Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 179100 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6767
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1480 on: 15.05.2017, 17:49:55 »
Хайде сега. 280 е достатъчно редовен, обслужва се със съчленени автобуси, достига до идеалния център и прави връзки с куп други линии. Това е далеч от "недомислица характерна за третия свят".

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1481 on: 15.05.2017, 19:07:36 »
Електропроводите заедно с прилежащите им сервитутни права са на ЕСО. Подстанцията, която захранват е на ЧЕЗ.
Да, 280 е редовен, стига да може да се натъпчеш в него в пиковите, а не само пикови часове. Просто трябва още едно транспортно решение за квартала.

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1482 on: 15.05.2017, 21:00:02 »
280 просто не е мислен за такъв пътникопоток. Такъв пътникопоток си плаче за трамвай.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2645
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1483 on: 15.05.2017, 21:06:44 »
280 просто не е мислен за такъв пътникопоток. Такъв пътникопоток си плаче за трамвай.

... И то от поне 20 години насам. Но ние нали сме 100 години назад и 50 години встрани, та всичко си е по-местата - посвоему...
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline turboto96

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 136
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1484 on: 15.05.2017, 22:10:37 »
Преди да пуснат метрото, 280 в  делничен ден, имаше 219 курса на ден в посока, сега са само 138!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2528
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1485 on: 15.05.2017, 22:25:25 »
В тоя ред на мисли чия е земята под тях също е важно.
За земята под електропроводите се учредява сервитут и може да е дори частна, но това не значи, че утре собственикът може да отреже проводниците, за да си построи къща.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1486 on: 15.05.2017, 22:35:43 »
Аз знам 2 проблема все на МС ГМ Димитров с 280. И двата ги няма в празничен ден. Единия е с тъпкането в съчленените возило. Него ще го оправиш с разписание, ама другия е със задръстванията по ГМ Димитров. Тях само трамвай ги оправя. Жената ходи пеш от Плиска до ГМ Димитров за съизмеримо време с 280 при задръстване, което съм чувал е всеки делничен ден. Това ако не е от третия свят здраве​ му кажи!
Ама няма логика оня район да е низвергнат като друг град в наземния транспорт. Там не прилича на София над земята ами на обикновен областен град.
Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 15.05.2017, 22:38:02 by ooleg »

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1487 on: 15.05.2017, 22:47:52 »
Там задръстването се предизвиква от факта, че жителите на Мусагеница имат на практика само този булевард за изход от квартала си посока Цариградско шосе. Навремето - докъм 2004-2005, имаше още един изход - зад бензиностанцията на самото кръгово на 4-ти км. Така квартала "отичаше" през две гърла, а сега само през едно. Как няма да има задръстване......

Тъпченето на метрото можеше да се избегне с адекватно разписание на уж подпомагащата линия 294, която помага само ако случайно мине преди 280. Апропо 280 е неспасяемо положението. Линията се задръства на почти всички невралгични точки - Орлов Мост, 4-ти км, Студентски град (там не е задръстване в истинския смисъл, но поради трудното разминаване в целия квартал и изчакването на няколко места, загубата на време е равносилна на задръстване с 2-3 светофара пропуск). Отделно и факта, че линията почти винаги е препълнена, означава повече време престой на спирките, докато се обмени пътникопотока. Може да са 15-20 секунди повече на спирка спрямо друго превозно средство - на третата / четвъртата спирка е вече минутка закъснение. И така в една ротация линията закъснява прогресивно.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 576
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1488 on: 15.05.2017, 23:54:05 »
Там задръстването се предизвиква от факта, че жителите на Мусагеница имат на практика само този булевард за изход от квартала си посока Цариградско шосе. Навремето - докъм 2004-2005, имаше още един изход - зад бензиностанцията на самото кръгово на 4-ти км. Така квартала "отичаше" през две гърла, а сега само през едно. Как няма да има задръстване......
Само едно уточнение - гърлото  се запуши през 2011-2012, когато ЕКО купи Opet. Предишните собственици на бензиностанцията допускаха транзитно преминаване.
Поне от 10-15 години има черни пътища покрай бензиностанцията, които периодично се отварят от ентусиасти и впоследствие се засипват. Не е редно да се правят пътища през зелени площи, но СО вместо да ги затваря, можеше да направи истинска улица срещу минимални средства. Аз отдавна твърдя, че СО има интерес от задръстванията и доказателствата са безброй, ама кой ли ме приема насериозно  :crazy:

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1489 on: 16.05.2017, 07:54:55 »
Я развий тезата за изгодата, защото аз съм се замислял, обаче не познавам фактите.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4009
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1490 on: 16.05.2017, 09:23:41 »
294 се забива в тежкото задръстване по Г.М.Димитров и няма как да подпомага ефективно 280 в пик, докато не се разшири проблемния участък или не се направи обръщало край едноименната метростанция. :rolleyes:

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1491 on: 16.05.2017, 09:46:44 »
Понякога си мисля, че за проблемите по ГМ Димитров СО разчита най-много на Анастасия Мозер  :rolleyes: а не на трмваен транспорт! Ама то както е тръгнало шанса тя в името на баща си да направи нещо за задръстванията е по-голям отколкото СО! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6767
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1492 on: 16.05.2017, 09:49:56 »
Чета и не мога да си обясня аз ли нещо недовиждам или става дума за друго място. Задръствания по Г. М. Димитров има едва 2-3 часа на денонощие и то предимно между болница София мед и Драган Цанков. Дори в час пик преминаването не отнема повече от 5-6 минути.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1493 on: 16.05.2017, 09:54:47 »
Не не става за 5-6 минути. Наистина са главно там и не са през целия ден, но са тогава когато хората бързат за да се приберат или да отидат на работа. Т.е. "само" в най-критичното време. Примерно като се прибираш от Гео Милев и примерно гониш връзка с великия 67 шанда да го изпуснеш заради някакви си минутки после ти коства 30 минути чакане на другия. Т.е. не може да се разчита заради тях - или е същото като да ходиш пеш или цепиш минутата заради друг автобус, който да е на рядко. Съгласен съм събота и недял е ОК.

Offline turboto96

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 136
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1494 on: 16.05.2017, 10:00:57 »
Според мен курсовете на 280 + тези на 294 пак не правят 219те преди метрото, така че е нормално автобусте в участъка: Студентски град- МС Г.М.Димитров да са пълни ~85% от времето, а пътникопотокът по-скоро се е увеичил от тогава не е намалял. Така че, дори само заради този участък трамвай е крайно необходим! Що се отнася за булеварда движение има, и винаги ще има, губи се ценно време, но не като по това на Евлоги и Христо Георгиеви.
(селските рейсове и 413 не помагат особено тъй като са на рядко и не влизат навътре в студентски град.)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1265
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1495 on: 16.05.2017, 11:25:26 »
Не не става за 5-6 минути. Наистина са главно там и не са през целия ден, но са тогава когато хората бързат за да се приберат или да отидат на работа. Т.е. "само" в най-критичното време. Примерно като се прибираш от Гео Милев и примерно гониш връзка с великия 67 шанда да го изпуснеш заради някакви си минутки после ти коства 30 минути чакане на другия. Т.е. не може да се разчита заради тях - или е същото като да ходиш пеш или цепиш минутата заради друг автобус, който да е на рядко. Съгласен съм събота и недял е ОК.

Задръстено е по Климент Охридски , не по Г.М. Димитров. Но това е защото фазата на Г.М.-то е доста дълга и там се вливат 2 булеварда.Ако пък фазата на ГМ.-то се скъси, ще се задръсти пък той.

Като цяло мястото си е за трамвай и то с автономно трасе. Щом не може да се построи връзката между  Г.М. Димитров и Семинарията по каквато и да е причина можеше да се форсира Каблешков и да се върже трасето с трамвайното колело на Хладилника. Щеше да е полезно при всички случаи, място за временно колело при метро станцията има.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6435
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1496 on: 16.05.2017, 16:45:20 »
Ами то никога не е късно. Отделно че Каблешков така и така трябва да го правят. А ако пуснат трамвайна линия и към бул. България и Цар Борис нещата ще са супер. Но от колко години чакаме този булевард....

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2749
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1497 on: 16.05.2017, 16:47:59 »
https://m.offnews.bg/news/Obshtestvo_4/Tramvaj-do-metroto-v-Mladost-3-gotviat-i-6-linii-s-elektrobusi_655687.html

Quote
Трамвай от Семинарията до Дървеница и по бул. "Копенхаген" в Дружба до метростанция 18 в "Младост" предвижда инвестиционният план на Столичния електротранспорт до 2020 г.

Прогнозната стойност на първия проект е 10 605 000 лв. без ДДС, а на втория - 13 940 000 лв. пак без ДДС.

Идеята на Столичната община с доизграждането на бул. "Копенхаген" да бъде удължено трасето на трамвай 23 не е нова, но досега не бе включвана в инвестиционните планове до 2017 г. Мотрисите ще изпълняват функцията на довеждащ транспорт до метростанцията в "Младост 3".
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта