Author Topic: Маршрутни промени и актуални маршрути през годините  (Read 18189 times)

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2565
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Отварям тази тема с идеята който иска някаква конкретна информация от даден период, да мога да помогна (аз или някой друг) с информация за тогава. Ок е да се пита и за 2003г., но ще е по-смислено да е за по-отдавнашни моменти, за които няма толкова много информация.

Пълна информация за маршрутите през 1981-82г. има в съседната тема (tx to difian). За тролейбусите също има специална тема. Въпреки това, няма проблем да се дублира малко информация и тук.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6122
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Еми например ми е интересно кога е закрит автобус 37 и какъв маршрут е имал? Знам, че е ходил някъде към Подуяне, но къде точно...

И кога са закрити линии 34, 35, 36 и 39 към селата като Петърч, Опицвет... (вероятно е станало преди 89-та)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Мен пък ме интересува кога и по какъв маршрут се е движил 13 (213) около 1980г. някъде, по думите на вуйчо ми е обикалял през Дървеница някъде, защото Цариградско е било в строеж.

Също така докога тб 5 се движи по бул. Александър Малинов и кога е пуснат пак, само че по Ерусалим?
Като цяло как са били променени маршрутите на линиите към Младост заради строежа на Цариградско?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2565
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Еми например ми е интересно кога е закрит автобус 37 и какъв маршрут е имал? Знам, че е ходил някъде към Подуяне, но къде точно...
37 е открит заедно с 38 когато спират тб.3 през 1989г. Двата автобуса първоначално вървят по Кракра, Оборище (заради ремонта на Заимов) и по Черковна влизат към пазара на Подуене. Оттам 37 минава през пл.Пирдоп и обикаля Сухата Река в района южно от Ботевградско, а 38 минава по Тод.Кукли и след това при кв.Левски пресича Ботевградско и върти пак южно от Ботевградско. В другата посока към Кракра си минават по моста Чавдар. Година по-късно, след Кракра вече са по Заимов. В края на 93-та или началото на 94-та, 37 и 38 се обединяват в една линия - 38, която се движи по подобен маршрут. Разликата е, че до голяма степен Ботевградско е завършено и може да се минава по него. Оставал е само подлеза да се довърши. 38 е закрита на 15.9.1995г., когато пускат трамвайното трасе.

И кога са закрити линии 34, 35, 36 и 39 към селата като Петърч, Опицвет... (вероятно е станало преди 89-та)
Те са си били комплект, т.е. от 34 до 40 включително, заедно с 92. Реално в този комплект се включват 37 и 38, а тези до Сухата Река са съвсем различни. Оригиналните всъшност не са закрити, а просто са изключени от системата на СГТ около 83-85 (нямам точната година). Освен тях "изгарят" и 44-50 към Сливнишките села. И те реално са извадени от системата и си съществуват като нормални междуградски линии след това.

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2565
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Мен пък ме интересува кога и по какъв маршрут се е движил 13 (213) около 1980г. някъде, по думите на вуйчо ми е обикалял през Дървеница някъде, защото Цариградско е било в строеж.
Преномерирането на автобусните линии се осъществява около 1966-68г. Дотогава линиите са доста "обединени", т.е. една линия ходи до няколко места. Тогава са от 1 до 34 и след преномерирането се увеличават - от 1 до 90. Оригиналният 13 е бил към Сливница, ако не бъркам, а след преномерирането 13 е в групата заместила стария номер 6. Тя се състои от 12, 13, 14 и 15. 12 до Д.Богров, 13 до Кривина, 14 до Казичене и 15 до Бусманци. Маршрутът на а.13 е моя хипотеза, защото толкова бързо е закрита, че я няма по картите дори. Скоро след това в новостроящия се ж.к. Младост е пуснат а.13 с маршрут Младост-бул.Ленин-ул.Раковски-Централна гара. Малко по-късно се мести по класическия си маршрут през Сточна гара и т.н. Ремонтът на Цариградско е през 1974. Тогава временно линиите за тази част са отбити предимно по Др.Цанков. След завършването на ремонта, нещата са възстановени. Концепцията за бързите линии се развива точно по това време (73-76). Докато през 1972г. няма нито една, то през 1976г. вече са над 10! Една от тях е 213. Не знам какъв е бил режима на линията, но е много вероятно да е като този описан в книгата от Дифиан. След 1983г. (м/у 83 и 85) 13 е закрит и на негово място е открит 313 (все още през О.Мост). По мои лични спомени, 213 и 313 се допълваха доста добре. 313 не спираше на Орлов мост, а 213 на Плиска и т.н. до Младост.
Също така докога тб 5 се движи по бул. Александър Малинов и кога е пуснат пак, само че по Ерусалим?
Като цяло как са били променени маршрутите на линиите към Младост заради строежа на Цариградско?
Линията я има по картите от 1971г. на мен лично не ми е ясно дали тб.5 е стигал до Младост. Тогава със сигурност се е движел поне до 5-ти км. През 1974г. цялото тб. трасе е махнато и след като реконструират Цариградско, "забравят" да го върнат. Сещат се чак през 1985г. и ако не ме лъже паметта, от Януари 1986г. тръгва тб.5 от Сточна гара до Младост.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6122
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Мерси за информацията :) Аз съм се возил с 38 през 94-95 година, когато той ходеше южно от автостанция изток и вървеше точно по Ботевградското. Но за 37 не си спомням нищо.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Линията я има по картите от 1971г. на мен лично не ми е ясно дали тб.5 е стигал до Младост. Тогава със сигурност се е движел поне до 5-ти км. През 1974г. цялото тб. трасе е махнато и след като реконструират Цариградско, "забравят" да го върнат. Сещат се чак през 1985г. и ако не ме лъже паметта, от Януари 1986г. тръгва тб.5 от Сточна гара до Младост.
Да, имало е до Младост-1. Коментирахме го преди около и повече от година. Някъде около 1970-71 стига до Младост-1. Но още през 1972-73 е ликвидирана заради ремонта на Цариградско. Тогава има само Младост-1 и се обслужва първоначално само от автобус 13.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 723
    • View Profile
А няко има ли идея точно откъде е минавал тролей 5Б и на какъв интевал е бил

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6626
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
от окръжна болница следваше маршрута на тб5 до надлез надежда, след това от бул. Мария луиза завиваше към 5-та градска по ген. Столетов оттам ляв завой по подполк. Калитин и десен по Опълченска и по маршрута на тб5 до окръжна болница. Помня че към края на съществуването на линията правеше ляв завой от Опълченска към Сливница после десен по Димитър Петков покрай затвора, ляв по подп. Калитин до депото. След това пак десен по ген. Столетов покрай 5-та градска, затвора, Димитър Петков после ляв по Сливница и десен по Опълченска

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6122
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
А няко има ли идея точно откъде е минавал тролей 5Б и на какъв интевал е бил
По едно време беше на 7 минути, но кога точно не си спомням. ТБ 5Б се движеше до 2000 година.

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2565
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Принципно беше с 5-4-5-2 делник и 4-4-4-2 празник, но имаше със сигурност поне една зима с 16-12-16-5. Курсът не помня колко беше, но беше около 96 минути. Открит е около 1994г.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
http://www.monitor.bg/article?id=1928

Quote
Закриват тролей №10 от утре    От 4.30 ч днес до 4.30 ч на 12 юни автобусите с номера 78 и 120 ще се движат с променен маршрут                  ДАНИЕЛА МИТКОВА    09.06.2004        От утре ще бъде закрита тролейбусна линия №10 и автобусни линии №  37-А и 202, съобщиха от Столична община вчера. Решението беше взето на  последното заседание на градския парламент по предложение на зам.-кмета  по транспорта Велизар Стоилов. Според него това са неефективни маршрути  на градския транспорт в столицата.  От 4.30 ч. днес до 4.30 ч. на 12 юни автобусите с номера 78 и 120 ще се  движат с частично променен маршрут, съобщиха още от кметството.  Причината е ремонтът на улиците в кв. "Левски" - Г. Рейсовете № 78 ще се  движат от ул. "Станислав Доспевски" по бул. "Владимир Вазов" и по  маршрута си двупосочно. Автобусите с номер 120 ще тръгват от ул.  "Станислав Доспевски" и ще минават през бул. "Владимир Вазов, ул. "Поп  Груйо" и колелото в жк. "Левски"-Г.  По същото време ще бъде забранено влизането на коли по ул. "Станислав  Доспевски" в участъка между бул. "Владимир Вазов" и ул. "Обиколна".  За миене утре ще бъдат затворени улиците в карето между бул."Ситняково",  ул."Черковна"' и ул.''Оборище". Машините на фирмите по чистотата ще  лъснат улиците "Лисец", "Буная", "Каймакчалан", "Попова шапка",  "Калиманци","Огражден" и "Земен". Паяци ще вдигат паркираните  автомобили, предупредиха от кметството.

Предполагам, че 37А е всъшност 73А.

Offline happy

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
Ето нещо за маниаците като мен на тема история на ГТ Ако модераторът прецени, да премести този пост в темата "Маршрути на ГТ в София година по година".

Временни маршрутни промени от края на 2001 и началото на 2002 г.:

Quote
На основание заповед на Столична община РД-09-410/20.03.2002г, считано от 22.03.2002г. се премества спирката намираща се в с. Балша на ул. “Стара планина” преди кръстовището с ул. “Липа” с 10м назад спрямо посока  края на селото.
----------------------------------------
Във връзка с организираното от КНСБ Национално шествие - демонстрация, на основание заповед на Столична община РД-09-413/20.03.2002г от 12.00ч  до 13.30ч на 22.03.2002г/петък/  се променят маршрутите на трамвайни линии, както следва:
* трамвайна линия № 3 - ж.к. “Захарна фабрика” - пл. “Възраждане” - бул.”Хр. Ботев” - надлез “Надежда”.
* трамвайна линия № 6 - ж.к. “Обеля” - пл. “Възраждане” - бул. “Ал. Стамболийски” - ж.к. “Западен парк”
* трамвайна линия № 6- ж.к. “Лозенец” - бул.”Черни връх” - бул.”Хр. Ботев” - “Съдебна палата”
* трамвайна линия №  9 - кв. “Хладилника” - пл. ”Македония” ул. “Алабин” - ул. ”Граф Игнатиев” - пл. “Журналист”.
* трамвайна линия № 12 - кв. “Илиянци” - “Централна гара” - ул. “Козлодуй” - кв. “Орландовци”.
* трамвайна линия № 19 - бул. “Никола Петков” - бул.”Овча купел” - ул. ”Скопие” - гара “Север”.

За времето от 11.30ч до 18.30ч на 22.03.2002г във връзка с провеждането на шествието и демонстрацията е възможно да има нарушаване в регулярността на движение по маршрутите на масовия градски транспорт.
----------------------------------------
На основание заповед на Столична община РД-09-414/20.03.2002г., на 23.03.2002г. и на 24.03.2002г. /събота и неделя/ от 08.00ч до 18.00ч. ще се извършва основен ремонт на трамвайния релсов път  и контактната мрежа по маршрута на трамвайни линии № 1 и 6 в участъка:

* на 23.03.2002г /събота/ - от трамвайно ухо “Царевец” до трамвайно ухо “Обеля - 2”.
* на 24.03.2002г /неделя/ - от кръстовище бул.“Ломско шосе” и ул. “Хр. Силянов” до трамвайно ухо “Царевец”

За времето на ремонта се извършват следните маршрутни промени:

  на 23.03.2002г /събота/ от 08.00ч до 18.00ч.

* трамвайна линия № 1 от кв. “Ив. Вазов” се движи по маршрута си и се скъсява до трамвайно ухо “Царевец”.
* трамвайна линия № 6 от трамвайно ухо “Лозенец” се движи по маршрута си и се скъсява до трамвайно ухо “Царевец”.

 на 24.03.2002г /неделя/ от 08.00ч до 18.00ч.

* трамвайна линия № 1 от кв. “Ив. Вазов” се движи по маршрута си до кръстовище бул.“Ломско шосе” и ул. “Хр. Силянов” и от там по маршрута на трамвайна линия № 7 до трамвайно ухо “Бели Дунав” /крайна спирка на трамвайна линия № 7/.
* трамвайна линия № 6 от трамвайно ухо “Лозенец” се движи по маршрута си и до кръстовище бул.“Ломско шосе” и ул. “Хр. Силянов” и от там по маршрута на трамвайна линия № 7 до трамвайно ухо “Бели Дунав” /крайна спирка на трамвайна линия № 7/. 

на 23.03.2002г. и на 24.03.2002г. /събота и неделя/ от 08.00ч до 18.00ч.

* автобусна линия № 150 ще се движи на интервал  13-14минути, вместо на интервал 22-23минути за осигуряване  превоза на пътници  от и за ж.к. “Обеля”.
----------------------------------------
Във връзка със заповед РД-09-231/15.02.2002г.

Считано от 19.02.2002 г. се разкрива двупосочна спирка в с.Житен на ул.Житница за автобусна линия №31 в района на изградените спиркостоянки.
Име на спирката: Края на селото
----------------------------------------
Във връзка със заповед РД-09-55/10.01.2002г. на СО:
1. Считано от 05.00 часа на 14.01.2002 г. маршрута на автобусна линия №51 се променя както следва:
- от  ж.п. Гара Обеля по ул. Ефрем Чучков , ул. 2-ра , бул. Ломско шосе, ул. Бели Дунав , ул. Хан Кубрат , ул. Адам Мицкевич и по бул. Сливница до Метростанция 1.

2. По променения маршрут автобусите ще спират на следните спирки:
-  ж.п. Гара Обеля,
-  кв. Обеля,
-  ул. 2-ра,
-  ул. Бели Дунав в посока Метростанция 1 - на съществуващата спирка на А108 ; в посока кв.Обеля - на временна спирка на ул. Бели Дунав на 50 м. преди кръстовището с бул. Ломско шосе,
-  Орион - на съществуващите спирки на А83 , А82 , А108 , А242 , А309,
-  Метростанция 1.
На спиркоуказателите ще бъде поставена съответната информация , а на закритите спирки – информация за промяната и срока на действие.

----------------------------------------
ВЪВ ВРЪЗКА СЪС ЗАПOВЕД РД-O9-1779/29.11.2001г . НА СО:

За времето от 08.00 часа на 01.12.2001 г. (събота) до 04.30 часа на 03.12.2001 г. (понеделник) ще се извършва основен ремонт на пл.Централна гара по трамвайни маршрути 1, 7, 10 и 14

За времетo от 05.00 часа на 01.12.2001 г. (събoта) до 24.00 часа на 02.12.2001 г. (неделя) се прoменят трамвайни маршрути както следва:
1.    ТМ линия 1: ж.к.Обеля-2, Централна гара, бул. Христo Бoтев,
ул. Алабин и по бул. Витоша по маршрута двупoсoчнo.
2.    TМ линия 7: ул. Бели Дунав, Централ на гара, бул. Христо Бoтев,
ул.Алабин и по бул. Витоша по маршрута двупoсoчнo.
3.    ТМ линия 10: кв. Западен парк, бул. Александър Стамбoлийски, Съдебна палата.
4.    ТМ линия 14: кв. Хладилника, ул. Граф Игнатиев, кв. Орландoвци.

В променените участъци тм линии 1,7,10 и 14 ще спират на всички съществуващи трамвайни спирки.
На спирките ще бъдат поставени съобщения за промените и срока на действие.

-------------------------------------------------------------
Ето и доста маршрутни промени от 2003 г:
-------------------------------------------------------------
Quote
Във връзка с извършване на строителни работи по изграждане на строителни работи по изграждане на топлопровод в Студентски град на кръстовище - ул."Проф. Ат. Иширков" и ул. "Акад. Борис Стефанов", на основание Заповед на СО РД-09-1840/26.09.2003г:

- от 04:30 часа на 27.09.2003 (събота) до 04:30 часа на 04.10.2003 АТ "Малашевци" ще промени маршрути както следва:

- А 94 - от ул. "Акад. Борис Стефанов" по ул."Атанас Манчев", ул."Проф.Кирил Попов", ул."Проф. д-р Иван Странски" и по ул."Акад. Стефан Младенов" до крайната станция
Ще се разкрият временни спирки както следва:

-еднопосочна спирка на ул."Атанас Манчев" , посока Студентски град след кръстовище с ул."Акад.Борис Стефанов";
-двупосочна на ул."Проф.д-р Иван Странски" след кръстовището с ул."Проф.Кирил Попов";
-двупосочна на ул."Проф.д-р Иван Странски" след кръстовището с ул."Акад.Борис Стефанов";
-  А 280 - от ул."8-ми декември"  по ул."Акад.Борис Стефанов" до крайната станция

Ще се разкрие временна двупосочна спирка на ул."Акад.Стефан Младенов" след 7-мо РПУ. Спирките ще бъдат сигнализирани. На закритите спирки ще бъдат поставени съобщения за промяната и срока на действие.
----------------------------------------
Във връзка с извеждане по ос и ниво на релсовия път по маршрута на трамвайни линии №№5 и 19, в участъка от пл. "Руски паметник" до трамвайно ухо "Бъкстон" и ремонт на трамвайни стрелки №№147 и 243 на трамвайно ухо "Бъкстон" на основание Заповед РД-09-1771/16.09.2003 г. за времето от 05:00 до 24:00 часа на 20 и 21.09.2003 г. (събота и неделя) ще се създаде следната организация на движение в ремонтния участък:

* трамвайна линия №5 ще се движи по маршрут: кв."Княжево" - трамвайно депо "Красна поляна";
* трамвайна линия №19 ще се движи по маршрут: гара "София-север" - Съдебна палата;
* ще се разкрие временна автобусна линия 5ТМ, с маршрут: пл. "Руски паметник" - бул."Цар Борис ІІІ" - бул."Овча купел" - стадион "Славия" (паркинга пред стадиона на ул. "Коломан").

Ще се поставят информационни съобщения на засегнатите спирки за извършените промени и срокът на действието им.
----------------------------------------
Във връзка провеждането на 53-та международна колоездачна обиколка на България и на основание Заповед РД-09-1759/15.09.2003 г., организацията на движение на пътните превозни средства в района на колокритериума, стартът и финалът ще бъде следната:

1.Забранява се влизането на пътни превозни средства в двете посоки, престоят и паркирането, както следва:

* от 16:00 до 18:00 часа на 21.09.2003 г. по бул. "България" между ул. "Тодор Каблешков" и ул. "Александър Пушкин", с изключение на трамвайни мотриси от линия №7;
* от 10:30 до 12:30 часа на 22.09.2003 г. и от 16:30 до 17:30 часа на 28.09.2003 г. по бул. "Цар Освободител" между ул."Г.С.Раковски" и бул. Васил Левски";
* от 10:30 до 12:30 часа на 22.09.2003 г. по ул."Оборище"между ул."Г.С.Раковски" и бул. Васил Левски" и ул."11-ти август" между ул."Московска" и пл. "Св.Ал.Невски";

2.От 16:00 до 18:00 часа на 21.09.2003 г. частично се променят маршрутите на автобусни линии №№63 и 64, както следва:

* №63 - от бул. "Братя Бъкстон" (посока кв."Бояна") по бул."Никола Петков", ул."Александър Пушкин", ул."Иваница Данчев" и по маршрута си двупосочно;
* №64 - от бул. "България" (посока кв."Хладилника") по ул."Тодор Каблешков", бул. "Братя Бъкстон" , бул. "Никола Петков", ул. "Александър Пушкин", ул."Иваница Данчев" и по маршрута си - двупосочно. Да се разкрие временна спирка на ул."Тодор Каблешков" след бул. "България" посока "Братя Бъкстон".
----------------------------------------
На основание  Заповед РД-09-1746/11.09.2003 г.:

1.  Считано 13.09.2003 АТ ДРУЖБА ще промени частично маршрута на автобусна линия №213 както следва: от  ул."ЙОРДАН МИЛЕВ" по ул."САМАРА", ул."Д-Р АТАНАС МОСКОВ", ул.405, ул.408 до автобусното обръщателно ухо ж.к "МЛАДОСТ 4" (за линии 76 и 213) двупосочно.

2. Разкриват се нови спирки:

-   на ул. "САМАРА" - двупосочно "Бл. 442";
-   на ул. "АТАНАС МОСКОВ" двупосочна "БИЗНЕСПАРК-СОФИЯ";
-   на ул. "405" - двупосочна "Бл. 472";
Закрива се спирка "Бл. 465" на  ул. 408".

На новите спирки са поставени спиркоуказатели и навеси в посока Център. На спирките ще  бъдат поставени  съобщения  за промените.
----------------------------------------
Във връзка с реконструкция на топлопровод по ул. "Йордан Йосифов" и заповед рд-09-1748 на со, Във връзка с реконструкция на топлопровод :

1. От 04:30 часа на 15.09.2003 г. ще се възстанови движението през кръстовището ул. "Акад. Стефан Младенов" - ул. "Йордан Йосифов".
2.    От 04:30 часа на  15.09.2003 г. до 30.10.2003 г. ще се забрани
влизането в двете посоки на пътни превозни средства по ул. "Йордан Йосифов" между ул. "Акад. Стефан Младенов" и ул. "Акад. Борис Стефанов".
4.  "СКГТ-София" - ЕООД от 04.30 часа на 15.09.2003 г. до 04.30 часа на 30.10.2003 г. ще извърши следното:
4.1.  Ще промени частично маршрута на автобусна линия № 94 от ул.   "Акад.   Стефан   Младенов"  по  ул.   "8-ми  декември",  ул.   "Акад.   Борис Стефанов" и по маршрута си двупосочно;
4.2. Ще   разкрие   временна   спирка   на   бул.   "8-ми  декември"   пред Поликлиниката /посока Студентски град/ и на ул. "Акад. Стефан Младенов" на 30 метра след кръстовището бул. "Акад.  Стефан  Младенов" - ул. "8-ми декември" /посока Център/ по маршрута на автобусна линия № 94;
4.3.  Ще  бъдат поставени  съобщения  на закритите  спирки  за извършените промени и срока на действието им.
----------------------------------------
Във връзка с извършване на реконструкция на предгаров площад "Централна гара" - І-ви етап от 04:30 часа на 06.09.2003 г. (събота) ще се променят частично следните маршрути:

1.  Автобусни линии №№ 78,213,305,313 И 413 от бул. "Сливница" по бул. "Княгиня Мария Луиза", бул. "Христо Ботев" и по маршрутите си.

Ще се разкрие нова спирка в северното централно пътно платно на бул. "Княгиня Мария Луиза" след транспортния вход на Централна гара и на бул. "Христо Ботев" преди ул. "Клокотница"на 30 м преди съществуващата трамвайна спирка "Ул. Клокотница" посока бул. "Сливница".

2. Автобусна линия № 60 - от бул. "Сливница" по ул. "Опълченска", бул. "Княгиня Мария Луиза", бул. "Сливница" и по маршрута си. По временния маршрут автобусите ще спират на съществуващите спирки в променения участък.

3. Автобусна линия № 85 - възстановява се маршрута. Закрива се спирка "Транспортна болница". Разкрива се спирка на централното пътно платно на бул. "Княгиня Мария Луиза" след транспортния вход на Централна гара.

Ще се поставят съобщения на закритите спирки за извършените промени и срока на действието им.
----------------------------------------
За месец септември  2003 г. "Въжени линии" ЕАД осигуряват превоз на пътници , както следва:

1. ПВЛ “Симеоново – Алеко” – в седмичен график петък, събота и неделя, както и в празничния ден 22 септември (понеделник). 

2. ПВЛ “Драгалевци – Голи връх” – в седмичен график четвъртък, петък, събота и неделя, както и в празничния ден 22 септември (понеделник). 

Работно време с пътници – от 08.30 до 18.30 часа.

На 06 септември 2003 г /събота/ ПВЛ “Сименово-Алеко” и ПВЛ “Драгалевци-Голи връх” ще превозват безплатно пенсионери, студенти и ученици срещу представяне на карта за градски транспорт.

Ще се осигури транспортно обслужване по автобусни линии 93, 122 и 123 в съответствие с графика на работа на въжените линии, като първите коли от кв. "Дървеница" и кв. "Хладилника" ще тръгват в 07:45 часа, а последната кола от първа лифтова станция "Симеоново-Алеко" в 19:30 часа.
----------------------------------------
Във връзка със строителството на офис и хотел в Студентски град и заповед рд-09-1664/29.08.2003 на со, считано от 04:30 часа на 01.09.2003 спирка "Бул. Г.М.Димитров" на ул. "Акад. Стефан Младенов" за автобусна линия 94 се измества с 30 метра напред в посока Студентски град в съответствие с одобрения проект за постоянна организация на движението.
----------------------------------------
Във връзка със заповед РД-09-277/20.02.03 на СО, поради лошото състояние на настилката по улици 743 и 745 в кв. "Овча купел", считано от 22.02.2003 г. временно се променя маршрута на автобусни линии №№102 и 202 както следва:

от ул. "Обиколна" вместо по ул. 743 по "Новата Обиколна" по маршрута на автобусни линии №№11 и 60, бул. Овча купел и по ул. Житница по маршрутите си двупосочно.

На закритите спирки ще бъдат поставени съобщения за промяната на новия маршрут. Автобусите ще спират на съществуващите спирки на автобусни линии №№ 11 и 60. На спиркознаците ще бъде нанесена съответната информация за промяната.
« Last Edit: 10.07.2013, 14:44:02 by happy »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Имам карта на София от 1993 година. На нея е отбелязана автобусна линия 52 с доста странен маршрут от колелото в ж.к. Западен парк върти из кв. Факултета и се връща обратно.
Направих схема с маршрута, отбелязан на картата като добавих и отбелязаните спирки:

Разгледах улиците, по които се предполага, че минавала тази линия чрез Google street view и мисля, че тези улици не са пригодни за редовна автобусна линия. Предполагам, че за толкова години са настъпили някакви промени, но все пак едва ли ширината им се е променила...

Моите въпроси са:
Наистина ли е съществувал А52 и от кога до кога?
Какъв интервал на движение е имала тази линия?
Какви автобуси са се движили по тази линия, като се има предвид терена и пътниците, които основно са я ползвали (не искам да звуча дискриминационно, но дори и днес А79 се изпълнява от икаруси, защото обслужва подобен квартал)?

Имам и атлас на София от 1996 година. На него вече липсва А52, но пък има А57. В атласа е със следния маршрут:

Доколкото знам А57 се е движил до кв. Суходол преди да го закрият.

Та въпросът ми е дали по-назад в годините А57 е стигал до място малко преди Околовръстното и защо? (кв. Суходол е съвсем близо)

Разхождал съм се с А56 и сега разгледах ул. "Суходолска" с Google street view, но не открих място, което да е било обръщало на автобус. Разбира се, предполагам, че нещата се променят и може обръщалото да е изчезнало...

В същия атлас (от 1996 г.) има и схема на всички крайградски линии. Най-интересното (поне за мен) е наличието на линии с подномер :blink:. Става дума за 55-5, 55-6, 55-7, 55-8, 55-9 и всичките те тръгват от град Божурище до селата на запад от града.

Моите въпроси са:
Наистина ли са съществували тези линии?
От кога до кога? - чувал съм, че по времето на социализма е имало столични градски линии до дестинации още по-далече от тези села (ако не се лъжа дори до град Сливница), но още преди края на социализма тези линии са извадени от системата на столичния градски транспорт. А картата, за която говоря е от 1996 година.
Защо са били с подномера?
Нали Божурище се намира в друга община и дори въпроса с А54 е малко сложен, а пък линии от мрежата на столична община да обслужват селата на град Божурище...

Благодаря!
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
На картата ми от 1989г. А57 е отбелязан  и е със същия маршрут като показания от теб. Мястото преди Околовръстното, на което автобусът обръща е ВСУ " Любен Каравелов ".
 За линиите до по - малките градове: Да имало е такива, до Костинброд и до Сливница мисля(отбелязани са на картата от 1981г.), но на картата от 1989г. вече ги няма.
« Last Edit: 18.10.2014, 15:10:15 by Magirus deutz »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
На картата ми от 1989г. А57 е отбелязан  и е със същия маршрут като показания от теб. Мястото преди Околовръстното, на което автобусът обръща е ВСУ " Любен Каравелов ".
И аз се замислих, че може би идеята е да била да обслужва ВСУ " Любен Каравелов ", но в атласа от 1996 година обръщалото е отбелязано на около километър и половина от учебното заведение и на две спирки на А56. Може би, пък да не е имало място за обръщало по-наблизо... Може някой по-запознат потребител на форума да хвърли повече светлина по въпроса!

За линиите до по - малките градове: Да имало е такива, до Костинброд и до Сливница мисля(отбелязани са на картата от 1981г.), но на картата от 1989г. вече ги няма.
И аз така знам - че, още преди края на социализма много автобусни линии от столичния транспорт, които са обслужвали по-далечни населени места, са били отрязани. Даже го споменах в предишния си пост. И за това се чудя за подобни линии, които са отбелязани на карта от 1996 г.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
1. Моите въпроси са:
Наистина ли е съществувал А52 и от кога до кога?
Какъв интервал на движение е имала тази линия?
Какви автобуси са се движили по тази линия, като се има предвид терена и пътниците, които основно са я ползвали (не искам да звуча дискриминационно, но дори и днес А79 се изпълнява от икаруси, защото обслужва подобен квартал)?

2. В същия атлас (от 1996 г.) има и схема на всички крайградски линии. Най-интересното (поне за мен) е наличието на линии с подномер :blink:. Става дума за 55-5, 55-6, 55-7, 55-8, 55-9 и всичките те тръгват от град Божурище до селата на запад от града.

Моите въпроси са:
Наистина ли са съществували тези линии?
От кога до кога? - чувал съм, че по времето на социализма е имало столични градски линии до дестинации още по-далече от тези села (ако не се лъжа дори до град Сливница), но още преди края на социализма тези линии са извадени от системата на столичния градски транспорт. А картата, за която говоря е от 1996 година.
Защо са били с подномера?
Нали Божурище се намира в друга община и дори въпроса с А54 е малко сложен, а пък линии от мрежата на столична община да обслужват селата на град Божурище...

1. А52 беше целева линия, подарък от кмета Янчулев за Факултето. Обслужваше се от Чавдарки. Разбира се, по някое време загубите от нея са станали фрапантни, нищо чудно да е имало агресия спряло шофьорите (контрольори надали са стъпвали), а и вероятно са отминали изборите, заради които е била създадена. Иначе по соца А55 беше до Суходол, А56 - до Мало Бучино и А57 - до ВНВСУ Любен Каравелов (преди - Благой Иванов).  После изчезна А55, после А57 стана като предния А55, в крайна сметка остана А56. Подробности можеш да видиш на www.spirka.org
2. С приемане на новото административно деление през 1986 г. Сливница, Божурище и Костинброд станаха отделни общини (тогава се наричаха селищни системи). Съответно обслужващите ги автобусни линии (с номера между 30 и 49) изпаднаха от софийската схема. С малки изключения - остана обслужването на Божурище и с.Голяновци. Кой е лобирал за тези населени места - нямам представа. Всъщност тогава билетите до селата в община София-град не бяха равни на билетите по градските линии и картите за ЦГМ не важаха. Така че Костинбродчани и Сливничани надали са били ощетени финансово, просто се возеха на автобуси Чавдар В14-20 вместо на Икарус 280 с маршрутна номерация от съответното населено място.
« Last Edit: 18.10.2014, 17:41:45 by blagun »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Много благодаря за подробния отговор!

2. С приемане на новото административно деление през 1986 г. Сливница, Божурище и Костинброд станаха отделни общини (тогава се наричаха селищни системи). Съответно обслужващите ги автобусни линии (с номера между 30 и 49) изпаднаха от софийската схема. С малки изключения - остана обслужването на Божурище и с.Голяновци. Кой е лобирал за тези населени места - нямам представа. Всъщност тогава билетите до селата в община София-град не бяха равни на билетите по градските линии и картите за ЦГМ не важаха. Така че Костинбродчани и Сливничани надали са били ощетени финансово, просто се возеха на автобуси Чавдар В14-20 вместо на Икарус 280 с маршрутна номерация от съответното населено място.
Тази информация я знаех горе-долу без подробностите. Точно изхождайки от нея ми възникна въпроса за линиите 55-5, 55-6, 55-7, 55-8, 55-9, които са отбелязани в атлас на София от 1996 година(10 години след административната промяна). Как така е имало автобусни линии от столичния градски транспорт до села, които вече не са част от Столична община?

Дори в миналото (по времето на социализма) е било по-справедливо, че пътуването до далечните населени места е било по различни тарифи. Но, доколкото знам, през 1996 година вече би трябвало да важи актуалната тарифна политика т.е. единна цена за всички линии на градския транспорт на територията на Столична община. И затова, още повече ме изумява съществуването на маршрутни линии от нашия градски транспорт, които са обслужвали села на друга община на цената на едно градско пътуване.

Та, съществували ли са тези линии (55-5, 55-6, 55-7, 55-8, 55-9) или може би са били само някакъв проект към момента на отпечатване на атласа и не са се случили наистина?.. Защото не откривам информация за тях в www.spirka.org
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
След търсене в бездънния архив на нашия форум излезе следното: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=541.msg18397#msg18397

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Отново благодаря за положения труд по откриване на тази тема!  :)

За да съм полезен и аз с нещо, ще напиша маршрутите на въпросните автобусни линии според картата, която имам, защото забелязах, че има разминавания относно точната номерация и дестинациите в цитираната тема.

Според атлас на София и Витоша от 1996 година:

А55-5 гр. Божурище - с. Хераково

А55-6 гр. Божурище - с. Храбърско

А55-7 гр. Божурище - с. Гурмазово - с. Пожарево

А55-8 гр. Божурище - с. Гурмазово - с. Пожарево - с. Росоман - с. Златуша

А55-9 гр. Божурище - с. Гурмазово - с. Пожарево - с. Росоман -  с. Златуша - с. Делян
СБОГОМ, GTSofia.info