Author Topic: Казанлък  (Read 24338 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3571
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #120 on: 24.12.2016, 19:23:29 »
Тоест стълбовете са общински, а самата мрежа - не?

Също така, според този сайт линия 11 съществува с 3 курса в делнични дни. Според първия пост в темата съществуват 10, 11, 12 и 13. Сигурен ли си, че 10 и 11 са закрити?

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1052
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #121 on: 26.12.2016, 22:01:53 »
Да, така е със стълбовето, но малко увод, за да стане по- ясно кое от къде идва! В първите години на демокрацията, по- скоро към края на 1990 и началото на следващата, ДАП- те от държавни стават общински. През следващите години те, вече като общинската собственост на повечето места се приватизирани набързо. Обаче все още електропреносната мрежа (в това число попада и ВКМ- а), както и всичко свързано с нея е държавно. Още повече съществува мораториум на стратегически важните отрасли в държавата, с който тя си запазва управлението. Част от нея е енергетиката. По Костово време, някъде 1998 г, той е свален. 
Тролейбусният транспорт, поради тази си особеност, до тези години също е държавен. То го спасяваше донякъде, защото можеше още в началото на 90 -те да ''замине'' с ДАП -те, както впрочем става сега другаде. Но се получава малък парадокс – от времето на тези ДАП -ве, към които на оперативно подчинение са били и тролейбусните превози, те попадат под този мораториум, за разлика вече на другата част от ГТ (автобусите). Те формално са водени на подчинение на тогавашните ел. разпределителни дружества, като тук е бил Югоизточен клон - Ст Загора. 
Как е правено в тези случаи: – стълбовете от уличното осветление, от държавни стават общински, респективно и ВКМ -а по тях. По силата на своите задължения обаче и досега за осветлението се грижи общината, но пък се дава възможност и впрочем се прави, и те като линиите на ГТ, и всичко свързано с тях, което се явява остатък от ДАП -а, да се продава след вдигането му.
Тук обаче имаше някаква врътка, че тази обичайната практика не е спазена, като приватизирането е станало преди да станат общински, тоест направо от държавата. Очевидно като казус е толкова сложно заплетено, че на практика и благодарение на него, и досега тролейната линията е на лице... иначе отдавна да беше заминала! 
 
За линиите: Информацията е старичка. Но пък аз се обърках за №1, тя всъщност е на микробуси. Приблизително свързва Източното със Западното, така тук наричат двата комплекса, и за разлика от 12, минава по- централно из града, през Поликлиниката и Болницата. Но точният маршрут сега не съм в състояние да го кажа. Не съм виждал 10 и 11, което не би следвало да означава обаче, че няма... просто на мястото на 11 сега има ведомствени, иначе биха го оптимизирали.
« Last Edit: 26.12.2016, 22:12:26 by zirka »

Online ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1615
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #122 on: 27.12.2016, 10:46:52 »
Прочетох внимателно какво си написал.Само ми се губи ползата на собственика да си има неизползваема ВКМ в Казанлък....
Нещо не вдявам защо не е дадена на Общината, която можеше да осигури някакъв тролейбусен транспорт, а вместо това тя си стои частна без да се използва. Ако искат да я държат за слрап - можеше да я продадат на Общината без да се мъчат да правят разходи за тази цел!
Изопбщо не ми се стува добре цялата тази работа - никой няма полза от сеашното състояние!
Оказава се, че всички тези врътки от 90-те години са най-стабилните и работещи механизми в България!

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 625
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #123 on: 27.12.2016, 15:40:34 »
На мен също ми се вижда странно, един частник да държи мрежата без реална ползва от нея.
Не става ясно, кой е този нейн собственик и какви са му плановете за нея.
Един паметник на културата.
ТИС продадени ли са, под напрежение ли я държат, въобще толкова мното неясноти около Казанлък.

Online ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1615
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #124 on: 27.12.2016, 16:05:28 »
Явно в България всяко нещо (колкото и стойностно да е, а особено ако е много стойностно с още по-голямна сила), което не може да бъде описано с думата "келепир" е обречено на провал или в най-добрия случай на слаб успех.
С тролейбусния трнаспорт окончателно сме катастрофирали, трамвайния ни и той е доста рехав, даже нац. ни железница се стремят на държавно ниво да е отредят посредствената роля на провинциален ДАП...
То освен леки автомобили, камиони и автобуси нещо може ли да оцелее тук? За сметка на това колкото се постарахме да орежем големите елетро консуматори, толклова пропорционално се твърди, че не можем без нови два ядрени рекатора по на 1 GW/h. Как се вързва тоя  номер със системения тормоз над всякакъв вид електротранспорт - незнам!?!
Само в нашата държава не може 90-95% КПД да се опре на 40%!
Само тука го има тоя лукс - готова изградена система за тролейбуси да не се пусне в движение или в още по-абсурдния казанлъшки случай - да е пусната и след 10 години да не знаем за какво сме я пуснали, кой и е собственика и изобщо той за музя ли я държи?! Сякаш ВКМ е ползаил Казанлък като буболечка...

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 625
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #125 on: 28.12.2016, 11:41:40 »
Казанлък е градът, с най-мистериозения тр. транспорт. Не се знае собственика, не е ясно защо е продадена мрежата, не е ясна съдбата на останалите съоръжения, не е ясно, каква ще е неговата съдба.
По-смешна сутиация относно вид транспорт в България не знам да има.  :D

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1052
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #126 on: 28.12.2016, 16:02:21 »
Само ми се губи ползата на собственика да си има неизползваема ВКМ в Казанлък....
Нещо не вдявам защо не е дадена на Общината, която можеше да осигури някакъв тролейбусен транспорт
Не е напълно ясно добронамерени ли са били намеренията на частника или не. Като под едното се разбира, че е трябвало да продължи да развива дейността през следващите години, мисля бяха 5, да не съкращава дейност и да не продава. Впрочем това е залегнало във всеки приватизационен договор. Точно тук той го нарушава и започва всичко – като преустановява използването на тролейбусите. На тяхно място пуска автобуси, като същевременно иска да продаде мрежата. Мотивира се, че му е неизгодно.
Проблемът обаче е в приватизирането, във врътката зад която се крие необявяването на параметрите по сделките под претекст, че е търговска тайна. Защото често активите и пасивите на предприятията са обръщани, така че да се придобият на безценица, а после като се продадат, веднага да се спечели. Точно затова е и този срок от време, целящ да не се допускат подобни практики. По -късно по настояване на так. нар. бизнес, и поради влошената такава среда, срокът мисля че се намаля на 3 години.
Когато е нарушен този договор, някъде година да е било след приватизирането, започват съдебни дела. Тук всичко вече става мътно! Причините са всеизвестни – обявява се някакво решението на съда, но се спестява, че не е окончателно. Докато стане ясно че е било на междинна инстанция, новият скандал вече бушува, а този е забравен.
Така се стига до тука, колелото се завърта, появяват се новите схемаджии, може и преоблечените– стари да са; и обясняват миловидно за някакъв си нов транспорт, как еди- какво си щели да направят, а то всъщност си го имаше, не говорим за формалните изменения! Просто цената на услугата не е атрактивна. Да не говорим, че с приватизацията се преразпредели собствеността, сега целта да не мислите че е друга!

Казанлък е градът, с най-мистериозения тр. транспорт
Просто защото беше първи в тази ''област'', другите закъсняха с по 10 -тина години, но затова пък списъкът се увеличава!     
« Last Edit: 28.12.2016, 16:18:41 by zirka »

Online ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1615
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #127 on: 28.12.2016, 16:23:24 »
Ама то не е сред основните човешки права да си приватизатор. Като нещо му е неизгодно на един частник - да не е ставал такъв! Ама то се държат сякаш е като яденето - неотменна нужда!
Като си пуснат въртоглавите рейсчета - всички са много доволни. Ама задължения не искат да поемат! Те и такситата са изгодни на частниците и ако зависи от тях - това трябва да е целия транспорт. Пък дали е редно в рамките на един град с една услуга да се плащат 4,5,6,8, 15 лв....