Author Topic: История на маршрутната мрежа  (Read 27246 times)

Offline petur1111

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 96
    • View Profile
Надявам се, че няма да бъда нахален ако помоля някой да напише всички тролейбусни маршрути, които са съществували в Пловдив. В Пловдив имам роднини и още от малък тролеите ми бяха много интересни. Като малък много се радвах на различните модели, които се движеха в града. Също така си спомням, че съм забелязвал доста линии. Доколкото разбирам са били около 20. Сроко бях в града и имах малко свободно време и се разходих с колата из почти целия град. На много места забелязах контактна мрежа и ми стана много интересно да разбера от къде до къде са ходили тролеите едно време. Знам около 5-6 от по-популярните маршрути (или поне за мен са такива), но не знам другите, а пък на доста места в града контактната мрежа ми събуди любопитството коя линия е минавала от там. Намерих си две по-стари карти на града, но и на тях не са отбелязани много тролейбусни линии. Очевидно повечето линии са били закрити по-рано от издаването на най-старата ми карта ( 1999 г. ). Например още при влизането в града (през първи вход от магистралата, на първото светофарно регулирано кръстовище се вижда контактна мрежа (според картата кръстовището е между бул. "Дунав" и бул. "Васил Априлов"). Там дори има много странен ж.п. прелез, който не разбирам за какво е служил, защото от едната страна линията стига до жилищни блокове. Друго любопитно за мен място е едно обръщало, което се пада близо до хълма на освободителите (според картата мястото се нарича пл. "Кочо Честименски"). При влизането в града през втория вход от магистралата се натъкваме на мрежа, която изведнъж изчезва на един надлез и после пак се появява. Това как се е случило? Даже като малък май си спомням, че там някъде тролейбусната контактна мрежа се пресичаше с ж.п. такава. Това технически възможно ли е и няма ли да създаде някакъв проблем за тролейбуса или пък за локомотива? Друго любопитно за мен място е кръстовишето между бул. "Цар Борис ІІІ Обединител", бул. "Христо Ботев" и бул. "Найчо Цанов". Там тролей 3 завива на ляво от бул. "Цар Борис ІІІ Обединител" към гарата, но за мен интересното е, че има мрежа и направо към бул. "Найчо Цанов" и големия възел "Родопи". Друго любопитно място е бул. "Менделеев" и бул. "Асеновградско шосе". По тях има мрежа, която на кръстовището на бул. "Асеновградско шосе" и бул. "Цар Симеон" се разделя. Едната страна тръгва по бул. "Цар Симеон" към ж.к. Тракия, а другата продължава още по бул. "Асеновградско шосе" посока Асеновград. Доколкото знам след това кръстовище натам няма повече жилищни квартали. Според картата там има само индустриална зона. До нея ли е имало тролей? Покрай депото в Тракия има мрежа, според вуйчо ми оттам е минавал 134, а не както сега покрай магазин метро. Друго интересно нещо, което забелязах е, че в задния край на депото има останки от контактна мрежа, които изглежда са имали връзка с тази на булеварда. Да не би в миналото депото да е било толкова натоварено, че някои тролеи да са излизали отзад, вместо през главния вход? Последното интересно нещо ми беше мрежата в кварталите южно от централната ж.п. гара (доколкото знам някой от тях има нарицателно име "Кючюк Париж" или може би това са всичките квартали южно от гарата). Там забелязах доста сложна схема на конктната мрежа и си представям, че там са минавали доста линии? Контактната мрежа по всичките тези места, които изброих използвала ли се е за редовни линии или на някои места е била само за служебна употреба? Надявам се, че не задавам твърде много въпроси...
« Last Edit: 13.01.2010, 23:58:51 by difian »

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #1 on: 13.01.2010, 00:04:00 »
Например още при влизането в града (през първи вход от магистралата, на първото светофарно регулирано кръстовище се вижда контактна мрежа (според картата кръстовището е между бул. "Дунав" и бул. "Васил Априлов"). Там дори има много странен ж.п. прелез, който не разбирам за какво е служил, защото от едната страна линията стига до жилищни блокове. Друго любопитно за мен място е едно обръщало, което се пада близо до хълма на освободителите (според картата мястото се нарича пл. "Кочо Честименски"). При влизането в града през втория вход от магистралата се натъкваме на мрежа, която изведнъж изчезва на един надлез и после пак се появява. Това как се е случило? Даже като малък май си спомням, че там някъде тролейбусната контактна мрежа се пресичаше с ж.п. такава. Това технически възможно ли е и няма ли да създаде някакъв проблем за тролейбуса или пък за локомотива?

Естествено, че е възможно да се пресича тролейбусна и влакова мрежа /виж снимката на тази страница/, това обаче не сатава на това кръстовище, и мрежата е успоредно на линията, а тя беше към Захарната и се обслужваше от дизелови локомотиви, но преди време пеше демонтирана и на нейно място направиха парк "Линията" и Практикер, на кръстовището обаче линията си остана.

На по-предишни страници бяха изписани всички маршрути

изпълнявани маршрути с карта
3, 19, 134

повечето места, които си описал не се ползват
« Last Edit: 13.01.2010, 00:18:40 by nasko84 »

Offline kotseto1001

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #2 on: 13.01.2010, 01:40:28 »
А преди да, тролеи както в Сливен са ходили и до индустриалната зона на тракия, но там отдавна е спряно всякакво движение...иначе по цар симеон не знам да се е движело нещо, не помня...може би 134, тъй като м-у Мебелна къща и ВСИ има старо разписание и пише 134 тролей, така че е имало линия по Освобождение или Цар симеон друг е въпросът,че едната не е ползвана, тъй като идеята за движение в Тракия е била да став по 2та крайни булеварда предимно...то си и личи от ширината на лентите и тр мрежа и осветлението по тях, че са цанени за главни ...аз лично бих разпределил тролейбусните и автоб. линии обратно по тях, но това е мое мнение, а средния булевард да е за маршрутки, например...или тук-там да има ГТ....
Да, на надлеза няма мрежа,т ъй като го ремонтираха скоро и "пропуснаха" да я възстановят..да видим дали някога ще стане за линия 25 да е тролей отново...преид е имало 12 линии,,,сега са 3. Има потенциал 99 и 17 с леки изменения в маршрута да са тролеи, но това е пак мое мнение и дейстиве, което бих подкрепил.

Контактна мрежа и възможност за линии има в изобилие, но цялата система на ГТ на Плд е скапана и се дублират линии..отдено, че КМ не се поддържа и дори и неизползвана на мн места си се аморитизира, увисва.....трябват стрелки и нови линии...ама и стези частни преовзави с натъкмени-недоизкусурени договори скоро не ми се вярва да сме тролейбусен град както си бяхме със 120 машини преди...жалко.
« Last Edit: 13.01.2010, 01:43:41 by kotseto1001 »

Offline eco-power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 343
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #3 on: 13.01.2010, 02:45:20 »
Ако колегата petur1111 се интересува може да върне назад в хронологията и ще открие много отговори на своите въпроси. Като цяло обаче колегите са прави за състоянието на мрежата, а и на самия тролейбусен транспорт. И не само по мое мнение, но затова е виновна основно Община Пловдив.

Още при разработването на идейния проект на надлез Родопи е залегнало той да бъде и добре оборудван с контактна мрежа - дори за кратко /по спомени около няколко месеца/ на него се качваше №23 от главната към ЕАЗ и оттам по Вапцаров до сегашното обръщало на №19. А само преди няколко месеца се ползваше като резервно трасе и на 3 и на 19 докато газифицираха бул.Ботев. Малко преди да пристигнат ванхоловете ми се случи да пътувам в 269 /ватман е Владо за който го познава - едричък с мустаци/ и при военна болница имаше проблем - и той за голяма моя изненада прояви креативност и от сточна сви по Найчо Цанов - оттам наляво по надлеза и излезе при ВСИ.

Днес по линиите пак имаше немалко коли, като и трите "шкоди-заурер" бяха на линия. Другата седмица /на 18-ти/ щели да назначат още 3-ма - това означава още 1-2 тролея в движение. За жалост нищо не са пипнали по мрежата на Скопие и за скорощно пускане на №14 може само да си мечтаем. Друг е въпросът че според 3-ма ватмани с които съм говорил категорично е невъзможно да се вземе левия завой от македония към скопие заради острова със сфетофара, който неотдавна цъфна там.

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #4 on: 13.01.2010, 19:57:17 »
В Пловдив са се движели общо 16 тролейбусни линии през годините и те са :2,3,5,8,14,19,23,25,28,32,34,35,55,102,114,134,като най-активно е било движението в края на 80-те и през 90-те години .По бул.,,Менделеев ,, минаваше тролей 35 ,а по-рано през 90-те и 134 е минавал в едната посока (той е минавал и покрай депото в Тракия),по надлез ,,Родопи ,, както каза колегата еко пауър минаваше 23.На северния край на града пък по Карловско шосе минаваше тролей 25 ,сега е като автобусна линия ,защото преди години при ремонта на надлеза мрежата беше демонтирана и след това не се възстанови .През кръстовището пък с ,,Дунав ,, и ,,Васил Априлов,, минаваха 8 и 28 ,те пък бяха кръгови линии.Както си и забелязъл най-гъста е мрежата в Кючук Париж ,защото там отиваха по-голямата част от тролейбусните маршрути като 3,14,23,32,114,134.По въпроса за използването на участъците мога да ти кажа ,че са използвани всички ,само обръщача на Кочо Честименски  предполагам ,че е бил резервен ,ако няма ток по нататък там да обърнат и като цяло добре си забелязал схемата на контактната мрежа е наистина сложна и гъстотата и е голяма ,през 80-те дори е имало проект за тролейна линия Пловдив -Асеновград :)
« Last Edit: 13.01.2010, 20:09:03 by BB »

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #5 on: 13.01.2010, 20:07:40 »
а от къде са минавали 32 и 34  :rolleyes:

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #6 on: 13.01.2010, 20:13:30 »
32 тръгваше от колелото на Централна гара и през коматевския възел ,после по бул ,, Никола Вапцаров,, и стигаше до ЕАЗ,а 34 беше от Тракия до коматевския възел. ;)

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #7 on: 13.01.2010, 21:09:41 »
през 80-те дори е имало проект за тролейна линия Пловдив -Асеновград :)

То не само, че е имало ами и в Асеновград има положени стълбове.
За момента обаче мисля по-удачно би било закриването на линията Пловдив-Асеновград и смяната и трамвай.Дестинацията е просто идеална за Light rail.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6403
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #8 on: 13.01.2010, 22:29:59 »
То не само, че е имало ами и в Асеновград има положени стълбове.
За момента обаче мисля по-удачно би било закриването на линията Пловдив-Асеновград и смяната и трамвай.Дестинацията е просто идеална за Light rail.

Забрави,да закрият линия на "Хеброс" и "Комексмаш",никога,a колко пари ще идат за полагане на релси,и стълбове за контактната мрежа,да не говорим,че в момента съществува подобно нещо,електричката на БДЖ по линията Пловдив-Асеновград.
32 тръгваше от колелото на Централна гара и през коматевския възел ,после по бул ,, Никола Вапцаров,, и стигаше до ЕАЗ,а 34 беше от Тракия до коматевския възел. ;)

Същото го прави сега 17-та,напълно не нужна линия е било 32,ама тогава е имало повече хора,и сигурно е имало нужда,но сега Пловдив е пренаситен на транспорт. ;)
« Last Edit: 13.01.2010, 22:49:47 by lud_pi4 »

Offline kotseto1001

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #9 on: 14.01.2010, 01:47:24 »

но сега Пловдив е пренаситен на транспорт. ;)

КОлко си прав...макар че много хора рвнаха срещу прокета на СИТИ план да орежат с 25% или от сорта броя рейсове или линии, но ткаа и не разбрах какво точно мислеха и за кои линии и честота (последното би било тъпо да се разрежда още)..нито за маршрути..тоя план има ли го изобщо някъде да го видим?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #10 on: 14.01.2010, 02:36:45 »
Първо мисли, после си подреждай мислите и чак тогава пиши. Почти нищо не ти се схваща!!!

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 456
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #11 on: 14.01.2010, 13:46:54 »
В Пловдив са се движели общо 16 тролейбусни линии през годините и те са :2,3,5,8,14,19,23,25,28,32,34,35,55,102,114,134,като най-активно е било движението в края на 80-те и през 90-те години .По бул.,,Менделеев,, минаваше тролей 35, а по-рано през 90-те и 134 е минавал в едната посока (той е минавал и покрай депото в Тракия). През кръстовището пък с ,,Дунав,, и ,,Васил Априлов,, минаваха 8 и 28, те пък бяха кръгови линии.

Аз лично доста ясно си спомням, когато за пръв път посетих Пловдив към 90-те години да е било, че през центъра минаваше и тролей номер 1 освен 2-ка и 3-ка, главно Дак-ове и то препълнени! На централната спирка на площада стояха огромни тълпи, ползващи тролейбусите. Запитването ми е има ли изградена тролейбусна мрежа по бул. "Освобождение" в участъка между улиците "Шипка" и "Менделеев" както и по ул. "Цар Симеон" в карето "Менделеев" и "Недялка Шилева"? Какъв е бил точният маршрут на тролейбуси с номера 8 и 28? Благодаря.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #12 on: 14.01.2010, 14:29:17 »
И на двете места има изградена мрежа.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #13 on: 14.01.2010, 14:54:07 »
Аз лично доста ясно си спомням, когато за пръв път посетих Пловдив към 90-те години да е било, че през центъра минаваше и тролей номер 1 освен 2-ка и 3-ка, главно Дак-ове и то препълнени!

Сигурно ти се е привидяло, защото 89 - 90 много добре си спомням, че 25 си беше тролей с ДАК-ове, а 1 си беше автобус.

Какъв е бил точният маршрут на тролейбуси с номера 8 и 28? Благодаря.

Последният им маршрут: Ц. Гара - Васил Априлов - Дунав - Борис III - 6ти септември - Източен - Христо Ботев - Ц. Гара
Това единият, другият - в обратна посока.

Запитването ми е има ли изградена тролейбусна мрежа по бул. "Освобождение" в участъка между улиците "Шипка" и "Менделеев" както и по ул. "Цар Симеон" в карето "Менделеев" и "Недялка Шилева"?

Част от мрежата в колелото на Недялка Шилева и Освобождение липсва, но тук е сравнително малко метри проводници,
другите две големи места по които вече няма жици са: Васил Левски /Карловско шосе/, от Дунав до след надлеза и на обръщалото,
и под Асеновградския надлез също
« Last Edit: 14.01.2010, 15:03:00 by nasko84 »

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #14 on: 14.01.2010, 15:48:29 »
Нещо се бъркаш тролей номер 1 никога не е имало в Пловдив ,1-цата е автобусна линия.

Offline kotseto1001

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #15 on: 14.01.2010, 23:35:06 »
Мда, като за практически неизполвана от години мрежа (освен служебно на високосна, мрежата в района на Мебелна къща, Шилева и кръговите, за които говорите) ,е в учудващо добро състояние. Дори по "Цар Симеон" и "Освобождение" не виси почти и става за употреба...дори има нови знаци на старите , неизползваеми спирки....иначе под Асеновградския от години няма мрежа, дори и рамене на места....то и няма нужда- индустриалната зона не е това, което беше.....а за Карловския все още тая надежда да я възстановят....и да пуснат 25 и още 1 тролей до ТЕЦа.....
а за 1 мисля четох някъде, че преди много години е бил тролейбусен..или бе 12....

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 456
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #16 on: 15.01.2010, 11:23:06 »
а за 1 мисля четох някъде, че преди много години е бил тролейбусен

Да си дойдем на думата...Ясно различавам Автобус от Тролей...И съм 100% сигурен, че 1 беше Тролейбусна линия!!!
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6403
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #17 on: 15.01.2010, 13:19:14 »
С наще заговорихме за връзката Модър-Царевец,и те се сетиха,че навремето,преди да стане "Глухия прелез" от там са минавали 7,37 и май 17 също,сега ми е чудно,като отворят пак възела,който ще е подлез,дали ще пуснат нещо от там пак??? Сега се сещам,че навремето 70те-80-те,хората които са живеели покрай Тец-а,същите които сега ползват 1 и 25,са ходили към 20-30 минути пеш,за да стигнат до Ален мак,кадето е била най близката спирка,и там на канала са  въртяли забележете 12 и 25,такаче доста са се изменили маршрутите,особено на 12,7,17,37,някои ако се сеща за историики разказани от по възрастните му родители,за маршрутите на тогавашния транспорт,може да пише.
« Last Edit: 15.01.2010, 14:02:49 by lud_pi4 »

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #18 on: 15.01.2010, 20:46:55 »
Аз знам само за 17 че е минавало през прелеза Царевец - Модър.Аз мисля че като направят подлеза ще пуснат 16 да идва в  Смирненски.
А в началото на 90-те по Пещерско шосе е минавало 21.Някой да знае тогавашния му маршрут?На една карта от 95-та год си спомням че бяха отбелязани автобуси 123 и 43,но не им бяха направили маршрута  :rolleyes:
« Last Edit: 15.01.2010, 20:51:03 by DareDevil »

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #19 on: 15.01.2010, 21:02:50 »
На една карта от 95-та год си спомням че бяха отбелязани автобуси 123 и 43

Това са сигурно печатни грешки