Author Topic: Маршрути на ГТ в София година по година  (Read 41334 times)

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
1995 спрямо 1994г.
а.150 удължен вместо от Ц.Гара до кв.Обеля - от Ц.Гара до Обеля 1.
тм.8 от Хладилника до пл.Журналист - закрит (и затова)
тм.12 от Илиянци до пл.Журналист - удължен от Илиянци през пл.Журналист до Хладилника.
а. 4 открит от Горубляне до Младост 3 (по Ф.Аврамов и Ал.Малинов)

а. 88, 204 и 404 в Дружба вместо до ДК3 - до Дружба 2.
а. 121 от Дружба е до кв.Д.Миленков и кв.Абдовица - закрит (и вместо него)
а. 10 удължен до кв.Д.Миленков и кв.Абдовица.

1996 спрямо 1995г.

(Септември 1995г. е открито Ботевградско шосе изцяло)
тм.21 е променен на тм.8.
тм.21 е открит с маршрут автост.Изток - автост.Гео Милев (според 2-3 карти до депо Искър, но никой не помни такова нещо).
тм.22 открит от автост.Изток до Мл.Театър.
а.38 от ул.Кракра до кв.Левски - закрит.
а.100 вместо от пл.Пирдоп до Бенковски - от ул. Вл.Вазов до Бенковски.
а.90 вместо по Ботевгардско шосе - по ул.Тодорини Кукли (спорно за мен).
а.12, 14, 16, 117, 118 и 119 - вместо от пл.Пирдоп тръгват от автост. Изток.
а.78 вместо от Ст.Гара през Х.Димитър до Левски-Г - от Ц.Гара по Вл.Вазов през Левски-Г до автост. Изток.

други:
а.270 от Дървеница до м.Ярема - закрит.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6432
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
тб.3 върнат вместо от Окр.б-ца до депо Левски - от Окр.б-ца до Х.Димитър. За известно време е депо Левски - Младост 1.

знае ли се поради каква причина, защото тб5 също вървеше до Младост 1

а.304 с маршрут Дружба 1-Пирогов закрит (и вместо него)
а.504 и а.604 открити с маршрут Дружба 1-Пирогов. Разликата е, че 504 минава през Кр.Пастухов и Искърско шосе, а 604 директно по Д.Списарески.

Интересно е да се каже че между закриването на 104 и разделянето на 304, 304 се движи през разклона за летището и искърско шосе докато преди това завиваше направо по Д. Списаревски.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
тб.3 върнат вместо от Окр.б-ца до депо Левски - от Окр.б-ца до Х.Димитър. За известно време е депо Левски - Младост 1.

знае ли се поради каква причина, защото тб5 също вървеше до Младост 1

Не знам точно. Може би CKD може да помогне тук.

а.304 с маршрут Дружба 1-Пирогов закрит (и вместо него)
а.504 и а.604 открити с маршрут Дружба 1-Пирогов. Разликата е, че 504 минава през Кр.Пастухов и Искърско шосе, а 604 директно по Д.Списарески.

Интересно е да се каже че между закриването на 104 и разделянето на 304, 304 се движи през разклона за летището и искърско шосе докато преди това завиваше направо по Д. Списаревски.

Т.е. правилно ли да разбирам, че между закриването на 104 и разделянето на 304 има немалка разлика във времето (поне година).
Ако имаш още информация по случая, можеш да помогнеш да запълним дупките. Не само като време на закриване, ами и като някакви обосновки (особено за разделянето на 304).

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6114
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Само да добавя, че когато през 1991 година е преместен 213 до Младост 4, се открива линията 313 от Ц. Гара до Младост 1 (обръщалото на посолствата). Година по-рано (1990) 305 е преместен с начална спирка Ц. Гара (преди това е бил до Ректората).

88, 204 и 404 се скъсяват от ДК3 до Дружба 2 - това става въпрос все още за старото обръщало встрани от Д. Пешев, нали? Не за това, което е сега зад Самсунг?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6432
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Т.е. правилно ли да разбирам, че между закриването на 104 и разделянето на 304 има немалка разлика във времето (поне година).
Ако имаш още информация по случая, можеш да помогнеш да запълним дупките. Не само като време на закриване, ами и като някакви обосновки (особено за разделянето на 304).

По принцип 504 не изкара дълго - някъде около година и всъщност 604 остана с маршрута на 304 преди разделянето. А относно причината за разделянето някъде тогава май отвориха за движение и бул. Цветан Лазаров и 204 го прехвърлиха от там - преди това минаваше по Д. Списаревски и е възможно 604 да е пуснат по старият маршрут на 304 с цел да се закърпи оголената дупка там.

Само да добавя, че когато през 1991 година е преместен 213 до Младост 4, се открива линията 313 от Ц. Гара до Младост 1 (обръщалото на посолствата). Година по-рано (1990) 305 е преместен с начална спирка Ц. Гара (преди това е бил до Ректората).

аз имам спомен че 213 и 313 имаше период в който едновременно бяха до младост 1 и в последствие 213 го пратиха до Младост 4, а 305 беше до военна академия. Всъщност от коя година 213 спира на плиска а 313 на Окръжна болница?

Също така имам спомен (не съм сигурен) че като пуснаха а4 до младост 1 първоначално беше до пазара заедно със 111 и след ги това удължиха до обръщалото на тролея
« Last Edit: 28.09.2009, 12:54:13 by RADOCVET »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Само да добавя, че когато през 1991 година е преместен 213 до Младост 4, се открива линията 313 от Ц. Гара до Младост 1 (обръщалото на посолствата). Година по-рано (1990) 305 е преместен с начална спирка Ц. Гара (преди това е бил до Ректората).
Тук се бъркаш. 313 я има още от откриването на трасето на тб.5 през 1986г. Тогава 13, 105 и 106 дават фира, но вместо 13 и 213, Младост 1-Ц.Гара се обслужва от 213 и 313. През 1989г. 313 е преместен през гара Подуяне. Затова 213 до Младост 4 няма нищо общо с 313, а по-скоро е направено като оптимизация на 213+276.
88, 204 и 404 се скъсяват от ДК3 до Дружба 2 - това става въпрос все още за старото обръщало встрани от Д. Пешев, нали? Не за това, което е сега зад Самсунг?
По картите преди Март 2005 го дават, че минават при старото обръщало и после се разкарват до ДК3. От Март 2005 ги дават вече само до старото обръщало.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
По принцип 504 не изкара дълго - някъде около година и всъщност 604 остана с маршрута на 304 преди разделянето. А относно причината за разделянето някъде тогава май отвориха за движение и бул. Цветан Лазаров и 204 го прехвърлиха от там - преди това минаваше по Д. Списаревски и е възможно 604 да е пуснат по старият маршрут на 304 с цел да се закърпи оголената дупка там.
Това е странно за 204, но действително имаше някакви маневри по картата, поне в едната посока. А потвърждаваш ли, че откриването на 504 и 604 заедно със закриването на 304 се случва едновременно? Имаше някакви теории, че първо е открита 504 заедно с 304, но никой не е потвърждавал такова нещо.

аз имам спомен че 213 и 313 имаше период в който едновременно бяха до младост 1 и в последствие 213 го пратиха до Младост 4, а 305 беше до военна академия. Всъщност от коя година 213 спира на плиска а 313 на Окръжна болница?
За 1992г. знам със сигурност, но според мен е още от 1986г.
Също така имам спомен (не съм сигурен) че като пуснаха а4 до младост 1 първоначално беше до пазара заедно със 111 и след ги това удължиха до обръщалото на тролея
Да, 4 първо е до колелото на пазара и после удължаването до тб. колело стана едновременно през 2002г.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6432
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А потвърждаваш ли, че откриването на 504 и 604 заедно със закриването на 304 се случва едновременно? Имаше някакви теории, че първо е открита 504 заедно с 304, но никой не е потвърждавал такова нещо.

Да. 304 изчезна с появяването на 504 и 604. Даже имам спомен за преправяни пластмасови табели от 304 на 504 (петицата изглеждаше с по-тъмен фон)


аз имам спомен че 213 и 313 имаше период в който едновременно бяха до младост 1 и в последствие 213 го пратиха до Младост 4, а 305 беше до военна академия. Всъщност от коя година 213 спира на плиска а 313 на Окръжна болница?
За 1992г. знам със сигурност, но според мен е още от 1986г.

Имам спомен че беше по-късно (1991 може би)
« Last Edit: 28.09.2009, 13:21:46 by RADOCVET »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Да, 213+276 става 1991г. Иначе явно теорията с 304 да стане на 505 и 604, а не примерно на 304 и 504 за да обръщат внимание хората, че има промяна.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6114
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Само да добавя, че когато през 1991 година е преместен 213 до Младост 4, се открива линията 313 от Ц. Гара до Младост 1 (обръщалото на посолствата). Година по-рано (1990) 305 е преместен с начална спирка Ц. Гара (преди това е бил до Ректората).
Тук се бъркаш. 313 я има още от откриването на трасето на тб.5 през 1986г. Тогава 13, 105 и 106 дават фира, но вместо 13 и 213, Младост 1-Ц.Гара се обслужва от 213 и 313. През 1989г. 313 е преместен през гара Подуяне. Затова 213 до Младост 4 няма нищо общо с 313, а по-скоро е направено като оптимизация на 213+276.

Може би се бъркам точно с това преместване през гара Подуяне. Като много малък живях там и си спомням, че до един период 313 го нямаше, после дойде първо той, а година или две след него - 413.

Някой спомня ли си кога направиха тунела на бул. Ситняково при гарата Подуяне? Мисля, че го копаха 1991-1992. Веднага след това пуснаха и 413.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Може би CKD може да помогне за гарата. За 313 ще проверя пак на картата, но 98% на картата от 1989г. се движи през гара Подуене.
413 през 1991г. го няма на 100%. През 1992г. пък имам данни за спирките на всички трамвайни и тролейбусни линии, както и на автобусните в рамките на града. Все пак в автобусните нямам за 51 и 108 и има някаква вероятност и за 413 да нямам данни и да е открита. Дори и да не е била открита, може по-късно през 1992г. или в началото на 1993г. да е открита преди "балтията" от Май 1993г.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12602
    • View Profile
    • Email
Някой спомня ли си кога направиха тунела на бул. Ситняково при гарата Подуяне? Мисля, че го копаха 1991-1992. Веднага след това пуснаха и 413.
Много по-рано! По същото време, когато ТМ20 стигна до Гара Подуене. През разкопките за възел Подуене имаше временно жп трасе, по което докараха жп строителна техника за трасето по бул.Ситняково.
По него време прекараха и А313 оттам. Преди това за известно време 213/313 вървяха по класическия маршрут през театър София-Орлов мост, като се различаваха по прескочените спирки по Цариградско шосе.
« Last Edit: 28.09.2009, 17:22:18 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11039
    • View Profile
    • Email
Поздрав за инресната тема. Някой има ли информация, дали към 1989-та-1990-та година са съществували автобуси с номера 60-от Овча Купел до Кладница, 59А- от Овча Купел до Рударци или малко по-късно автобус 122А-отиващ може би до Бистрица?
Знам, че е имало и автобус 73А, вероятно по маршрут от обръщалото в старата част на Овча Купел, където е въртял 202, а другата крайна спирка е била гараж Земляне. Някой има ли повече информация за тези линии?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6114
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Някой спомня ли си кога направиха тунела на бул. Ситняково при гарата Подуяне? Мисля, че го копаха 1991-1992. Веднага след това пуснаха и 413.
Много по-рано! По същото време, когато ТМ20 стигна до Гара Подуене. През разкопките за възел Подуене имаше временно жп трасе, по което докараха жп строителна техника за трасето по бул.Ситняково.
Все пак нямам спомени до 1991 да е имало тунел. Кръстовището беше подобно на днешното, дори тогава махаха релсите от тогавашното колело на 20ката. Тунелът се появи 1991 или 1992, не по-късно, защото 413 беше открит 1992.

А относно линията до Рударци, да, 59А е, но не съм сигурен дали се движеше през целия ден или само сутрин и вечер, или без събота и неделя. За 73А знам само, че е съществувала.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Поздрав за инресната тема. Някой има ли информация, дали към 1989-та-1990-та година са съществували автобуси с номера 60-от Овча Купел до Кладница, 59А- от Овча Купел до Рударци или малко по-късно автобус 122А-отиващ може би до Бистрица?
Знам, че е имало и автобус 73А, вероятно по маршрут от обръщалото в старата част на Овча Купел, където е въртял 202, а другата крайна спирка е била гараж Земляне. Някой има ли повече информация за тези линии?
Поред на питанията. 59а е от около 1986г. от Княжево до Рударци. После 59а става 60, но това чак като старата 60 до Горна Баня отпада. После местят 58, 59 и 60 от Овча Купел и след това май около 93-та изчезват и остава само 59 до Мърчаево. До Кладница не знам как са били.
122а имаше през 1998г. Ако не бъркам беше от Хладилника до Бистрица, но ако държиш, мога да проверя точно. 73а беше с късо маршрутче около Бузема, но в момента не помня точно крайните спирки. Мисля, че беше 2001г.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12602
    • View Profile
    • Email
Все пак нямам спомени до 1991 да е имало тунел. Кръстовището беше подобно на днешното, дори тогава махаха релсите от тогавашното колело на 20ката. Тунелът се появи 1991 или 1992, не по-късно, защото 413 беше открит 1992.
Имаше си го от по-рано тунела, но никога нито А313, нито впоследствие А413 не са минавали и не минават по него. На единствената стара карта, която имам - от 1988 е очертан тунелът, а А313 все още е през театър София. Това положение на А313 не се задържа много, т.е. пътен възел Подуене датира някъде там. На същата карта ТМ20 все още е до Гео Милев.
В добавка направиха връзките с Боян Магесник (тогава Свилен Русев) към Слатина.
« Last Edit: 29.09.2009, 21:23:02 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6432
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Имаше си го от по-рано тунела, но никога нито А313, нито впоследствие А413 не са минавали и не минават по него. На единствената стара карта, която имам - от 1988 е очертан тунелът, а А313 все още е през театър София. Това положение на А313 не се задържа много, т.е. пътен възел Подуене датира някъде там. На същата карта ТМ20 все още е до Гео Милев.
В добавка направиха връзките с Боян Магесник (тогава Свилен Русев) към Слатина.

Напротив. Бяха изградили временен обход на строящият се възел покрай гарата (пред самия вход минаваше улицата) и 313 в посока гарата минаваше оттам, а в посока Младост минаваше през тунела (източният го построиха и пуснаха първи) а преди да го напраят минаваше през театър софия. След това за да направят пътят по който сега върви автобуса минаваше за известно време и в двете посоки през тунела.
Относно тм20: Трамваят се движеше до Подуене преди да напраят пътния възел, може да е бил ограничен до Гео Милев заради строежа, но със сигурност се движеше до Подуене вече, като мисля че бяха направили и връзката с паметника Левски преди реконструкцията там

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1228
    • View Profile
313 някъде към 1992г помня минаваше по обиколен път около гара Подуене, тогава строяха тунела при бул.Кабакчиев, а тм 20 вървеше отстрани имаше нещо и като обръщало, 413 го пуснаха някъде 1992 или 1991г.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
За да се извиня за забавянето на следващия материал, пускам файл с интересни транспортни промени от новинарските сайтове от 2000г. насам.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3175
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Кое е това трамвайно ухо Царевец? Интересно ми е има ли го някъде и съобщението за съкращаване на тм 2 до Журналист, защото не го намерих.
« Last Edit: 12.10.2009, 23:46:26 by Tatra »
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 918
линия номер: 1