Author Topic: Маршрутни промени и актуални маршрути през годините  (Read 18603 times)

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Това през 86-та година с Костинбродските, Сливнишките и Батулийските рейсове определено не мога да го определя като положително решение, най-вече защото съм пряк свидетел на това чудо. Факт е, че жителите на съответните села не бяха ощетени финансово, защото и при "градската" номерация цените бяха същите и респективно навсякъде при излизане извън града се доплащаше - изключение беше кремиковското направление, без Яна, Желява и Бухово, където въпреки по-голямото разстояние, билетчето си беше 6 стотинки. Но с появяването на "нова" номерация в Костинброд, Божурище  и Сливница объркването беше тотално, още повече, че тази номерация се дублираше с малките "софийски" номера за Панчаревското и Германското направление. Нещо повече, плътно до 1991-ва година, цяла северна Обеля ползвахме и Костинбродските рейсове в участъка между комплекса и станция Връбница, с обикновените градски билети и карти, особено след пускането на трамвая и закриването на 126, понеже на много хора трамвая се оказа, че им е далече.....Например много учители от нашето училище живееха в Надежда 4 и 6, съответно с трамвая не им беше удобно, първо се заканиха че спрат ли автобуса, спират и те, тоест местят се в други училища, но в крайна сметка пак се върнаха на Костинбродските селски рейсове. Предполагам подобна е била и работата по бул. Баба Парашкева, където всички Сливнишко-Алдомировски, респективно Гурмазовски и Хераковски автобуси чинно си спираха на всички спирки от Захарна Фабрика до мотел Божур и хората си ги ползваха...Простотиите почнаха сетне, като в Костинбродския и Сливнишкия ДАП въведоха кондуктори, част от които правеха проблеми. Това много сериозно се усети по-късно, като бях ученик 8-и клас и нагоре, и ми трябваше да хващам който и да е автобус от обелската спирка на Ломско шосе до станция Връбница, откъдето да хвана 83. Специално всички ученици, и аз включително, за да няма закъснения за първи час, се качвахме на каквото дойде, включително и на Костинбродските, и там имаше кондуктори, някои от които нищо не ни казваха, но други се заяждаха, а бяха налазили и частни автобуси......Освен това имах съученици точно от Костинброд и Сливница, които се оплакваха, че след промените курсовете са ги орязали до безобразие, а също и негодуваха, че до Световрачене, Нови Искър и Кътина примерно картите им важат, а до Костинброд не........Сега положението до някои от въпросните села е трагично - по 2-3 курса на ден, а до някои и нищо.......Доколкото знам, самите местни партийни величия, под натиска на населението, са настоявали за отделянето на въпросните селищни системи, понеже хората са се страхували да не почнат да им събарят къщите, за да се изгради примерно ж.к. Божурище, ж.к. Гурмазово, ж.к. Костинброд, ж.к. Петърч и т.н....Например дип че падна бай Тошо, иначе по план Волуяк и с. Обеля бяха литнали.....щяха на всички да им съборят къщите и да строят блокове на тяхно място......

Рейсовете В14-20 от Герена за Елин Пелин, въпреки че нямаха номера, също спираха на всички спирки по Ботевградско и съответно се ползваха и в града.....
А по едно време имаше приказки, че се готви електричката за Банкя да стане част от МГТ и съответно за нея да важат градските билети и карти....

Сега се сетих и че през лятото на 1994-та разиграха един друг цирк, а именно линии 30-33 и 41, които си бяха "градски", временно бяха поети не от гараж Република, а от Чавдари от ДАП-а в Костинброд, с кондуктори, като картите си важаха, но не и билети, купени от пунктовете - кондукторите продаваха билетчета на стандартна цена без доплащане - същото като предното лято по трамвай 20......Явно целта е била да видят дали има смисъл крайградските линии да минат изцяло на кондуктори....

Между другото, между 86-та и 92-ра година линиите 30,31,32,33, 41 и 126, както и цялата Илиянско-Новоискърска група - 25, 26, 27, 28  и 29, бяха към Земляне, не към Република. Република обслужваше само Люлин и Банкя, плюс 51,  а и 150, след като по-късно го пуснаха....Линии 50-новата и 125 си бяха към Земляне плътно до закриването им на първи май 93-та.
« Last Edit: 20.10.2014, 17:12:49 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12824
    • View Profile
    • Email
Административното деление никога не е честно. Даже има и още по-фрапантни случаи - пловдивската община "Родопи" има 2 независими анклава - самоотцепилите се с референдуми общини Куклен и Перущица. Но реформа в административното деление е сложен политически въпрос. В Гърция покрай кризата се принудиха да уедрят общините, при нас също има фрапантни случаи.

Някога разделителната линия беше между квартали и села - кварталите бяха с градско билетче и карта за ЦГМ, селата доплащаха, независимо дали са в София-град или София-окръг. Затова квартализацията на кремиковските села си беше конюктурна.
После картата за ЦГМ погълна всички селски линии, което не е честно - повечето градове, даже с размерите на София, си имат зони (примерно Мюнхен). Затова сега Плана, Желява и Нови Искър са в по-изгодно положение от Волуяк, Костинброд и Рударци, независимо от отстоянието им от центъра на София.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1159
    • View Profile
До Волуяк се движи крайградска линия - 150. Нови Искър е в много изгодно положение, няма що. Елате да пътувате за Нови Искър и друга песен ще запеете. В този район транспорта е толкова зле, че повече няма накъде. Този град отстои на 11 км. от центъра на града ( паметника на Св. София), има жилищни комплекси на София разположени може би и по далече, но със съвсем различно транспортно обслужване. В тази връзка, това с отстоянието от столицата е субективно.
« Last Edit: 20.10.2014, 18:43:50 by UMSofia »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11335
    • View Profile
    • Email
Че какво му е на Нови Искър-има си 2 гари и с влака за 15-20 мин. стигаш безпрепятствено до центъра на София, без задръствания без нищо. Има квартали в София, от които се стига за повече време до центъра.

Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1159
    • View Profile
Че какво му е на Нови Искър-има си 2 гари и с влака за 15-20 мин. стигаш безпрепятствено до центъра на София, без задръствания без нищо. Има квартали в София, от които се стига за повече време до центъра.
И като стигнеш на Централна гара какво правиш? Хващаш трамвай или автобус за да се придвижиш до крайната точка, съответно дупчиш билети. Както знаете в София влака рядко се ползва за вътрешноградски превози, защото картата за градски транспорт не важи за БДЖ. Следователно за да ползваш влака като транспорт, трябва да си извадиш две карти - от БДЖ и ЦГМ, а това е икономически неизгодно. Не зная, защо толкова години никой не направи нещо в тази насока, железницата да се ползва за превоз в рамките на града с карта за всички линии от градския транспорт. Скоро дали си минавал през гара "Курило", да видиш за каква мизерия става въпрос, а също така влака е удобен единствено за жителите на Курило и Кумарица, всички останали села разчитат на градския транспорт. Той става от година на година все по-нередовен, особено във вечерните часове. Давам и пример: от Автостанция Илиянци в интервала 21:00 - 22:40 няма автобус посока Мировяне, или 1:40 минути няма никакъв автобус. Това е факт, след въвеждане на летните разписания, които останаха и за зимни. Поста ми стана малко оффтопик, но държах да репликирам за  транспортното обслужване на селата около София.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3961
    • View Profile
Странно е защо автобус 25 е толкова нарядко - курсът до Мировяне и обратно е около 20 минути с почивка на водача 25 минути и съответно интервалът спокойно може да е 25 минути със сегашната една кола, по маршрута няма задръствания. Аналогично 29 спокойно може да е с двупосочен курс 85 минути и интервал 42-43 минути с две коли.  :rolleyes: Така би се подобрило сериозно обслужването на крайните северни квартали и села с минимални разходи.  :rolleyes:

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1159
    • View Profile
Липсва желание за подобряване на обслужването, затова е с такива интервали 25. Да не говорим, че има курсове в които има 46 минути почивка в Мировяне. Много интересно зимата при минусови температури, как ще си прекарват почивката водачите при изключен двигател и липса на парно. 25 минути интервал е малко трудно постижим, но 30 минути е постижим, даже преди години в пиковите часове беше именно такъв.
« Last Edit: 21.10.2014, 14:25:25 by UMSofia »

Offline titex

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
    • Email
А някой помни ли автобус 13 и знае ли коя година е закрита линията. Моят детски спомен е как се движеше от Младост 1 по  сегашния бул. Йерусалим, Окръжна болница и надолу през колелото на 4-ти километър към центъра. Ако не греша, модела на автобусите беше Чавдар М-80 http://www.bgclassiccars.hit.bg/4avdar2.html

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2751
  • R.I.P 1210
    • View Profile
А някой помни ли автобус 13 и знае ли коя година е закрита линията. Моят детски спомен е как се движеше от Младост 1 по  сегашния бул. Йерусалим, Окръжна болница и надолу през колелото на 4-ти километър към центъра. Ако не греша, модела на автобусите беше Чавдар М-80 http://www.bgclassiccars.hit.bg/4avdar2.html


РЕЗУЛТАТИ...
ЛИНИЯ   ОТКРИТ   МАРШРУТ
   13   194X   обръщателно колело на надлез Захарна фабрика ⇒ бул. Сливница ⇒ гр. Божурище ⇒ с. Гурмазово ⇒ с. Пожарево ⇒ с. Пролеша ⇒ с. Хераково ⇒ с. Храбърско
   13   1966   пл. Лъвов мост ⇒ бул. Сливница ⇒ гр. Божурище ⇒ с. Гурмазово ⇒ с. Пожарево ⇒ с. Пролеша ⇒ с. Хераково ⇒ с. Храбърско
   13   1970   Централна гара ⇒ бул. княгиня Мария Луиза ⇒ пл. Лъвов мост ⇒ ул. Георги Раковски ⇒ бул. княз Александър Дондуков ⇒ пам. Васил Левски ⇒ СУ св. Климент Охридски ⇒ Орлов мост ⇒ бул. Цариградско шосе ⇒ пътен възел Младост 1 ⇒ ж.к. Младост, бул. Александър Малинов ⇒ ж.к. Младост, бул. Андрей Сахаров ⇒ обръщателно колело в ж.к. Младост 1, блок 72
   13   1976   Централна гара ⇒ бул. княгиня Мария Луиза ⇒ пл. Лъвов мост ⇒ пл. Сточна гара ⇒ бул. ген. Данаил Николаев ⇒ бул. Евлоги Георгиев ⇒ Орлов мост ⇒ бул. Цариградско шосе ⇒ пътен възел Младост 1 ⇒ ж.к. Младост, бул. Александър Малинов ⇒ ж.к. Младост, бул. Андрей Сахаров ⇒ обръщателно колело в ж.к. Младост 1, блок 72
   13   есен 1985   линията е закрита

http://www.spirka.org/?action=services_search&types%5B%5D=autobus&tag=13&opened=-1&stopped=-1&place_id=-1

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Закриха го точно есента на 85-та, когато пуснаха тролея по Цариградско, заедно с 4, 105 и 106. Всъщност закриха 13, а разделиха 213 на 213 и 313. Единият спираше на Орлов Мост и Окръжна, а другият - на театър София и на Плиска, после след големия ремонт на Мадрид - 89та, 313 го оставиха за постоянно по временния маршрут през Подуене и Ситняково....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11606
    • View Profile
Добре, а по време на строителството на Цариградско откъде е минавал? С вуйчо ми като говорихме веднъж, каза, че автобусът е обикалял през Дървеница, някъде в края на 70-те може би.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Не съм сигурен дали информацията от spirka.org е вярна(или по-скоро пълна), защото според мои бивш съсед от Младост 1 в един период автобусите са въртели в района на пазара (където през 70-те години на миналия век всичко е изглеждало по-различен начин), където е било и тролейбусното обръщало на кратко просъществувалия тролейбусен маршрут през бул. "Александър Малинов". Но човекът беше по-възрастен и не можеше да цитира конкретни години.

Не гарантирам, че информацията е достоверна, но ако е вярна - в информацията за А13 трябва да има още един период, през който А13 би трябвало да е бил с крайна спирка "пазара Младост 1", а не "блок 72", който период да е близък до или да съвпада с този, в който има тролейбуси по  бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Сахаров".

А, между другото, А13 не е ли бавна линия, а А213 е бил неговия бърз аналог?
СБОГОМ, GTSofia.info

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12824
    • View Profile
    • Email
Според картата от 1972 А13 си върти на познатото място при блок 72 и даже е повече изтеглен в южна посока : http://www.pbase.com/ngruev/image/75532453

След закриването през 1985 имаше малък период на възкресяване на А13 по маршрут Гео Милев-Ситняково-Цариградско-ул.Гурко - СУ и обратно. Май беше през 1987 като компенсация за хората около Ситняково поради ликвидирането на трамвайното трасе по Иван Асен ІІ. После през 1989 оттам беше насочена А75 и А13 беше закрита.
« Last Edit: 31.10.2014, 21:25:38 by blagun »

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 830
    • View Profile
    • Email
Автобусни линии 606B и 606С защо са били закрити толкова скоро след разкриването им и от кои гаражи са се обслужвали? И колко горе-долу е бил дълъг курса еднопосочно? Струва ми се страшно много.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2889
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Това са били нощни автобуси, обслужвани от Земляне, но са возили твърде малко хора и са закрити много бързо!
« Last Edit: 15.11.2014, 14:05:15 by Emperor »
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Това са били нощни автобуси, обслужвани от Земляне, но са возили твърде малко хора и са закрити много бързо!
Причината, за което и липсата на всякаква информация и реклама, които да ги популяризират сред хората. Има хора, които и не са чували за тези линии...  :/
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Докато разглеждах www.spirka.org и попаднах на много странен маршрут на А266:

обръщателно колело на Симеоновски лифт ⇒ Околовръстен път ⇒ бул. Черни връх ⇒ кв. Драгалевци ⇒ лифт Романски ⇒ обръщателно колело на хотел Морени

и то не много отдавна: 14.01.2012 - 17.08.2012. Не си спомням такова нещо, но може и да съм го пропуснал.

Това вярно ли е или е някаква грешка в сайта? Ако е вярно - какъв е бил смисълът на подобна линия???  :crazy:

Благодаря!
« Last Edit: 17.11.2014, 23:19:11 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2606
    • View Profile
Това беше по времето,когато Цеко спря и двата лифта.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Това беше по времето,когато Цеко спря и двата лифта.
Целта на този маршрут е била да покрива маршрута на лифта, така ли???  :blink:

Това ми звучи меко казано странно! Кой ще ходи до станцията на лифта и оттам ще взима автобус за нагоре?.. Ако целта, наистина е била да се покрие маршрута на неработещия лифт, то по-добре е било да се подпомогне А66 с повече курсове или тази допълнителна линия да е била по бившия си маршрут: австостанция Хладилника - хотел Морени, за да помага на А66!

А А266 с този странен маршрут част от редовната транспортна схема ли е била (т.е. да важат стандартните карти и билети) или си е имала отделна тарифа като излетна линия?

А имало ли е някакъв интерес или се е возел само въздух?

Благодаря!
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2606
    • View Profile
По това време билета до Морени струваше 4лв,колата на А266 стоеше на лифтовата станция и ако не се съберяха повече от 5-6 пътника,не тръгваше!Всичко това е коментирано във форума. ;)