Author Topic: Маршрути на ГТ в София година по година  (Read 41356 times)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Чатърлъка след разклона на Нови хан.
Това някаква местност ли е?

вероятно буквата Б идва от болницата на БЧК в края на Лозен
Или от самото съкращение БЧК. :)

Имало е обаче 7-Б
А всъщност и сега А7 си има две разновидности - такава, която отива до с. Лозен през магистралата като минава и през БЧК и такава, която отива до с. Лозен през магистралата, но без да минава през БЧК.

Според мен не е правилно, че вече не се използват буквените индекси, които да показват различните маршрути на една и съща линия. Например, в днешно време, А150 има курсове както до с. Волуяк, така и до гара Волуяк. Но това по никакъв начин не се разбира от табелите по автобусите... :neznam: Има и доста други примери - А1, А20, А24, А63 и други.

Защо точно в Лозен, на село, извън града?
Може би заради чистия въздух. :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 728
    • View Profile
    • Email
Понеже един приятел имаше вила над Долни Лозен на предпоследната спирка на 5А, доста сме пътували натам в средата и края на 1980-те. Та долу на центъра на Долни Лозен въртяха 5 и 7, като 5 вървеше от автостанция Гео Милев през Горни Лозен до Долни Лозен, а 7 от Дружба, по магистралата, направо до Долни Лозен. 5А вървеше от Гео Милев по магистралата, през Долни Лозен и беше единственият автобус, който се качваше до базата на БЧК, която беше още две спирки над селото. То там имаше само тази база и една кръчма до нея. 7Б не съм виждал никога, въпреки, че много вечери сме се чудели как да стигнем или да се приберем от там.  :)
« Last Edit: 14.08.2016, 16:11:47 by qwerty95 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11046
    • View Profile
    • Email
Защото никаква болница няма и не е трябвало да има. Това е складова база на БЧК, учебен център мисля че има за планински спасители, има някакви бунгала, резерв при бедстия и аварии и всякакви такива работи. Голямата недовършена сграда доколкото знам е трябвало да бъде учебна база за планински спасители, за ориентиране в планината, и всякакви планинарски спортове и умения.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TIGER64

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 203
    • View Profile
Чатърлъка е местност след разклона за Нови хан.
7Б никога не е имало, а колкото до болницата през 80-те години е са я започнали и но когато бай Тошо пада от власт и всичко е свършило. Иначе е трябвало да бъде транспортна болница такава е била идеята.

Offline TIGER64

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 203
    • View Profile
Болницата е незавършената сграда  под БЧК, която се вижда.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11046
    • View Profile
    • Email
Сещам се, да това може, аз мислех да горните сгради до обръщалото.

Помня я тази автобусна линия 5А, беше много удобна да отидеш на разходка в Лозенската планина, както удобна и бърза за Долни Лозен. Откакто я спряха доста къщи останаха далеч от спирки на ГТ. Спомням си че се движеха оранжевите къси Икаруси 38ХХ и Чавдар-и 11Г5, някъде 2003-та или 2004-та я спряха, заедно с още доста линии като 242, 54А, ТМ21, имаше голямо орязване тези години.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6437
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
54А не е закриван. Преименуваха го на 53.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2523
    • View Profile
Голямото орязване беше 2002г,даже още пазя някъде официалното съобщение на СКГТ тогава.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1228
    • View Profile
Дойде време да дадем анализ за ГТ и за отминаващата си 2011.
Първоначално през май месец А 309 беше удължен от Сточна гара през К.Стоилов, ул.202 до Надлез Надежда заради магазин Темпо и Технополис. Първо минаваше отгоре по кръговото на Ломско шосе, а после отдолу през жп завода.
А 86 от юни върви по Ломско шосе и Христо Силянов до Свобода, а 35 и 150 си остават по Хан Кубрад заради Лидл и Кауфланд.
През лятото имаше няколко временни маршрута като 69А, 69Б и 70А с маршрути Арена - Бункера, Бистрица - Бункера, Дървеница - Малинова долина, мисля ,че имаше и 42 А, който минаваше през Филиповци, пак временен.
Тм 4 е удължен от Бъкстон до Никола Петков.
+ както отдолу е написано под моя пост:
А1 + А2 обединени с маршрут от Гео Милев до Кокаляне;
Временен А83а от Хладилника през Филип Кутев до Зоопарка;
А29 минава през Мировяне от 15.09;
ТБ 8 почти през цялата година заради ремонти е до Военна болница.
Догодина по същото време очаквайте промени в ГТ през 2012г.
 
Иде ред и за класацията за промени в ГТ през 2012г.
Безпорно най-доброто положение беше пускането на новите метростанции. Първо беше удължено метрото от Младост 1 през Младост 3 до МИЦ Цариградско шосе през април.
На 31 август в експоатация се въвежда участъка от Обеля до Джеймс Баучер. Така вече европейска София вече има добре развита метромрежа.
Закриват 43 и някой части от 44 до Вертикал, Клисура и Михайлово и пускат 49 от метростанция Сливница до Клисура, 47 и 48 от Люлин 8 до Вертикал и Михайлово.
Авт. 384 започва да минава отдолу с 84, а не отгоре по естекадата на бул. Брюксел.
Авт. 114 става от Дружба 2 до МИЦ заради новата метростанция.
Авт. 85 за кратко минава по Хан Кубрат и Ломско шосе заради новият участък на метрото, но след несъгласието на жители на Толстой, Свобода, Надежда 2 и 4 е върнат по стария маршрут.
Във връзка с това е разкрит авт. 285, който минава по Хан Кубрат.
Междувременно е закрит авт.35.
Във връзка с пуснатия нов участък от метрото авт. 98 е удължен до семинарията, а авт. 9тм е закрит.
Тм. 10 е удължен от Кораб планина до Хладилника.
Авт 122 и 123 обикалят в едната посока по околовръстното до ливт симеоново заради новия ПВ.
Авт. 26 е пренасочен до Обеля и Гниляне за връзка с метрото, а от септември минава и през Мировяне.
Авт. 27 е удължен до СТЗ и после до гара Север.
Тм.7 е удължен до метростанция Хан Кубрат, а тм 1 минава по Струга.
Тм. 12 и 18 минават вече по Мария Луиза, а не по Ботев.
Почти цяла година тб 2 не ходи до Бъкстон заради ремонти, а беше до ВМА и Борово, тб 8 и 9 за кратко също бяха до ВМА, имаше тб 2а и тб 8а до Борово и Гоце Делчев от ВМА, а сега отскоро има пак временен А2тб по маршрута на тб 2а до Бъкстон.
А63 също почти година заради ремонти обикаляше по Пушкин.
Разкрит е 314 от Младост 1 до Резиденшънъл Парк.
А67 от 10 декември се движи по ГМ Димитров и Драган Цанков до Семинарията, прави връзка с метростанции Жолио Кюри и ГМ Димитров.
Така сега за отминаващата 2013:
1. На 1 януари 2013 бяха частично променени маршрутите на много линии:
309 вече минава по Сливница (Европа) и завива по Петър Дертлиев, а 82 по Станишев и Панчо Владигеров;
А53-закрит;
А150- От Ломско шосе отива към Волуяк, а не към ц.гара, а 41 -закрит;
А214 - закрит, А113 става двупосочен в Младост по ул. Филип Аврамов;
А213 - минава и в двете посоки през Младост 4 Бизнеспарка.
2. А44,47,48,49 тръгват от метрост.Сливница до Банкя и селата, а 42 от Люлин 8 до Банкя през кооп.пазар.
3. А413 заобикаля през ГМ Димитров , Акад. Стефан Младенов и 8 декември, а 294 е удължен до Винарово колело.
4. Във връзка със строежа на метрото в Дружба 604 е с променен маршрут: от ул. Искърско шосе по ул.Илия Бежков, тб 11 и ул.димитър Пешев.
5. Във връзка със строежа на метрото в Младост: всички линии без 76, които минават по Александър Малинов и др.Атанас Москов (111,413,314) в участъка от Хит до Бизнес парка в посока Бизнес парка минават по Малинов, в обратна посока се движат по Москов; А111 минава продължава по локала на околовръстното ив двете посоки и после през бизнес парка по маршрута на 413; 413 минава през Младост 2, а не през Ляпчев и Малинов; 306 минава напряко през Младост 1 посолствата; 76 минава напряко през Москов.
6. А117 обикаля през жк-то в Кремиковци.
7.12 и 90 минават през Джъмбо във Враждебна.
8. 5 от 10 декември отива почти до БЧК нагоре в село Лозен.
9. 87 обикаля през Х.Силянов, Хан Кубрат, Бели Дунав, а от октомври и в Обеля 2 до Обеля 1.
10. Нова линия от Орлов мост до парк Враня и отново лидълската линия от Орлов мост до Златните мостове.

Дойде ред на анализа за промяна в ГТ през 2014г.
Тази година тм 4 има частично нов маршрут - от пл.Македония в посока Орландовци минава по Алабин-Витоша-Света Неделя-ЦУМ-ц.хали -М. Луиза - Лъвов мост - Козлодуй. По тм 7 се движат нови трамваи, както и по много линии нови тролеи и автобуси. Движи се първият електробус по линията на тб 11  със същия маршрут - Дружба 1 - сточна гара-11А. Има две рехабилитирани кръстовища - Семинарията, където 67, 88 и 120 минават по локалите; лъвов мост, където има ново кръгово на горно ниво по протежението на Сливница, където минават 11,78, 85,86, 213, 305, 309,310, 413,404, тб6. Има нова безплатна линия от метрост. ГМ Димитров до София Ринг Мол. Тм 18 е съкратен от Руско посолство до пл.Журналист, а тм 10 във връзка със строежа на метрото е скъсен от Хладилника до Кораб планина. 98 минава по Баучер, Свети Наум и Черни връх-там върти, а не на семинарията.Във връзка със строежа на метрото в Хладилника е разкрита временна автобусна линия 10 тм от Хладилника до бул.България. Тб 7 върви вече до кино Одеон, а не до Сточна гара. 384 върви вече по новия пробив в Дружба до метростанция Царигр.шосе, а 114 е вече кръгов маршрут в Дружба до метрото. Имаше на няколко пъти временен 88а във връзка съсъ стоежа на семинарията с маршрут София ленд-Зоопарк.В Младост 413 отново е възстановен по маршрута си през Малинов,111 върви и в двете посоки по Малинов, минава и в двете посоки покрай Арена Младост. Лидълската линия отново вървя лятото от МС СУ К.Охридски до Златни мостове, появи се и нова за колоездачи от Хладилника до Алеко. А 66 и А103 станаха с градски билетчета. Догодина по това време-новите анализи във връзка и с пусъка на новите метростанции!
Дойде време за маршрутните промени за 2015:
А 26 беше пренасочен с нов маршрут от Гниляне - Курило - Славовци - Мировяне - по стария маршрут през Требич - Илиенци -СТЗ - Рожен - Хан Кубрат - Обеля 1, като във връзка с това е закрит А87, а започва и разширение на ЗД 2 на СОП. Пуснати са нови участъци от метрото от ИЕЦ до Летище София и от Младост до Бизнес парк. Така официално вече метрото има 2 линии: 1 - От Сливница до Бизнес парка и 2 от Джелмс Баучер до Летище София. Във връзка с това възникнаха някои временни промени:111 беше скъсен до Младост 4, 10 - удължен до Кривина, 8 разреден, 14 леко променен маршрут, после тези маршрути ги върнаха по старите им трасета и спират до близките метростанции, възникнаха и някой постоянни промени като връщането на 604 по стария му маршрут, същото важи и за младоските линии, А112 от хубавия разреден Люлин възкръстна като въздуховоз в сгъстения с ГТ Младост от кръговото при ринг мола до Горубляне, А384 вече е до Дружба 2 като довозващ до летището и метрото, 88 върви постария си маршрут през Макдоналдс, а 413 - през Младост 2. Във връзка с новия Малинов пък за кратко  76 и 111 за кратко минаваха само по новото трасе, но после им върнаха с новия булевард старите им маршрути. 113 още върви в Младост. Във връзка с новия пробив на Сребърна 64,66,93 и 122 вече върват до Зоопарка, А10тм също е удължен до зоопарка защото тм 10 още временно е до Кораб Планина заради строежа на МС Витоша (Парадайс).А63 лятото беше удължен сезонно до Златни мостове, имаше и лидълска линия до там, за велосипедисти до Алеко, както и линия до Враня. Направиха ново трасе около Руски паметник на тм 4 и 5. Да!, както допълни на следващия пост отдолу dan, 204 е удължен до Гоце Делчев, а 69 някой курсове са до Ярема!
Дойде време и за анализа за маршрутните промени през отминаваща си 2016: Пуснаха метрото до МС Витоша. Така вече има две метро линии: Сливница - Бизнеспарк и Летище София - Витоша. А111 беше официално изместен да продължава в посока Люлин 1,2 по Софийски околовръстен път (магистрален формат) до Царица Йоана, по Царица Йоанна и Добринова Скала до Люлин 3,4 и от там по маршрута си до Люлин 1,2. В Младост от отдавна обикаля през Бизнес парк. А 81 и 42 обикаляха за известно време със 111 по този маршрут докато не построиха надлеза над Филиповци, после бяха пренасочени по него. Във връзка с пускането на ПВ Милево Ханче между Е-80 Калотина бул.Сливница и СОП А47,48,49,54 минават отгоре по новия мост трето ниво над СОП посока Калотина,Ст.гара. Във връзка със строежа на Западна дъга 2 и Северна тангента А30,31 обикаляха през Ломско шосе, СОП ЗД 2 и новата Северна тангента до Мрамор. В тази връзка беше построен и този гаден подлез под ССТ в посока Требич, Своге и от там беше изместено трасето на II 16 бул.Рожен и А 25,26,27,29 бяха изместени да минават от там. А21/22,23,24 пък минават по новия надлез над ССТ. Във връзка с друг голям проект Метродиаметър 3 ТБ 7 е пренасочен до Сточна гара, Тб 1,2,9,8,5 минават в посока 5те кьошета през тунел НДК, Тб 9 в посока Борово минава не по Раковска, а по В.Левски, А 604 от Пирогов е направо по П.Славейков до НДК, А 213,11,404 са в източното платно от Д.Николаев до Мадрид, А83 е по Д.Несторов, Център по Хигиена до Бенакс, А102 е през К.Поляна, Несторов, Център по Хигиена до Студентски град, А73 обикаля през стадион Славия, Бъкстон, Цар Борис Трети, Борово - това всичко е във връзка със строежа на МС Красно село, имаше ремонт на Черни връх и А93,122,66 бяха до Гоце Делчев, а А64 и 98 минаваха по Симеоновско шосе до Зоопарка. А98 беше пренасочен от Хотел Хемус до Зоопарка при пускане на МС Витоша. След пускане на МС Витоша беше удължен и маршрута на А65 до Зоопарка, след пускане на Черни връх А64,66,93,98,122 са си по маршрутите през Черни Връх до Зоопарка. 112 беше леко удължен до Горубляне, 69 вече не прави курсове до Ярема, беше пуснат после закрит времен 110 от Дружба до Бусманци да подпомага на А10. А63 целогодишно вече е пуснат събота и неделя да ходи до Златните Мостове. Тм 11 е удължен до Княжево, както беше някога, а тм 19 е закрит. Имаше ремонти по бул.Витоша и ул.Козлодуй и тм 4 беше до ц.гара, тм 3 до ц.гара, тм 18 до депо Надежда, тм 6 до съд.палата, тм 1 до Борово. Имаше и излетни линии за хора и велосипедисти до Златни мостове, Алеко и мисля Бистрица-Железница. Имаше и отказване от частните концесии на А30,90, 150,27,74 и може би други линии.
« Last Edit: 28.12.2016, 16:55:55 by AROS »