Author Topic: Трамвайната сигнализация  (Read 16681 times)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7945
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #20 on: 02.08.2006, 19:03:57 »
Quote from: Dragon
Аз не съм чувал до сега на тролейте да се прекъва захранването към двигателя когато мианват през изолатор.
При Тролейбусите освен на изолатор се изключва и на входяща и изходяща стрелка.
Изолатор- сам по себе си подсказва , че на това съоражение не протича ток и следва да няма консумация.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4734
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #21 on: 03.08.2006, 10:58:44 »
Имам предвид водачите да го изключват ръчно от прекъсвача при тях когато наближават изолатор, както ватманите свалят пантографа на тези места.
« Last Edit: 03.08.2006, 10:59:17 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #22 on: 03.08.2006, 12:37:34 »
Ватманите свалят пантографите само при преминаване през тролейбусен изолатор и това се прави за да не закачи плъзгача в изолатора и да омете цялата КМ. При тролеите това естествено е нереализируемо по обясними причини.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #23 on: 03.08.2006, 13:27:51 »
Quote from: CKD
Ватманите свалят пантографите само при преминаване през тролейбусен изолатор и това се прави за да не закачи плъзгача в изолатора и да омете цялата КМ. При тролеите това естествено е нереализируемо по обясними причини.
Да, но това не се прави навсякъде или поне не редовно! На Петте Кьошета трамваите не смъкват пантографите  
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4734
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #24 on: 03.08.2006, 15:55:54 »
Аз пък виждам да ги свалят и там.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7945
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #25 on: 03.08.2006, 16:08:33 »
Имаше издадена заповед за сваляне на пантографите когато преминават през тб изолатор - тя беше за Дюваците , защото с оригиналните пантографи сваляха и изолатора .Вече всички Дюваг са с български плъзгачи , но заповедта не е отменена. За втори парк също има такава заповед , но тя не се спазва. под изключване при преминаване на изолатор имам впредвид преминаване по инерция.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #26 on: 03.08.2006, 17:31:56 »
Защо смениха пантографите (плъзгачите) на Дюваг?

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7945
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #27 on: 08.08.2006, 20:43:53 »
защото оригиналния плъзгач ва Дюваг е наклонен назад под 45 градуса и има две пружини .Българските пантографи имат вертикален плъзгач с 4 пружини. Мрежата ни или по-точно поддръжката не позволява нормална експлоатация с оригиналните плъзгачи.Както забелязваш и тези та Т6В5 са български - по евтинко е .

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #28 on: 08.08.2006, 21:10:04 »
На Т6Б5 не са български.
На Дювагите бяха два вида пантографи. Единият е който описа Жоро горе а другите бяха с два плъзгача.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #29 on: 09.08.2006, 10:34:10 »
Аз си спомням тези с двата плъзгача.

А не е ли най-лесно (и евтино) да ги правят като при локомотивите?

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7945
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #30 on: 09.08.2006, 17:13:53 »
Quote from: CKD
На Т6Б5 не са български.
е в момента какви са ?

С два бяха пенделите - сега се сетих , като го прочетох.
« Last Edit: 08.05.2008, 20:26:44 by София 70 »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #31 on: 09.08.2006, 23:21:37 »
Ами да май са нашенски.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #32 on: 05.11.2011, 10:10:37 »
Ето какво са сложили на Журналист

НЕ на хейтърството!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4489
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #33 on: 05.11.2011, 10:48:14 »
Хубаво, че са сложили такова нещо, но там тази стрелка с това управление е малко опасна. Т.е. ако през стрелката минава трамвай за в едната посока, а отзад трамвай за в другата посока и не види предния, а тръгне да я обръща с дистанционно, то тя може да се затвори под първия. Много често още по Смирненски, в идващият трамвай без видимост, ватманът натиска дистанционното. Това естествено е много голяма рядкост да се случи, но от ватманка знам, а на нея и се е случвало.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #34 on: 05.11.2011, 11:07:22 »
Хубаво, че са сложили такова нещо, но там тази стрелка с това управление е малко опасна. Т.е. ако през стрелката минава трамвай за в едната посока, а отзад трамвай за в другата посока и не види предния, а тръгне да я обръща с дистанционно, то тя може да се затвори под първия. Много често още по Смирненски, в идващият трамвай без видимост, ватманът натиска дистанционното. Това естествено е много голяма рядкост да се случи, но от ватманка знам, а на нея и се е случвало.
Това е валидно за всяка разделителна стрелка. Сигурно има изисквания за дистанция между трамваите при преминаване през такива устройства.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4489
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #35 on: 05.11.2011, 11:29:33 »
Има и нареждане всеки трамвай, който трябва да мине през разделителна стрелка, трябва да пропусне насреща идващия и тогава да пристъпи към преминаване или отваряне. Има една Сийка от Банишора, която изчаква идващия отсреща дори на ръчна стрелка. Много е страхлива, а е и наставничка :) Но да не се отклоняваме от темата... :rolleyes:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3220
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #36 on: 05.11.2011, 12:11:53 »
Има една Сийка от Банишора, която изчаква идващия отсреща дори на ръчна стрелка. Много е страхлива, а е и наставничка :) Но да не се отклоняваме от темата... :rolleyes:
Това не е от страх, а е абсолютно задължително и глобата за неспазване за изчакване на входяща стрелка е 19,90. Ти може и да не знаеш, защото се возиш предимно на трамваи от Красна поляна, а там рядко ги глобяват, за каквото и да било, за разлика от Банишора, където е много строго. Например зимно време (както и сега през есента) на ватманите от Банишора е забранено да правят двойна спирка на бул. Сливница, посока Пиротска и там много често има технически, който ги записва. А ватманите от Красна поялна дори не знаеха за тази забрана и си правят двойни спирки без проблем.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 918
линия номер: 1

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4489
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #37 on: 05.11.2011, 12:17:08 »
Щом тм1 е в Красна Поляна добре :P Това за двойната спирка също го знам.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 969
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #38 on: 05.11.2011, 15:19:34 »
Ето какво са сложили на Журналист


Това го има от повече от година, може би дори 2.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #39 on: 05.11.2011, 16:13:31 »
Защо не си го отбелязал тогава ?  :P
НЕ на хейтърството!