Author Topic: Малко теория, относно разписанията и други експлоатационни въпроси.  (Read 17334 times)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
Използвал съм параметрите на ЦГМ, иначе съвсем няма да се съгласят да променят нещо. Няма смисъл първата кола да ходи празна до Левски. Виж по-добре е последната да се изключва през Сточна гара, ако това ще намали пробега. Иначе почивките бяха по 4 мин на крайна станция. Според мен ТБ 1 трябва да се движи с курс 86-92 мин, хем обслужването ще е по-нормално, хем няма да е такова влачене. Обаче попадаме в порочен кръг. Да кажем, че се постигне синхрон между 1 и 2. От друга стана е добре 1 и 5 също да се синхронизират, че в момента се движат почти заедно. Изобщо става дълга и широка.
Някой знае ли колко време се дава от депо "Искър" до СУ на ТБ 2? Няма как да съставя разписание без да знам колко време трябва за включване/изключване.
« Last Edit: 03.05.2011, 02:02:50 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ето какво измислих аз за тб 1. Качвам разписанията за спирка "Моста Чавдар" и "V-та гр. б-ца". 5 от колите се включват от V-та гр. б-ца и една от Левски - Г. Смените, за съжаление трябва да стават на Левски - Г, иначе заработката на първата смяна ще падне под 07:30 мин., а на втората ще се качи над 9 часа (или обратно). Ще кача след малко и предложение за разстоянията между спирките, защото съм намалил пробегът на 40 минути в посока плюс 5 минути почивка (90 минути обиколка). Изключването става по обичайния ред - на спирката преди депото. :arrow: Намаленията на интервалите между спирките съм ги направил предимно в Левски Г и по бул. Вл. Вазов, тъй като районът ми е познат и скъсяването няма да влоши обслужването и да кара шофьора да бърза.
« Last Edit: 02.05.2011, 20:17:53 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
Всичко точно, но колите ми се струва, че се движат разбъркано (не 1,2,3 ами 1,4,2 итн). А как ще става включване на Левски-Г като депото е до V-та градска? Иначе си се справил супер със затягането на разписанието. :fan: Остава и някой от СО да чета форума ;)
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Понеже няма мрежа наляво от бул. В. Левски към бул. Дондуков, ще трябва да пътува за 25 минути от депо Надежда до Левски - Г по маршрута за включване. Ако тролеят не спира по спирките е напълно постижимо. Да не говорим, че повечето светофари не работят в 4:30 сутринта. Относно колите - номерирал съм ги по час на включване, като първа кола е тази от Надежда, тъй като се включва първа от V-та гр. б-ца - 4:35 (не знам дали е правилно това номериране). Сега ще се опитам да съставя разписание за двойката, така че да не се засичат. Отново ще дам 25 минути да стигнат от Депо Искър до СУ/Гурко за включване.
« Last Edit: 03.05.2011, 21:17:31 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6344
    • View Profile
По-скоро не. Примерно 306/2 се включва 6 часа, а дотогава са се включили 4-5 коли. Първа кола си е първа, след това номерацията зависи от нареждането им във върхов час.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аха, ясно! Като правя разписанието за двойката ще го взема предвид. Интересно защо е така? Моето мнение е, че би трябвало по-голям номер да означава по-късно излизане и съответно прибиране от/в депо.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
Не знам защо е така, но е факт. Примерно на 6-6-6-3, 1,3 и 5 са ранни, а 2,4 и 6 късни. Не се занимавай с двойката докато някой не ни каже колко време се дава. Все пак ако искаме да постигнем нещо, е добре да предложим на ЦГМ реалистични разписания.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Трябва да е около 20 - 25 минути, тъй като на тб 11 от колелото му в Дружба до СУ по разписание се дава 30 или 31 минути.
« Last Edit: 04.05.2011, 11:46:02 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Здравей!
Знаеш ли колко време се дава на включваща се кола по тб 2 да се придвижи от депо Искър до СУ/Гурко?
Колкото и на тб. 11 за същия участък.
Тоест - 26 -29 минути. Нали по ВПОРЗ колата трябва да вози пътници и при включване от депото.
« Last Edit: 04.05.2011, 13:09:59 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Разписанието за двойката е готово. Сутрин е с 4 коли, в пик е с 6, а вечер - с три. Имам го на чернова. Утре ще направя заработките по коли и ще го постна, че сега ми се спи. :) :arrow:
Като цяло, една обиколка, подобно на тб 1, е 90 минути, но след 20:45 става 84 минути - от 2х40 + 2х5, съответно - пробег+почивки, става 2х40 + 2х2. Включванията и изключванията стават на СУ/Гурко. Време за достигане от/до депото - 26 минути. За да се получи минимален разход на коли и за да се покрие сутринта с 4 коли се налага да има едносменна резерва на ул. Ильо Войвода в Х. Димитър (кола 7 от таблицата), която излиза от депо в 16:37 и кисне там до 20:59, когато се включва на спирка бул. Вл. Вазов, посока Х. Димитър. Единственото лошо е голямата дупка от Х. Димитър към центъра, която се образува между 23 и 24 часа, но, тъй като колите след 23 часа са "за депо", това ще бъде покрито от четворката. То реално и сега е така, само че последната кола е около 30-35 минути по-рано и няма, чак такава голяма дупка, но пък с това предложение има транспорт до по-късно в посока депото в Искър. Поствам и разписанията, но с индекси - показващи номера на колата, която ги обслужва. Намаленията на интервалите са м/у моста Чавдар и Бяло море, както и между НДК и бул. Прага (незнайно защо на тб 1 се дава 2 минути между тях, а на тб 2 - 3 минути?! (може би заради левия завой?));
В Бъкстон:
кола 7) пристига в 21:43 и заминава в 21:54;
кола 6) пристига в 22:13 и заминава в 22:24;
кола 5) пристига в 22:43 и заминава в 22:54.
Това разтегляне се прави за да може последната кола (кола № 7) да преминава по-късно през квартала и съответно пък - в Х.Димитър по-късно да има обслужване до центъра, като и от двете дестинации да се спазва горе-долу интервалът от 30 минути.
« Last Edit: 07.05.2011, 18:36:28 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Хайде да ги видим като коли, защото така по часове са само общи приказки :)

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В първата картинка са заработките, а в третата - индексите показват номера на колата. Нанесъл съм само от 17 часа нататък, но ако искаш ще го направя и за останалите.
EDIT: Аха, разбрах какво имаш предвид - сега ще го направя.
« Last Edit: 07.05.2011, 20:06:04 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За моста Чавдар - по коли + час на преминаване през спирките за включване/изключване (Гурко или СУ).
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
Сътворих синхронизирано разписание на ТБ 1 и ТБ 2 - една кола от ТБ 2 отива на ТБ 1. Преминаването на ТБ 2 през Моста Чавдар става 6 мин след тръгването от Х.Димитър и затова няма отделно разписание по часове. Според изготвеното разписание ТБ 2 е на 6 мин след ТБ 1 през деня, а през нощта са на 11 мин общ интервал. Сутрин също няма засичания от порядъка на 5-6 мин. Ако мислите, че има смисъл, ще направя разписанията и по коли.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ето какъв отговор получих от Николай Костов за тролеите 1, 2 и 4. Само че не ми отговориха и за други такива линии и особено за скандалното дублиране в Слатина на авт. 9 и 404 в празник. Не ми отговориха и дали се предвижда да се изгради система, която да улеснява изготвянето на разписания.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
За моста Чавдар - по коли + час на преминаване през спирките за включване/изключване (Гурко или СУ).
Трябва малко да поразучиш как се номерират и подреждат колите, както и какви заработки могат да имат. Иначе имаме само общи приказки.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За моста Чавдар - по коли + час на преминаване през спирките за включване/изключване (Гурко или СУ).
Трябва малко да поразучиш как се номерират и подреждат колите, както и какви заработки могат да имат. Иначе имаме само общи приказки.
E добре! Като постоянно ме апострофираш, вземи да ми обясниш малко, че да не говоря само общи приказки! :)
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
Ще се опитам да те просветля - във върхов час колите трябва да се движат последнователно. Лично аз съм приел правило, че първа кола излиза от гараж първа, по възможност се прибира първа след 20 ч и последната кола задължително е нощна.

За да се запази поредната номерация в 'върхов' момент, то номерата на колите се изчисляват, така че от само себе си да се наредят последователно, когато всички коли са на линия. Примерно на линия с 4 коли през деня обикновено 1-ва и 3-та са ранни, а 2-ра и 4-та късни (и нощни).

Проблемът при твоите разписания е, че ако колите се движат последователно, то ако имаме разписание с 6 коли (3 нощни), коли 5 и 6 ще имат огромен престой на крайна спирка, за да се разредят от дневен интервал на нощен (15 срещу 28 мин примерно).
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Утре довършвам разписанието на четворката и ще се опитам да преномерирам колите за останалите две линии.
Порових се и ми се струва, че може да се направи следната синхронизация между тролейбусите в общите им части в празник:
 - Тб 1 да се синхронизира да преминава заедно с тб 9 в общите си части (НДК) - за да става прекачване;
 - тб 2 да се синхронизира да преминава заедно с тб 5 в общите си части (Гурко-НДК) - за да става прекачване;
 - тб 4 да се синхронизира да преминава отделно от тб 11 в общите им части (СУ-ЦСКА)
 - тб 8 да се синхронизира да преминава отделно от тб 5 в общите им части.

Според мен, с минимални промени това е възможно при интервали от 15 минути за тб 1, 2, 5 и 9;
                                                                                                      от 20 - 22 минути за тб 4, 11 и 8.
За да се получи това обаче пробезите трябва да се оеднаквят в посока - за тб 1, 2, 4, 5 и 8 - 40 - 42 минути, а за 9 и 11 - 30 минути.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
Човек, усложняваш си живота. ТБ9 на 15 мин е прекалено нередовен. Според мен реални и полезни сихрони са:
ТБ 1 и ТБ 2- както съм предложил.
ТБ 1 и ТБ 5 като ТБ 5 минава около 2-ката в общите им части.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775