Author Topic: Идеи за развитието на градския транспорт  (Read 14959 times)

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6419
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Чудесни идеи, явно имате добро въображение, а относно 26 тя си беше доста силна линия (преди да стане с 7 коли), и е предпочитана посока "Смирненски", тъй като се стига не за 25-30 минути (10 и 37), а за 15.  ;) Пък и като беше с 10 коли интервалът беше по-кратък от този на 10 и 37, те бяха с по 10-12 минути, а 26 беше с 8, сега обаче е обратното. :D
« Last Edit: 02.02.2014, 01:39:26 by lud_pi4 »

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
Предпочитам с А37 да пътувам 30 минути, отколкото с почупените 26-ци за 15 мин.  :rolleyes:

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1118
    • View Profile
Сега като се въведат билетите за време, трябва да се мисли за оптимизация. Обаче се съмнявам да се случи, заради дългосрочните договори.

Аз виждам нещата по следния скъп и малко вероятен вариант.
На Сточна гара се изгражда нов жп терминал, подлези и инфра. Непосредствено до него се изгражда вътрешнаградска автогара, където 70% от линиите да го имат за крайна точка, със линия до всеки квартал. Така може с по-малко линии и сгъстен интервал, да се постигне по-висока ефективност.

Offline ivanjordanov

  • Писател
  • **
  • Posts: 29
    • View Profile
    • Email
Идеи, идеи...
От пътуванията ми в Пловдив с местния ГТ ми прави силно впечатление какви разлики има от превозвач до превозвач. И примерът, който веднага ми идва на ум е с Автотранс Чолаков. Доста прилични автобуси, униформи, няма чалга...

Offline Рачката К

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Съгласни ли сте да направим една подписка за възстановяването на 15-те тролейбусни линии в автобусни и промяна на маршрутите на останалите 29 автобусни линии, защото за град като Пловдив са малко 29 линии?

Offline mitakaailqka

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Според мен единствената смислена и що-годе реалистична подписка е да се направят автобусите до 12:00 както в нормалните градове. :)
Въпроса за мрежата е много труден, а повечето тролейбусни линии няма да имат пътникопоток, най много да се пуснат автобуси по 3 и 5 примерно.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 324
    • View Profile
    • Email
Според мен единствената смислена и що-годе реалистична подписка е да се направят автобусите до 12:00 както в нормалните градове. :)
Въпроса за мрежата е много труден, а повечето тролейбусни линии няма да имат пътникопоток, най много да се пуснат автобуси по 3 и 5 примерно.
Подкрепям с 2 ръце да се направят автобусите до 00:00 и също, максималният интервал в делник да е 20 минути и 30 минути за празник. Защото е ужасно в събота да чакаш 24 на гарата 1 час. Скоро ме атакуваха, че нямало такъв интервал, ами да отворят сайта masovgt и да видят интервала на тази линия, ако не ми вярват :)

Offline mitakaailqka

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
16 според мен е най-проблемната линия, празнично интервала между последната и предпоследната кола е 70 (!) минути, а маршрута е един от най-кратките в града.

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
в Пловдив транспортната система е ужасяваща, дублаж на линии, които винаги се движат заедно като 7/27 44/99, големи интервали извън час пик, и въобще градския транспорт е изключително непривлекателен освен за хора които нямат възможност да шофират.

Като започнем от линиите в крайните квартали
-  Коматево - 1 и 27 са с почти еднакви маршрути, а за квартал с има няма 10 000 население, повече от 2 линии не смятам за необходимо.
-Прослав - 5 линии, скоро 6 - 6 и 66 се припокриват, с 24 се обикаля страшно много. И тук мисля че две линии са напълно достатъчни(6 и 12)
-Смирненски 2 - 5 линии във вътрешността и 5 по Пещерско шосе!? Тук трябва да се помисли за пускане на 12-ка до Прослав, без 10 и 26 , 37 да не обикаля толкова, за да се стига по-бързо до тунела.

Не е нужно да има толкова много линии с малки автобусчета, хората да се тъпчат , а общината да плаща на изминат километър.
По-добрият вариант е с по-малко линии, но със сечленени автобуси.
-Кв.Христо Ботев - Север - никакъв транспорт, всичко е по периферията - по Никола Вапцаров и там е едно мазало с дублиране на линии...Трябва да се отбият някои линии като 27 да влиза по Стефан Стамболов както през 90-те години, 7-ца пак през Димитър Талев и бяло море, 116 да отпадне. По Македония има част, в които само 27 минава двупосочно и с тези малки автобусчета е голяма тъпканица.
-В Тракия е същата работа - има части отдалечени от градския транспорт, а по ул.Съединение сумати линии, които се дублират.
Не виждам смисъл и 11 и 113 са влизат в махалата, 6,26,36  да ходят до Столипиново - да оставят линия 6 да обръща  в Столипиново, а 26, 36 да обслужват само Изгрев и да обръщат някъде на Бъндерица и Удрол Уилсън.
« Last Edit: 07.01.2017, 00:36:02 by DareDevil »

Offline mitakaailqka

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Е ако става въпрос за малоумни линии не знам как никой не се сеща за 7/16/27 които започват и свършват от почти едно и също място, и минават през почти един и същ път за да стигнат до там, и са единствените линии до въртешността на гагарин. Не знам как може да измислят 3 линии, като и трите да ходят до кичука около александър стамболийски, и на всичкото отгоре и маршрутка №8 също ходи до кичука. Това са 4 от 4 линии дето да ходят до кичука, а няма линия която да ходи до ВСИ например, което е супер наблизо, а дори и до кършиака не е хубав транспорта защото 16 е изключително рядко. Ама разбира се 4 линии до една и съща част на кичука са супер полезни! 27 в този си вид докато е затворено коматевско обслужва абсолютно всичко което 16 и 7 обслужват в кичука, и е на по нисък интервал от тях  :neznam: . 16 пък има супер уникален маршрут от централна гара до гагарин който не се дублира с нищо, ама хората отказват да го чакат защото е невроятно рядко, особено празнично, а ако искат да ходят до кичука има 3 други линии, които ще дойдат преди него, и така остава без пътници.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 324
    • View Profile
    • Email
в Пловдив транспортната система е ужасяваща, дублаж на линии, които винаги се движат заедно като 7/27 44/99, големи интервали извън час пик, и въобще градския транспорт е изключително непривлекателен освен за хора които нямат възможност да шофират.

Като започнем от линиите в крайните квартали
-  Коматево - 1 и 27 са с почти еднакви маршрути, а за квартал с има няма 10 000 население, повече от 2 линии не смятам за необходимо.
-Прослав - 5 линии, скоро 6 - 6 и 66 се припокриват, с 24 се обикаля страшно много. И тук мисля че две линии са напълно достатъчни(6 и 12)
-Смирненски 2 - 5 линии във вътрешността и 5 по Пещерско шосе!? Тук трябва да се помисли за пускане на 12-ка до Прослав, без 10 и 26 , 37 да не обикаля толкова, за да се стига по-бързо до тунела.

Не е нужно да има толкова много линии с малки автобусчета, хората да се тъпчат , а общината да плаща на изминат километър.
По-добрият вариант е с по-малко линии, но със сечленени автобуси.
-Кв.Христо Ботев - Север - никакъв транспорт, всичко е по периферията - по Никола Вапцаров и там е едно мазало с дублиране на линии...Трябва да се отбият някои линии като 27 да влиза по Стефан Стамболов както през 90-те години, 7-ца пак през Димитър Талев и бяло море, 116 да отпадне. По Македония има част, в които само 27 минава двупосочно и с тези малки автобусчета е голяма тъпканица.
-В Тракия е същата работа - има части отдалечени от градския транспорт, а по ул.Съединение сумати линии, които се дублират.
Не виждам смисъл и 11 и 113 са влизат в махалата, 6,26,36  да ходят до Столипиново - да оставят линия 6 да обръща  в Столипиново, а 26, 36 да обслужват само Изгрев и да обръщат някъде на Бъндерица и Удрол Уилсън.
В Прослав не знаех, че ще има нова линия :D  Иначе за квартала съчленени автобуси не знам дали могат да вървят, особено след прелеза, завоят е доста остър, а и не мисля, че са необходими. 12 метрови са напълно достатъчни, въпросът е да са редовни и да работят прословутите електронни табла, защото от 1 година стоят като украса. Иначе дори да се редуцират линиите в квартала техният брой не трябва да пада под 3, а ако се намалят до 2 трябва да са на интервал не повече от 10 минути през целия ден и да работи бленуваната система за електронно таксуване, която да е с тарифни политики, стимулиращи прекачването.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Здравейте. Ето го и моето компромисно предложение за възстановяване на трасетата на тролейбусния транспорт в града. Схема тип звезда (от прикачения файл), която представлява гръбнак на МГТ и позволява експлоатация на 3 редовни маршрута, като номерацията на линиите (с тъмно син цвят) може да бъде и друга. На север трасето може да стига само до гара Филипово, а на юг- до зала Олимпиада и там да обръщат. Служебните трасета са със светло син цвят и ще служат за връзка на тролейбусите с двете депа или едното, което от двете се запази или трето. Всичко останало от сегашната ККМ да се изчисти. Като цяло на посоченото място може да се обмисли трамвайно движение, но варианта с тролейбусите ще бъде по- икономичен и удачен за съставяне и няма да налага разбиване и отнемане от пътната настилка. Съжалявам за не доброто качество на схемата.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
Прати го на Батаклиев да видим какво ще каже. Мрежата е негова отново така, че поне да се разбере мисли ли нещо да прави и какво.
В търговския регистър не са оповестили друг акт на съда и още се води с отнети права на управител.
« Last Edit: 28.08.2017, 16:38:58 by ooleg »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Дори съда да му възстанови правата на управител, лично на мен не ми е ясно кое ще принуди община Пловдив да възстанови тролейбусния транспорт, след като тя еднократно прекрати договора за обслужване на линиите му. Предстои да разберем.
« Last Edit: 28.08.2017, 17:11:30 by klutsohor »

Offline Рачката К

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Дано Батаклиев закупи тролейбуси или електробуси марка Соларис

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
Няма как да стане. За Соларис трябват много пари от ЕС.

Offline mitakaailqka

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Здравейте. Ето го и моето компромисно предложение за възстановяване на трасетата на тролейбусния транспорт в града. Схема тип звезда (от прикачения файл), която представлява гръбнак на МГТ и позволява експлоатация на 3 редовни маршрута, като номерацията на линиите (с тъмно син цвят) може да бъде и друга. На север трасето може да стига само до гара Филипово, а на юг- до зала Олимпиада и там да обръщат. Служебните трасета са със светло син цвят и ще служат за връзка на тролейбусите с двете депа или едното, което от двете се запази или трето. Всичко останало от сегашната ККМ да се изчисти. Като цяло на посоченото място може да се обмисли трамвайно движение, но варианта с тролейбусите ще бъде по- икономичен и удачен за съставяне и няма да налага разбиване и отнемане от пътната настилка. Съжалявам за не доброто качество на схемата.

Маршрута на това 34 много ми напомня на 99, ама без да минава през съединение и без да обикаля тракия, според мен няма смисъл от такава линия, от панаира пък 9ката върши същата работа, 99 и 9 са чести линии и няма да има кой да се вози във тоя тролей.

3ката горе долу става, ама се покрива до голяма степен със 7цата. Пак хубавото на нея и 34 дето си предложил е че поне спирките на дунав няма да са празни като досега :D

От това 134 няма абсолютно никакъв смисъл, с 24 се стига от тракия до кичука доста по-бързо, както и се пътува от кичука до гарата по същия маршрут, а с 29 се стига до гарата от тракия.

Автобусните линии бяха променени със спирането на тролеите и повечето от тяхната транспортна задача е покрита вече от автобуси. Единствено тази на 5цата не е, ама там мрежата или я няма или е в потресаващо състояние.

В крайна сметка със мрежата и ресурсите които има в момента не може да се направи нищо за тролейбусния транспорт, освен ако не се вложат огромни пари и се промени изцяло транспортната схема за да има място за тролеите :)

Edit: бас хващам че единственото нещо дето ще направи батаклиев е да изнудва общината да му плати за махането на мрежата, за транспортната фирма има един лаф, със стари курви нов бардак не се прави :)
« Last Edit: 28.08.2017, 19:49:56 by mitakaailqka »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Разбира се, че трябва да се освободят дублиращите автобусни линии от коридора на трите тролейбусни линии с възстановяването им, т.е. в обратен ред след тяхното спиране. Аз затова и споменах думата "компромисно" решение, защото средствата нужни за да се осъществи възстановяването ще бъдат минимални в сравнение с тези за досегашните мащаби на тролейбусната мрежа.

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
Дано Батаклиев закупи тролейбуси или електробуси марка Соларис

Шегуваш се, нали? Този човек и стотинка не би дал, той иска само да лапа мангизи, не и да влага.

Offline mitakaailqka

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Разбира се, че трябва да се освободят дублиращите автобусни линии от коридора на трите тролейбусни линии с възстановяването им, т.е. в обратен ред след тяхното спиране. Аз затова и споменах думата "компромисно" решение, защото средствата нужни за да се осъществи възстановяването ще бъдат минимални в сравнение с тези за досегашните мащаби на тролейбусната мрежа.

И как ще се освободят като има договори за тях и са с по-удобни маршрути от тролеите? Единствената опция е ако се направи тотално нова схема в която да има място за тролеи. Ама аз от батаклиев освен да изнудва общината и да чака да паднат жиците на нечия глава друго не очаквам :)