Author Topic: Враца  (Read 141829 times)

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 629
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1000 on: 02.03.2017, 20:15:48 »
109 - 41

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6403
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Враца
« Reply #1001 on: 06.03.2017, 10:36:09 »
Не зная дали има колеги в този раздел които работят в община Враца. Но ако има, ще е хубаво да видят, че в град Кошице скоро е преустановено тролейбусното движение. Тролейбусите които са ползвани сега са спрени. Реално погледнато това е доста по-нова и доста по-надеждна техника от остарелия тролейбусен парк на Враца. И надали ще им искат извънземни цени за закупуването им.
Това е списъка с тролейбусите: http://transphoto.ru/list.php?t=2&cid=209
А ето и как изглеждат:




Не пречи да се проучи възможността за закупуването им, и спасяването на тролейбусният транспорт в града!  :)
« Last Edit: 06.03.2017, 17:59:03 by Petko21 »

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 629
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1002 on: 06.03.2017, 11:10:15 »
Едва ли, община Враца е „ларж” и няма да купи стари тролеи, а ще кара до разпад със ЗиУ-тата...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4719
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Враца
« Reply #1003 on: 06.03.2017, 11:30:05 »
Доста по-модерни тролейбуси се продават в момента в Пилзен - 21Tr и последно модернизирани 14Tr, но заради изборите - никой не прави никакви резки движения. А това е половинчато решение за Враца. На Враца й трябва цялостна концепция, заедно с анализ "разходи-ползи", за да се види реално и аргументирано при сегашната ситуация кое е по-ефективно - модернизиране и разширение на тролейбусната система или заменянето й с електробуси. Аз съм правил такъв съкратен анализ за Враца и резултатът е около 2 пъти по-малко разходи за следващите 30 години, в полза на тролейбусния транспорт.
Доколкото съм проучил - до лятото няма да се взимат никакви решения за Враца, тъй като имат проблеми покрай новата цена на билетите и промените на тяхната наредба.
« Last Edit: 06.03.2017, 12:29:32 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11265
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1004 on: 06.03.2017, 11:37:46 »
Какво стана сега и чехите нямат пари да си купят/произведат нови тролей и закриват ТБ мрежата хммм...
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3653
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1005 on: 06.03.2017, 11:40:26 »
Кошице е в Словакия.

Доколкото съм проучил - до лятото няма да се взимат никакви решения за Враца, тъй като имат проблеми покрай новата цена на билетите и промените на тяхната наредба.
Не е ли добър пиар ход точно сега да купят нови тролейбуси, за да оправдаят цената на билета и за да си вдигнат рейтинга преди изборите? Жълто-сните Шкодите в Кошице са минали основен ремонт и биха свършили много добра работа във Враца. Разбира се, 21Tr е по-добър вариант, но предполагам и цената им ще е по-висока.
« Last Edit: 06.03.2017, 11:56:07 by Sofia »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11265
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1006 on: 06.03.2017, 11:44:00 »
Може, но горе пише "чешкият град Кошице"  :)
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1007 on: 06.03.2017, 12:19:29 »
Ама гледай сега как ще разсъждават в общината:
- Чешки или Словашки за тях най-вероятно Чехословакия съществува все още в представите за техниката. Ще си кажат - те чехи или словаци за нас са все тая и дефакто там е Шкода. И ще си кажат - ония имат пари и са ни били винаги за пример (което е вярно за Чехия, но не и за Словакия) и онези си спират тролейбусите. Значи и ние трябва да сме модерни и да ги спрем.
Нищо няма да купи никой - нито старо , нито ново.
Подозирам, че тролейбусния транспорт някой го е нарочил да остане само в София, Плевен, Стара Загора и да крета във Варна. За Хасково навярно по някакви причини на никой не му пука. Пловдив не го коментирам - там нещата са попара.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11265
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1008 on: 06.03.2017, 12:50:12 »
А според мен цялата работа с поголовното закриване на ТТ навсякъде започна не заради самия тип транспорт, ами заради масовия внос на автобуси втора употреба от запад през 90-те и продължил до скоро. Всякакви О 405-ци, Ситарота, МАН-ове итн. Някак хората видяха какво е модерно комфортно градско ПС, с нисък под, лепени тъмни стъкла, удобна и мека возия, модерна визия и тролеите останаха някак демоде, не заради това че са тролеи а заради старата техника. Всеки масов пътник така би реаргирал при вида на грохнало ръждясало ЗиУ и макар и втора употреба лачен нископодов О 405 или Ситаро с климатик нали? Ето как по този начин в очите на масовия пътник тролея остава нещо старо и демоде, а автобуса нещо модерно което се развива. Но всико това е въпрос на политика, пак казвам хората не са виновни че не си защитават тролеите, ами политиката към този вид транспорт ги накара да правят така. Представи си обратния сценарии-купуване на нови тролеи и развитие на мрежата, а да бяха останали да се движат масово Икаруси, Чавдари и О 305-ци автобуси? Е нямаше ли реакцията на хората да е същата но спрямо тролеите? Така че всичко е въпрос на политика, хората не са виновни.

Последен пример за Габрово-ами купиха втора употреба съчленени нископодови автобуси Ситаро с онзи модерен дизайн и всички екстри. Е не, няма да предпочете човек такова пред ЗиУ-то нали? Нормално всеки като го види да му се изкефи и да предпочете да се вози на това и да заклеймява другото и да не го иска.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1009 on: 06.03.2017, 12:59:43 »
Ами аз затова предложих да пишем въпроси до ръководството на Шкода, обаче никой не се съгласи. Хората масово не ходят в големите градове или ако ходят примерно във Варна на почивка или в София по работа , то или отиват с колите си и нищо не виждат по улицитге щото градския хаос го цапардосва по главите или ако е във Варна не е нещо по-различно през лятото.
А и да отидат в София без кола - то ще идат до центъра с метро. Малко са случаите да използват тролейбус. Примерно ако ходят някъде към медицинските комплекси. Но то самият факт, че има метро само там автоматично им казва - тролейбусите са хубави в столицата както има само там метро. Няма как да е достатъчен факт докато луксозен тролейбус не ти мине по твоя булевард.
Затова и така усешно се пробутва тролейбус с акумулатор - едно и също нещо, ама щом черпи енергия от някаква батерия вече причиа на автобус и може да се пробутва. А и дефалто е така - защото не му трябва мрежа и може да се цапардоса после в НАШАТА ФИРМИЦА с някаква далаверка да дойде. А при тролейбусите - то ще трбява да се профава мрежа, тя даже за скрап им е ценна, какво остава да се актува като използваема. Съответно сложна история щото няма как да се развива на парче тролейбусен транспорт. Нищо, че най-добрите качества се проявяват в техническо отношение точно заради наличието на мрежа, която да ги прави система от транспорт, който може да превлива енергия от едно в друго транспортно средство.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1010 on: 06.03.2017, 13:54:30 »
Кошице има 15 трамвайни линии с  над 130 вагона и 2 тролейбусни с около 20 тролейбуса - може би наистина не е оправдано да се поддържа тролейбусно движение а и е твърде вероятно да заменят тролейбусните линии с трамвайни в бъдеще. :rolleyes: За Враца запазени Шкоди втора употреба биха дошли добре - по-комфортни са от дараците ЗИУ и изразходват значително по-малко електроенергия. Електробусите поне в близките години не са добро решение за град с ограничен бюджет - цената им е доста висока, батериите и суперкондензаторите са сравнително скъпи и с ограничен ресурс. :rolleyes: Пазарът на тролейбуси втора ръка е ограничен, цените са значително по-високи от тези на автобусите втора употреба. :rolleyes:
« Last Edit: 06.03.2017, 14:22:56 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1011 on: 06.03.2017, 14:01:13 »
Ашколсун за трамваите, че написа! Щото така вече няма да могат да го дадат за пример. Щото има друг развит електротранспорт с мрежа!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 629
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1012 on: 06.03.2017, 15:58:40 »
Зелената гад на 4-ка от днес

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 629
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1013 on: 13.03.2017, 14:20:43 »
Днес станах свидетел на една доста рядка гледка за Враца - два Икаруса един след друг, съответно 117 на 17 и 116 на 4. Поради ужасното време и фактът, че имаше кратък промеждутък, който не позволи да се движат баш един след друг, снимка няма.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3653
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1014 on: 13.03.2017, 14:39:26 »
Аз съм пътувал със 116 на 17 следван плътно от 117 на 4 от Химко чак до пл. Софроний Врачански. Тук ги снимах, когато вече бяха пристигнали на блок 26.
« Last Edit: 13.03.2017, 14:43:05 by Sofia »

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 629
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1015 on: 14.03.2017, 19:23:24 »
Днес отново беше ден на Икарусите - 116 на 4 и 117 на 17.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 629
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1016 on: 17.03.2017, 14:17:05 »
Цитарото 0496 на автогарата във Враца днес

И О405 по линия 7 кв. „Нефела” - АГ Враца
« Last Edit: 17.03.2017, 14:24:34 by dobriii123 »

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 629
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1017 on: 22.03.2017, 19:45:46 »
Да не е без хич 😂
Вечерен 117 :)

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 629
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1018 on: 23.03.2017, 15:19:57 »
И за реванш една по-хубава днешна снимка :)

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 629
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1019 on: 29.03.2017, 13:47:23 »
Информативна снимка на микробус по линия 14. По мои наблюдения, през деня по двете нови линии (14 и 15) няма почти никакви пътници (ако има някой друг пенсионер, пак е добре. Само сутрин и вечер има някакъв пътникопоток. В същото време спирките не са обозначени по никакъв начин, още по-малко разписанията.