме вместо тунела,това не е по желание.Не можеш да накараш някого да си удължава пътя ако това не става за сметка на скоростта.Не виждам някакви перспективи за кръстовища на две нива по Сливница.За мен трябва да бъде направен и още един тунел към Люлин,но това е друга тема.А построяването на трамвая както е предвидено осъществи и пробива между ул.3019 и Кукуш.Дано спомогне и за подлез на Щросмайер под жп линията.Трамвая трябва да бъде в посока Централна гара.Тролейбусно трасе през Хан Кубрат има следния недостатък.Тролеи много трудно биха минавали през кръговото на надлез Надежда.Трябва да се сложат светофари иначе е невъзможно тяхното включване.

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Не си правя изводите че са общински по незастрояването а по кадастрални планове.По голяма част от имотите са отчуждени още преди 10 ноември за построяването на така наречения дубльор на Сливница.Не е правено отчуждаване в западната част на Модерно предградие и наистина там има къщи.Паркингите обикновено са дадени под наем от общината.
Дано да е така, но по кадастър и в източната част около Практикер има няколко имота, през които регулационните линии минават и не изглежда те да са отчуждавани. Както и да е, това не е толкова важно.

Относно Сливница да поеме вместо тунела,това не е по желание.Не можеш да накараш някого да си удължава пътя ако това не става за сметка на скоростта.
1. Ще има много голям проблем с достъпа от АМ "Люлин" до тунела. Има три възможни пътя:
- през двулентовия Петър Дертлиев покрай Люлин 6 и 7 (там друго скоро няма да построят);
- през също така двулентовото Филиповско шосе, после по Петър Дертлиев покрай Люлин 4 и 3 и после завой по Царица Йоана;
- по пробива на Царица Йоана до околовръстното, който още не съществува.
От горното се вижда, че при сегашната улична мрежа по-добрият избор е Сливница.
2. Дори и недостатъците по точка 1 да бъдат отстранени, остава проблемът с пропускателната способност на Тодор Александров. Както казах, тя не може да бъде увеличена. Ако всеки избере този път до центъра, в един прекрасен ден задръстването пред Партийния дом ще стигне тунела. Тогава изборът съвсем естествено ще падне върху Сливница.

Не виждам някакви перспективи за кръстовища на две нива по Сливница.
Аз пък виждам. При увеличаващия се поток това е най-логичното решение. Неслучайно това е предвидено още през 60-те и 70-те години. Първото такова кръстовище (при Лъвов мост) вече е във фаза проект. Освен това Сливница има потенциала за изграждане на такива кръстовища, докато Тодор Александров не.

Тролейбусно трасе през Хан Кубрат има следния недостатък.Тролеи много трудно биха минавали през кръговото на надлез Надежда.Трябва да се сложат светофари иначе е невъзможно тяхното включване.
Възможно е това да е така, но трасето до Надежда по Хан Кубрат така или иначе е предвидено в ОУП. Аз само предлагам продължаването му до Модерно предградие.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Темата нещо много се отклони. Относно трамвая, сигурен съм, че ще го има и скоро ще го започнат, като за първи мандат на Фандъкова ГЕРБ трябва да играят на сигурно, т.е. щом е обещано (вкарано е в топ 8 на приоритетите в транспорта) ще стане и със сигурност се работи по него отдавна (финансиране, проектиране и пр.), а за настоящето е останало само изпълнението и обиране на лаврите преди следващите кметски избори! Ще напомня, че на същия квартал, бе обещавана канализация след 1989 от всеки районен и/или общински (кандидат) кмет, то що народ обещава, да беше купил по една тръба... Та сега се работи интензивно по канализацията и до лятото ще е факт.
« Last Edit: 03.03.2010, 21:43:49 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
По принцип не съм против. Аргументите ти са точни. Но съм против безсмислени маршрути като насочване към Илиенци или към светая светих гара София-север.
Може би е малко пресилено да се строи скъпоструващо трамвайно трасе за слабонаселен район. Но все пак това си има и добри страни, ако е катализатор за:
- очовечаване на градоустройството на Модерно предградие
- пробив между ул.3019 и Кукуш през индустриалната зона
- подлез под жп линията на Щросамйер.
В една друга тема, ако помниш, бяхме на едно мнение за транспорта до жп гарите ;) както се разбира и от поста ми има известна ирония що се касае до връзката с гара Север :) въпреки че от там тръгват и автобусите по направление Своге. Неможеш да отречеш, че индустриалната зона по Рожен е сред най-живите в София, има доста работещи цехчета наоколо. Също кефа да се качиш и закандилкаш до Илиянци в неделя за боклукчаци не е за пренебрегване, то само това им остава на живущите в модерното.
« Last Edit: 03.03.2010, 21:54:56 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15546
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Относно изпълнението на програмата на ГЕРБ за инфраструктурните проекти...
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=333.420
Така че засега си чешем езиците само!  :P

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Относно изпълнението на програмата на ГЕРБ за инфраструктурните проекти...
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=333.420
Така че засега си чешем езиците само!  :P
Честно казано, там където ме прати няма нищо за тези релси, ти сигурно ще кажеш, че несъм гледал правилно :)
Все пак искам да се възмутя точно тук, от перманентното отрицателно отношение на българските архитекти към високото строителство. Доказано е, че такова строителство решава транспортни проблеми, а също така остава място за повече зеленина в градовете. Поради что с некви приоми (кинтове) все се опитват да секат сградите. Може би са некадърни да проектират над 10-ина етажа и за да не им вземат хляба западняците си налагат мнението...

п.п.: извинявам се за офтопика, но от такива "виждания" тръгват основните проблеми в градоустройството
« Last Edit: 03.03.2010, 22:26:00 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Няколко пъти го написах и да се попетя след справка и с earth. Няма никакво застрояване по коридора, ако не броим няколко незаконни гаража, 3-4 цигански бараки и един склад за безалкохолни напитки в източния край. При Практикер трасето е абсолютно чисто!
« Last Edit: 03.03.2010, 23:25:05 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12910
    • View Profile
    • Email
В индустриалната зона между ул.3019 и Кукуш има доста халета - и на ПУП-а, и на Google Earth

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15546
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Честно казано, там където ме прати няма нищо за тези релси, ти сигурно ще кажеш, че несъм гледал правилно :)
Все пак искам да се възмутя точно тук, от перманентното отрицателно отношение на българските архитекти към високото строителство. Доказано е, че такова строителство решава транспортни проблеми, а също така остава място за повече зеленина в градовете. Поради что с некви приоми (кинтове) все се опитват да секат сградите. Може би са некадърни да проектират над 10-ина етажа и за да не им вземат хляба западняците си налагат мнението...

п.п.: извинявам се за офтопика, но от такива "виждания" тръгват основните проблеми в градоустройството
Това е управленската програма на ГЕРБ още от времето на ББ. Имаше многократно гръмки обещания, а е изпълнена на минимум, Цариградско е на вълни, а по Данаил Николаев има кратери! Съжалявам, но се опитвам да направя ентусиазма ти по- умерен.


Това с високите сгради не разбрах, в каква връзка го каза, ама и него да коментирам. Високото строителство също има редица недостатъци, а и София не го е закършила от липса на пространства за строителство. Високите сгради искат специфични и по-скъпи технологии и подръжка(асансьори, ВиК, сеизмичност и т.н.), влияят по-грубо на микроклимата и градския ландшафт, традиционно в природата на човека е заложен живота в къща и той се стреми към това, колективното жителство е сложно и трудно (защо са ни занемарени блоковете и как се събират пари за авариен ремонт например!?) и при къщите с богато озеленени дворове, много по-близки до естествената земна покривка, а не доминиращо старчащи в небесата, къде няма зеленина!??  :P
« Last Edit: 05.03.2010, 00:54:46 by difian »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17300
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
А идеята е ида се махнат релсите от Стамболийски, което значи, че и 3 си отива.

Хайде, моля ви, без огромни глупости! Малките ги търпя, но идеята да се махнат релсите по Стамболийски вече счупи стрелката на глупомера.

Съгласен съм с Благун и не виждам смисъл да се прокарва трамвай в Модерно предградие, подчертано слабозаселен район. Могат да се оправят с някой автобус, а тм 8 не само, че си е перфектен в този си вид, но може да бъде удължен и по Витошка засега.
мур

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
...........и не виждам смисъл да се прокарва трамвай в Модерно предградие, подчертано слабозаселен район. Могат да се оправят с някой автобус, .............
Да, за момента е "слабозаселен", но когато стане плътно застроен със сигурност няма да има възможност за никакво трамвайно трасе. Щом са решили, нека го започват докато я има идеята.
Виждате колко трудно се осъществява строителство на нови трамвайни трасета.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17300
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
ОК, но хванахте накъде бия. Не искам трасето на сегашната 8 да се променя.
мур

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Нали по пуп има идея да се махнат релсите от К.Величков до Въэраждане, а трамвай да върви по ул.Вардар.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12910
    • View Profile
    • Email
ОК, но хванахте накъде бия. Не искам трасето на сегашната 8 да се променя.
За съжаление, Емо, там нищо не може да се направи. По Т.Александров и Царица Йоана има безброй светофари, но тапата е именно в тунела и сложния многостъпков светофар пред Лабиринт. В цялата останала част (без пробива до околовръстното и Люлин 2/3) той е в размер 2*3 ленти.

Нали по пуп има идея да се махнат релсите от К.Величков до Въэраждане, а трамвай да върви по ул.Вардар.
Не ПУП, а ОУП. Но това е част от кръговата нормалнорелсова линия, докато обсъжданото трасе е радиално.
Очевидно идеята за цялостно преминаване към нормално междурелсие е зарязана, и радиалът Люлин-Модерно-Кукуш-Щросмайер ще си е теснорелсов, както и всичко северно от Сливница. Вероятно в средносрочна перспектива към нормални релси ще преминат в Красна поляна, Западен парк и Захарна фабрика (евентуално Овча купел 1 и 2) плюс ринговото и дотам.
Това дали и кога ще отпадне теснорелсовото трасе по Стамболийски зависи от това, дали депо Банишора ще може да поеме всичките теснорелсови трамваи или Красна поляна трябва да си остане комбинирано депо (и евентуална работилница при ликвидиране на Трамкар). Второто засега ми се струва по-вероятно.
« Last Edit: 05.03.2010, 00:10:06 by blagun »

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 316
    • View Profile
ОК, но хванахте накъде бия. Не искам трасето на сегашната 8 да се променя.
За съжаление, Емо, там нищо не може да се направи. По Т.Александров и Царица Йоана има безброй светофари, но тапата е именно в тунела и сложния многостъпков светофар пред Лабиринт. В цялата останала част (без пробива до околовръстното и Люлин 2/3) той е в размер 2*3 ленти.

Нали по пуп има идея да се махнат релсите от К.Величков до Въэраждане, а трамвай да върви по ул.Вардар.
Не ПУП, а ОУП. Но това е част от кръговата нормалнорелсова линия, докато обсъжданото трасе е радиално.
Очевидно идеята за цялостно преминаване към нормално междурелсие е зарязана, и радиалът Люлин-Модерно-Кукуш-Щросмайер ще си е теснорелсов, както и всичко северно от Сливница. Вероятно в средносрочна перспектива към нормални релси ще преминат в Красна поляна, Западен парк и Захарна фабрика (евентуално Овча купел 1 и 2) плюс ринговото и дотам.
Това дали и кога ще отпадне теснорелсовото трасе по Стамболийски зависи от това, дали депо Банишора ще може да поеме всичките теснорелсови трамваи или Красна поляна трябва да си остане комбинирано депо (и евентуална работилница при ликвидиране на Трамкар). Второто засега ми се струва по-вероятно.

аз не съм забелязал точно трамвая особено да пречи на пропускливостта на Тодор Александров.
И двата края на тунела водят до сложни кръстовища, но такива които са на широко и могат да се разширяват (дори на 2 нива).

За мен Люлин може да има по- смислена трамвайна мрежа, ако се обединят всичките западни трасета- обелското, люлинското и бъдещото от модерно предградие.

Но за да не бъде напълно транзитно и безсмислено трасето през модерно предградие трябва тоя квартал да се развие драстично. Добра идея ще е и някак да прави връзка и със Захарна Фабрика. Иначе промяната в нормалнорелсово  на всички тия западни трасета може да се случи и за една нощ (/месец/лято)- стига някой голям западно европейски град да зареже стотина 50годишни мотриси.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
ОК, но хванахте накъде бия. Не искам трасето на сегашната 8 да се променя.
За съжаление, Емо, там нищо не може да се направи. По Т.Александров и Царица Йоана има безброй светофари, но тапата е именно в тунела и сложния многостъпков светофар пред Лабиринт. В цялата останала част (без пробива до околовръстното и Люлин 2/3) той е в размер 2*3 ленти.

Нали по пуп има идея да се махнат релсите от К.Величков до Въэраждане, а трамвай да върви по ул.Вардар.
Не ПУП, а ОУП. Но това е част от кръговата нормалнорелсова линия, докато обсъжданото трасе е радиално.
Очевидно идеята за цялостно преминаване към нормално междурелсие е зарязана, и радиалът Люлин-Модерно-Кукуш-Щросмайер ще си е теснорелсов, както и всичко северно от Сливница. Вероятно в средносрочна перспектива към нормални релси ще преминат в Красна поляна, Западен парк и Захарна фабрика (евентуално Овча купел 1 и 2) плюс ринговото и дотам.
Това дали и кога ще отпадне теснорелсовото трасе по Стамболийски зависи от това, дали депо Банишора ще може да поеме всичките теснорелсови трамваи или Красна поляна трябва да си остане комбинирано депо (и евентуална работилница при ликвидиране на Трамкар). Второто засега ми се струва по-вероятно.
То сега ако има средства нищо не пречи да се прокара смесено трасе до Орландовци и тм 23 да е с маршрут от Младост1а до орландовци като ще завива по Мария Луиза на ц.хали. Мислих си сега докато е затворена Мария Луиза да се смени релсието с нормалнорелсово, смесено като на К.Величков и Възкресение и да Орландовци да го направят такова или нормалнорелсово. По време на ремонта ще се удължи а 24 до ц.гара през сточна гара.