Author Topic: Казанлък  (Read 27951 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3653
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #120 on: 24.12.2016, 19:23:29 »
Тоест стълбовете са общински, а самата мрежа - не?

Също така, според този сайт линия 11 съществува с 3 курса в делнични дни. Според първия пост в темата съществуват 10, 11, 12 и 13. Сигурен ли си, че 10 и 11 са закрити?

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1062
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #121 on: 26.12.2016, 22:01:53 »
Да, така е със стълбовето, но малко увод, за да стане по- ясно кое от къде идва! В първите години на демокрацията, по- скоро към края на 1990 и началото на следващата, ДАП- те от държавни стават общински. През следващите години те, вече като общинската собственост на повечето места се приватизирани набързо. Обаче все още електропреносната мрежа (в това число попада и ВКМ- а), както и всичко свързано с нея е държавно. Още повече съществува мораториум на стратегически важните отрасли в държавата, с който тя си запазва управлението. Част от нея е енергетиката. По Костово време, някъде 1998 г, той е свален. 
Тролейбусният транспорт, поради тази си особеност, до тези години също е държавен. То го спасяваше донякъде, защото можеше още в началото на 90 -те да ''замине'' с ДАП -те, както впрочем става сега другаде. Но се получава малък парадокс – от времето на тези ДАП -ве, към които на оперативно подчинение са били и тролейбусните превози, те попадат под този мораториум, за разлика вече на другата част от ГТ (автобусите). Те формално са водени на подчинение на тогавашните ел. разпределителни дружества, като тук е бил Югоизточен клон - Ст Загора. 
Как е правено в тези случаи: – стълбовете от уличното осветление, от държавни стават общински, респективно и ВКМ -а по тях. По силата на своите задължения обаче и досега за осветлението се грижи общината, но пък се дава възможност и впрочем се прави, и те като линиите на ГТ, и всичко свързано с тях, което се явява остатък от ДАП -а, да се продава след вдигането му.
Тук обаче имаше някаква врътка, че тази обичайната практика не е спазена, като приватизирането е станало преди да станат общински, тоест направо от държавата. Очевидно като казус е толкова сложно заплетено, че на практика и благодарение на него, и досега тролейната линията е на лице... иначе отдавна да беше заминала! 
 
За линиите: Информацията е старичка. Но пък аз се обърках за №1, тя всъщност е на микробуси. Приблизително свързва Източното със Западното, така тук наричат двата комплекса, и за разлика от 12, минава по- централно из града, през Поликлиниката и Болницата. Но точният маршрут сега не съм в състояние да го кажа. Не съм виждал 10 и 11, което не би следвало да означава обаче, че няма... просто на мястото на 11 сега има ведомствени, иначе биха го оптимизирали.
« Last Edit: 26.12.2016, 22:12:26 by zirka »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #122 on: 27.12.2016, 10:46:52 »
Прочетох внимателно какво си написал.Само ми се губи ползата на собственика да си има неизползваема ВКМ в Казанлък....
Нещо не вдявам защо не е дадена на Общината, която можеше да осигури някакъв тролейбусен транспорт, а вместо това тя си стои частна без да се използва. Ако искат да я държат за слрап - можеше да я продадат на Общината без да се мъчат да правят разходи за тази цел!
Изопбщо не ми се стува добре цялата тази работа - никой няма полза от сеашното състояние!
Оказава се, че всички тези врътки от 90-те години са най-стабилните и работещи механизми в България!

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 652
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #123 on: 27.12.2016, 15:40:34 »
На мен също ми се вижда странно, един частник да държи мрежата без реална ползва от нея.
Не става ясно, кой е този нейн собственик и какви са му плановете за нея.
Един паметник на културата.
ТИС продадени ли са, под напрежение ли я държат, въобще толкова мното неясноти около Казанлък.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #124 on: 27.12.2016, 16:05:28 »
Явно в България всяко нещо (колкото и стойностно да е, а особено ако е много стойностно с още по-голямна сила), което не може да бъде описано с думата "келепир" е обречено на провал или в най-добрия случай на слаб успех.
С тролейбусния трнаспорт окончателно сме катастрофирали, трамвайния ни и той е доста рехав, даже нац. ни железница се стремят на държавно ниво да е отредят посредствената роля на провинциален ДАП...
То освен леки автомобили, камиони и автобуси нещо може ли да оцелее тук? За сметка на това колкото се постарахме да орежем големите елетро консуматори, толклова пропорционално се твърди, че не можем без нови два ядрени рекатора по на 1 GW/h. Как се вързва тоя  номер със системения тормоз над всякакъв вид електротранспорт - незнам!?!
Само в нашата държава не може 90-95% КПД да се опре на 40%!
Само тука го има тоя лукс - готова изградена система за тролейбуси да не се пусне в движение или в още по-абсурдния казанлъшки случай - да е пусната и след 10 години да не знаем за какво сме я пуснали, кой и е собственика и изобщо той за музя ли я държи?! Сякаш ВКМ е ползаил Казанлък като буболечка...

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 652
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #125 on: 28.12.2016, 11:41:40 »
Казанлък е градът, с най-мистериозения тр. транспорт. Не се знае собственика, не е ясно защо е продадена мрежата, не е ясна съдбата на останалите съоръжения, не е ясно, каква ще е неговата съдба.
По-смешна сутиация относно вид транспорт в България не знам да има.  :D

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1062
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #126 on: 28.12.2016, 16:02:21 »
Само ми се губи ползата на собственика да си има неизползваема ВКМ в Казанлък....
Нещо не вдявам защо не е дадена на Общината, която можеше да осигури някакъв тролейбусен транспорт
Не е напълно ясно добронамерени ли са били намеренията на частника или не. Като под едното се разбира, че е трябвало да продължи да развива дейността през следващите години, мисля бяха 5, да не съкращава дейност и да не продава. Впрочем това е залегнало във всеки приватизационен договор. Точно тук той го нарушава и започва всичко – като преустановява използването на тролейбусите. На тяхно място пуска автобуси, като същевременно иска да продаде мрежата. Мотивира се, че му е неизгодно.
Проблемът обаче е в приватизирането, във врътката зад която се крие необявяването на параметрите по сделките под претекст, че е търговска тайна. Защото често активите и пасивите на предприятията са обръщани, така че да се придобият на безценица, а после като се продадат, веднага да се спечели. Точно затова е и този срок от време, целящ да не се допускат подобни практики. По -късно по настояване на так. нар. бизнес, и поради влошената такава среда, срокът мисля че се намаля на 3 години.
Когато е нарушен този договор, някъде година да е било след приватизирането, започват съдебни дела. Тук всичко вече става мътно! Причините са всеизвестни – обявява се някакво решението на съда, но се спестява, че не е окончателно. Докато стане ясно че е било на междинна инстанция, новият скандал вече бушува, а този е забравен.
Така се стига до тука, колелото се завърта, появяват се новите схемаджии, може и преоблечените– стари да са; и обясняват миловидно за някакъв си нов транспорт, как еди- какво си щели да направят, а то всъщност си го имаше, не говорим за формалните изменения! Просто цената на услугата не е атрактивна. Да не говорим, че с приватизацията се преразпредели собствеността, сега целта да не мислите че е друга!

Казанлък е градът, с най-мистериозения тр. транспорт
Просто защото беше първи в тази ''област'', другите закъсняха с по 10 -тина години, но затова пък списъкът се увеличава!     
« Last Edit: 28.12.2016, 16:18:41 by zirka »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #127 on: 28.12.2016, 16:23:24 »
Ама то не е сред основните човешки права да си приватизатор. Като нещо му е неизгодно на един частник - да не е ставал такъв! Ама то се държат сякаш е като яденето - неотменна нужда!
Като си пуснат въртоглавите рейсчета - всички са много доволни. Ама задължения не искат да поемат! Те и такситата са изгодни на частниците и ако зависи от тях - това трябва да е целия транспорт. Пък дали е редно в рамките на един град с една услуга да се плащат 4,5,6,8, 15 лв....

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 652
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #128 on: 12.06.2017, 09:25:18 »
От моста на главния път, който е за Пловдив се вижда, че участъка под него е със свалена въздушна мрежа на тр. транспорт.

Offline dst1123

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 120
  • Един прост пътник
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #129 on: 12.06.2017, 22:14:23 »
От моста на главния път, който е за Пловдив се вижда, че участъка под него е със свалена въздушна мрежа на тр. транспорт.
Мрежата там я откраднаха преди бая време, сега я досвалиха...
Против унищожаването на електротранспорта и големите интервали за движение!За закупуването на съчленени тролейбуси в Русе!

#bringback25

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 652
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #130 on: 12.06.2017, 22:45:54 »
Не съм минавал от около година и тогава стоеше.Някой знае ли, каква е причината още да не е демонтирана цялата мрежа?

Offline dst1123

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 120
  • Един прост пътник
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #131 on: 12.06.2017, 23:10:28 »
Не съм минавал от около година и тогава стоеше.Някой знае ли, каква е причината още да не е демонтирана цялата мрежа?
Управата на Казанлък са уникат!От 18 години нищо не търка жиците, а те още стоят и са в състояние негодно за евентуално бъдещо използване (поне стрелките и кръстовките) Тя стана като паметник на културата..Да я свалят по-скоро,че може да стане някакъв инцидент, едва ли е толкова сложно поне кабела и конзолите да се приберат на закрито.Мисля, че причината е пари за демонтаж няма, но пък сега могат да кандидатстват по някоя европрограма и построят ново депо , да оправят и разширят мрежата и да вземат нови Шкоди само желание се иска. Представям си ги едни чисто бели със лепенки във вид на рози  :D :D
Ето още информация отпреди 11 години:http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=kazanlak&Number=1945743821&page=5&view=collapsed&sb=5&part=1&vc=1
Против унищожаването на електротранспорта и големите интервали за движение!За закупуването на съчленени тролейбуси в Русе!

#bringback25

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #132 on: 12.06.2017, 23:50:45 »
Три снимки от събота:
127 - почивай в мир! :(

Дали старозагорските Мерцедеси ще тръгнат отново?...

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #133 on: 13.06.2017, 09:07:13 »
Чета и не мога да разбера какво чета!
Нали мрежата е частна - пише го и по-горе! От какъв зор частна мрежа ще я сваля общината?!
Тя нали иска да върне тролейбусния транспорт, ама заради частната мрежа не може да го направи?! Въпросът не е да сваля мрежата на чужди хора, а да я придобие отново!
По-горе съм и публикувал въпросът им до управляващия орган на "Региони в растеж".
Ние само тъй си пишем ли или аз съм много сънен още и не разбирам скрития подтекст?

Ето им въпросите http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3379.msg100125902#msg100125902
« Last Edit: 13.06.2017, 09:08:47 by ooleg »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 652
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #134 on: 13.06.2017, 11:31:01 »
Управата на Казанлък са уникат!От 18 години нищо не търка жиците, а те още стоят и са в състояние негодно за евентуално бъдещо използване (поне стрелките и кръстовките)

Управата ако я беше грижа за тр. транспорт нямаше да я продаде. Мисля си, че още тогава при продажбата, частника въобще не е имал намерението да развива каквото и да било.
Явно сметката няма да излезе от разходите по демонтажа и продажбата и за скрап.

В другия форум се пише, че тролеите са спрени поради неефективност. Частника е в несъсоятелност и е много вероятно мрежата да е собственост на някоя банка. Ето защо нв се демонтира.
« Last Edit: 13.06.2017, 11:42:09 by It_s_Real »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #135 on: 13.06.2017, 11:49:13 »
Добре де, дай да разсъждаваме и да бъдем бели хора. Някой казва как е името на "частника" и просто го проверяваме в търговския регистър.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 652
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #136 on: 13.06.2017, 11:55:53 »
Quote
Тема    Re: Тролеите на Казанлъкнови [re: ниkи]    
Автор   droпix ()
Публикувано   21.05.06 16:27

Казанлъшките тролей се съхраняват в Стара Загора.

Преди няколко години транспортната фирма Динамика фалира и доколкото знам депото не се поддържа.
« Last Edit: 13.06.2017, 11:57:43 by It_s_Real »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #137 on: 13.06.2017, 12:03:19 »
Мерси! То пък за беля супер бавно работи търговския регистър. Измежду всички Динамики с тая скорост докато го открия...

Според тая статия http://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/2004/01/01/1601060_razprodavat_imotite_na_dinamika-kazanluk/ наистина е фалирал и са му разпродали активите още през 2004-та година. Следователно тая мрежа е наистина на някой друг и то много отдавна.

Май намерих новината за липсващите кабели: http://www.presstv.bg/uncategorized/07/08/%d1%82%d0%b8%d1%80-%d1%81%d0%ba%d1%8a%d1%81%d0%b0-%d0%b6%d0%b8%d1%86%d0%b8-%d0%b4%d0%b6%d0%b8%d0%bf-%d0%bf%d0%be%d1%81%d1%82%d1%80%d0%b0%d0%b4%d0%b0/

Аз като се сещам в Димитровград, че не могат да намерят проекта за тролейбуси почвам да се чудя дали изобщо знаят кой е настоящия собственик на тези в Казанлък.

Етейки тоя форум:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1955508
и мнението на хората ме хваща песимизъм за бъдещето на тая страна. И то много. Много хора приказват без да мислят или осъзнават какво мислят.
Например се говори за много скъпо да се дадат 1 млн. лв. за мрежа. Никой не осъзнава , че това са нищо пари за една община, особено подплатени с европроект. Никой не осъзнава, че много повече милиони се прахосват за градинки, паркове, полу и ремонтни дейности по булеварди и особено за софтуер и хардуер за т.нар. системи за интегриран градски транспорт. Никой не осъзнава, че ще се дадат милиони за неща, които няма да има кой да пипне щото са купчина компютърен код.
Говори се от хората за електроавтобуси без да се осъзнава, че това е двигател като за кран свързан към няколко хиляди телефонни батерии (малко спекулативно да се изразя) или пък, че щом е частна собственост мрежата така или иначе ще иде за скрап и общината може да я придобие за смешни пари вместо някой бай Динко.
Никой не осъзнава, че една тъпа къща в Драгалевци може да струва колкото въпросните 1 млн. лв за ремонт на мрежата и че меренето на парите за града не е с аршина на закъсало българско пенсионерско семейство от малък български град.
Говорят , че трябвало държавна помощ?! А какво е европроекта? Не е ли нещо по-голямо? Или българина разбира да се дадат парите не по избор на общината , а за точно едно нещо. Какво са виновни европейските чиновници отпуснали милиони, че на нашите общини не им се ползват милиони за смислени неща, а само за смешни и лекички дейности.
Например във Витоша в природния парк можеш да видиш как ЕС отпуснал пари и нашите направили или взстановили чешмички, сложили табелчици, беседчици и дървени съоръжения. Мечта! Ако може за 1 млрд. лева да ударим по една боя, някой гвоздей и да ги вземем - най добре! Пък ахмаците дето с тях биха построили ядрен реактор - будали!

P.S. Преди някой да ме е обявил за говорещ празниприказки извадих от имот.бг и прикачам към темата част от обява вървяща в момента за продажба на къща с цената и. После нека да видим скъпи ли са 900 000 лв. за един град като Казанлък.
« Last Edit: 13.06.2017, 12:40:39 by ooleg »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 652
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #138 on: 13.06.2017, 12:40:36 »
Частник купува от фалирал частник скрап, с ясното съзнание, че скрапта ще стои 20 години на едно и също място.
Ако някой открие логика в това мислене, аз не мога.  :D
Няма такъв абсурд.  :laugh:

Закриване на тр. транспорт е станало с неговата продажба. Трябва да се търси вина в онзи ОБС и Кмет. Много пъти написах, че продажбата на едно държавно имущество е с ясното съзнание, държава да се отърве от него. Нелогично е нещо да се продава, за да бъде закупено в бъдеще и да се възстановява.
Тези 1 милион лева ми звучат като доста нереалистичен разход. Всичко е разпродадено, мрежата за нищо не става. За възстановяване и дума не може да става, няма го големия брат СССР да налива пари.
« Last Edit: 13.06.2017, 12:53:16 by It_s_Real »

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #139 on: 13.06.2017, 12:51:51 »
Казанлъшките тролей се съхраняват в Стара Загора.

Казанлъшки ДАКове никога не е имало в нашето депо и това го гарантирам, защото имах пряко наблюдение! Стояха повредени само нашите ДАКове: 1031-
рекламния ДАК на Загорка (много красив) стоеше до 1034, с лица гледащи към входа на депото и 1033- синият ДАК обратно по посока на другите два, паркиран до северната ограда на депото, където сега киснат 2 от ЛАЗовете. Ежедневно съм ги наблюдавал и с далекоглед от нашия балкон (имахме панорамен изглед) с надеждата, че ще ги отремонтират и отново ще ги пуснат на линия. Но уви, в един "прекрасен" ден видях как ги изтеглиха от там и ги преместиха на плаца за бракуване в автобусния гараж, където ги нарязаха един по един. Щях да умра от мъка и ми се скъса сърцето, когато го видях това. :( Интериора им беше много запазан, като нови бяха..
И да се върна обратно към темата, пращах и на Казанлъшката администрация проектопредложение, и за моя изненада получих светкавичен отговор, но съм на място, където интернета ми е адски бавен и ограничен и не мога нищо да прекача, за да ви покажа обясненията им.