Author Topic: Идеи за развитието на градския транспорт  (Read 12067 times)

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6413
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Чудесни идеи, явно имате добро въображение, а относно 26 тя си беше доста силна линия (преди да стане с 7 коли), и е предпочитана посока "Смирненски", тъй като се стига не за 25-30 минути (10 и 37), а за 15.  ;) Пък и като беше с 10 коли интервалът беше по-кратък от този на 10 и 37, те бяха с по 10-12 минути, а 26 беше с 8, сега обаче е обратното. :D
« Last Edit: 02.02.2014, 01:39:26 by lud_pi4 »

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
Предпочитам с А37 да пътувам 30 минути, отколкото с почупените 26-ци за 15 мин.  :rolleyes:

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Сега като се въведат билетите за време, трябва да се мисли за оптимизация. Обаче се съмнявам да се случи, заради дългосрочните договори.

Аз виждам нещата по следния скъп и малко вероятен вариант.
На Сточна гара се изгражда нов жп терминал, подлези и инфра. Непосредствено до него се изгражда вътрешнаградска автогара, където 70% от линиите да го имат за крайна точка, със линия до всеки квартал. Така може с по-малко линии и сгъстен интервал, да се постигне по-висока ефективност.

Offline ivanjordanov

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
    • Email
Идеи, идеи...
От пътуванията ми в Пловдив с местния ГТ ми прави силно впечатление какви разлики има от превозвач до превозвач. И примерът, който веднага ми идва на ум е с Автотранс Чолаков. Доста прилични автобуси, униформи, няма чалга...

Offline Рачката К

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
    • Email
Съгласни ли сте да направим една подписка за възстановяването на 15-те тролейбусни линии в автобусни и промяна на маршрутите на останалите 29 автобусни линии, защото за град като Пловдив са малко 29 линии?

Offline mitakaailqka

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
Според мен единствената смислена и що-годе реалистична подписка е да се направят автобусите до 12:00 както в нормалните градове. :)
Въпроса за мрежата е много труден, а повечето тролейбусни линии няма да имат пътникопоток, най много да се пуснат автобуси по 3 и 5 примерно.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
Според мен единствената смислена и що-годе реалистична подписка е да се направят автобусите до 12:00 както в нормалните градове. :)
Въпроса за мрежата е много труден, а повечето тролейбусни линии няма да имат пътникопоток, най много да се пуснат автобуси по 3 и 5 примерно.
Подкрепям с 2 ръце да се направят автобусите до 00:00 и също, максималният интервал в делник да е 20 минути и 30 минути за празник. Защото е ужасно в събота да чакаш 24 на гарата 1 час. Скоро ме атакуваха, че нямало такъв интервал, ами да отворят сайта masovgt и да видят интервала на тази линия, ако не ми вярват :)

Offline mitakaailqka

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
16 според мен е най-проблемната линия, празнично интервала между последната и предпоследната кола е 70 (!) минути, а маршрута е един от най-кратките в града.

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
в Пловдив транспортната система е ужасяваща, дублаж на линии, които винаги се движат заедно като 7/27 44/99, големи интервали извън час пик, и въобще градския транспорт е изключително непривлекателен освен за хора които нямат възможност да шофират.

Като започнем от линиите в крайните квартали
-  Коматево - 1 и 27 са с почти еднакви маршрути, а за квартал с има няма 10 000 население, повече от 2 линии не смятам за необходимо.
-Прослав - 5 линии, скоро 6 - 6 и 66 се припокриват, с 24 се обикаля страшно много. И тук мисля че две линии са напълно достатъчни(6 и 12)
-Смирненски 2 - 5 линии във вътрешността и 5 по Пещерско шосе!? Тук трябва да се помисли за пускане на 12-ка до Прослав, без 10 и 26 , 37 да не обикаля толкова, за да се стига по-бързо до тунела.

Не е нужно да има толкова много линии с малки автобусчета, хората да се тъпчат , а общината да плаща на изминат километър.
По-добрият вариант е с по-малко линии, но със сечленени автобуси.
-Кв.Христо Ботев - Север - никакъв транспорт, всичко е по периферията - по Никола Вапцаров и там е едно мазало с дублиране на линии...Трябва да се отбият някои линии като 27 да влиза по Стефан Стамболов както през 90-те години, 7-ца пак през Димитър Талев и бяло море, 116 да отпадне. По Македония има част, в които само 27 минава двупосочно и с тези малки автобусчета е голяма тъпканица.
-В Тракия е същата работа - има части отдалечени от градския транспорт, а по ул.Съединение сумати линии, които се дублират.
Не виждам смисъл и 11 и 113 са влизат в махалата, 6,26,36  да ходят до Столипиново - да оставят линия 6 да обръща  в Столипиново, а 26, 36 да обслужват само Изгрев и да обръщат някъде на Бъндерица и Удрол Уилсън.
« Last Edit: 07.01.2017, 00:36:02 by DareDevil »

Offline mitakaailqka

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
Е ако става въпрос за малоумни линии не знам как никой не се сеща за 7/16/27 които започват и свършват от почти едно и също място, и минават през почти един и същ път за да стигнат до там, и са единствените линии до въртешността на гагарин. Не знам как може да измислят 3 линии, като и трите да ходят до кичука около александър стамболийски, и на всичкото отгоре и маршрутка №8 също ходи до кичука. Това са 4 от 4 линии дето да ходят до кичука, а няма линия която да ходи до ВСИ например, което е супер наблизо, а дори и до кършиака не е хубав транспорта защото 16 е изключително рядко. Ама разбира се 4 линии до една и съща част на кичука са супер полезни! 27 в този си вид докато е затворено коматевско обслужва абсолютно всичко което 16 и 7 обслужват в кичука, и е на по нисък интервал от тях  :neznam: . 16 пък има супер уникален маршрут от централна гара до гагарин който не се дублира с нищо, ама хората отказват да го чакат защото е невроятно рядко, особено празнично, а ако искат да ходят до кичука има 3 други линии, които ще дойдат преди него, и така остава без пътници.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
в Пловдив транспортната система е ужасяваща, дублаж на линии, които винаги се движат заедно като 7/27 44/99, големи интервали извън час пик, и въобще градския транспорт е изключително непривлекателен освен за хора които нямат възможност да шофират.

Като започнем от линиите в крайните квартали
-  Коматево - 1 и 27 са с почти еднакви маршрути, а за квартал с има няма 10 000 население, повече от 2 линии не смятам за необходимо.
-Прослав - 5 линии, скоро 6 - 6 и 66 се припокриват, с 24 се обикаля страшно много. И тук мисля че две линии са напълно достатъчни(6 и 12)
-Смирненски 2 - 5 линии във вътрешността и 5 по Пещерско шосе!? Тук трябва да се помисли за пускане на 12-ка до Прослав, без 10 и 26 , 37 да не обикаля толкова, за да се стига по-бързо до тунела.

Не е нужно да има толкова много линии с малки автобусчета, хората да се тъпчат , а общината да плаща на изминат километър.
По-добрият вариант е с по-малко линии, но със сечленени автобуси.
-Кв.Христо Ботев - Север - никакъв транспорт, всичко е по периферията - по Никола Вапцаров и там е едно мазало с дублиране на линии...Трябва да се отбият някои линии като 27 да влиза по Стефан Стамболов както през 90-те години, 7-ца пак през Димитър Талев и бяло море, 116 да отпадне. По Македония има част, в които само 27 минава двупосочно и с тези малки автобусчета е голяма тъпканица.
-В Тракия е същата работа - има части отдалечени от градския транспорт, а по ул.Съединение сумати линии, които се дублират.
Не виждам смисъл и 11 и 113 са влизат в махалата, 6,26,36  да ходят до Столипиново - да оставят линия 6 да обръща  в Столипиново, а 26, 36 да обслужват само Изгрев и да обръщат някъде на Бъндерица и Удрол Уилсън.
В Прослав не знаех, че ще има нова линия :D  Иначе за квартала съчленени автобуси не знам дали могат да вървят, особено след прелеза, завоят е доста остър, а и не мисля, че са необходими. 12 метрови са напълно достатъчни, въпросът е да са редовни и да работят прословутите електронни табла, защото от 1 година стоят като украса. Иначе дори да се редуцират линиите в квартала техният брой не трябва да пада под 3, а ако се намалят до 2 трябва да са на интервал не повече от 10 минути през целия ден и да работи бленуваната система за електронно таксуване, която да е с тарифни политики, стимулиращи прекачването.