Author Topic: Идеи за развитието на градския транспорт  (Read 11598 times)

Offline eco-power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 343
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Предполагам, че е така. Нямате ли някакъв начин да осъществите контакт с кмета или общината, още повече като се има предвид факта, че само 4% от европейските пари се усвояват.

Начини има, ама кмета няма да послуша никой, освен него самия. ;)
Той и себе си не слуша щото него главата не го слуша  :P

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
Ето примерна схема на тролейбуси, която драснах.
35
от Гара Тракия по Шипка, Освобождение,Аграрен университет, Христо Ботев, Шести Септември,Спортното,Братска могила(последна спирка).След това по Владивосток,Шести септември... Така Тракия ще има по-бърза връзка с Центъра.Но с промяна на 10 след Мола да продължава по свобода, а да не минава по Владивосток,Шести септември и Копривщица.
26
Обръщало на ул. Юндола, Солунска, Хади Димитър, Христо Ботев, Тунела, Шести септември, Източен,Мария Луиза, обръщало Скобелева Майка.
25
ТК Марица - ЖП Гара Тракия
с промяна вместо по Мария Луиза, да продължава по Източен и  Санкт Петербург.
134
 Обръщало Юндола, Солунска, Хаджи Димитър, Христо Ботев, ЦГ и нататак по маршрута си към Тракия.Така пряко ще се конкурира с 29, а когато изтече срокът, в който линията да се обслужва от Хеброс, да се премахне от схемата.
19  се закрива.
3
От македония ляв по Никола Вапцаров, ляв по Коматевско и до обръщалото на Ал. Стамболойки.
14
маршрута се скъсява до ЕАЗ.

6 тролейбусни линии с по 10 тролея за всяка линия и 5 резервни = 65, толкова колкото общината искаха Батака да достави.





« Last Edit: 04.07.2011, 00:47:07 by DareDevil »

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Ето и от мен една, за далечното бъдеще  :P
12-13 линии за 110-130 тролея

1 - Коматево - Н. Вапцаров - Македония - Центъра - Панаира - ТЕЦ Север
2 - Коматево - Централна гара - Центъра - пл. Съединение - ВИХВП - ПУ /заменя А20/
3 - Коматево - Н. Вапцаров - надлез Родопи - Центъра - Панаира - ТК Марица
4 - ПУ - България - Дунав - Панаира - Център - Военна болница - Мебелна къща - А12 - бул. Съединение - А13
5 - ТК Марица - Дунав - ВИХВП - пл Съединение - Център - Военна болница - стадион Ботев - Цариградско шосе - А13 /заменя 5 и 55/
8 - ТК Марица - ВИХВП - пл. Съединение - Центъра - Военна болница - Мебелна къща - А12 - бул. Съединение - А13 /заменя 99/
13 - кв. Хр. Смирненски - Централна гара - Центъра - Панаира - Дунав  - ПУ /отчасти заменя 26/
18 - ПУ - Васил Априлов - Л. Каравелов - Централна гара - Военна болница - СПС - бул. Съединение - А12
19 - кв Хр Смирненски - Централна гара - Стадион Ботев - Цариградско шосе - Ландос - Крайна  /заменя 26/
21 - ТК Марица - ВИХВП - пл. Съединение - Източен - Цариградско шосе - А13 - бул. Съединение - А12 - Мебелна къща - Асеновградски надлез
23 - кв. Хр. Смирненски - Централна гара - Васил Априлов - България - ПУ /заменя 222 и 113/
29 - кв. Хр. Смирненски - Централна гара - Военна болница - СПС - бул. Съединение - А12

Евентуално една ЕАЗ - Н. Вапцаров - Централна гара - В. Априлов - Свобода - Бр. могила - Хирургиите - кв. Хр Смирненски
С противоречиво мнение за смисъла на 14, 25 и 134
Промени евентуално в 27, 36, 11

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 648
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ето примерна схема на тролейбуси, която драснах.
35
от Гара Тракия по Шипка, Освобождение,Аграрен университет, Христо Ботев, Шести Септември,Спортното,Братска могила(последна спирка).След това по Владивосток,Шести септември... Така Тракия ще има по-бърза връзка с Центъра.Но с промяна на 10 след Мола да продължава по свобода, а да не минава по Владивосток,Шести септември и Копривщица.
26
Обръщало на ул. Юндола, Солунска, Хади Димитър, Христо Ботев, Тунела, Шести септември, Източен,Мария Луиза, обръщало Скобелева Майка.
25
ТК Марица - ЖП Гара Тракия
с промяна вместо по Мария Луиза, да продължава по Източен и  Санкт Петербург.
134
 Обръщало Юндола, Солунска, Хаджи Димитър, Христо Ботев, ЦГ и нататак по маршрута си към Тракия.Така пряко ще се конкурира с 29, а когато изтече срокът, в който линията да се обслужва от Хеброс, да се премахне от схемата.
19  се закрива.
3
От македония ляв по Никола Вапцаров, ляв по Коматевско и до обръщалото на Ал. Стамболойки.
14
маршрута се скъсява до ЕАЗ.

6 тролейбусни линии с по 10 тролея за всяка линия и 5 резервни = 65, толкова колкото общината искаха Батака да достави.






35 ми допада,26 не,25 не,то трябва да ходи до ТЕЦ-а,134 може да облекчава потопа по 29 но идеята да влиза в Смирненски съм си я мислил за 102,3 е перфектна,19 не може да се закрива,има хляб в него,14 може да се съкрати.10 тролейбуса са много на линия да кажем 6-7-8 стигат.
Never let your dreams down!

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 648
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ето и от мен една, за далечното бъдеще  :P
12-13 линии за 110-130 тролея

1 - Коматево - Н. Вапцаров - Македония - Центъра - Панаира - ТЕЦ Север
2 - Коматево - Централна гара - Центъра - пл. Съединение - ВИХВП - ПУ /заменя А20/
3 - Коматево - Н. Вапцаров - надлез Родопи - Центъра - Панаира - ТК Марица
4 - ПУ - България - Дунав - Панаира - Център - Военна болница - Мебелна къща - А12 - бул. Съединение - А13
5 - ТК Марица - Дунав - ВИХВП - пл Съединение - Център - Военна болница - стадион Ботев - Цариградско шосе - А13 /заменя 5 и 55/
8 - ТК Марица - ВИХВП - пл. Съединение - Центъра - Военна болница - Мебелна къща - А12 - бул. Съединение - А13 /заменя 99/
13 - кв. Хр. Смирненски - Централна гара - Центъра - Панаира - Дунав  - ПУ /отчасти заменя 26/
18 - ПУ - Васил Априлов - Л. Каравелов - Централна гара - Военна болница - СПС - бул. Съединение - А12
19 - кв Хр Смирненски - Централна гара - Стадион Ботев - Цариградско шосе - Ландос - Крайна  /заменя 26/
21 - ТК Марица - ВИХВП - пл. Съединение - Източен - Цариградско шосе - А13 - бул. Съединение - А12 - Мебелна къща - Асеновградски надлез
23 - кв. Хр. Смирненски - Централна гара - Васил Априлов - България - ПУ /заменя 222 и 113/
29 - кв. Хр. Смирненски - Централна гара - Военна болница - СПС - бул. Съединение - А12

Евентуално една ЕАЗ - Н. Вапцаров - Централна гара - В. Априлов - Свобода - Бр. могила - Хирургиите - кв. Хр Смирненски
С противоречиво мнение за смисъла на 14, 25 и 134
Промени евентуално в 27, 36, 11
И твоите идеи ми допадат,само че слагаш много линии там където си има много линии,в Смирненски.
Never let your dreams down!

Offline bulgaria94

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
Според мен трябва да се увеличи ефективността на тролейбусите в пловдив и да се използват готово-направените контактни мрежи дали чрез промяна на маршрутите или по друг начин,както е сега в плевен.За съжаление единствената ефективна тролейбусна линия в момента е 3 и 134,ако не бъде изпреварен от 29.Не казвам всичките 16 едновремешни линии да се възстановят,но примерно 5 и 25 могат отново да станат тролеи. 8)

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
Според мен трябва да се увеличи ефективността на тролейбусите в пловдив и да се използват готово-направените контактни мрежи дали чрез промяна на маршрутите или по друг начин,както е сега в плевен.За съжаление единствената ефективна тролейбусна линия в момента е 3 и 134,ако не бъде изпреварен от 29.Не казвам всичките 16 едновремешни линии да се възстановят,но примерно 5 и 25 могат отново да станат тролеи. 8)
С наличната мрежа не вярвам да се увеличи ефективността на тролейбусите, защото има доста квартали, в които няма мрежа, а доста автобусни линии минават от там и до голяма част дублират тролейбусните маршрути.

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Не казвам всичките 16 едновремешни линии да се възстановят,но примерно 5 и 25 могат отново да станат тролеи. 8)
В момента има много малко хора за тези линии, вървят почти празни и често една след друга 5, 21 и 25 (ако броим и 55 и става ... ) и тъй като имат голямо застъпване и не са ефективни

Идеята на DareDevil за 25 ми се струва добра, и бих ползвал линията ако я променят така и ако са на често
а за идеята за 35 не ми допада, ще се получи още една слаба линия, а с предложението за 26 и 35 кръстовището на семинарията ще стане да се минава с 4-5 км/ч, цялото в кръстачки и стрелки и накрая ще стигнем до идеята за кръгово там, но някак не мога да си го представя ...

6 тролейбусни линии с по 10 тролея за всяка линия и 5 резервни = 65, толкова колкото общината искаха Батака да достави.
65 - обаче няма задължение да са здрави и за какъв период, като извадиш ВХ които са 15, но една трета са бракувани друга трета повредени и останалите 4 в движение и от недокараните 41 като има развалени
Аз не очаквам да докара повече нещо друго. А и в момента са към 12-14 така че като почнат масово да се развалят сигурно тогава ще се помисли за други (и то само ако са почти за без пари)... или ще спре 2-3 линии ;)

едит:
Изобщо и не си мисля Батаклиев да пусне други тролейбусни линии или да докара още тролейбуси, единствената ми надежда е да го разкарат и общината да даде на концесия тролейбусите на ЕГГЕД.
Дано :) Ще видим наесен

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
предложението за 26 и 35 кръстовището на семинарията ще стане да се минава с 4-5 км/ч
Тук май навсякъде на кръстачки и стрелки тролеите си минават с такава скорост.  :( В Стара Загора като бях, едно Зиу се беше засилило бая и на стрелка намали, но толкова бързо я мина и ускори доволно, че не усетих кога премина, а при нас се тътрят по 10м преди кръстачка и стрелка и 10м след нея...
« Last Edit: 04.07.2011, 18:58:34 by DareDevil »

Offline bulgaria94

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
5 може отново да стане тролей и да ходи в тракия вместо в столипиново,така или иначе там много автобуси ходят-25 и 93 се спират от движение,а маршрутът на 21 се променя-мисля че по-горе имаше добри предложения-може и да стига и чак до ягодово.
17 става тролей и тръгва от посл. спирка на тролей 5 и по нормалния маршрут.
29 наистина може да се спре от движение,защото линията е нова-на около 13-14 години ако не се лъжа и от Смирненски вече 10-ката ходи до Тракия,стига да станат големи автобуси-това е с цел 134 да увеличи ефективността си.
Може идеите ми да са малоумни,коментирайте ги и ги доусъвършенствайте.
Благодаря ;)


Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
5 може отново да стане тролей и да ходи в тракия вместо в столипиново,така или иначе там много автобуси ходят-25 и 93 се спират от движение,а маршрутът на 21 се променя-мисля че по-горе имаше добри предложения-може и да стига и чак до ягодово.
17 става тролей и тръгва от посл. спирка на тролей 5 и по нормалния маршрут.
29 наистина може да се спре от движение,защото линията е нова-на около 13-14 години ако не се лъжа и от Смирненски вече 10-ката ходи до Тракия,стига да станат големи автобуси-това е с цел 134 да увеличи ефективността си.
Може идеите ми да са малоумни,коментирайте ги и ги доусъвършенствайте.
Благодаря ;)
И аз съм за спиране на 29, ако пуснат 134 в Смирненски, тогава непокритата от 134 част от Тракия, където е минавало 29, ще си се обслужва от 10.
« Last Edit: 22.07.2011, 00:18:58 by DareDevil »

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
29 наистина може да се спре от движение,защото линията е нова-на около 13-14 години ако не се лъжа
29 хич не е нова линия.Знам че още когато са построили блоковете в Смирненски 2, 29 не е влизала изобщо в Хр.Смирненски а последната и спирка е била в близост до Младежки хълм.Това е някъде към 65-а година :)

Offline bulgaria94

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
Значи съм се объркал,съжелявам,но за мен е недопустимо някои линии да се препокриват в над 80 процента от маршрутите си,примерно 222 и 113,доколкото знам 113 първа е открита и ако се удължи до прослав,222 може да се спре.За възраст няма да споря.
Подобен е случая също с 44 и 99.

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
Значи съм се объркал,съжелявам,но за мен е недопустимо някои линии да се препокриват в над 80 процента от маршрутите си,примерно 222 и 113,доколкото знам 113 първа е открита и ако се удължи до прослав,222 може да се спре.За възраст няма да споря.
Подобен е случая също с 44 и 99.
Да, но 113 не ходи до Гимназиите и ПУ :) И на 113 и на 36 бяха удължени маршрутите, но по-късно  ги резнаха.

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 648
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Значи съм се объркал,съжелявам,но за мен е недопустимо някои линии да се препокриват в над 80 процента от маршрутите си,примерно 222 и 113,доколкото знам 113 първа е открита и ако се удължи до прослав,222 може да се спре.За възраст няма да споря.
Подобен е случая също с 44 и 99.

И със 21 и 93.5 и 21.1,3,27 и 37.
Never let your dreams down!

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
До сега давах идеи за развитието на тролебусния транспорт, свързани с разширяването на ККМ, но реалистично е на есен след като изпъдят Батаклиев да останат само линии 3 и 134 с нормален брой тролейбуси по тях, така че да се движат на интервал не по-голям от 10 минути.Също така да се направи лека промяна на някои автобусни линии които конкурират Т3.
1) А1 От Тец Север да си продължава по бул. Васил Левски, бул.България,Руски, Шести Септември,  Тунела и по маршрута си.
2) 27 от Коматевско шосе надясно по Ал.Стамболийски,Стефан Стамболов,Георги Кондолов,Скопие,Надлез Родопи и по маршрута си.
3)Т134 от Ал.Стамболийски,Коматевско шосе,Христо Ботев,Санкт Петербург,Освобождение,Недялка шилева с последна спирка колелото на Недялка Шилева и Цар Симеон.
4) Т3 от Македония надясно по Никола Вапцаров до обръщалото на Ал.Стамболийски.  :)

Offline bulgaria94

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
За мен трябва да има линия,която да свързва рогошко шосе с тракия.Мисля,че е имало такова предложение,но е било отхвърлено.Ето идеята ми.Нека линията да е 8-нищо общо с тролей 8,който е съществувал.Тръгва от жп гара Тракия или от индустриалната зона.
Друга възможност е да се промени маршрута примерно на 93 и то да ходи там.
Винаги съм си казвал,че от кв. Беломорски трябва да се пусне още 1 линия,която да го свързва със Смирненски и после към тракия или...но това не е възможно докато не се осъществи проекта за МОДЪР-ЦАРЕВЕЦ

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Я и вие да си кажете мнението за това:

Зелено - наземен трамвай с автономно трасе 1435 мм междурелсие. По бул. Руски и на север пътува в зелен остров между платната; спирките са на острова и с контролиран достъп; трасето в ж.к. Тракия е встрани от булеварда, а отсечката до гара Тракия - в зелен остров;
Оранжева линия (дебела) - скоростен трамвай с автономно трасе; 1435 мм междуресие; тунелен проход от р. Марица до бул. Македония;
Оранжева линия (тънка) - далечна перспектива - наземен трамвай, 1435 мм междурелсие; тунелен проход под ж.п. ареала; в зелен остров;
Синя линия - скоростен трамвай с автономно трасе; 1435 мм междурелсие; тунелен проход по ЦГЧ; в зелен остров на повърхността;

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Начертаното в зелено минава не по Руски а по Васил Априлов  ;)
Тунел под сегашния тунел малко ме съмнява как би се дълбал (Марково тепе въпреки че е на открит способ го дълбаха над 20 години)

Нов ремонт с цел набутване на трамвай по бул. България не ми се нрави, по скоро на неремонтирани булеварди по-може

Зелено трасе - свръзка с НКЖИ на гара Тракия за Скутаре - Рогош - Маноле;
                                                                   за Крумово - Ягодово - Катуница
                                                                   за Крумово - летище Пловдив -  Асеновград
                    - свръзка с НКЖИ  от север  за Бенковски - Войсил - Съединение
                    - свръзка с НКЖИ  Филипово - Труд - Графа
В оранжева линия - Коматево - поле - Южен (тясни улички под 90 градуса) - гора - Тракия (няколко блока)
от тази не виждам смисъл

Синята линия също има доста дълбане точно около Бунарджика и Марково тепе, изглежда добра линия освен в Изгрев :)

По така начертаната зелена линия в момента има неизползвано тролейбусно трасе от гара Тракия до Дунав, което е едно над 80% от предложения маршрут
« Last Edit: 11.08.2011, 18:52:10 by nasko84 »

Offline maniaka

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 227
    • View Profile
Имате страхотни идеи за транспорта в Пловдив,но според мен докато положението е както в момента -малки частни фирми,(неконтролирани от общината),всички ще искат да си запазят линиите и не биха позволили закриване на маршрути.Трябва да е една голяма фирма с концесия за 20-30г.,която да направи голяма инвестиция.Разбира се контролът на общината в такъв случай трябва да е много голям,тъй като ще има монополист.
Доколкото идеята за трамвайни трасета в града според мен ще е факт в много далечно бъдеще :(
Бойкот на микроавтобусите