Author Topic: Движението през надлез Подуяне между 1990 и 2000  (Read 7138 times)

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Търся отговор на въпроса "от кога до кога 72 минава от Оборище нагоре директно през Редута и същевременно 11 върви по Ситняково, Гео Милев и върти на Боян Магесник".

Според картите това е 1990 до 1998-ма, но аз не помня да е бил толкова дълъг периода, особено що се касае до 11. Кой от вас какво помни по въпроса?

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
През 1992г. 11 и 72 си минават почти както сега, но по временна уличка, която прави връзката. Мисля, че около 93-94 става промяната и се движат по описаните от теб маршрути, а преди това около 90-та също до 91/92.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Благодаря... Това обяснява, защо според твоите карти през 92-93 11 и 72 са минавали в района на надлеза. Помислих, че е неактуализирана информация. Остава въпросът обаче до кога са вървяли през Гео Милев и Редута, т.к. както казах - мисля, че е не повече от 1997-ма.

И друго питане - с пускането на 22 и 21 се изместват и автостаниця Пирдоп на автостанция Изток, нали?

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Мисля, че 72 и 11 м инават по тези маршрути до пускането на всичко около Гара Подуяне - надлези, улици. Може да са изкарали и до 1995 г. но не давам гаранция чак дотогава.
мур

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
През учебната 1998-99г. ги пуснаха - давам лична гаранция. Тогава (1998г.) ходех с колелото да оглеждам на каква фаза е строежа и бях свидетел как постепенно го завършиха.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Значи до 1998-99 г. 72 е минавал по оная хубава улица близо до Оборище, а на 72 имаше един участък, в който и в двете посоки автобусът минаваше по една улица в една посока.
мур

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Да. В този участък има и спирка, но тя си се ползваше в едната посока (към Плиска).

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Да. В този участък има и спирка, но тя си се ползваше в едната посока (към Плиска).

ОК, по този въпрос нещата ми се изясниха напълно. А и по мои спомени завършвах училище, когато все още се ползваше този маршрут.
А какво става с пл. Пирдоп?
мур

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Там е ясно - откриват трамвая през 95-та Септември и пускат ст.Изток.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Там е ясно - откриват трамвая през 95-та Септември и пускат ст.Изток.
С малкото уточнение, че при разрушкването на Ботевградско шосе функциите на автостанция Пирдоп се поеха от автостанцията до Герена до изградането на автогара Изток..

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Е това последното ми беше загадка. Никога не съм ходил натам по онова време.
« Last Edit: 12.04.2010, 18:51:23 by difian »
мур

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
С малкото уточнение, че при разрушкването на Ботевградско шосе функциите на автостанция Пирдоп се поеха от автостанцията до Герена до изградането на автогара Изток..
Тук според картите, описаното от теб е само до около 1990г., но може и да не е така.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
С малкото уточнение, че при разрушкването на Ботевградско шосе функциите на автостанция Пирдоп се поеха от автостанцията до Герена до изградането на автогара Изток..
Тук според картите, описаното от теб е само до около 1990г., но може и да не е така.
16,17,89,99,90,117,118,119 до 1995г са тръгвали от ст.Пирдол, а междуградските рейсове от Герена. По едно време 89,99 и 90 ги обединиха с маршрут до аг Малашевци, а след септември 1995г. за много кратък период 100 отиваше до ст.Изток после го скъсиха до Магахан.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
С малкото уточнение, че при разрушкването на Ботевградско шосе функциите на автостанция Пирдоп се поеха от автостанцията до Герена до изградането на автогара Изток..
Тук според картите, описаното от теб е само до около 1990г., но може и да не е така.
Искаш да кажеш, че още от 1990 кремиковските автобуси са от Автогара Изток, така ли?
Със сигурност си спомням, че в първите години на частен бизнес (1994-95) хващах А117 от Герена. Тогава със сигурност нямаше Ботевградско шосе. Възможно е А117 да е тръгвал от околността на пл.Пирдоп по Ал.Екзарх, но ми се струва, че плацът на кремиковските автобуси бе "изяден" от разширението на Ботевградско и най-вече от извиването на ул. Ал.Екзарх. Но при всички случаи междуградските автобуси по северното направление от 1990 са на Герена. Междуградската автогара на пл. Пирдоп беше в ъгъла до подлеза под жп-линиите, там сега има магазин за плочки.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Мисля че около 1994г. имаше и един съвсем кратък период след извиването на А.Екзарх и строежа на панелките на запад от него 12,14,16,100,117,118,119 тръгваха още от Пирдоп, а успоредно беше отворено и едното платно на Ботевградско.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ето исторически снимки на станцията на площад Пирдоп. На втората се вижда жп надлезът отзад.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Не, не твърдя, че са били от Изток. Ето в детайли.
До 89-та от Пирдоп.
89-90 от пазара.
90-9.95 - пак от Пирдоп.
9.95-сега - ст.Изток.

Относно 89, 90 и 99 - първо 89 се обединява с 99 - Малашевци-Враждебна. Това вероятно става точно когато махат Пирдоп през 89-та.
След това през 90-та всички селски линии тръгват през Враждебна и 89 става излишна. Не знам дали веднага след като е закрита 89, 90 тръгва до Малашевци и имам спомен, че според картите е по-късно.

Цялата траснпортна ситуация в района около ремонта е много интересна, вкл. и маневрите с тб.3, а. 75 и 78 и т.н.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Наистина е много интересно и се чудя защо в този период изобщо не съм ходил да се возя на автобуси в този район.
мур

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Ето исторически снимки на станцията на площад Пирдоп. На втората се вижда жп надлезът отзад.
Да, наистина - трогателна "красота". Хубаво е, че са се запазили снимки от това изискано място. През 1987-89, когато с жена ми бяхме на една аспирантска стипендия, там посрещах автобуси от Търново, по които тъщата пращаше буркани и други благинки.  :D

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Да, наистина - трогателна "красота". Хубаво е, че са се запазили снимки от това изискано място. През 1987-89, когато с жена ми бяхме на една аспирантска стипендия, там посрещах автобуси от Търново, по които тъщата пращаше буркани и други благинки.  :D
Ще вляза в доста голям оффтопик и може би ще ги преместя мненията в междуградските превози, но като много малък си спомням, как за село(Антоново, между Търново и Омуртаг) тръгвахме с Чавдари зад Александър Невски. Ама не си представям там целият калабалък с багажи и т.н. Някой да сподели пътуванията на тези по-дълги дистанции откъде са се осъществявали. И то по-скоро в ранния капитализъм, защото преди това автобусният транспорт е бил по-лош от въздушния и железопътния дори и не знам, до колко е имало такива свободни пътувания, неорганизирани с ведомствен и служебен транспорт.