Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 61456 times)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2481
    • View Profile
АЛС е виновника. :)

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 266
    • View Profile
Скоростта на влизане в станциите е ограничена поради няколкото случая на самоубийци.
Ако някой е решил да се мята, ще се метне точно пред влака и пак ще свърши работа, нищо че са "само" 40 км/ч.
Метрополитен не търдят решения, ами налагат ограничение след ограничение  :/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8063
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Kipersville transport portal
    • Email
Решението са врати на пероните, но явно „Метрополитен“ и СО не могат да си позволят тези разходи в момента. Да се надяваме, че най-късно след построяването на трета линия ще се помисли за тези врати.

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото постиженията ни са истински, целите ни искрени, а страстта е нашата мотивация!
За да бъде София един хубав град с качествен градски транспорт.

Online Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6115
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
На 3 МД ще има врати. А тук на 1 и 2 ри диаметър ще е изключително сложно поставянето на такива, заради различните типове влакове и различните положения на вратите спрямо перона.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1519
    • View Profile
Имам няколко въпроса за метрото дето май не съм ги задавал, а и не съм видял някой да дава инфо по тях. Той е свързан с двете линии - синя и червена.
1. Защо единия маршрут е от Сливница до Бизнес Парк? Защо не е от Обеля,а  от Сливница?
2. Защо синята линия минава по МД2, а червената не минава?


Online Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6115
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
1. Защото на Обеля няма самостоятелно обръщателно съоръжение, което осигури смяна на посоката на движение безконфликтно.
2. Защото синята е М2, и тя за сега се движи по целия 2 МД и по голяма част от 1 МД.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2506
    • View Profile
Обмислян ли е вариант и технически възможно ли е да се поставят бретели от двете страни на МС Обеля? Така може да се получат три маршрута:
М1 Бизнес парк - Сливница
М2 Летище - Обеля
М3 Обеля - Витоша

В момента по линия 2 има моменти на претоварване, но както знаем нищо не може да се направи, защото двете линии са свързани. Също така съм наясно, че разделяне на линиите на Обеля ще доведе до прекачване и потенциално чакане при липса на приличен синхрон.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1519
    • View Profile
Обмислян ли е вариант и технически възможно ли е да се поставят бретели от двете страни на МС Обеля? Така може да се получат три маршрута:
М1 Бизнес парк - Сливница
М2 Летище - Обеля
М3 Обеля - Витоша

В момента по линия 2 има моменти на претоварване, но както знаем нищо не може да се направи, защото двете линии са свързани. Също така съм наясно, че разделяне на линиите на Обеля ще доведе до прекачване и потенциално чакане при липса на приличен синхрон.
На теория връзката между двете Сердики прави излишно промяната на статуквото ама лично на мен прехода ми се струва твърде дълъг и с препятствия за ежедневна употреба от някой бързащ за работа. Струва ми се, че изхабяване същите усилия от метрото да се кача на трамвай или автобус като при смяна на метрото при Сердика.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8063
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Kipersville transport portal
    • Email
Проблемът в момента е че автономните части на маршрутите търпят щети под формата на интеврали по-големи от необходимите, за да има адекватно и пълноценно обслужване и това е по цялата дължина на линия 2, което е съществен проблем и мисля, че трябва да се потърси решение.

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото постиженията ни са истински, целите ни искрени, а страстта е нашата мотивация!
За да бъде София един хубав град с качествен градски транспорт.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
    • Email
Проблемът в момента е че автономните части на маршрутите търпят щети под формата на интеврали по-големи от необходимите, за да има адекватно и пълноценно обслужване и това е по цялата дължина на линия 2, което е съществен проблем и мисля, че трябва да се потърси решение.

Освен проблема с интервалите има проблем и с дължината на пероните. Как може старите станции да поберат поне още един вагон на номерен състав, а новите да са направени така, че влака едва едва влиза на станцията (СУ). В крайна сметка за чий ни е метро, ако трябва да чакаш две влакчета, за да може да се набуташ вътре?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8063
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Kipersville transport portal
    • Email
Със сигурност нашите изисквания за точно спиране на станциите не са сред най-строгите в Европа или в света, така че не трябва да се преекспонира прекалено въпроса с това как влаковете едвам се събират. За машинистите явно това отдавна не е проблем. Аз откакто съм студент и минавам почти ежедневно през университета никога не съм видял първата или последната врата да остават зад оградата. Проблемът не е по отношение това, че влаковете трудно си спират точно, а по отношение на това, че с тази планировка се ограничава капацитета за развитие на метрото, а има и един допълнителен елемент на дискомфорт за пътниците, че при малките перони, в които влаковете заемат почти или цялата дължина на станцията, се получава струпване на тълпа по целия перон, докато при станциите с големи перони като „Сливница“ - „Опълченска“, „Сердика“ е отделен случай, след допълнителното ограждане на подхода за линия 2, пътниците имат предостатъчно място да се съберат без да се бутат в тълпата. Много сме далеч от китайците, че да не можем да решим проблема с прекаленото струпване на чакащи и претъпкване на пероните. Всъщност ние го създадохме с късите перони и омишленото дизбалансиране на цялостната транспортна схема, включваща наземния транспорт, което беше много глупав ход. Може би на някои хора им прави удоволствие да гледат претъпкани перони и тълпа, защото им създава усещане за постигнат успех.
« Last Edit: 13.04.2017, 08:35:29 by AGENT 006 »

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото постиженията ни са истински, целите ни искрени, а страстта е нашата мотивация!
За да бъде София един хубав град с качествен градски транспорт.

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 831
    • View Profile
А билетчетата до колкото знам са валидни 1 час след издаване и имат някакъв "cool down", също както картите.
Аз знам, че са валидни 30 минути, но май никъде го няма написано това.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6123
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
30 мин е максималното време между издаване на билет и вход през турникет. След това не може да се влезе.