Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 63808 times)

nedev_corp

  • Guest
Здравейте,
имам проблем ,картата ми на София макар и от август 2009 , няма всички метростанции и трудно се ориентирам по обясненията във wikipedia... а си търся квартира и искам да съм в близост до метростанцията . Моля Ви за  съвет или простичко решение (търсих из интернет ,но не намерих подходяща карта , която да указва с точност  местоположението им) , за да мога да ги отбележа по някакъв начин и да се ориентирам на какво растояние съм от дадената метростанция. Благодаря предварително за отделеното внимание.
                                                                                                                                                           
                                                                                                                                                          С уважение: Д.Недев
« Last Edit: 04.11.2009, 21:46:34 by LG_ »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4106
    • View Profile
    • Email
Здравейте,
имам проблем ,картата ми на София макар и от август 2009 , няма всички метростанции и трудно се ориентирам по обясненията във wikipedia... а си търся квартира и искам да съм в близост до метростанцията . Моля Ви за  съвет или простичко решение (търсих из интернет ,но не намерих подходяща карта , която да указва с точност  местоположението им) , за да мога да ги отбележа по някакъв начин и да се ориентирам на какво растояние съм от дадената метростанция. Благодаря предварително за отделеното внимание.
                                                                                                                                                          
                                                                                                                                                          С уважение: Д.Недев

В сайта на Метрополитен има карта на Google, на която са показани станциите от Обеля до Младост 1
http://www.metropolitan.bg/bg/map/

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Не знам този въпрос къде да го задам, така че ще питам тук. Някой знае ли турникетите по новия радиус чие производство са?

Offline linkinparkarchangel

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Не знам този въпрос къде да го задам, така че ще питам тук. Някой знае ли турникетите по новия радиус чие производство са?
какво е турникет

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Турникет е онова нещо с врътката, в което си пъхаш билета (или допираш картата) и през което минаваш, за да влезеш в метрото.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
какво е турникет
  Устройство за проверка на билетите на пътниците. При редовен билет (карта). вратичката се отваря. 8) :
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline linkinparkarchangel

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
благодаря за жалост не знам какво производство са но предполагам че са български

дочух че ще се копуват 17 нови русич композиции има ли такива идеи и не е ли вазможно да се купят на по евтино серийните вагони и без това русича са за с бан
« Last Edit: 06.01.2010, 22:58:39 by LG_ »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
дочух че ще се копуват 17 нови русич композиции има ли такива идеи и не е ли вазможно да се купят на по евтино серийните вагони и без това русича са за с бан

Кажи от къде си го дочул. Иначе това което знаем тука сме го коментирали в темата за Метросъставите
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

mr24

  • Guest
Имам един въпрос от доста време. Зачетох се в първия пост и малко се пообърках с термините, но не намерих отговора. Интересува ме как се захранват мотрисите? Нямат жица отгоре, следователно напрежението би трябвало да се подава през релсите. Но как са изолирани двете страни на мотрисите, за да не става късо?
И съм забелязал на някои вагони зад колелата има някакво желязо, което се допира в релсите. Това за комуникацията, която се извършва по релсите ли е?

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Има си контактна релса пич,но на някои модели по света е на жица като при влаковете и трамваите

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15464
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
При едноперонните станция са я скрили третата релса отстрани на перона, макар че в луфта при качването се вижда оранжевият и кожух. На новите с два перона, релсите няма къде да ги замаскират и се виждат ясно. Виждат се и лопатките по талигите, с които правят контакт и подават ток. Иначе по света има метра и с нормална ККМ, или третата релса не е в страни, а между другите две.... Варианти има, но най-разпространените са първите два- трета релса или нормална ККМ.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6344
    • View Profile
Имам един въпрос от доста време. Зачетох се в първия пост и малко се пообърках с термините, но не намерих отговора. Интересува ме как се захранват мотрисите? Нямат жица отгоре, следователно напрежението би трябвало да се подава през релсите. Но как са изолирани двете страни на мотрисите, за да не става късо?
И съм забелязал на някои вагони зад колелата има някакво желязо, което се допира в релсите. Това за комуникацията, която се извършва по релсите ли е?

От това, което си представям, докато чета поста ти, това е токоснемателната лопатка, чрез която всеки вагон се захранва.

mr24

  • Guest
Ще огледам по-добре за тази трета релса, защото до сега не съм я забелязал

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6344
    • View Profile
Ето тук можеш да я видиш докато течеше строителството. Сега е покрита, за да се предотвратят евентуални инциденти.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2490
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Има и антени за АЛС-АРС, които са отдолу и висят над ходовите релси.

mr24

  • Guest
Aaaa това ли било. Аз си мислех, че въпросната 3-ра релса е между другите 2. А тази съм я виждал, но никога не съм виждал как се захранват вагоните от нея

Offline sadesign

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
Ето тук можеш да я видиш докато течеше строителството. Сега е покрита, за да се предотвратят евентуални инциденти.
Надали по време на строителството има захранване, а и после пак си е покрита. Токоснемателя се допира на долната и страна  ;)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2490
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Как ще има захранване по време на строителството?! Захранване има само при редовна експлоатация и се изключва за всякакви дейности около релсите.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Aaaa това ли било. Аз си мислех, че въпросната 3-ра релса е между другите 2. А тази съм я виждал, но никога не съм виждал как се захранват вагоните от нея
В четирите края вагонът има лопатки, които се търкат отдолу на контактната релса и по такъв начин постоянно вагонът има захранване - дори в предната част вече да е напуснал контктната релса (на стрелки, например, тя е прекъсната), се захранва от задната лопатка. Важно е да се знае, че четирите лопатки са дадени накъсо и следователно едновременно са под напрежение.  Това е важно, за да не се подведе човек и да не докосва дори лоплатки, които са от другата страна на вагона (свободни) и да си мисли, че няма да го удари ток.
Що се касае триенето и износването, лопатката е от по-мек метал и се износва тя, а не контактната релса.
Ето как изглежда лопатката. Снимката не е от нашите вагони, но принципът е същият :
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2328
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Захранване се осигурява от всяка една талига, за да се задвижат ТД.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."