Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 180495 times)

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2757
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1440 on: 16.04.2016, 13:21:48 »
но губят връзките със СУ и Студ. Град.

Най-вече губят местата за паркиране пред блока. Тези, които имат коли и си ги спират пред входа, нито ползват 94 , нито ще използват трамвай и единствено ще им се затрудни паркирането.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17333
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1441 on: 16.04.2016, 13:32:19 »
Това е и моето мнение.

Интересното е как като почне някъде да се строи трамвай, веднага се явяват хора, които мучат, че трамваите ще им вдигат шум и ще има затруднение докато се построят линиите, а като се строи метростанция, която затваря за година и половина ключови булеварди, никой нищо не казва. В момента П. Евтимий е с лунен пейзаж.
мур

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4019
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1442 on: 16.04.2016, 16:37:18 »
С трамвая до Одеон и прекачване на тролей в пик ще се стига значително по-бързо до СУ - 94 виси плътно в задръствания от Семинарията до СУ проблем е само дупченето на два билета нужна е читава система за таксуване стимулираща прекачванията. :rolleyes: За Студентски Град 102 осигурява прилична връзка а и може да се построи трамвайно трасе изцяло по Габровски навлизащо в Студентски Град. :rolleyes:

Online UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1189
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1443 on: 16.04.2016, 21:30:53 »
Михайло, не е от дезинформираност, а от простотия. Простия човек е много лесно манипулируем. Интересно как трамвая ще им вдига прах, а автобусите и бараките дето карат не им вдигат прах. Като няма да има къде да паркират, да си ги паркират там от където са се довлекли.
« Last Edit: 16.04.2016, 21:34:01 by UMSofia »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6789
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1444 on: 16.04.2016, 23:28:38 »
Та разговорът ми с един от протестиращите беше свързан с това, че той не приема да се строи трамвай, след като имат автобус 94, който е един от най-редовните в София и вечно препълнен. Построяването на трасето щяло да създаде неудобства - шум, прах и т.н. и накрая ще получат един трамвай, който няма да стига до Студ. Град, а ще загубят 94. Аз репликирах, че с трамвай до Кино Одеон ще се стига по-бързо отколкото с 94, но това не беше прието, а следваше контрата, че нямало да има връзка със СУ. Аз казах, че то може и 94 по всяко време да бъде съкратен и да не стига до СУ и накрая да нямат нито трамвай, нито автобус до СУ (предполагам помните за идеята 94 от Черни връх да завива по България към Гоце Делчев и по всяко време може да им скимне да се реализира или поне да се махне автобусът от Васил Левски).
Обобщено разбрах, че в Дианабад са си много доволни от 94, 102 и 88 и не искат никакви промени. Поне това е била официалната визия на протестиращите. И евентуален трамвай би се припокривал с всички налични връзки в момента, но губят връзките със СУ и Студ. Град.

Значи е време да се закрие 94 :devil:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2252
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1445 on: 16.04.2016, 23:49:53 »
Значи е време да се закрие 94 :devil:
Именно, каква е гаранцията, че 94 няма да се закрие или да се прати на другаде. Болшинството от студентите използващи студентска линия до Ректората ползват 280 или метрото и 280 защото е по-бързо от 94. А 94 след Семинарията не минава покрай структури на университетите, поне доколкото сещам.

Твърдението на Пейчев е съвършено вярно, а ако тръгнат пеша в пиков час, ще стигнат още по-бързо.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12940
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1446 on: 17.04.2016, 15:29:21 »
Цялата тази плеяда беше от дезинформираност. Някой "съвсем случайно" подхвърли слух, че от общината имали намерение да премахнат и трите автобусни линии от Габровски на цената на трамвай. Естествено това никъде не е било показвано като намерение от общината, но всички повярваха на тоя слух...
Напротив, не беше слух, а схема, която вървеше по презентациите (на една от които едва не си отнесох боя заради защитата на трамвая). Да, не става дума за ПРЕМАХВАНЕ на трите линии, а на ОТКЛОНЯВАНЕ и на трите от Габровски: А88 - по Драган Цанков, А94 - по Г.М.Димитров до Винарово и А102 - директно по Симеоновско. Никакво отричане на тази схема не беше извършено от изпратените да презентират трасето (предимно Диков, който хал хабер си няма от МГТ). Изобщо СО определено се отнасяше като мащеха с този проект.
Общо взето го събориха смехотворни аргументи:
- просеката в гората върху обраслата някогашна връзка на гара Пионер, понастоящем - магистрален топлопровод
- паркирането в Дианабад: суперът ВМВ си изгради паркинг на пресечката, проблемни са само блоковете срещу басейн Дианабад.
В цялата бъркотия съвсем тайно (явно поради натиск от Софавто) трамвайното трасе беше изтеглено на север, за да не пострада автокъщата с цената на тотална реконструкция на Г.М.Димитров и два реда отсечени дървета.

Емо, протестиращите ни най-малко не ги бърка, дали трамваят ще продължава по Габровски или ще минава към МС Г.М.Димитров. Така или иначе връзка на Дианабад със Студентски град правят автобусите по Г.М.Димитров, както и А102. А от Студентски град повече ползват А94 до НДК, отколкото до Одеон, така че и за тях някакво подобрение от трамвая няма да има. Още повече, че трамваят няма да може да обикаля по сегашното трасе на А94/280/294 по Йосифов-Кирил Попов-Иван Странски, а ще върви направо по Ст.Младенов.

Bинаги съм смятал, че има място за поне еднопосочни трасета от Руското посолство през уличките на Изгрев докато излезе на булеварда чието име не се сещам в момента и там по предвиденото трасе. Ще трябва да разбутат разни бараки и съборетини за целта. Но хората там са от голямото добрутро и не биха искали да им върви трамваи пред къщите. Всъщност това е и истинската причина за протеста - наи-вече онази кооперация в Студентски, които си паркират колите на релсите. Но нали знаете, ако искат може и да откриват нови трасета въпреки проблемите и протестите. Думата на хората от дадени квартали тежи повече от тази на хората в други.
До Руското посолство трамвай вече не може да стига, освен на цената на просичане на гората. Оттам нататък някога имаше временно едноколовозно трасе току до къщите, но оттогава има паркинг и метростанция Жолио Кюри, така че оттам вече няма минаване. Построяване на втора естакада, дублираща надлеза при КАТ - това сериозно оскъпява нещата.
Ако прекараме трасето по пробив до Пионер и оттам - по бул.Самоков - ще стигнем под естакадата, но при нейното снижаване има застрояване: https://www.google.bg/maps/@42.6662137,23.3535267,3a,57.9y,115.27h,87.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ7nwPDHEP4HSKw7Ym5L2Hw!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg. Единствената теоретична възможност е уличката Николай Хайтов в дианабадската и част да бъде разширена, за да поеме трамвайно трасе. Подчертавам - теоретична възможност за неавтономно трасе.

За мен оптимален е вариантът по Симеоновско и после по Г.М.Димитров. Да, разстоянието е по-голямо, а оттам - и цената, но нали по Г.М.Димитров ТМ-трасе е планирано от Драган Цанков до Симеоновско шосе. Може да бъде изпълнено трирелсово трасе или поне траверсите да бъдат предвидени за добавка на трета релса. Далекопроводът в парка може да бъде заменен от кабели или от по-високи или П-образни стълбове, за да не се просича допълнително гората.


« Last Edit: 18.04.2016, 14:18:47 by blagun »

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1447 on: 17.04.2016, 21:31:02 »
Вариантът да минава по Симеоновско не е лош. И крайната спирка да не е Студ.град, а Малинова долина /онези панелки след Студентския/, че този квартал има крещяща нужда от транспорт.
ex-putnik

Offline Pycku!

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 22
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1448 on: 17.04.2016, 21:44:31 »
Хубаво де, а трасето по Климент Охридски последно според вас с него какво последно ще се случи?
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Online UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1189
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1449 on: 17.04.2016, 21:51:20 »
Ако се осъществи такава трамвайна линия покрай Ловния парк, ще стане с доста живописен маршрут. Ще минава през гората над "Журналист", после покрай Ловния парк, по бул. "Климент Охридски" също има много зеленина от страната на трамвайната линия. Най-важното - обособено трасе, което е отделено от автомобилното движение. Вместо да пътуваш в личния автомобил и да дишаш мръсния въздух по булевардите, ще пътуваш удобно с трамвай, който се движи сред зеленина. Наистина се удължава маршрута, но ще се обслужва по-голяма част от "Г. М. Димитров", а и по Габровски споделено трасе в края на булеварда предполага много по-ниски скорости, от автономно трасе, изцяло отделено от другите участници в движението.

Offline Pycku!

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 22
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1450 on: 17.04.2016, 22:20:23 »
Затова и питам защото трасето по Климент Охридски си е специално отделено в негова си територия без да минава по самият булевард.
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Online UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1189
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1451 on: 18.04.2016, 09:14:28 »
Това е автономно трамвайно трасе, тоест отделено от останалите участници в движението. Такива трябва да бъдат повечето трасета, за да има смисъл от трамвайния транспорт. При широки булеварди като този, това е правилното. А какво ще се случи с трасето? Никой не знае какво ще се роди в главите на управляващите. Вероятно ще стои така и ще чака по-добри години, в които някой ще се сети, че е хубаво да се развива екологичния и бърз транспорт, най-малкото за да се повиши чистотата на въздуха в града.

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1452 on: 18.04.2016, 09:39:10 »
Затова и питам защото трасето по Климент Охридски си е специално отделено в негова си територия без да минава по самият булевард.

Ако го направят и на Г.М.Димитров отделно трасе... А за отделно трасе по Габровски тайно си мечтая... Но за целта двата булеварда трябва да се разширят или :neznam:

А освен по Кл.Охридски може и с директно влизане в Студентския след Габровски, а ла А94.
ex-putnik

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1453 on: 18.04.2016, 11:50:39 »
Според мен проблема е по-голям от това трасе. Той се корени в управлението на това транспортно дружество, поддръжката му и предлаганите и получени условия при превоз.
Хората преди са свързвали трамвая с нещо удобно, бързо, комфортно. Днес трамвая се асоциира с нещо неудобно, бавно, некомфортно, пълно с пенсии и миришещо на ужас.
Не може след ремонта на бул. България, трамваите да се движат по-бавно и с по-разтеглено разписание от преди ремонта. Не може да кажеш на хората, че ще им махнеш 3 автобуса и ще им пуснеш трамвай с който губят доста връзки и да очакваш да се радват и да чакат трамвая. Да ние харесваме този тип превоз, да екологичен е, да може и да е удобен.... но днес в София може би само линия 5 е удобна от всички трамвайни линии, всичко останало е олеле.
Когато се промени този транспорт към добро, тогава ще се промени и мнението на хората и тогава те самите ще очакват да навлязат трамваите в техните квартали. И тогава може и трасето до Дървеница и Студентски град да се реализира. 

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1454 on: 18.05.2016, 11:24:58 »
Може би този трамвай е все още красива мечта заради новите трасета. Да се възстанови трасето по бул.Кл.Охридски до някогашата последна спирка в Дървеница не е проблем, а новите места където да минава.
ex-putnik

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 779
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1455 on: 23.03.2017, 11:21:38 »
Ако интелектуалното равнище и разумът в общината все пак достигнат такива висоти, че това трасе да бъде възстановено, някой знае ли в какво състояние са остатъците от релсите и дали ще могат да се ползват както са, или трябва да се подменят?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4880
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1456 on: 23.03.2017, 11:36:36 »
Всичко трябва да се подмени.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4506
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1457 on: 23.03.2017, 12:53:44 »
В много участъци, особено в кривите релсите са износени до степен стената на улея да е с дебелина от 2-3мм. Дори и хипотетично да не е спирано трасето, то е било за основен ремонт.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1458 on: 23.03.2017, 14:23:29 »
Преди 3-4 години когато го обходих цялото трасе имаше сериозни пропадания, релсите не са в добро състояние и да всичко е за вадене и поставяне на нов железен път и баластрова призма.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1732
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1459 on: 24.03.2017, 10:10:39 »
То и част от релсите между Руско посолство и ТВ кула са махнати. Или вие говорите за трасето по Климент Охридски?
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о