Author Topic: Човешки ресурси в Метрополитен ЕАД  (Read 17367 times)

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 969
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Може би не бива да го казвам, но от Метрополитен умишлено са помолили да се изчака със строителството на метрото до Младост 4, заради липса на административен капацитет, за да се справят с всичко. Всъщност дори и в момента едвам смогват, въпреки че нещата започват все повече и повече да влизат в ред.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Става дума за административна обезпеченост - Метрополитен е дружество, което има нужда от експертна административна база, за да ръководи по-големи обеми, а при липса на кадри и компетентни ръководители, разширяването е безмсилено, опасно и безотговорно...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12895
    • View Profile
    • Email
Става дума за административна обезпеченост - Метрополитен е дружество, което има нужда от експертна административна база, за да ръководи по-големи обеми, а при липса на кадри и компетентни ръководители, разширяването е безмсилено, опасно и безотговорно...
Обяснимо е, като се има предвид, че Метрополитен е съществувал близо 30 години без нито един метър метро в експлоатация. Но не е обяснимо, защо искат още 30 години да са бюро за трупане на пенсионен стаж. Вече има отсечки, преминали през всички етапи - проектиране, изграждане, експлоатация (закупуване на метросъстави и поддръжка на трасетата). Така че е ясно, от какви хора има нужда, а увеличаване на техния брой е въпрос на няколко години време.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Вече има отсечки, преминали през всички етапи - проектиране, изграждане, експлоатация (закупуване на метросъстави и поддръжка на трасетата). Така че е ясно, от какви хора има нужда, а увеличаване на техния брой е въпрос на няколко години време.

Напълно завършен цикъл на експлоатация и "репетиция" на цялостно управление започнахме да имаме сега - тепърва Метрополитен трябва да приложат на практика методите на управление на цялостен диаметър, а след 2012 - на повече от една линии, което означава, че ако сега започнат подготовка на кадри,  то те ще са способни да поемат администрирането на метрото след 4 години минимум.

Друг е въпросът, че сега е момента Метрополитен да изискат от МОМН и евентуално - ПЖИ или ТУ да започнат съвместно да подготвят кадри по нужните специалности.

Моята специалност в ТУ (когато следвах там) с половин уста споменаваше, че евентуално може да проектираме дизайна на влакове и екетропревозни средства, но само толкова...

Време е за стабилна политика за създаване на кадрова база. В ПЖИ да има специалност упавление на метросъстави; да се създават специалисти локално, дори ако трябва - мОМН да разкрие техникум специално за метрото - желаещи ще се намерят...

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Чак за техникум няма нужда. Ще има достатъчно освободени от системата на НКЖИ и БДЖ. Добре е грешките от тези компании да не се прехвърлят при управлението на метрото.
Но наистина УАСГ, ПЖИ, ТУ и техникумите не е зле да преразгледат учебните си програми и да подобрят качеството на образование по въпросите на метрополитена.
Това обаче не става за две години. Става за минимум 8 за да може да се изпратят магистри по страните с развита метро мрежа и да прехвърлят знанията си тук. (Франция, Германия, Англия, Русия)
The Grand Tour

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 871
    • View Profile
    • Email
През 80-те години и началото на 90-те имаше паралелка метростроителство в строителния техникум(сега СГСАГ)

Offline mitio tuca

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
През 80-те години и началото на 90-те имаше паралелка метростроителство в строителния техникум(сега СГСАГ)
ба!
трудно ми е да повярвам чак. да не би да е било част от транспортно строителство и да е имало специални часове и подготовка по тази тема?

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 871
    • View Profile
    • Email
През 80-те години и началото на 90-те имаше паралелка метростроителство в строителния техникум(сега СГСАГ)
ба!
трудно ми е да повярвам чак. да не би да е било част от транспортно строителство и да е имало специални часове и подготовка по тази тема?
Тогава нямаше специалност транспортно строителство в техникума.И сега не знам дали я има.Има такава във УАСГ.През година имаше прием за специалността метростроителство

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
То и в ПЖИ е имало в края на 80-те, началото на 90те специалност, свързана с метрополитена, с курсове и всичко...
Имам колеги, които вече работят по станциите на метрополитена, но особено някои, които познавам са на манталитет ниво село Долно Уйно. Затова бъдещето няма да е по-добро от настоящето. Мое мнение.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline mitio tuca

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
През 80-те години и началото на 90-те имаше паралелка метростроителство в строителния техникум(сега СГСАГ)
ба!
трудно ми е да повярвам чак. да не би да е било част от транспортно строителство и да е имало специални часове и подготовка по тази тема?
Тогава нямаше специалност транспортно строителство в техникума.И сега не знам дали я има.Има такава във УАСГ.През година имаше прием за специалността метростроителство
има има, но по-голяма част от хората, които са в тази специалност не знаят защо са там, но това е лично мое мнеиние   :)
добре. мен лично ми е интересна темата и въпроси като: как се става "аджеба" шофьор(предполагам, че бъркам думата) в един метрополитен? какви длъжности има в тази компания? кой се занимава с ремонта поддръжката (почистване, пребоядисване и пр. дейности)?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ти пък почти изкара, че в тази фирма нещата се движат благодарение на луното привличане:http://www.metropolitan.bg/bg/about/struct/.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Машинистите минават курс за правоспособност на този тип подвижен състав.

Деповския персонал е подбран според нуждите - Въздушни спирачки, ел. оборудване, бояджийно и прочие.




"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 575
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
И защо да наемат хора, които след 1 година няма да са им нужни?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В строителството работната ръка се наема за определена дейност до завършване на проекта.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Дълго мислих в коя тема да го публикувам и сметнах, че тази е най-подходяща:
http://www.dnes.bg/reportaj/2010/03/12/ot-drugata-strana-v-metroto.87593,play

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11647
    • View Profile
Жалко, че репортажът беше доста по-къс от останалите  :(
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline mitio tuca

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
искаше ми се да видя смяната на посоката в тупика на младост или примерно маневра към депо след работа.  :rolleyes:

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
На мен пък стилът на техните видео материали не ми харесва. Има прекалено много монтаж и се губи реалната представа за нещата. Същото беше и в репортажа за трамваите...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
От месец и нещо знам, но все забравям да споделя, във ВИАС има залепено обръщение, или покана беше, до техническите висши училища, подготвящи кадри, свързани със строителството и експлоатацията на метрото, че се набират нови служители. За по-големи подробности трябва да отида с апарат и да ви го снимам.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4861
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Един приятел на един приятел кара в момента курсове за машинист в метрото, така че явно и в тази дейност търсят хора.
храна за мозък - http://www.banitza.net/