Author Topic: Околовръстна ЖП линия  (Read 64647 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10843
    • View Profile
    • Email
Околовръстна ЖП линия
« on: 22.09.2006, 12:27:28 »
Околовръстното стана проблем на всички нас,особено пътуващите по А111.Много големи задръствания и страшно големи закъснения станаха вече.Решението на проблема е по-скоро в построяването на нова околовръсна ж.п.линия, например вървяща успоредно южната дъга на околовръстното от Люлин до Младост. За да не е откъсната от останалата ж.п.мрежа ще се свърже на 2 места-при гара Волуяк и гара Искър.Влаковете спокойно могат да се движат по нея с 100-130км/ч.Ще има гари и спирки в Люлин, Овча Купел, Горнобански път,разклона за Драгалевци,разклона за Симеоново,разклона за Бистрица,Младост 4-при Бизнес парка,Младост 3 и така до Гара Искър. Влаковете ще се движат в кръгов маршрут през Централна гара,гара Искър,Младост,покрай околовръстоно, Люлин, Волуяк и така отонов до Централна гара.По мои изчисления от Младост до Горнобански път ще се пътува 5-6 мин. а до Люлин 14-15 мин.Също така от Младост до ц.гара към 15-тина мин.
Аргументи могат да се изнесат много-една ж.п.линия ще заема по-малко място от още едно платно на околовръстното, пътникопотока е достатъчно голям за да се движат влаковете на 15 мин.,пътуването ще бъде бързо и безконфликтно,дори сигурно ще излезе и по евтино от разширяване на околовръстоно.В много други градове има околовръстна ж.п.линия а нашата беше прекъсната преди години.
Може да не ви се вярва ама в Пловдив само допреди 4-5 години по околовръстана ж.п.линия се движеха градски влакове обслужвани от ЕМВ 32-ра серия(както им викат електрички) и билета беше като за ГТ. Лично съм ги ползвамл и беше много удобно и бързо.
« Last Edit: 24.09.2006, 13:25:15 by vesko76 »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #1 on: 22.09.2006, 13:27:34 »
Това с влака е добра идея, но не означава, че окловръстното не трябва да се разширява.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #2 on: 22.09.2006, 13:50:29 »
Това трябва да се предложи на СО.
« Last Edit: 22.09.2006, 13:50:48 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4459
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #3 on: 22.09.2006, 14:18:57 »
Идеята е добра, на Околовръстоно не го разширяват от 20 и повече години. Я си представете, че и настоящата идея се обсъжда и проектира толкова. Няма да стигнат и 10 мандата на бат Бойко за да го реализира. И какво? По-добре да се разшири линията до Горна Баня и Перник за скородсти 100-120км/ч и се възстанови линията по бул Варадар до х-л Родина.
P.s. Предлагам последната част от темата да се изнесе на друго място, защото мястото и не е тук  

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10843
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #4 on: 22.09.2006, 21:05:11 »
Сега като се замисля по горното ми предложение мисля,че ще е по-добре по-друг начин- от гара Искър през Младост до Овча Купел по трасето което съм предложил,обаче вместо да се обикаля чак през Волуяк и да се удължава толкова пътя, мисля че ще е по-добре директно да се свързва с ж.п.линията София-Перник,точно там,където сега околовръстното минава над линията. Така в Овча Купел може да има дори две гари,а гарана за Люлин може да бъде над входа на тунела,където минава ж.п.линията и ТМ8 да се използва като довозващ.Също така се гара може да има и в Дружба 2,а от гара Искър нагоре към Младост ж.п.линията може да следва приблизително трасето където е трябвало да минава ТМ20,обаче от Цариградско шосе право нагоре, заобикаля Младост от източната му страна гари може да има в Младост 3 и до Бизнес парка и оттам вече успоредно на околовръстното,както съм написъл в горното ми мнение и така до Овча Купел където ще влиза в линията София-Перник. Дори така ще се прави директна връзка и с влаковете за Перник.
Според мен движението на влаковете по тази околовръстна ж.п.трябва да е двупосочно, а разписанието да е направено така че да се разминават тчно на гарите без да се изчакват.
« Last Edit: 24.09.2006, 13:25:42 by vesko76 »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11493
    • View Profile
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #5 on: 23.09.2006, 01:06:12 »
О, безсмислено е да се дискутира тази тема! БДЖ не могат да поддържат сегашните си трасета, камо ли да строят нови! Да не говорим какви таралясници са повечето влакове.

Иво, а през Бъкстон и Павлово откъде ще мине линията?
Сигурно трябва доста къщи да се бутнат, не мислиш ли?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10843
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #6 on: 25.09.2006, 19:33:47 »
Quote from: ozzy
О, безсмислено е да се дискутира тази тема! БДЖ не могат да поддържат сегашните си трасета, камо ли да строят нови! Да не говорим какви таралясници са повечето влакове.

Иво, а през Бъкстон и Павлово откъде ще мине линията?
Сигурно трябва доста къщи да се бутнат, не мислиш ли?
Място има, само една-две къщи пречат.Все пак една ж.п.линия не взима кой знае колко място.Незнам точно колко е сервитута или както се нарича но едва ли е повече от 3-4 метра.
След горнобански път пък спокойно може да мине в локалното платно на околовръстното.Проблем може да бъде пресичането на бул.Цар Борис ІІІ ако се направи обикновен прелез.Може да се направи мост над булеварда.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12422
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #7 on: 26.09.2006, 12:00:35 »
Абе, глупости на търкалета. Околовръстното си е околовръстно, жп-трасетата са си жп трасета. Хич един път не си ли ходил на Околовръстното, за да видиш, че място за магистрала плюс двойна жп линия няма - примерно между бензиностанцията пред Царско село и срещуположния мебелен магазин АИКО. А разширяването на шосето до магистрален размер е безалтернативно.
После колите на жп платформи ли ще ги карат, като на Евротунела под Ламанша?! И колцина хора ще ходят да гонят влак на околовръстното? То вярно, че А111 е натоварена, но чак пък толкоз - от единичен автобус - на влак?!

Основното предназначение на Околовръстното е да поеме потока от автомобили (коли, камиони, автобуси), а не толкова от пътници.
А жп-трасета, които могат да се ползват за градски и крайградски транспорт си има и сега - гара Искър-Централна гара-Надежда-Обеля-Банкя, Хладилника-Пионер-Смирненски, Захарна фабрика-Владая-Перник и т.н.

След като се построят метродиаметрите, може да се помисли за кръгова МЕТРОлиния, но не толкова отдалечена от центъра на града.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #8 on: 26.09.2006, 19:38:20 »
Не мисля, че магистрално околовръстно е безалтернативно, даже напротив. Срамота е да нямаме нормално околовръстно шосе, София е на международен път, през който минават страшно много транзитни автомобили и най-вече ТИР-ове. Много по-малки градове от София имат околовръстни пътищата с по две ленти в едната посока, тук трябват поне три. Иначе за железницата- подобен проект трябва да се възложи на частна фирма, защото БДЖ е изгубена кауза. Няма смисъл от околовръстно метро, обикновена железница ще свърши работа, а и е по-евтино. Но може би не трябва да минава успоредно на пътя, а по-близо до кварталите.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6108
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #9 on: 26.09.2006, 20:55:25 »
Quote from: conecto
Няма смисъл от околовръстно метро, обикновена железница ще свърши работа, а и е по-евтино. Но може би не трябва да минава успоредно на пътя, а по-близо до кварталите.
Теренът ще се оскъпи най-вече, защото сме близо до Витоша и става сложно - прокарване на тунели, мостове, прелези... Просто не си е работа.
За северната дъга е по-лесно, да се отклонява от гара Илиенци към Кремиковци и Бухово, но това е само част от цялото околовръстно.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6735
    • View Profile
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #10 on: 26.09.2006, 21:00:18 »
То там си има околовръстна линия - Волуяк-Пост 4-Илиянци-Световрачене-Кремиковци-(Обединена)-Яна-Столник с разклонения Столник-Мусачево-Казичене и Пост 4-Биримирци-Подуяне.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4459
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #11 on: 26.09.2006, 21:18:45 »
И все пак да обединим всички в едно
Първо: околовръстна жп линия е необходима за всеки по-голям град.  Тук идва въпроса къде и по какъв начин да я "завреме" с използване на по-малко територия  и максимално КПД.
Второ: тази линия не трябва да бъде ограничена само за жп возила, а по нея трябва да бъде "пуснат" и трамвай на малък интервал. Ако не трамвай (защото това ще ускъпи самият проект. настоящите трамваи никога няма да могат да се качат на жп релси зара ди профила им и контактната мрежа. това означава нова разработка, която е много скъпа и само много богати градове могат да си я позволят) то трябва да се закупят "Дезирата" и да си обикалят по "околовръстното". естествено в такъв проект ще трябва да бъде заложено прокалване на жп трасе и до летището (напрактика в противен случай линията ще е осъкатена).
И трето, което е логично следствие от първите две: пътническите влаковете към Перник, Радомир и Кюстендил ще тръгват, да кажем от бъдещата гара Люлин или Овча Купел, а бързите и експресните (УБВ) влакове от централна. Подобна реорганизация обаче не е мислима следващите 20 години, пак поради следните причини:
1. В правителствата ще присъстват застъпници на автомобилни фирми, които няма да имат интерес от прокарването на подобно трасе, въпреки че 1км безнаставово жп трасе е по-евтино от 1 км автомагистрала, а цената на превоз е пъти по-ниска. За екология да не говорим.
2. Никой не би си вложил парите ей така в нещо неизвестно и скъпо.
3. Много пари  Дори ЕС не биха се навили да ни ги дадат? Току виж потънали във Владайската река?  B)  

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10843
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #12 on: 27.09.2006, 12:34:28 »
То е логично че е повече от необходимо и от южната част на София да преминава околоврастна ж.п.линия. Щом дори в Пловдив само допреди няколко години имаше градска железница,обслужваше се от ЕМВ-32-ра серия(както някои им викат електрички или чамуги) лично съм го ползвал тогава и си беше много удобно, дори и до днес си личат къде са били спирките, влаковете минаваха на час отначало,след това само сутрин и вечер.Обикаляха околовръст Пловдив,спираха и на централна гара. Движението беше и в двете посоки.
Поне по линията до гара Пионер и до Хладилника да пуснат пътнически влак.Проблем обаче може да бъде къде точно да става разимнаването и това,че по линията скоростта на места е 15 км/ч а на други дори 5 км/ч.Също така разписанието трябва да е съобразено и с товарните влакове,трябва да се поставят бариери на прелеза при Симеоновско шосе и др.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12422
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #13 on: 27.09.2006, 12:52:22 »
Quote from: CKD
1. Волуяк-Пост 4-Илиянци-Световрачене-Кремиковци-(Обединена)-Яна-Столник с разклонения Столник-Мусачево-Казичене  
2. Пост 4-Биримирци-Подуяне.
1. Тази жп линия може да се ползва на пътнически превоз, като се сдухат "сините птички" на Кремиковци. Някога през социализма имаше жп транспорт до гара Ботунец. Но той се оказа мъртвороден, защото довежда хората до Централна гара и оттам следват бавни прекачвания. съвсем различна ще е картинката при наличие на метро там.

2. Тази жп линия едва ли има някакъв пътнически ресурс - тя минава предимно през индустриални зони

Като казвам за околовръстна метролиния, не изключвам тази линия да има надземни участъци. Пак казвам, изграждането на метродиаметрите е с приоритет, но околовръстната метролиния би включила към метромрежата квартали, през които не минават метродиаметрите - примерно Слатина, Студентски град, Витоша, Красна поляна, северната задгарова зона и др.

В сегашния проект за градоустройствен план е предвиден трамвай по ринга Г.М.Димитров-Хладилника-Т.Каблешков-Овча купел-Вардар. Това добре, но само ако се строи трамвайното трасе като скоростно - автономно, пресичащо основните артерии на две нива. Иначе ползата от трамвай, който се тътри със скоростта на ТМ11, ще е ограничена.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6735
    • View Profile
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #14 on: 27.09.2006, 21:05:31 »
11 не е чак толкова бавна линия. Единственото и вмешателство с останалия трафик е на К.Величков между Сливница и Стамболийски.
Като погледнете софийския жп. възел е плачевно недъгав и времето за решаването на този проблем е отдавна безвъзвратно изпуснато. Вижте например Прага, която в момента вече е по-малка и от София има поне големи 10 пътнически гари.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4459
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #15 on: 27.09.2006, 21:24:09 »
Quote from: CKD
11 не е чак толкова бавна линия. Единственото и вмешателство с останалия трафик е на К.Величков между Сливница и Стамболийски.
Като погледнете софийския жп. възел е плачевно недъгав и времето за решаването на този проблем е отдавна безвъзвратно изпуснато. Вижте например Прага, която в момента вече е по-малка и от София има поне големи 10 пътнически гари.


Прага си е Прага. Хората в Чехия си влязоха с производство, а не по милост в ЕС. Така че сравнение не може да се прави. Освен това те са 10,5 милиона на територия 1/3 по-малка от тази на България. ЖП тр-рт там е развит до степен, която в БГ не е възможно да се постигне никога. Всеки трябва да гледа себе си и да сранява съразмерими неща. Смятам, че по население Прага е сръвнима със София, но всички останали сравнения са невъзможни. Също смятам, че травмай по Тодор Каблешков (в познатия ни вид) вече не може да се реализира - просто няма място. Трамваят ще трябва да бъде вкаран под земята, което някои архитекти и инжинери (като горепосочения, със статията за метрото) никога няма да преглътнат

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6108
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #16 on: 27.09.2006, 21:54:03 »
Quote from: maniak
Трамваят ще трябва да бъде вкаран под земята, което някои архитекти и инжинери (като горепосочения, със статията за метрото) никога няма да преглътнат
На който му се занимава - да го прави. Пак ще има протести, ще има проблеми с отчуждаването...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12422
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #17 on: 28.09.2006, 14:32:25 »
Quote from: maniak
Също смятам, че травмай по Тодор Каблешков (в познатия ни вид) вече не може да се реализира - просто няма място. Трамваят ще трябва да бъде вкаран под земята, което някои архитекти и инжинери (като горепосочения, със статията за метрото) никога няма да преглътнат
По принцип място има все още. Разбира се, между Бъкстон и Цар Борис ІІІ ще паднат ред съборетини, вкл. фабриката за потници. Но и бездруго се предвижда разширяване.
Част от трасето на ТМ11 е автономно, но това не значи, че не се вмесва в трафика - има безброй светофари - 15 от Овча купел до Сливница, ако не съм пропуснал някой.

Може да звучи като фантастика, но в тази част на града най-добре би било да се изпълни трамвай или метролиния на естакада или плитко подземно (и бездруго от стадион Славия до Симеоновско шосе реконструкцията ще е тотална). Защото една околовръстна линия пресича доста радиални артерии - от центъра към перифериите. Ако се прави на едно ниво - това значи безброй светофари и задръствания...

Мисля, че времето на дългите и супербавни трамваи безвъзвратно отминава. ТМ2 загина, ТМ8 - също (като дълга линия), ТМ 1, 7, 9 и 22 ще се заменят от метро, може би също ТМ5. Трамваят до Овча купел също забуксува...

sdfklndbmvsvf

  • Guest
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #18 on: 05.07.2007, 22:58:42 »
Коя линия е минавала в кв. "Хладилника", на път за Зоологическата градина?
« Last Edit: 06.07.2007, 00:22:44 by difian »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #19 on: 05.07.2007, 23:28:22 »
Quote from: sdfklndbmvsvf
Коя линия е минавала в кв. "Хладилника", на път за Зоологическата градина?
Околовръстната ЖП линия на София.Крайната и дестинация не е била заводите около Зоопарка, а е пресичала бул.Черни връх(на кръстовището все още под пръстта стърчат релси ), минавала е покрай улица Сребърна, после по Димитър Несторов и при новия пробив е завивала наляво и се е сливала с отклонението до гара Сердика(общо взето зад Министерство на земеделието), после покрай стадион Септември.Оттам и по бул.Вардар трасето е запазено и от време на време се ползва и се слива с линията за Перник до техникума Хенри Форд.А в другата посока от Хладилника минава през гара Пионер, по бул.Скопие, сервиз Изток/Четвърти километър, зад базата на ЦСКА, пред ПЖИ-то и преди ЖП спирка ХР.Смирненски се влива в главната линия.И в тази си част линията се ползва сравнително сериозно и се возят материали до борсата при гара Пионер.
« Last Edit: 05.07.2007, 23:29:13 by difian »