Author Topic: Малко теория, относно разписанията и други експлоатационни въпроси.  (Read 18662 times)

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Тъй като съм стар фен на разписанията и са забавна задачка, от много време си съставям за забавление разни разписания.
Ако някой иска, мога да направя измислено разписание на база на брой коли, курс и евентуални други ограничителни фактори. Всичко гледам да го правя както си трябва - 8 часови смени и т.н. Е, не са като тези на ЦГМ, но идеята е сходна.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17303
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Направи празнични разписания за всички линии минаващи по Ботев и Граф Игнатиев, като намалиш с по няколко минутите в тези участъци. Ако го направиш може да го предадеш в ЦДП за официално одобрение.
мур

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Празничните са скучни за правене - много са лесни :)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2539
    • View Profile
Ще ми е много интересно да обясниш с каква програма съставяш разписанията. Аз съм пробвал на Екесел, но само с тръгвания от крайни спирки. Попринцип трябва ли двете смени да са с еднаква продължителност? Примерно ако имаме заработка 15:20 ч, може ли едната смяна да е около 8:00, а другата 7:20 или е добре да са приблизително по 7:40? Предполагам, че това зависи от мястото на смяна, но все пак не съм сигурен.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Всичко е приближения. Т.е. идеалният вариант са точни смени, но на практика няма как. Важното е като има къса, да има и дълга, която да компенсира и сумарно времето за работа разделено на броя водачи да клони към 8. От това изключваме 4 часовите, които са на ТО1 след това.
Иначе съставянето и в ексел и на ръка - няма значение. На ръка е малко по-бързо, но в ексела се правят по-лесно поправки. След малко ще публикувам едно примерно.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ето едно примерно. За съжаление не ми хареса как стана, но все пак това е положението.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17303
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Това е за автобус. На тях са им толкова ранни колите до приниране. А пета кола е едносменна :P
мур

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Да, на тролеите и трамваите са по-скучни, но и с такива се оправям.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2539
    • View Profile
Ето един опит от мен. Всъщост това е първото сериозно разписание, което правя. ТБ 11 - делник, тръгвания от депо "Искър". Със зелено съм отбелязъл включванията, а с червено изключванията. За място на смени съм приел депо "Искър". При включванията и изключвания колите не се изправят. Заработките са около 7-8ч.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Всичко хубаво, ама кой курс от коя кола се прави?

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2852
    • View Profile
Ето един опит от мен. Всъщост това е първото сериозно разписание, което правя. ТБ 11 - делник, тръгвания от депо "Искър". Със зелено съм отбелязъл включванията, а с червено изключванията. За място на смени съм приел депо "Искър". При включванията и изключвания колите не се изправят. Заработките са около 7-8ч.
По принцип смените са горе долу идентични и се компенсират взаимно.
« Last Edit: 07.10.2010, 22:19:30 by 701 »
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Пробвай да  го правиш по коли, иначе не е ясно кой какво.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2539
    • View Profile
Прикаченият файл съдържа информация за всяка кола в колко часа тръгва от гараж "Искър". С "Г" след часа съм означил курс, който е за гараж.
Проблем ли е, че не няма смени от 8 часа? Всъщост това се получва, защото колите се включват/изключват от първата спирка по маршрута. Предполагам, че ако се прави разписание на линия, чиято крайна спирка е на 20 мин от гаража, то ще имаме +20 мин за всяка смяна и вече ще стане около 8ч заработката.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2852
    • View Profile
Прикаченият файл съдържа информация за всяка кола в колко часа тръгва от гараж "Искър". С "Г" след часа съм означил курс, който е за гараж.
Проблем ли е, че не няма смени от 8 часа? Всъщост това се получва, защото колите се включват/изключват от първата спирка по маршрута. Предполагам, че ако се прави разписание на линия, чиято крайна спирка е на 20 мин от гаража, то ще имаме +20 мин за всяка смяна и вече ще стане около 8ч заработката.
Не е кой знае какъв проблем, но нали целта е максимално да се доближават до реалните. Отделно дават допълнителни минути за прибиране, които не са отразени в хартиеното разписание.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17303
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Да, на тролеите и трамваите са по-скучни, но и с такива се оправям.

Можеш ли да направиш разписание на тм 5 делник на разстановка 16-14-16-4, като броят на курсовете и заработките се запазват. Идеята ми е,ч е не е нужно да излизат повече от 12 коли преди 6 часа от депо, а за сметка на това в обедните часове да има повече трамваи.
мур

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2539
    • View Profile
Прикачвам едно примерно разписание на ТМ 23 по новия маршрут. Даже и курсът съм познал  :P
Колите, които се включват от 28-ми ПК към Обиколна могат да: а) използват еската, б) използват ухото, за да превърят и да влязат в правилния коловоз за посока Дружба, в) карат в източния коловоз до ул. „Обиколна” и да се върнат обратно по него. Едва ли ще има някакви пътници от трънаците към Дружба, а и интервалът е толкова голям, че трамваите няма да се засичат в единичния участък. Същото важи и при изключване.   

« Last Edit: 17.10.2010, 00:48:04 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline AREN4O

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
    • Email
Прикачвам едно примерно разписание на ТМ 23 по новия маршрут. Даже и курсът съм познал  :P
Колите, които се включват от 28-ми ПК към Обиколна могат да: а) използват еската, б) използват ухото, за да превърят и да влязат в правилния коловоз за посока Дружба, в) карат в източния коловоз до ул. „Обиколна” и да се върнат обратно по него. Едва ли ще има някакви пътници от трънаците към Дружба, а и интервалът е толкова голям, че трамваите няма да се засичат в единичния участък. Същото важи и при изключване.   


Хубави идеи но неосъществими....

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4872
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Днес завърших разписанието. Оказа се, че с една проста синхронизация нещата могат да се подобрят значително. Смятам, че тези, които правят графиците в двете депа все още не са се запознали, дори и по телефона :) . Подобрение се получи и то с намаляване на курсовете през спирката!!! От 178 броя преди - сега курсовете са 172. Разпределението е както следва:
Преди:
ТБ 1 (59 курса)
от 5:28 до 7:30 часа - на 31 минути;
от 7:30 до 21: 38 часа - на 15-16 минути (с малки изключения в 16 и 18 часа, когато е на 20 минути);
от 21:38 до 00:12 часа - на 31 минути.

ТБ 2 (71 курса)
от 5:17 до 7:54 часа - на 22 - 23 минути;
от 7:54 до 19:52 часа - на 12 - 13 минути;
от 19:52 до 23:35 часа - на 22 - 23 минути.

ТБ 4 (48 курса)
от 5:14 до 7:32 часа - на 45 минути;
от 7:32 до 9:40 часа - на 16 - 24 минути (ок. 8 часа -16; ок. 9 часа - 24);
от 9:40 до 20:15 часа - на 19 минути;
от 20:15 до 23:18 часа - на 30 минути.

Сега:
ТБ 1 (63 курса - плюс 4)
от 05:08 до 8:08 часа - на 30 минути;
от 08:08 до 19:38 часа - на 15 минути;
от 19:38 до 20:22 часа - на 22 минути;
от 20:22 до 00:22 часа - на 30 минути.

ТБ 2 (63 курса - минус 8 )
от 05:33 до 07:46 часа - на 22 минути;
от 07:46 до 19:30 часа - на 15 минути;
от 19:30 до 20:36 часа - на 22 минути;
от 20:36 до 23:36 часа - на 30 минути.

ТБ 4 (46 курса - минус 2)
от 4:58 до 8:04 часа - на 45 минути (има курс в 7:48. Пиша го, защото има подобен в предното - включване/изключване предполагам);
от 8:04 до 19:44 часа - на 20 минути;
от 19:44 до 23:29 часа - на 45 минути.

В резултат на това общите курсове са намалени до 15,1 %!!!! Като тб 1 има 12 общи; тб. 2 има 1 общ (с тб 4); тб 4 - 13 общи.
Съвпадения между тб 2 и тб 1 няма, а съвпаденията на тб 4 и тб 1 са на ХХ:23(24) минути между 8 и 19 часа.
Между 8 и 19 часа преминаванията се доближават единствено на кръгъл час, когато тб 2 минава в + 00 минути, тб 4 - в + 04 минути, а тб 1 - в + 08 минути.
На екселската графика може да видите разпределението. Резултат - по-равномерно обслужване на обслужваните райони с 6 броя по-малко курса. Разписанието ще ги разминава и на всички останали спирки, тъй като пробезите в посока са еднакви - по около 45 - 46 минути.
Може ли да погледнете и да пишете дали виждате някакви слабости, относно обслужването на курсовете (напр: включване/изключване). Смятам да го предложа на ЦГМ.
Поствам и екселска графика на текущото разписание
« Last Edit: 28.04.2011, 23:45:37 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2539
    • View Profile
Преработено разписание на ТБ 1 - празник. Тръгвания от Пета Градска и преминавания през Моста Чавдар посока център. Вторият файл са индивидуални разписания на колите по курсове.

Принципно ми идва идеята ТБ 1 да се движи на 6-7-6-3, т.е. да има една едносменна кола от 9.30-18.00 > хем ще реши проблема със сутрешните почивки, хем пътникопотокът ще е по-добре обслужен.

Ако ще се дава предложение до ЦГМ за промяна на разписания, то е по-добре като за начало да се пробва с ТБ 1 и ТБ 2. Не вярвам да приемат да променят и 4. След като имаме разписание за Моста Чавдар може от тази спирка да тръгнем да правим разписание на ТБ 2 :arrow:
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4872
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Първата кола може според мен да се включва от Левски Г. Тоест да пътува транзит в едната посока до левски Г за да може да обслужва от по-рано. Шофьора нека да качва ако някой чака на спирките... Аз в една жалба на ЦГМ им писах, че откакто закриха гаража в Левски обслужването е обслужване само от около 6 сутринта докъм 22 вечер... Празник курса трябва да е МАКС 90 минути. Тоест 45 на посока. А впрочем в курса влиза и почивката, предполагам. С нея - 100. Делник гледам, че курса в посока е 45 - 49 минути, а празник - 42 - 45 минути. Според мен, спокойно може да бъде в празник 40 минути в посока плюс 10 минути почивка, тоест общо 90 минути. Как се прави почивката - по пет минути на крайна спирка или по десет, но само на едната ? 6-6-6-3 е добре! Браво за разпределението. На двойката съм виждал да се изключват/включват на СУ, Х. Димитър, а предполагам и на ул. Гурко. Според мен, изключване/включване е редно да става само на последната спирка на Х.Димитър. Четворката е реално най-належащо да се промени, защото в момента тя съвпада в над 70 % от курсовете през спирка "Моста Чавдар" в празник с някоя от другите линии или  и с двете! Приемам забележката за разредената четворка вечер и е редно да е на 30 минути.
« Last Edit: 29.04.2011, 21:24:27 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/