Author Topic: История на Икарус в България  (Read 39422 times)

Offline Nadhob

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #40 on: 08.09.2013, 20:44:36 »
Is it possible that Ikarus 280 buses were operating in Varna (on express routes to Slanchev Briag) in summer 1971?

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5185
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #41 on: 08.09.2013, 22:14:10 »
Някой има ли си на идея колко общо автобуса Икарус 280 са доставени в София и колко в цяла България  ?

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #42 on: 09.09.2013, 10:56:23 »
За цяла България има точни данни в таблици в края на книгите, за които сме си говорили. Там са разбити всички модели по бройки, по държави и по години. Официално у нас са внасяни Икаруси 30, 31, 620, 630, 250, 256, 260, 266, 280, тролеи 280Т и след 1990-та един луксозен  туристически Икарус 396. Точно не мога да се сетя, трябва да се види, но ставаше въпрос за 5-6 хиляди броя общо Икаруси. За сравнение в СССР са внесени около 150 хиляди, в ГДР, Чехословакия и Полша също са много повече от нашите. В края на 80-те са договорени 100 броя Икарус 435, но идват промените и те не са доставени. Но по градове как са разпределяни никой не знае. Има и доста интензивно прехвърляне на използвани автобуси от София към други градове. Така през 1988-а Петрич например се сдобива с първите си и последни съчленени Икаруси.
Жълтата, или руската модификация, в това число и с планетарните врати, се появявя в Пловдив, Скъпарна, Бургас, Кърджали и Стара Загора, купени с долари, понеже през 1989-та унгарското правителство забранява износа на автобуси за СССР, в рамките на СИВ, срещу преводни рубли или в действителност на бартерна основа срещу 10 Жигули на бройка, без за тях да е заплатено в конвертируема валута, тоест в долари. Така, автобуси, произведени за СССР, попадат у нас. Не идват в София заради очакваните нови Икаруси 435. По-старите 15 такива бройки, които дойдоха в София в края на 1985-та, са внесени инцидентно, пак извън плана, и пак са платени с долари.

Към това не влиза брака от ГДР, внасян от 1991-ва и плъзнал навсякъде. Тогава един почти чисто нов Икарус 250 или 256 от ГДР, произведен 1988-а - 1989-та, като тези, с които Република организира линии до Сандански, Катунци и Враца, после дето станаха 1051, 1053 и 1055 е внасян за смешната сума от 4-5 хил. марки. Това е показателно по-старото производство за колко се е продавало, а се появиха и екземпляри от най-първите доставки, с никелираните дръжки, каквито вече у нас бяха изпобракувани.
« Last Edit: 10.09.2013, 00:27:31 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5185
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #43 on: 09.09.2013, 11:54:32 »
Ок ако може да ми извадиш от книгата точната бройка на 280 за България.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #44 on: 09.09.2013, 14:33:34 »
Ще ги извадя.

Иначе горе-долу си спомням как изглеждаха автобусите в оригинален вид и из кои градове съм ги мяркал, а през ония години страшно много ходех по екскурзии.

280

Първа доставка 1974-та г. Оригинално са жълти, като руските и без кабини, с дръжки, полирани подобно на неръждавейка. Имат маршрутни указатели, съответно неотварящи се прозорци, в дясно от втора и вляво от трета врата. За сметка на това и последният прозорец отляво е отваряем. Почти веднага са пребоядисани в стандартното за София бяло-червено оцветяване и са им монтирани в Трамказан кабини - използвани са прозорци от остъкление и вратите на трамваи София-70. Всички са в София, но по-късно част от тях са предадени в други градове. Бракувани са през 1987-а, като дотогава Гео-Милевските "съчленени" линии 1,3 и 5 бяха изцяло с такива, също и землянските линии от автостанция Връбница - 30, 31, 41 и 126. Мяркаха се най-редовно и по линии 13 и 104. В плевенската тема има снимка на такъв, предаден в Плевен.

Следваща 1974-1975 - вече боядисани с бяло и червено, пак с полирани дръжки, но с оригинална, заводска кабина. Познават се по огромното стъкло зад шофьора. Вече всички прозорци, без последния отляво, са отваряеми. Освен в София, такива има и във Варна и в Русе. В София бяха основно по кремиковските линии - 16, 17, 90, 117, 118, 119, а във Варна, както се вижда от снимките, обслужват линия 109 от доставката им, та поне до лятото на 1988-а. Също са изпращани от София в други градове. Има такъв във филма "Баш Майсторът".

Доставка 1976-та - вече с бели дръжки - вече се доставят във всички градове с население над 30 хил. жители, виждал съм ги из Карлово, Бургас, Казанлък, Стара Загора, Смолян, Ловеч, Варна, Пловдив, Плевен, Велинград, Дупница, Благоевград, Кюстендил. Общо взето навсякъде, в това число и прехвърлени от София. В София бяха основно по селските и по кремиковските линии.

1977-а - същите, пак ги имаше из всички по-големи градове. Също са предавани в други градове, първите и последни Петрички съчленени автобуси са от тези. Променя се арматурното табло - става като книга. Има и една крайградска модификация, с две врати, двойни седалки и багажници, пак бяха вече с бели дръжки, но без кабини. Последните два прозореца отзад са неотваряеми. Кабини са им слагани в Трамказан или от други автобуси. Имаше само в София по кремиковските линии и във Варна по линия 109 за Златни пясъци.

1978-1980 - подобни, с разлика в облицовъчния фазер и тапицерията на седалките - от по-тъмнокафява, става по-светла, също два от люковете стават по-големи с цел да се използват като авариен изход - дотогава всички люкове са еднакви. След доставката на по-нови автобуси, до 1987-а с такива бяха по-нецентралните софийски линии, като 11, 77, 88, 120 и др. Много от тях има и по другите градове - Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Перник, Дупница, Благоевград и т.н.

1980-1983 - същите, само че кутиите, закриващи механизма над вратите, са черни. Основно в София по периферните линии, вероятно и в другите градове, имаше със сигурност в Благоевград и Смолян. Благоевградските са още в движение.

1983 лято-1984 - същите, само че вече с черни дръжки,  тук са и първите бройки с автоматична скоростна кутия. Има ги на практика във всички градове с население над 50 хил. жители, също в Дупница и в Калофер - такъв им беше автобусът за гарата. Може да се види оригинален тъкъв във филма "Търси се съпруг за мама".

1985-1986 -  вече с нова шофьорска кабина и вече познатите ни светли плоскости фазер. Дотогава страничните стени са с имитация на дърво, като цветът и десенът се променя два пъти до 1978-а, а таванът - в бял гетинакс. От тях също има с автоматични скорости. Основно в София, но има и в Бургас, Видин, Благоевград, Пазарджик. В Пловдив и Варна със сигурност нямаше от тези, също и в Плевен - явно тази доставка е насочвана към градовете, които все още са били без тролеи. От този тип са и 15-те жълти броя от руския тип, с широко отваряемите прозорци и предпазителите против удар на всяка седалка..

1987-1988 - същите, но отвън се разпознават по широката гумена лайсна. Вътре се различаваха само по тапицерията на седалките - три вида - тъмнокафява, черна и мръснобяла. На практика цялата тази доставка е за София, така стана през 1987-а и голямата подмяна с чисто нови автобуси по селските и кремиковските линии, също и по периферните 11, 88, 120.......Подмениха разбира се и всички линии до Младост, Люлин, Емил Марков, Дружба, Студенски град, Летището, 83 и т.н. Извън София само във Варна имаше няколко броя, но с мръсно-бяла тапицерия на седалките, всичките по линия 109. Това е последната доставка по българските спесификации.

1989 - същите, но жълти, руски тип, с широко отваряеми прозорци, предпазители на седалките и по-голяма шофьорска кабина, напълно отделяща лявото крило на първата врата. Отиват във Варна, Пловдив, Бургас и Кърджали.

1990- последна доставка за България, пак от руския тип, но вече с планетарни врати, автоматични скорости, нови седалки - като на тролеите, луминисцентно осветление, автоматична скоростна кутия, стъклени предпазители при парапетите до вратите. Доставени са в Пловдив, Бургас и Стара Загора.

Тролеи 280Т.

Първите дойдоха есента на 1985-та, с по-стария, по-светъл тип тапицерия на седалките. Тръгнаха първо по петицата, после - навсякъде.
1987-а доставката не се различава по нищо, освен по цвета на седалките, също имаше няколко бройки с малко по-светъл нюанс на синьото.
1988-а - абсолютно същите.
1991-ва - с минимални разлики, от тогава са 4-те съчленени тролея във Враца - малко са по-нови от софийските.



Икарус 260 - внесени са само 20 броя през 1973-та, червено-бели, с неръждавейка дръжки и с кабина, с широкоотваряеми прозорци. През 80-те вече ги нямаше в София.

Икарус 266

1978 г. - с дръжки от неръждавейка, без кабини, боядисани в жълто и бяло. В последствие са им правени кабини в Трамказан. Всички ДАП-ове в България получават по няколко броя, има и в София, по селските и излетните линии, с тях е обзаведен и автопаркът на Кремиковци.

1979-та - вече с бели дръжки, с кабини и боядисани в жълто, само вратите в бяло. Също пръсват по няколко бройки из цяла България, също в София по излетните и селските линии и пак основната част отиват в Кремиковци. По едно време линия 72 беше изцяло с такива, имаме снимка на такъв и по 88.

Икарус 250.

През 1976-та е внесен един-единствен брой, с една ръчно отваряеми врати, боядисан в червено и бяло, с климатик - клубният автобус на "Локомотив".

Следващата доставка е чак през 1984-та, с  по пет странични прозореца. Бяха четири варианта - първите два идентични 250-59, без климатик, само с духалки, различаваха се само по цвета - бяло със синя шарка, фирмената ливрея на Балкантурист и в оранжево бяло- като доставките за СССР. Имаха луминисцентно осветление. И още два - чисто бели и тъмночервено- бели, с климатик, луминисцентно осветление, неотваряеми прозорци, отделен от шофьорската кабина пътнически салон и кухненски отсек-затворено купе в задната част.

Икарус 256 - първите идват през 1982-ра, само с черни дръжки, и със стандартната бяло-синя шарка на Балкантурист. Имат принудителна вентилация - духалки на тавана.

През 1985-та пристигат известен брой чисто бели, пак с принудителна вентилация, и за първи и последен път за България, с дискови джанти. Тяхно присъствие има в Търновския ДАП, в гараж Малашевци съм сигурен за поне един, работеше по селските и по излетните линии.

1987-а - руски тип, оранжево и бяло, без принудителна вентилация, всички прозорци са отваряеми - отиват в Балкантурист и като служебни автобуси.

1989-та - два варианта. Първият е със стандартно бяло-синьо оцветяване за Балкантурист, като имаше два нюанса на синьото - тъмно и светло, без принудителна вентилация. Вторият, по-малко бройки - в бяло с оранжеви линии, първоначално предназначен за СССР, с принудителна вентилация. От бяло-сините миналата година имаше бол на Добричката автогара.

Икарус 180 - внася се масово между 1966-а и 1972-ра, постъпва на практика във всички градове с население над 30 хил. жители. През 80-те в провинцията си ги имаше, виждал съм в Дупница и Кюстендил в движение, потвърдена е работата им до 1986-та в Казанлък. Разликата между първата доставка и всички останали е в двигателя - оригинален МАН, следващите са с Раба, нищо, че практически двигателят е един и същ, и в прозорчетата отдолу на вратите - следващите доставки са с такива само на първата врата. Появяват се и бройки в тогавашното съветско оцветяване -бяло с червена линия. Има във филма Комбина.

Икарус 620 - чисто градски тип - внесени са много бройки, имат практически всички ДАП-ове в България, обслужват градски, крайградски и селски линии. Само в София не е имало от този тип. С много шумен дизелов двигател Чепел е и не може да тегли ремарке.

Икарус 31-311 - от 50те и 60-те години до 1971-ва - също го има навсякъде в България, и в градско-с автоматични врати, и в междуградско изпълнение, с ръчни.

Икарус 30 - също навсякъде, дори и в София, по крайградски и междуселски линии, с една или с две автоматичмни врати.

През 1988-а, на пловдивския панаир е представен Икарус 435, в бяло със жълто-оранжеви линии и двигател Шкода-Европа, разположен отзад, с автоматични скорости,луминисцентно осветеление, принудителна вентилация чрез два големи канала над прозорците, седалки като на тролеите, стъклени предпазители при парапетите и стандартна за ония години облицовка от светъл гетинакс. Доста интересно беше голямото, еднопанелно предно стъкло, пластмасовата броня и фаровете от Лада 2107. Предвидена е доставка за София, която пропада.

През 1995-та е внесен един луксозен, с климатик, тоалетна, минибар и т.н. Икарус 398 - собственост на Албена Автотранс.

През 1993-та закратко, за конкурса в София, работи Икарус-280, с цветовете на БГА Балкан - практически руската модификация от 1989-та, с врати хармоника, осветление с крушки и старите седалки с предпазител, но с двигател Раба Д10.


Общо взето това е за България, другото е внос настаро от бившата ГДР, има и някои туристически Икаруси 398-Скания, също купени настаро и пак такива междуградски триосни Скании с каросерия на Икарус ЕАГ.
« Last Edit: 09.09.2013, 23:50:14 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #45 on: 09.09.2013, 14:49:57 »
Is it possible that Ikarus 280 buses were operating in Varna (on express routes to Slanchev Briag) in summer 1971?

It is not possible. Ikarus 280 has been produced since 1974. Ikarus 280 were operating in Varna on express routes to Zlatni Pyasatsi, not to Slanchev Briag maybe since the summer of 1974. Slanchev Briag is situated near Burgas, not near Varna.
« Last Edit: 09.09.2013, 23:27:00 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #46 on: 09.09.2013, 22:51:22 »
Ето каквото обещах:

Икарус 30:

1952 - 27
1954 - 49
1955 - 32
1956 - 40
1957 - 1 - за аварийна кола.
Общо - 149
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #47 on: 09.09.2013, 22:53:47 »
Икарус 55

1955 - 1
1959 - 11
1966 - 1
Общо - 13
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #48 on: 09.09.2013, 22:56:12 »
Икарус 31

1958 - 6
1959 - 42
1960 - 41
1961 - 50
1962 - 50
1963 - 50
1964 - 22
Общо - 261
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #49 on: 09.09.2013, 22:58:38 »
Икарус 311

1963 - 1
1964 - 31
1965 - 70
1966 - 55
1967 - 7
1968 - 53
1969 - 50
1970 - 50
1971 - 25
1972 - 25
Общо - 367
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #50 on: 09.09.2013, 23:01:58 »
Икарус 620

1966 - 91
1967 - 160
1968 - 100
1969 - 180
1970 - 100

Общо - 631
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #51 on: 09.09.2013, 23:04:51 »
Икарус 180

1966 - 10
1967 - 50
1968 - 50
1969 - 70
1970 - 5
1971 - 50
1972 - 50
1973 - 50

Общо - 335
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #52 on: 09.09.2013, 23:06:34 »
Икарус 250

1976 - 1
1984 - 50
1991 - 1
1992 - 2

Общо - 54
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #53 on: 09.09.2013, 23:11:43 »
Икарус 260

1973 - 20
1990 - 12
1991 - 6
1992 - 3

Общо - 41
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #54 on: 09.09.2013, 23:20:42 »
Икарус 280

1974 - 107
1975 - 100
1976 - 130
1977 - 100
1978 - 117
1979 - 220
1980 - 114
1981 - 200
1982 - 250
1983 - 250
1984 - 450
1985 - 125 плюс 25 тролейбуса
1986 - 149
1987 - 244 плюс 75 тролейбуса
1988 - 89 плюс 51 тролейбуса
1989 - 8
1990 - 22
1991 - 7 плюс 4 тролейбуса

Общо, включително тролеите - 2507
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #55 on: 09.09.2013, 23:22:06 »
Икарус 255

1973 - 20
1974 - 1
1976 - 2
1977 - 1
1979 - 1

Общо 25
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #56 on: 09.09.2013, 23:24:47 »
Икарус 266

1978 - 100
1979 - 50

Общо 150
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #57 on: 09.09.2013, 23:25:26 »
Икарус 211

1982 - 1

Общо - 1
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #58 on: 09.09.2013, 23:30:13 »
Икарус 256

1977 - 1
1982 - 51
1983 - 51
1985 - 5
1986 - 4
1987 - 35
1988 - 2
1989 - 26
1990 - 15
1991 - 2

Общо 192
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #59 on: 09.09.2013, 23:34:14 »
Икарус 396

1995 - 1

Общо - 1
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.